FIAT uno projekti
Re: FIAT uno projekti
Mä muistelisin et mulla 1.1i.e.S kesti perusennakkoa 3 asteen verran alipaine letku irti , polttoaineena 95.
Re: FIAT uno projekti
Kiitos alkoholin nyky "virittäjille" tulee nakutus olemaan aivan vieras käsite samoin tarkka sytkän säätö (ei tarte ku ei se nakuta, aikasemmalle vaa )
Jos ei sitte Rudolfin koneista aleta Otto moottoreita enempi jalostaa...
Jos ei sitte Rudolfin koneista aleta Otto moottoreita enempi jalostaa...
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Ja disel koneisiin tarvitaan sytytystulppa jotta se bio mössö lähtöö palaa, bensa koneista voi tulpa ottaa kokonaa poijes kun on jo sen verta puristuksia et syttyy jo muutenkinväisänen kirjoitti:Kiitos alkoholin nyky "virittäjille" tulee nakutus olemaan aivan vieras käsite samoin tarkka sytkän säätö (ei tarte ku ei se nakuta, aikasemmalle vaa )
Jos ei sitte Rudolfin koneista aleta Otto moottoreita enempi jalostaa...
Bravo t-jet
Re: FIAT uno projekti
Jepu.sampsulisami kirjoitti:
Ja disel koneisiin tarvitaan sytytystulppa jotta se bio mössö lähtöö palaa, bensa koneista voi tulpa ottaa kokonaa poijes kun on jo sen verta puristuksia et syttyy jo muutenkin
Ottomoottori = kipunasytytteinen.
Pientä historiantuntemusta tähän väliin...
Jaa a, meinaakko paneskella firepilttiin abaut 20 puristukset ja sytyttää viinan dieseliperiaatteella tulille.
Tulee toi sytytysennakko vielä arpamaisemmaksi mitä firen jakajalla...
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
^ Sä oot niin hyvä
Täällä on vähän semmottis tapa et uusia projektijannuja seurataan, jututetaan ja varsinkin hiillostetaan
Kato vaikka hallunisationin projektia. Aivan pirusti ihme lätinää.
Samaten tällättis jauhannat herättää omia kokeilumuistoja jostakin firepilttiurpoiluista.
Seitans ku tollattis biolitkuja ei ollu reilut 10 v. sitte. Kilikalikilikali ku jotakin spryipurkkia olis joku takapenkillä vatkannu
Täällä on vähän semmottis tapa et uusia projektijannuja seurataan, jututetaan ja varsinkin hiillostetaan
Kato vaikka hallunisationin projektia. Aivan pirusti ihme lätinää.
Samaten tällättis jauhannat herättää omia kokeilumuistoja jostakin firepilttiurpoiluista.
Seitans ku tollattis biolitkuja ei ollu reilut 10 v. sitte. Kilikalikilikali ku jotakin spryipurkkia olis joku takapenkillä vatkannu
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Tää oli hyväväisänen kirjoitti:^
Seitans ku tollattis biolitkuja ei ollu reilut 10 v. sitte. Kilikalikilikali ku jotakin spryipurkkia olis joku takapenkillä vatkannu
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Jos sitä huomenna ehtisi vaihtaa tiivisteen kun ollut kaiken maailman kissanristiäisiä.
Ainiin, joskus helmikuussa tuli konepeltiä vaimennettua.
Tuo bitumi on jotain 1,2mm paksua ja tuon päälle 10mm paksu vaahtomuovi sekä sen päälle alkuperäinen vaimennus pahvi.
Ainiin, joskus helmikuussa tuli konepeltiä vaimennettua.
Tuo bitumi on jotain 1,2mm paksua ja tuon päälle 10mm paksu vaahtomuovi sekä sen päälle alkuperäinen vaimennus pahvi.
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Nyt on kannentiiviste vaihdettu.
-Liekkirenkaat oli antautunut 1 ja 2 sylintereiden kohdilta..
-1 Sylinterin seinämillä oli ruostetta, ylhäältä ales päin noin 1cm verran. Sormella tunsi juuri ja juuri "ruosteen".
-Venttiilikoppa sisäpuolelta oli kuin uusi
Kannen kiristin tällä tapaa:
1. 30 Nm
2. 90 astetta auki
2. 40 Nm
3. 95 astetta
4. 95 astetta
Sitten testaamaan kuisse pelittää.
Nykii alakirroksilla ja siinä aikani tutkin niin tps anturi alkaa olemaan finaalis...
Nyt tutkimaan lisää -->
Palataan asiaan illemmalla
-Liekkirenkaat oli antautunut 1 ja 2 sylintereiden kohdilta..
