Sopuli ja satakakslaiskat

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Sopuli23
Viestit: 74
Liittynyt: 10.04.2012 15:59

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja Sopuli23 »

vastaus viestiini: kirjoitti:Hei,

Trafin ylläpitämästä ajoneuvorekisteristä, tilanne 30.09.2012, on liitteenä
olevaan taulukkoon poimittu ne ajoneuvot, joiden merkki on FIAT ja joiden
mallinimessä esiintyy 127-merkintä. Mallimerkinnästä on poistettu 2D
SEDAN-merkinnät.
Ahvenanmaalla on oma ajoneuvorekisteri, ja sen tiedot eivät sisälly
liitetiedoston tietoihin.

Terveisin..
Eli luulempa, että ei kuulu listoihin. Ilmeisesti vain liikenteessä olevat? Entä mun fiude, joka on seisonnassa tällä hetkellä? Viisaammat kertokoon...
- 127 helmi -80? ja projekti.
Avatar
jukkizz
Viestit: 282
Liittynyt: 24.05.2003 07:08
Paikkakunta: nousiainen

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja jukkizz »

Eiköhän sunkin kampe tuossa listassa ole, kyseessä kun on rekisterissä olevat.
Sopuli23
Viestit: 74
Liittynyt: 10.04.2012 15:59

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja Sopuli23 »

Ja näin jälkeenpäin huomasin että lista on päivältä 30.9.2012, joten silloinhan se on ihan vakuutuksissa asti ollu. Eli komeasti on listalla.
- 127 helmi -80? ja projekti.
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Mikäs tossa listassa esiintyvä 1036 kone oikein on? Brassikoneen pienempi muunnos vai?

Eikös tuosta listasta puutu Sportit kokonaan? Noi 1050-L127A1 alkuiset lienee kaikki Stradoja. Onko kellään tietoa minkä verran Sportteja on Suomessa? Toi omahan ei ole aito Sportti, vaan otteessa lukee tuo 900-L ja lisätiedoissa moottorin vaihto 127 Sport.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Sopuli23
Viestit: 74
Liittynyt: 10.04.2012 15:59

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja Sopuli23 »

Joopasenjoo. Hetken mielijohteesta lähti fiuden sisusta käveleen. Etupenkit lähti kätevästi pois sijoiltaan ilman minkäänlaisia työkaluja, kyllä ne fiuden insinöörit olivat sitte viimesen päälle suunnittelijoita! :D Sisustaa purkaessa tuli todettua, että muovin kestävyyteen ei ainakaan ole mun yksilön kohdalla panostettu. Tuntuu että puolet mm. takapenkin muovista on murentunut, johonkin. Hytin kumimatto oli suht ehjä mitä nyt muutamia repeilyjä, reikiä ja halkeamia. Eipä niitä ainakaan irroituksessa lisää tullut. Äänieristematot lähti myös mäkeen. Kuskinpuolella jopa havaittu kosteutta matoissa ja sehän vähän säikäyttikin. Pintaruostetta jopa haivaitsin. :roll: Aloittelin nuita äänieristemattojen irroittamista mutta hommat jatkuu jonakin toisena päivänä. Eipä tuossa mitään ihmeteltävää ole. Ruosteet kuriin, pohjamaalia, massaa, keltaista maali (ehkä) ja uudet äänieristeet päälle.

Todistusaineistoa:

Kuva

Kuva

Kuva



Eipä tässä voi kuin ihastella, että sattuipa hyväkorinen auto haaviin!

Sopuli
- 127 helmi -80? ja projekti.
Sopuli23
Viestit: 74
Liittynyt: 10.04.2012 15:59

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja Sopuli23 »

Fiude kökötellyt tallissa jo jonkunaikaa. Vanhat bitumit poistettu (lukuunottamatta takapenkin alta olevia, jotka olivat hyvässä kunnossa), ruosteet hiottu ja pohjamaalattu, uudet bitumit levitelty ja äänieristysmattoilla vuorattu lattiaa. Lattimatot kans pesin ja tässä oon pikkuhiljaa kasaillut.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kun tuo sisusta saadaan valmiiksi, niin pitää siirtyi hytin ulkopuolelle. Muutamat pintaruostekohdat kiinni, niin se ois siinä. Oon tässä miettinyt, että mennäänkö ens kesä vakiovanteilla vai laitetaanko tuommoset 13" alut alle. Ajokorkeus tulee kuitenki säilymään alkuperäisenä, niin saattaapi ne aluvanteet vähän hassulta näyttää.

ps. kylläpä näyttää likaisilta nuo lattiomatot. Pitää vielä jotaki liuottimia kokeilla nuihiin tahroihin.

