Sopuli ja satakakslaiskat
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Heh, nuo valot näyttää hivenen massiivisemmilta seiskan keulalla kuin Dedrassa. Näyttäisi olevan samanlaiset Siriukset kuin mullakin. (järjettömän hyvä hinta-laatu-suhde btw.)
En ole vieläkään tajunnut tuota valojen määrän rajaamisen ideaa. Paljon enemmän 2 kirkasta xenonia häikäisee kuin 6 perustuikkua.
Omasta vehkeestä otin omat pitkät kokonaan pois käytöstä ettei tule mutinaa...
En ole vieläkään tajunnut tuota valojen määrän rajaamisen ideaa. Paljon enemmän 2 kirkasta xenonia häikäisee kuin 6 perustuikkua.
Omasta vehkeestä otin omat pitkät kokonaan pois käytöstä ettei tule mutinaa...
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Ei minua ainakaan haittaa jos jollain palaa 6 pitkää. Vaihtaa lyhkäsille oikeaan aikaan...Karpo kirjoitti: En ole vieläkään tajunnut tuota valojen määrän rajaamisen ideaa. Paljon enemmän 2 kirkasta xenonia häikäisee kuin 6 perustuikkua.
Omasta vehkeestä otin omat pitkät kokonaan pois käytöstä ettei tule mutinaa...
Mutta ne ketkä ajaa etusumuvalot päällä 24\7 nii saattaa omat pitkät jäädä päälle.
Kerran oli ihan persiissä kiinni sumuvalot päällä niin takasumuvalon päälle laitto sai hänet ohittaan ja katosi
Bravo t-jet
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Ei niitä trafin kotkotuksia aina ymmärrä. Sekin on mielenkiintoista, että kuorma-autoilla/rekkoilla on samat lisävalosäädökset. Ja niillä saattaa olla keulilla esim. 8kpl lisäpitkiä? Ei minua haittaa, mutta sitten vähän ottaa päähän jos tulee valitusta tuosta 4kpl:stä...Karpo kirjoitti:Heh, nuo valot näyttää hivenen massiivisemmilta seiskan keulalla kuin Dedrassa. Näyttäisi olevan samanlaiset Siriukset kuin mullakin. (järjettömän hyvä hinta-laatu-suhde btw.)
En ole vieläkään tajunnut tuota valojen määrän rajaamisen ideaa. Paljon enemmän 2 kirkasta xenonia häikäisee kuin 6 perustuikkua.
Omasta vehkeestä otin omat pitkät kokonaan pois käytöstä ettei tule mutinaa...
- 127 helmi -80? ja projekti.
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Eikös tuo valosääntö menny ennen 1.1.1980 valmistetuille autoille et auton omat lyhyet sai tuplata, pitkät sai tuplata ja lisäpitkät päälle. Myös sumuvalot ja huomiovalot oli sallittu?
Joku varmaan jossakin tietää jotakin!
- Risto Reipas
- Risto Reipas
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Ei tietoa nuin vanhoista säädöksistä. Jokatapauksessa bilteman sähköinenpolttoainepumppu on jossain vaiheessa sanonut itsensä irti, yllätys. Eli siis alkuperäisen pumpun voimin ollaan ajettu n. 100km, joten heitin sen bilteman tilpetöörin pois sieltä konehuoneesta. Myös polttoainesuodatin tuli vaihdettua ja oilia vähä lisäiltyä..
- 127 helmi -80? ja projekti.
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
mites täällä fiatti jakselee?
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Hyvin jakselee, kiitos kysymästä! Tälle syksylle tuli ajettua n. 400-600km, tai enhän minä mutta pääasiassa istuin kyytissä. Viimesen pariviikkoa fiiu on majaillut autotallissa ja odotellut kevättä. Tälläviikolla pitäs käydä laittamassa seisontaan.
