FIAT uno projekti
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
FIAT uno projekti
Joutui aloittaa alusta tämän ketjun kun kadonnut bittiavaruuteen vanha
Jonkin aikaa jutusteltiin ftcf puolelle -->
http://ftcf.org/smf/index.php?topic=11764.0
Autohan oli tämän näköinen viime kesänä
Tuossa kuukausi sitten teippasin peilit ja tuon muovin pyyhkimen alta.
Ja sitten Kabum
Jonkin aikaa jutusteltiin ftcf puolelle -->
http://ftcf.org/smf/index.php?topic=11764.0
Autohan oli tämän näköinen viime kesänä
Tuossa kuukausi sitten teippasin peilit ja tuon muovin pyyhkimen alta.
Ja sitten Kabum
Viimeksi muokannut sampsulisami, 29.08.2012 21:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Sekä tuollaiset tuli asennettua äskettäin
Ja tämä pitäis asentaa joku kaunis päivä
Ja tämä pitäis asentaa joku kaunis päivä
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Seuraavalla viikolla vihdoin ja viimein olisi tarkoitus asentaa tuo kansi paikoilleen.
Kanteen tehdyt muutokset:
-Jyrsitty olakkeet pois
-Palotilaa hieman muotoiltu
-866 nokka
-Imu- ja pakosarjan sovitus
-Venttiilin kumit
-Iridium tulpat
-Sekä puristussuhde nousee.... X milliä läht pois
Muuta:
-38mm Kaasuläppä asentuu paikoilleen kun megaruutan johtosarja valmistuu
-Pakosarja ehkä vaihtuu 4-2-1 malliseen jossain välissä ..
Kanteen tehdyt muutokset:
-Jyrsitty olakkeet pois
-Palotilaa hieman muotoiltu
-866 nokka
-Imu- ja pakosarjan sovitus
-Venttiilin kumit
-Iridium tulpat
-Sekä puristussuhde nousee.... X milliä läht pois
Muuta:
-38mm Kaasuläppä asentuu paikoilleen kun megaruutan johtosarja valmistuu
-Pakosarja ehkä vaihtuu 4-2-1 malliseen jossain välissä ..
Viimeksi muokannut sampsulisami, 23.04.2012 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bravo t-jet
Re: FIAT uno projekti
Tuosta öljynjäähdyttimestä, jos mahdollista, niin suosittelen käyttämään prässättyjä letkuliitoksia ja junttureita klemmareiden sijaan.
Ideana hieno tuo viritetty FIRE Unossa, kovin usein kun noihin pyritään vaan vaihtamaan tehokkaampi tekniikka, niin tämä on piristävä poikkeus.
Ideana hieno tuo viritetty FIRE Unossa, kovin usein kun noihin pyritään vaan vaihtamaan tehokkaampi tekniikka, niin tämä on piristävä poikkeus.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Moottoritie ajossa (120km\h) tuo öljynlämpö tuppas nousee ja kesä kuumalla kaupunki ajossa sekä liikennevaloissa.Ippe kirjoitti:Tuosta öljynjäähdyttimestä, jos mahdollista, niin suosittelen käyttämään prässättyjä letkuliitoksia ja junttureita klemmareiden sijaan.
Ideana hieno tuo viritetty FIRE Unossa, kovin usein kun noihin pyritään vaan vaihtamaan tehokkaampi tekniikka, niin tämä on piristävä poikkeus.
Syynä varmaan tuo osittainen pohjapanssari tms mikä siinä vakiona on -->ilma ei virtaa öljypohjaa jäähdyttäen.
Nyt letkuna 20baaria kestävät ja ne klemmariliitokset
Mistähän mahtaisi saada kohtuu hintaan letkun jossa myös nuo letkunipat\päät tai miksikä niitä kutsutaan?
Kannen vaihdon yhteydessa tulee jakopää vaihdettua ja vesipumppu, Mutta mistähän saisi tuollasen vakion tilalle?
(kuva liian iso tälle forumille joten linkki tuossa muodossa)
http://img108.imagevenue.com/img.php?lo ... ning04.jpg
edit: tuo ryöstölaippa on termostaatilla.. niin ja säilyy nuo voitelu ominaisuudetkin paremmin öljynvaihtovälillä tuon jäähdyttimen ansiosta ..
Bravo t-jet
Re: FIAT uno projekti
Ihan vaan mielenkiinnosta paljonko ne öljyn lämmöt oli? Tuo jäähdytys systeemi tarvis vielä termarin/jäähdyttimen ohituksen ettei tarvis vahtia sitä että öljyn lämmöt on liika alhaalla normaaliajossa.
Niitä letkuja voi teettää hydrauliikkaliikkeessä, eikä ole kalliita.
Nyt on jo vähän myöhästä ton puristussuhteen kanssa, mutta olis ollu parempi ottaa männistä amme pois ja lohkosta niin että männät nousee hiukan yli. Sitten vasta kannesta jos tämä ei riitä
Niitä letkuja voi teettää hydrauliikkaliikkeessä, eikä ole kalliita.
Nyt on jo vähän myöhästä ton puristussuhteen kanssa, mutta olis ollu parempi ottaa männistä amme pois ja lohkosta niin että männät nousee hiukan yli. Sitten vasta kannesta jos tämä ei riitä
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Tuo ryöstölaippa on termostaatilla.... olikohan se jotain 78 astetta.HeikkiJ kirjoitti:Ihan vaan mielenkiinnosta paljonko ne öljyn lämmöt oli? Tuo jäähdytys systeemi tarvis vielä termarin/jäähdyttimen ohituksen ettei tarvis vahtia sitä että öljyn lämmöt on liika alhaalla normaaliajossa.