Sopuli
- 127 helmi -80? ja projekti.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

wyrthin pinelinellä ihan vaan olen noita kumimattoja putsannu, vaikka monet tuntuu moista mäntysuopaa väheksyvän. Mutta jokatapauksessa kannattaa pitää pesuaineen määrä pieneneä eikä päästää kuivumaan tai voi jäädä vaaleita länttejä.
Semmosella kumi ja muovikiillokkeella joka on vähän vaaleaa ja paksuhkoa ja ruiskutetaan pumppupullosta olen sitten käsitelly kumimatot, niin pysyy siistinä ja on helppo pyyhkäistä taas puhtaaksi.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Kurkkasitko tuon mustan bitumin alle tuolla kojelaudan alapuolella?
Ihmeen hyvässä kunnossa :shock: , puntossa ihan riekaleina tuo musta bitumi systeemi tuolla edes..
Bravo t-jet
Sopuli23
Viestit: 74
Liittynyt: 10.04.2012 15:59

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja Sopuli23 »

Kurkkasinhan minä. Ei siellä ruostetta ollut.

Eilen kotelosuojasin kaikki mahdolliset kotelot, tai niin ainakin luulen. Tänään kasasin sisustan loppuun.

Tehtävää vielä:
- pohjasta pintaruosteet pois. ja ruostesuojaus
- uudet kilvet (TILATTU)
- pintaruosteet kuriin
- vetoakselin öljyvuodon korjaus
- vanteiden maalaus

ei tule nyt ainakaan lisää mieleen.

Sopuli
- 127 helmi -80? ja projekti.
Sopuli23
Viestit: 74
Liittynyt: 10.04.2012 15:59

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja Sopuli23 »

Tuli iskettyä Alfa leimalle:

Kuva

Kuva

Ei sinänsä fiude ole, mutta eipä ole kovin kaukanakaan. Eli Alfa Romeo 164 kaikennäköisillä sähköleluilla ja 2.0l TS koneella. Viimeksi katsastettu 2008. Halvalla sain, niin ei malttanut olla ostamatta.

ps. Ois tarkotus lähtä fiudella vappukulkueeseen, jos siihen mennessä saisi valmiiksi "projektin".
- 127 helmi -80? ja projekti.
ÄSSÄ
Viestit: 442
Liittynyt: 11.12.2012 08:46

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja ÄSSÄ »

Sopuli23 kirjoitti:Fiude kökötellyt tallissa jo jonkunaikaa. Vanhat bitumit poistettu (lukuunottamatta takapenkin alta olevia, jotka olivat hyvässä kunnossa), ruosteet hiottu ja pohjamaalattu, uudet bitumit levitelty ja äänieristysmattoilla vuorattu lattiaa. Lattimatot kans pesin ja tässä oon pikkuhiljaa kasaillut.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kun tuo sisusta saadaan valmiiksi, niin pitää siirtyi hytin ulkopuolelle. Muutamat pintaruostekohdat kiinni, niin se ois siinä. Oon tässä miettinyt, että mennäänkö ens kesä vakiovanteilla vai laitetaanko tuommoset 13" alut alle. Ajokorkeus tulee kuitenki säilymään alkuperäisenä, niin saattaapi ne aluvanteet vähän hassulta näyttää.

ps. kylläpä näyttää likaisilta nuo lattiomatot. Pitää vielä jotaki liuottimia kokeilla nuihiin tahroihin.

Sopuli
et sitten korjannu noita kumimattoja mitkä on rikki :roll: heleppo homma korjata alapuolelta, eikä roskat rapise halakioista maton alle :idea:
Sopuli23
Viestit: 74
Liittynyt: 10.04.2012 15:59

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja Sopuli23 »

Oisko kenelläkään tiedossa vanteiden värikoodia? (harmaa)
- 127 helmi -80? ja projekti.
Pezi
Viestit: 35
Liittynyt: 13.06.2009 22:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja Pezi »

Täällä piti ainaki vanteiden väri sekotella itse. Ei löydetty mistään siihen hätään virallista värikoodia. Melko hyvin se sattu kohilleen ku ammatti-ihminen sekotti. Ei muuta ku vanteen kans maalikauppaan, kyllä ne hyvän sävyn keksii.
Fiat 127L -81, Citroen ID 20 D-super -70, Citroên C5 X7 confort tourer -08, Solifer Suzuki PV50 -83 :D
Sopuli23
Viestit: 74
Liittynyt: 10.04.2012 15:59

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja Sopuli23 »

Tack!

Hiekkapuhaltelin Fiuden pohjasta muutamat ruostepisteet nostokohdista. Pohjamaalia pensselöin päälle, ja pinnoitin sen jälkeen koko pohjan kotelosuojaan ja nyt on massat vedetty. Niin, pyöränkoteloihin sama juttu kanssa. Uudet kilvet ruuvasin paikoilleen, ja se rupeis oleen vappukunnossa.

Ennen kesää pitää kuitenkin parit pintaruosteet fiksailla kuntoon, ja vanteiden maalauskin jäänyt. Kuvia jossain vaiheessa.
- 127 helmi -80? ja projekti.
fiatman2
GFF
Viestit: 2084
Liittynyt: 22.08.2004 19:40
Paikkakunta: Hollola

Re: Sopuli ja satakakslaiskat

Viesti Kirjoittaja fiatman2 »

Sopuli23 kirjoitti:Oisko kenelläkään tiedossa vanteiden värikoodia? (harmaa)
RAL-9006 on aikas lähellä vannehopean sävyä.
Jari Salmensuo
Vastaa Viestiin