KUVA: http://sopuli23.kuvat.fi/kuvat/Fiat+127 ... G_8669.JPG
Kuvan ottamisen jälkeen on laitettu tuo toinen puskurin päätymuovi paikalleen. Ostin myös alkuperäisen tyyliset roiskeläpät, mutta asennuksen jätin ruostesuojauksen yhteyteen. Talvella olisi siis tarkoitus massata alusta, kotelusuojata kotelot sekä levittää kiveniskusuojat koteloihin ja tarvittaviin muihin paikkoihin. Ja eipä siittä haittaakaan varmaan olisi jos levittelis jotakin massa-öljy seosta tuonne ohjaamon puolelle.
Eli pientä puuhattavaa on. Sellainen pikkuvika on, että polttoainemittari ei ole kovin halukas laskeutumaan alle puolenvälin. Ilmeisesti se koho siellä tankissa takertuu johonkin. Ja onko normaalia, että 903cc kone kulkee gps:ään 123km/h. Kyydissä oli kuski+ kaks henkilöä. Ohjekirja lupaa sen 140km/h...? Moottori kuitenkin pelaa kuin unelma, eli ei tarvi sahata käyntiin ja ryypyn voi löysätä melkein heti niin jää tyhjäkäynnille. Lämpimänä tyhjäkäynti on hämmästyttävän tasaista..
Sopuli
KUVA: http://sopuli23.kuvat.fi/kuvat/Fiat+127 ... G_8669.JPG
Kuvan ottamisen jälkeen on laitettu tuo toinen puskurin päätymuovi paikalleen. Ostin myös alkuperäisen tyyliset roiskeläpät, mutta asennuksen jätin ruostesuojauksen yhteyteen. Talvella olisi siis tarkoitus massata alusta, kotelusuojata kotelot sekä levittää kiveniskusuojat koteloihin ja tarvittaviin muihin paikkoihin. Ja eipä siittä haittaakaan varmaan olisi jos levittelis jotakin massa-öljy seosta tuonne ohjaamon puolelle.
Eli pientä puuhattavaa on. Sellainen pikkuvika on, että polttoainemittari ei ole kovin halukas laskeutumaan alle puolenvälin. Ilmeisesti se koho siellä tankissa takertuu johonkin. Ja onko normaalia, että 903cc kone kulkee gps:ään 123km/h. Kyydissä oli kuski+ kaks henkilöä. Ohjekirja lupaa sen 140km/h...? Moottori kuitenkin pelaa kuin unelma, eli ei tarvi sahata käyntiin ja ryypyn voi löysätä melkein heti niin jää tyhjäkäynnille. Lämpimänä tyhjäkäynti on hämmästyttävän tasaista..
Sopuli
- 127 helmi -80? ja projekti.
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Painolla on melkoinen vaikutus seiskan suorituskykyyn. Oma kulkee kuin miuli yksin ajellessa, pari ukkoa lisää ja meno tervautuu kummasti.
Ainakaan minä en pitäisi tuota kovin hälyttävänä.
Ainakaan minä en pitäisi tuota kovin hälyttävänä.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Sama itsellä oli tuon rojektin kanssa kun sen ajoin kemijärveltä - ouluun.meno kohtuu haipakkaa yksin , mutta osat kun laitettiin kyytiin jolloin painoa tuli perkl... niin tuntu ettei millään mene eteenpäin:)
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Ruiskauta ennen massausta kotelosuojaa niin ei tule yllätyksiä tulevaisuudessa.. Suoraan kun massan heittää vanhan päälle niin alkaa ruostuu melkoista vauhtia.
Hyviä kotelosuojaaineita:
-Dinitrol ML
-Tectyl ML
Alustasuoja spräy Dinitrol 4941\car musta, Samantapainen koostumus kuin kotelosuoja aineella.
Massa varmaan sama mitä laittaa kunhan esikäsittely tehty?
Hyviä kotelosuojaaineita:
-Dinitrol ML
-Tectyl ML
Alustasuoja spräy Dinitrol 4941\car musta, Samantapainen koostumus kuin kotelosuoja aineella.