-1 Sylinterin seinämillä oli ruostetta, ylhäältä ales päin noin 1cm verran. Sormella tunsi juuri ja juuri "ruosteen".
-Venttiilikoppa sisäpuolelta oli kuin uusi
Kannen kiristin tällä tapaa:
1. 30 Nm
2. 90 astetta auki
2. 40 Nm
3. 95 astetta
4. 95 astetta
Sitten testaamaan kuisse pelittää.
Nykii alakirroksilla ja siinä aikani tutkin niin tps anturi alkaa olemaan finaalis...
Nyt tutkimaan lisää -->
Palataan asiaan illemmalla
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Noniin nyt alkaa jo pelittää
Sytkäennakon olin kattonut väärin.
Nyt ennakkoa noin 8-10°, huomenna sitten koklataan lisätä johki 12-14°.
Nokka-akselia pitänee säätää aikasemmalle...
edit: Siinä 3500rpm kohdilla alkaa tuntumaan jonkinlaista tehopiikin tynkää Muutta en viitsi vielä kokeilla yläkierroksilla kun uusi tiiviste ettei hajjoo ja onhan tuo vanhakin..
Sytkäennakon olin kattonut väärin.
Nyt ennakkoa noin 8-10°, huomenna sitten koklataan lisätä johki 12-14°.
Nokka-akselia pitänee säätää aikasemmalle...
edit: Siinä 3500rpm kohdilla alkaa tuntumaan jonkinlaista tehopiikin tynkää Muutta en viitsi vielä kokeilla yläkierroksilla kun uusi tiiviste ettei hajjoo ja onhan tuo vanhakin..
Bravo t-jet
Re: FIAT uno projekti
MIKSI? jotta nakuaisi vieläkin herkemmin?Nokka-akselia pitänee säätää aikasemmalle...
Aika hurjia ennakoita no saat vaihtaa kohtapuolin taas paperia kannen alle .
Re: FIAT uno projekti
Niin, mitähän ne ennakot on kierroksilla? Se kiinnostaisi minuakin erityisen paljon varsinkaan kun en tunne noita jakajia lainkaan. Löytyisikö ennakkokäyrää jostakin...?
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Re: FIAT uno projekti
Alipaine ennakkoa jotain 15 keskipakoennakkoa 20 verran no alkaa siinä jo olla firelle.
Joo kantsii mitata kierroksilla myös...
Joo kantsii mitata kierroksilla myös...
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Jos sitä huomenna ehtisi säätämään tuota..
Löytyykös täältä foorumilta henkilöä joka korvausta vastaan vaihtaisi helmat?
Itsellä ei ole tallia ja kunnon hitsikonetta..
Helmassa parissa kohtaa se kantattu osa menny lyttyyn sekä muuta pientä siin helmas..
Taai minkä arvoinen tuo auto nykyisellä kokoonpanolla olisi?
Leimalle vien alkuviikosta kun pakoputkesta ja valoista tuli sanomista.
Löytyykös täältä foorumilta henkilöä joka korvausta vastaan vaihtaisi helmat?
Itsellä ei ole tallia ja kunnon hitsikonetta..
Helmassa parissa kohtaa se kantattu osa menny lyttyyn sekä muuta pientä siin helmas..
Taai minkä arvoinen tuo auto nykyisellä kokoonpanolla olisi?
Leimalle vien alkuviikosta kun pakoputkesta ja valoista tuli sanomista.
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Nyt ennakoa 6-7° (alipaineletku tukittuna)... kympissä alkaa jotain sirinää kuulumaan
Bensanpaineta koklattu 0,8 <-> 1,4 bar, jätin sen 1,3 baariin, Koska se vaikutti olevan basseli.
Nyt tyhjäkäynti pelaa hyvi eikä se edes tärise juurilainkaan kun ennen jyskytti kuin V8
TPS alkaa olemaan jo ehtoon puolella.. Jonka takia pintakaasu pätkii sekä täyskaasulla (virtapiiri poikki)..
Joooooten jos sitä ruuttaa alkaisi istuttaan.. nii juu moottoriöljy sekä suodatin tuli vaihettua ja nesteet ei sekotu
Bensanpaineta koklattu 0,8 <-> 1,4 bar, jätin sen 1,3 baariin, Koska se vaikutti olevan basseli.
Nyt tyhjäkäynti pelaa hyvi eikä se edes tärise juurilainkaan kun ennen jyskytti kuin V8
TPS alkaa olemaan jo ehtoon puolella.. Jonka takia pintakaasu pätkii sekä täyskaasulla (virtapiiri poikki)..
Joooooten jos sitä ruuttaa alkaisi istuttaan.. nii juu moottoriöljy sekä suodatin tuli vaihettua ja nesteet ei sekotu
Bravo t-jet