Sopuli ja satakakslaiskat
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Miten se tämä projekti jaksaa?
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Iltaa!
Fiatin kanssa on taas äherretty jonkunverran.
Alkoi tympimään se kylmän koneen pitkä sahaus, ennekuin mylly lähti tulille. (lue= kannentiiviste vuotaa.) Sen myös toi ilmi suuri vesihyörypilvi perässä, sekä jäähdytysnesteen väheneminen. Auton huippunopeus ei myöskään ollut järin suuri. 120km/h sai juuri ja juuri rikki alamäkeen.
Kesällä seiska oli näytillä wanhan voiman konepäivillä Oulaisissa. Sieltä palatessa alkoi tuntumaan, että tällä pitäisi tehdä jotakin. Oulaisten reissun jälkeen fiuu jäi seisomana pihalle, kunnes nyt muutama viikko sitten pukkasin sen talliin siinä toivossa että jotain tapahtuisi tekniikkapuolelle. Noh. Tempastiin tekniikka pois pellin alta, ja himmailtiin uutta voimanpesää. Ei tuu tuplaturboa, eikä edes ykspisteruiskua vaan samanlainen 903cc työntötankomoottori.
Yhistelin mun kolmesta 903cc koneesta yhen toimivan. Eli 80tkm ajettu alakerta, ja sitten viimeisen moottorin kansi siihen kaveriksi ja vaihdelaatikko on keltaisen korin alkuperäinen. Sekasikiö. Nyt koneenvaihto on siinä vaiheessa, että uusi moottori on paikoillaan ja ensisavut otettu. Kaikenlaista pientä näpräämistä löytyy kovasti. Tavoite on jouluun mennessä ajoon, tosin yleensä nämä projektiaikataulut ei pidä koskaan paikkansa.
Sain kortin tuossa syyskyyssa, ja matkaa on taitettu tuommosella 202-korisella farmari mersulla, cdi- koneella varustettuna. Kovasti pukkaa ruostetta siihen vehkeeseen, joten aattelin ottaa sen pois liikenteestä ja hiekkapuhallella ne ruosteet kuntoon. Hitsikoneeseen ei vielä (kai) pidä koskea. Sen aika aattelin fiudella rullailla, kun mese seisoo tallissa pukkien päällä. Pitää vaan välttää nuita suolattuja teitä...
Kuvia laittelen jossakin vaiheessa. Aloitusviestin kuvat on muuten varmaan hävinnyt, sillä kuvapalvelin on poistunut.
Sopuli.
Fiatin kanssa on taas äherretty jonkunverran.
Alkoi tympimään se kylmän koneen pitkä sahaus, ennekuin mylly lähti tulille. (lue= kannentiiviste vuotaa.) Sen myös toi ilmi suuri vesihyörypilvi perässä, sekä jäähdytysnesteen väheneminen. Auton huippunopeus ei myöskään ollut järin suuri. 120km/h sai juuri ja juuri rikki alamäkeen.
Kesällä seiska oli näytillä wanhan voiman konepäivillä Oulaisissa. Sieltä palatessa alkoi tuntumaan, että tällä pitäisi tehdä jotakin. Oulaisten reissun jälkeen fiuu jäi seisomana pihalle, kunnes nyt muutama viikko sitten pukkasin sen talliin siinä toivossa että jotain tapahtuisi tekniikkapuolelle. Noh. Tempastiin tekniikka pois pellin alta, ja himmailtiin uutta voimanpesää. Ei tuu tuplaturboa, eikä edes ykspisteruiskua vaan samanlainen 903cc työntötankomoottori.
Yhistelin mun kolmesta 903cc koneesta yhen toimivan. Eli 80tkm ajettu alakerta, ja sitten viimeisen moottorin kansi siihen kaveriksi ja vaihdelaatikko on keltaisen korin alkuperäinen. Sekasikiö. Nyt koneenvaihto on siinä vaiheessa, että uusi moottori on paikoillaan ja ensisavut otettu. Kaikenlaista pientä näpräämistä löytyy kovasti. Tavoite on jouluun mennessä ajoon, tosin yleensä nämä projektiaikataulut ei pidä koskaan paikkansa.
Sain kortin tuossa syyskyyssa, ja matkaa on taitettu tuommosella 202-korisella farmari mersulla, cdi- koneella varustettuna. Kovasti pukkaa ruostetta siihen vehkeeseen, joten aattelin ottaa sen pois liikenteestä ja hiekkapuhallella ne ruosteet kuntoon. Hitsikoneeseen ei vielä (kai) pidä koskea. Sen aika aattelin fiudella rullailla, kun mese seisoo tallissa pukkien päällä. Pitää vaan välttää nuita suolattuja teitä...
Kuvia laittelen jossakin vaiheessa. Aloitusviestin kuvat on muuten varmaan hävinnyt, sillä kuvapalvelin on poistunut.
Sopuli.
- 127 helmi -80? ja projekti.
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Kuvat jäänyt laittamatta. Fiiatti on ajossa ollu tovisen aikaa, eikä kyllä oikein raaskis ajaa sillä näissä Suomentalvioloissa (=lue, hiekkapuhallan mersun pohjasta ruosteita pois, eli pakko on ollut fiatilla liikkua... tosin mun hiekkapuhallus ollut aika hidasta hommaa.)