Massa varmaan sama mitä laittaa kunhan esikäsittely tehty?
Bravo t-jet
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Jepsistä. Ostin jokuaika sitten motonetistä Dinitrolin kotelosuojaa litran purkin. Häätyy varmaan sitte käydä tuota litkua hakemassa lisää, jos on suositeltavaa laittaa myös pohjaan. Massaruiskunkin ostin, koska ei jaksa nuiden spray-purkkien kans ruveta leikkimään.
Kiitoksia vihjeistä!
Sopuli
Kiitoksia vihjeistä!
Sopuli
- 127 helmi -80? ja projekti.
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Vihjeenä vielä että itse käytän nykyään erilaisia sekoituksia. Jos pinta on ruosteessa niin hyvä pohjustus on 90-95% Dinitrol-ML ja loput jotain tavallista öljyä. Tulee läpi tavallisesta suihkepullosta joissa myydään esim. liuotinpesuainetta. Öljy jatkaa tunkeutumista senkin jälkeen kun ML on jo hyytynyt. Kesäkäytössä ei vaadi välttämättä mitään muuta.
Toinen melko sottainen sekoite on esimerkiksi n.45% ML, 45% 4941-massa ja loput 5-10% taas öljyä. Tuo on hyvä yleissekoite joka toimii kerta-annoksena jos ei ole kovalla kulutuksella. Kulutuspaikkoihin lisäksi pelkkää massaa tuon päälle. En ole testannut mitenkä pohjan pitää antaa kuivua ennen massausta, varmaan päivän verran että liottimet haihtuu mutta öljyhän ei kuivu kuin hiekoittumalla. Edit: tämän sekoitteen olen levittänyt massaruiskulla matalalla paineella.
Mitä sileämpi ja siistimpi pinta sitä vähemmän öljyä, jos ei ole yhtään saumatkaan ruosteessa en laittaisi ollenkaan öljyä vaan juuri neuvotusti ensin ML ja päälle 4941. Eikä yli 10% öljyä ettei ala irtoamaan sideaineesta. Koska öljy on vettä kevyempää voi liikkuva öljy koteloissa tai vaakasaumoissa kapseloida vettä alleen. Öljynä halpa mineraali, teräketju tms mutta ei puhdistamatonta jäteöljyä.
Toinen melko sottainen sekoite on esimerkiksi n.45% ML, 45% 4941-massa ja loput 5-10% taas öljyä. Tuo on hyvä yleissekoite joka toimii kerta-annoksena jos ei ole kovalla kulutuksella. Kulutuspaikkoihin lisäksi pelkkää massaa tuon päälle. En ole testannut mitenkä pohjan pitää antaa kuivua ennen massausta, varmaan päivän verran että liottimet haihtuu mutta öljyhän ei kuivu kuin hiekoittumalla. Edit: tämän sekoitteen olen levittänyt massaruiskulla matalalla paineella.
Mitä sileämpi ja siistimpi pinta sitä vähemmän öljyä, jos ei ole yhtään saumatkaan ruosteessa en laittaisi ollenkaan öljyä vaan juuri neuvotusti ensin ML ja päälle 4941. Eikä yli 10% öljyä ettei ala irtoamaan sideaineesta. Koska öljy on vettä kevyempää voi liikkuva öljy koteloissa tai vaakasaumoissa kapseloida vettä alleen. Öljynä halpa mineraali, teräketju tms mutta ei puhdistamatonta jäteöljyä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Jos pinta on ruosteessa, niin on hyvä tietää, että hiekkapuhalluttaminen ei välttämättä kustanna kohtuuttomia.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Kyselin tilastokeskuksesta, että montako 127:aa on vielä liikenteessä. Tässä vastaus:
Mielenkiintoista.
Mielenkiintoista.
- 127 helmi -80? ja projekti.
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Mihkäs kohtaa tuo mun -79 nyt menee,kun on liikennekäytöstä poistettu?
Jari Salmensuo