Niitä letkuja voi teettää hydrauliikkaliikkeessä, eikä ole kalliita.
Nyt on jo vähän myöhästä ton puristussuhteen kanssa, mutta olis ollu parempi ottaa männistä amme pois ja lohkosta niin että männät nousee hiukan yli. Sitten vasta kannesta jos tämä ei riitä
Öljyn lämmöt oli reippaammas ajossa 100-125 asteen välillä sekä motarilla.
85-95 astetta oli matka ajossa 80km\h vauhtia ajettaessa...
Nyt pysyy tuo öljyn lämpö 80-85 asteisena ja yli 100 astetta se ei mee vaikka kuin polkee motaril
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Pari viikkoa sitten tuli uudet kesärenkaat hommattua ja samalla kulmien säätö... ennen sitä vaihdoin uudet iskarit+jouset+yläpään laakeri, oikealle puolelle raidetangon ulkopää+alatukivarsi+pyöränlaakeri.
Pari viikkoa meni ja nyt ratti sojottaa vasemmalle 5-15 astetta jos suoraa haluaa mennä.
Äsken tarkistin etupään kaikki pultit ja ne olivat kireällä.
Tunkasin auton ylös ja käsivoimin renkaita liikkuttelin jos välystä olisi, mutta ei
Varmaan tuo vasen alapallonivel aavistuksen väljä... sekin on jo vuoden vanha
Noh.. tutkitaa--->
edit: mjoo se pallonivel hieman väljä...
Pari viikkoa meni ja nyt ratti sojottaa vasemmalle 5-15 astetta jos suoraa haluaa mennä.
Äsken tarkistin etupään kaikki pultit ja ne olivat kireällä.
Tunkasin auton ylös ja käsivoimin renkaita liikkuttelin jos välystä olisi, mutta ei
Varmaan tuo vasen alapallonivel aavistuksen väljä... sekin on jo vuoden vanha
Noh.. tutkitaa--->
edit: mjoo se pallonivel hieman väljä...
Viimeksi muokannut sampsulisami, 11.04.2012 16:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Ylihuomenna tulee kuvaa oviverhoilusta... Saas nähä mite onnistuu
Tämän näköistä materiaalia
Tämän näköistä materiaalia
Bravo t-jet
Re: FIAT uno projekti
Ippe kirjoitti: Ideana hieno tuo viritetty FIRE Unossa, kovin usein kun noihin pyritään vaan vaihtamaan tehokkaampi tekniikka, niin tämä on piristävä poikkeus.
Itse kun en ole ns. alkupään foorumisteja ja en ole seuranu alkuvaiheen projekteja niin onkos foorumilla paljonkin vaan kone svappi uunoja. Taida montaan olla
Silleen hieno ideahan viritetty vapari firepiltti on.
Et ei laita vaan turboa. Sillä kun saa sillattis liian iisisti tehoja ja vielä aivan liikaaki
Re: FIAT uno projekti
väisänen kirjoitti:Ippe kirjoitti: Ideana hieno tuo viritetty FIRE Unossa, kovin usein kun noihin pyritään vaan vaihtamaan tehokkaampi tekniikka, niin tämä on piristävä poikkeus.
Itse kun en ole ns. alkupään foorumisteja ja en ole seuranu alkuvaiheen projekteja niin onkos foorumilla paljonkin vaan kone svappi uunoja. Taida montaan olla
Silleen hieno ideahan viritetty vapari firepiltti on.
Et ei laita vaan turboa. Sillä kun saa sillattis liian iisisti tehoja ja vielä aivan liikaaki
Vähäpäästöiseen moottoriin turbon lisääminen voi tuoda hieman tuskaa päästömittauksen muodossa, mikäli tuo on papereissa kirjattu moiseksi.
Joten mulle on jäänyt sellainen muistikuva että Unoihin on swapatty isompaa sohoa, turbon tekniikkaa joskus ja taisi jollain olla TC:kin Unon kopassa.
Joskus Itäisessä Helsingissä pyöri 5-ovinen ahdettu Uno, moisia en ole kuin sen yhden nähnyt...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: FIAT uno projekti
Niin no mä en ole VAAN laittanu tc:tä uunon keulalle.Ippe kirjoitti: Joten mulle on jäänyt sellainen muistikuva että Unoihin on swapatty isompaa sohoa, turbon tekniikkaa joskus ja taisi jollain olla TC:kin Unon kopassa.
Joskus Itäisessä Helsingissä pyöri 5-ovinen ahdettu Uno, moisia en ole kuin sen yhden nähnyt...
Jos sieltä tc:stä kutitetaan 400 hp. pintaan tehoa ni ei se mun miälestä oo VAAN koneen vaihtamista.
No mut sorge ny... Mulla on vähä tylsää ja siksi pikkusen provot päällänsä
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Tosta turbosta tuli mieleen se että jos turbottaa koneen jossa imu- ja pakosarja samalla puolella siel konetilan takana niin sen tubon pystyis melko hyvi piilottaa sinne
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Niin tämä on 1994 vuosimallia joten nämähän on jo vähäpäästöisiä vaikka tuossa rekisteriotteessa ei sitä lue.. vaaai?
Ei tähän turboa olla laittamassa
Ei tähän turboa olla laittamassa
Bravo t-jet