FIAT uno projekti
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Nyt on uus jäähdytin asennettu. Mitähän siinä meni... joku 10min
Nyt ei ole enään suihkulähde ilmiötä Mutta kumminkin korkista hiukan tiputtaa vettä..
Nyt ei ole enään suihkulähde ilmiötä Mutta kumminkin korkista hiukan tiputtaa vettä..
Bravo t-jet
Re: FIAT uno projekti
Tässä firessä on jo vakionakin liikaa puristuksia
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Ei oleWesulius kirjoitti:Tässä firessä on jo vakionakin liikaa puristuksia
Bravo t-jet
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Huomenna hakemaan uudet kannenpultit joista poistan pari milliä sekä kannentiiviste (massa).
Toivotaan että näillä onnistuu : )
Toivotaan että näillä onnistuu : )
Viimeksi muokannut sampsulisami, 31.05.2012 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bravo t-jet
Re: FIAT uno projekti
Juu samoilla linjoilla weskun kaa.Wesulius kirjoitti:Tässä firessä on jo vakionakin liikaa puristuksia
Tietty jos sampsuli on ajanu viinalla ni sitte vaan lisää purkkaria ja reilusti
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Shellin v-poweria lähinnä tankannu, Onhan se tietty kalliimpaa mut eihän se tee kuin pari euroa lisää tankilliseen...väisänen kirjoitti:Juu samoilla linjoilla weskun kaa.Wesulius kirjoitti:Tässä firessä on jo vakionakin liikaa puristuksia
Tietty jos sampsuli on ajanu viinalla ni sitte vaan lisää purkkaria ja reilusti
Bravo t-jet
Re: FIAT uno projekti
Tuo 1.1 taitaa vakionakin olla herkkä nakuttamaan, niin tietäähän sen, mitä puristuksien nosto tekee. E85:sta vaan sekoittelemaan mukaan...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Pulteista pitänee ottaa se pari milliä poijes...
Tuo uusi tiiviste vaikuttaa paksummalta. 1,8mm
Tuo uusi tiiviste vaikuttaa paksummalta. 1,8mm
Bravo t-jet
Re: FIAT uno projekti
Mittaappa ne palotilojen koot sitten kun on kansi irti, saa tietää mitä siellä on puristuksia. Myös siis lohkon puolelta, eikä pelkkää kannen palotilaa. Tuon mallinen kannentiiviste puristuu kasaan n.0,2mm.
Tuossa käy vähän nytten niin että sulla on isot (ja isot, tietää sitten paljonko kun olet mitannut palotilat) puristukset ja iso paljerako. Ei ole hyvä yhdistelmä.
Tuossa käy vähän nytten niin että sulla on isot (ja isot, tietää sitten paljonko kun olet mitannut palotilat) puristukset ja iso paljerako. Ei ole hyvä yhdistelmä.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: FIAT uno projekti
Tuon takiahan yleisesti on hyvä ottaa lohkosta ennemmin kuin kannesta, mutta se vaatii tietysti alakerran irrottamisen ja purkamisen...
Pulttien tilanne on helppo tarkistaa ruuvaamalla ne sormin lohkoon niin syvälle kuin menevät kannen ollessa irti ja vertaamalla sitten niiden dimensiota kannen vastaavaan. Tuo kannattaa joka tapauksessa tehdä vaikka pultteja aikoisikin lyhentää, niin ei tarvi arvailla, miksi tiiviste antautui. Muutenkin vanhaa tiivistettä analysoimalla ja puristuneisuutta mittaamalla voi viisastua asiasta. Samalla kannattaa myös hyvin tarkkaan katsoa, onko kansi lontolla jostain kohtaa ja ovatko pinnat suoria yhä.
Pulttien tilanne on helppo tarkistaa ruuvaamalla ne sormin lohkoon niin syvälle kuin menevät kannen ollessa irti ja vertaamalla sitten niiden dimensiota kannen vastaavaan. Tuo kannattaa joka tapauksessa tehdä vaikka pultteja aikoisikin lyhentää, niin ei tarvi arvailla, miksi tiiviste antautui. Muutenkin vanhaa tiivistettä analysoimalla ja puristuneisuutta mittaamalla voi viisastua asiasta. Samalla kannattaa myös hyvin tarkkaan katsoa, onko kansi lontolla jostain kohtaa ja ovatko pinnat suoria yhä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: FIAT uno projekti
Tossa Firessähän on tajuttoman lyhyt imunokka (sulkeutuu jo 35 JAKK) ja tuo yhdistettynä 9.6 purkkareihin antaa kyllä jo sellaiset dynaamiset purkat että en ihmettele miksi väljällä paljeraolla ja tuolla perinteisellä palotilalla ja ei-niin-hyvin-vetäjällä pakopuolella kilistää varmasti äärimmäisen helposti.
Ei varmasti kestä paljoa yli 30 astetta ennakkoa edes ysikasilla, minkälaisia ennakkoja tuo vakiosytkä antaa, kuka tietää?
Rupeaa nimittäin männänrengasvälejäkin v*tuttamaan hyvin herkästi, jos pahvi ei antaudu ensin.
'
Eli kyllä tässä nyt jotain tarttis tehdä.
Ei varmasti kestä paljoa yli 30 astetta ennakkoa edes ysikasilla, minkälaisia ennakkoja tuo vakiosytkä antaa, kuka tietää?
Rupeaa nimittäin männänrengasvälejäkin v*tuttamaan hyvin herkästi, jos pahvi ei antaudu ensin.
'
Eli kyllä tässä nyt jotain tarttis tehdä.
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: FIAT uno projekti
Tuli vaan mieleen, että nykyisessä kokoonpanossa vakiopurkat, 4x4-nokka, 30-astetta ennakkoa, 1,5bar @ 6500rpm.
Gason seassa 50% re85:sta.
Gason seassa 50% re85:sta.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: FIAT uno projekti
^Jepu.
Pelkkä v-poveri ei tod. riitä.
Mä en tiä syytä mut kilistävä vapari fire ei riko männänrenkaspöytää kovin helpolla.
Tai niin, nakutuksenkin voimakkuus on täytösriippuvainen...
Pelkkä v-poveri ei tod. riitä.
Mä en tiä syytä mut kilistävä vapari fire ei riko männänrenkaspöytää kovin helpolla.
Tai niin, nakutuksenkin voimakkuus on täytösriippuvainen...
Re: FIAT uno projekti
Mutta sen nakutuksen kuulee kyllä hyvin huonokuuloisempikin.
Eikös tässä firessä ollut se hiukan kireämoi nenu?
Eikös tässä firessä ollut se hiukan kireämoi nenu?
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT uno projekti
Kyllä, 866 nokka.Wesulius kirjoitti:Mutta sen nakutuksen kuulee kyllä hyvin huonokuuloisempikin.
Eikös tässä firessä ollut se hiukan kireämoi nenu?
Vakio nokalla alkoi nakuttaa jo pienellä ennakolla.
Ennakko tällä hetkellä 5° ja 10° merkkien välissä alipaineletku tukittuna, v-poweria tankissa.
Tuohon pitää tietty lisätä alipainesäätimen ja keskipakosäätimen tuomat lisä ennakot..
Bravo t-jet