Toisinsanoen Fiiu olisi tarkoitus myydä tässä ennen kesää. Nettiautoon laitan sen vasta sitten kun olen korjannut joitan pikkuvikoja (polttoainemittari ei toimi, lämminvesihanan vaijeri poikki tms, rekisterikilvenvalo, ruosteet takapyörän edestä, pesu, vahaus, pyöränlaakeri, kannentiiviste vuotaa ilmeisesti ja venttiilien säätö.) Eli jos halukkuutta vähänkin ostaa tämä auto, niin tarjouksia tulemaan. Paljokohan tästä kehtais pyytää.?
Käytönjälkiä löytyy, ei siis täydellinen. Harvinaisen hyväkorinen kuitenkin. Ajettu 114tkm. Ite oon rullannu 5tkm. Moottorilla ajettu n.60-70tkm.
E: Katsastettu nyt joulun jälkeen.. Katsastusmiehen kehuman saattelemana
Toisinsanoen Fiiu olisi tarkoitus myydä tässä ennen kesää. Nettiautoon laitan sen vasta sitten kun olen korjannut joitan pikkuvikoja (polttoainemittari ei toimi, lämminvesihanan vaijeri poikki tms, rekisterikilvenvalo, ruosteet takapyörän edestä, pesu, vahaus, pyöränlaakeri, kannentiiviste vuotaa ilmeisesti ja venttiilien säätö.) Eli jos halukkuutta vähänkin ostaa tämä auto, niin tarjouksia tulemaan. Paljokohan tästä kehtais pyytää.?
Käytönjälkiä löytyy, ei siis täydellinen. Harvinaisen hyväkorinen kuitenkin. Ajettu 114tkm. Ite oon rullannu 5tkm. Moottorilla ajettu n.60-70tkm.
E: Katsastettu nyt joulun jälkeen.. Katsastusmiehen kehuman saattelemana
- 127 helmi -80? ja projekti.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Kyllä tuosta 2000€ voi pyytää?
Eet kai siihen mersuun ole kokonaan siirtymässä?
Eet kai siihen mersuun ole kokonaan siirtymässä?
Bravo t-jet
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Ei kyllä kukaan 2000e maksa 127 fiatista. Realistinen arvio 1500e ja ostajia harvassa
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Omastani viimekesänä olisin saanut 650e,,,Onnex kuitenkin ostaja olikin varaton ja seiska on edelleen tuolla tallissa ja ei tule mielenhäiriö myyntiin enää
Jari Salmensuo
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Harvassa on tosiaan ne, jotka maksaa yli 1000 euroa mistään vanhemmasta fiiatista, jollei kyseessä ole museovalmis auto tai joku turbourheilumalli.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Sopuli ja satakakslaiskat
Hiiohoi.
Kuulin tutultani että hän oli haalinut opiskelukaveriltaan Fiat 126:sen mutta todennut sen huonommaksi kuin oli annettu ymmärtää. Noh, innostuin heti ja kävin pelastamassa fiuden. Näitä kun ei enään noin vain meinaa löytyä. Tarkoitus oli sitä alkaa laitella tätä vasta ensi kesänä, mutta sen verran kapine kiinnosti että pukkasin sen talliin jo jokunen viikko sitten. Itse autohan on monenlaista melskettä nähnyt, mutta viimeiset vuodet se on jossain ladossa päässy happanemaan. Mätähommia on kyllä ihan riittävästi.. onneksi Puolasta saa kohtuudella vaihtopeltejä.
Tarkoitus tästä on rauhassa värkkäillä mieleinen auto. Kunhan korihommat on saatu tehtyä niin saa keskittyä tekniikkapuoleen. Ja sitte tulee toivottavasti jotain muuta kun alkuperäinen kaksimukinen ilmajäähytteinen.
Tuommoisen korigrillin hitsasin kasaan helpottamaan korihommia. Vielähän tuo on kestänyt. Painopiste ei oo vaan parhain mahollinen sillä saa tosissaan vääntää että saa auton nurin. Ja lukitusmekanismi pittää vielä rakentaa.
Kovin meinaa olla rapsakkaa tuo pelti.
Tuo kulma on aikanaan johonkin kolhastu. Ei voi mittää, koitetaan oikoa suoraksi. Onhan tässä kyllä tekemistä.
Kuulin tutultani että hän oli haalinut opiskelukaveriltaan Fiat 126:sen mutta todennut sen huonommaksi kuin oli annettu ymmärtää. Noh, innostuin heti ja kävin pelastamassa fiuden. Näitä kun ei enään noin vain meinaa löytyä. Tarkoitus oli sitä alkaa laitella tätä vasta ensi kesänä, mutta sen verran kapine kiinnosti että pukkasin sen talliin jo jokunen viikko sitten. Itse autohan on monenlaista melskettä nähnyt, mutta viimeiset vuodet se on jossain ladossa päässy happanemaan. Mätähommia on kyllä ihan riittävästi.. onneksi Puolasta saa kohtuudella vaihtopeltejä.
Tarkoitus tästä on rauhassa värkkäillä mieleinen auto. Kunhan korihommat on saatu tehtyä niin saa keskittyä tekniikkapuoleen. Ja sitte tulee toivottavasti jotain muuta kun alkuperäinen kaksimukinen ilmajäähytteinen.
Tuommoisen korigrillin hitsasin kasaan helpottamaan korihommia. Vielähän tuo on kestänyt. Painopiste ei oo vaan parhain mahollinen sillä saa tosissaan vääntää että saa auton nurin. Ja lukitusmekanismi pittää vielä rakentaa.
Kovin meinaa olla rapsakkaa tuo pelti.
Tuo kulma on aikanaan johonkin kolhastu. Ei voi mittää, koitetaan oikoa suoraksi. Onhan tässä kyllä tekemistä.
- 127 helmi -80? ja projekti.