FIAT uno projekti

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Mä muistelisin et mulla 1.1i.e.S kesti perusennakkoa 3 asteen verran alipaine letku irti , polttoaineena 95.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Kiitos alkoholin nyky "virittäjille" tulee nakutus olemaan aivan vieras käsite samoin tarkka sytkän säätö (ei tarte ku ei se nakuta, aikasemmalle vaa :mrgreen: )
Jos ei sitte Rudolfin koneista aleta Otto moottoreita enempi jalostaa...
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

väisänen kirjoitti:Kiitos alkoholin nyky "virittäjille" tulee nakutus olemaan aivan vieras käsite samoin tarkka sytkän säätö (ei tarte ku ei se nakuta, aikasemmalle vaa :mrgreen: )
Jos ei sitte Rudolfin koneista aleta Otto moottoreita enempi jalostaa...
Ja disel koneisiin tarvitaan sytytystulppa jotta se bio mössö lähtöö palaa, bensa koneista voi tulpa ottaa kokonaa poijes kun on jo sen verta puristuksia et syttyy jo muutenkin :mrgreen:
Bravo t-jet
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja väisänen »

sampsulisami kirjoitti:
Ja disel koneisiin tarvitaan sytytystulppa jotta se bio mössö lähtöö palaa, bensa koneista voi tulpa ottaa kokonaa poijes kun on jo sen verta puristuksia et syttyy jo muutenkin :mrgreen:
Jepu. :)
Ottomoottori = kipunasytytteinen.
Pientä historiantuntemusta tähän väliin... ;)

Jaa a, meinaakko paneskella firepilttiin abaut 20 puristukset ja sytyttää viinan dieseliperiaatteella tulille. :)
Tulee toi sytytysennakko vielä arpamaisemmaksi mitä firen jakajalla...
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Tämä projekti keränny parissa kuukaudessa jo yli 3500 katsojaa :shock:
Bravo t-jet
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja väisänen »

^ Sä oot niin hyvä :)

Täällä on vähän semmottis tapa et uusia projektijannuja seurataan, jututetaan ja varsinkin hiillostetaan :)
Kato vaikka hallunisationin projektia. Aivan pirusti ihme lätinää.
Samaten tällättis jauhannat herättää omia kokeilumuistoja jostakin firepilttiurpoiluista.
Seitans ku tollattis biolitkuja ei ollu reilut 10 v. sitte. Kilikalikilikali ku jotakin spryipurkkia olis joku takapenkillä vatkannu :lol:
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

väisänen kirjoitti:^
Seitans ku tollattis biolitkuja ei ollu reilut 10 v. sitte. Kilikalikilikali ku jotakin spryipurkkia olis joku takapenkillä vatkannu :lol:
Tää oli hyvä :lol:
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Jos sitä huomenna ehtisi vaihtaa tiivisteen kun ollut kaiken maailman kissanristiäisiä.

Ainiin, joskus helmikuussa tuli konepeltiä vaimennettua.
Tuo bitumi on jotain 1,2mm paksua ja tuon päälle 10mm paksu vaahtomuovi sekä sen päälle alkuperäinen vaimennus pahvi.

Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Nyt on kannentiiviste vaihdettu.

-Liekkirenkaat oli antautunut 1 ja 2 sylintereiden kohdilta..
-1 Sylinterin seinämillä oli ruostetta, ylhäältä ales päin noin 1cm verran. Sormella tunsi juuri ja juuri "ruosteen".
-Venttiilikoppa sisäpuolelta oli kuin uusi :shock:

Kannen kiristin tällä tapaa:
1. 30 Nm
2. 90 astetta auki
2. 40 Nm
3. 95 astetta
4. 95 astetta

Sitten testaamaan kuisse pelittää.
Nykii alakirroksilla ja siinä aikani tutkin niin tps anturi alkaa olemaan finaalis...

Nyt tutkimaan lisää -->

Palataan asiaan illemmalla :)

Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Noniin nyt alkaa jo pelittää :P

Sytkäennakon olin kattonut väärin.
Nyt ennakkoa noin 8-10°, huomenna sitten koklataan lisätä johki 12-14°.

Nokka-akselia pitänee säätää aikasemmalle...

edit: Siinä 3500rpm kohdilla alkaa tuntumaan jonkinlaista tehopiikin tynkää :) Muutta en viitsi vielä kokeilla yläkierroksilla kun uusi tiiviste ettei hajjoo ja onhan tuo vanhakin..
Bravo t-jet
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Nokka-akselia pitänee säätää aikasemmalle...
MIKSI? jotta nakuaisi vieläkin herkemmin?

Aika hurjia ennakoita :shock: no saat vaihtaa kohtapuolin taas paperia kannen alle :mrgreen: .
Avatar
Jokari
Viestit: 668
Liittynyt: 19.07.2007 22:17
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Niin, mitähän ne ennakot on kierroksilla? Se kiinnostaisi minuakin erityisen paljon varsinkaan kun en tunne noita jakajia lainkaan. Löytyisikö ennakkokäyrää jostakin...?
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Alipaine ennakkoa jotain 15 keskipakoennakkoa 20 verran no alkaa siinä jo olla firelle.
Joo kantsii mitata kierroksilla myös...
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Jos sitä huomenna ehtisi säätämään tuota..

Löytyykös täältä foorumilta henkilöä joka korvausta vastaan vaihtaisi helmat?
Itsellä ei ole tallia ja kunnon hitsikonetta..
Helmassa parissa kohtaa se kantattu osa menny lyttyyn sekä muuta pientä siin helmas..

Taai minkä arvoinen tuo auto nykyisellä kokoonpanolla olisi?

Leimalle vien alkuviikosta kun pakoputkesta ja valoista tuli sanomista.
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Nyt ennakoa 6-7° (alipaineletku tukittuna)... kympissä alkaa jotain sirinää kuulumaan :shock:
Bensanpaineta koklattu 0,8 <-> 1,4 bar, jätin sen 1,3 baariin, Koska se vaikutti olevan basseli.
Nyt tyhjäkäynti pelaa hyvi eikä se edes tärise juurilainkaan kun ennen jyskytti kuin V8 :mrgreen:

TPS alkaa olemaan jo ehtoon puolella.. Jonka takia pintakaasu pätkii sekä täyskaasulla (virtapiiri poikki)..

Joooooten jos sitä ruuttaa alkaisi istuttaan.. nii juu moottoriöljy sekä suodatin tuli vaihettua ja nesteet ei sekotu
Bravo t-jet
Vastaa Viestiin