FIAT uno projekti

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Nyt on uus jäähdytin asennettu. Mitähän siinä meni... joku 10min :D

Nyt ei ole enään suihkulähde ilmiötä :) Mutta kumminkin korkista hiukan tiputtaa vettä..
Bravo t-jet
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Tässä firessä on jo vakionakin liikaa puristuksia :mrgreen:
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Wesulius kirjoitti:Tässä firessä on jo vakionakin liikaa puristuksia :mrgreen:
Ei ole :mrgreen:
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Huomenna hakemaan uudet kannenpultit joista poistan pari milliä sekä kannentiiviste (massa).

Toivotaan että näillä onnistuu : )
Viimeksi muokannut sampsulisami, 31.05.2012 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bravo t-jet
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Wesulius kirjoitti:Tässä firessä on jo vakionakin liikaa puristuksia :mrgreen:
Juu samoilla linjoilla weskun kaa.

Tietty jos sampsuli on ajanu viinalla ni sitte vaan lisää purkkaria ja reilusti :)
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

väisänen kirjoitti:
Wesulius kirjoitti:Tässä firessä on jo vakionakin liikaa puristuksia :mrgreen:
Juu samoilla linjoilla weskun kaa.

Tietty jos sampsuli on ajanu viinalla ni sitte vaan lisää purkkaria ja reilusti :)
Shellin v-poweria lähinnä tankannu, Onhan se tietty kalliimpaa mut eihän se tee kuin pari euroa lisää tankilliseen...
Bravo t-jet
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tuo 1.1 taitaa vakionakin olla herkkä nakuttamaan, niin tietäähän sen, mitä puristuksien nosto tekee. E85:sta vaan sekoittelemaan mukaan...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Pulteista pitänee ottaa se pari milliä poijes...
Tuo uusi tiiviste vaikuttaa paksummalta. 1,8mm

Kuva
Bravo t-jet
HeikkiJ
Viestit: 778
Liittynyt: 11.06.2006 13:53

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja HeikkiJ »

Mittaappa ne palotilojen koot sitten kun on kansi irti, saa tietää mitä siellä on puristuksia. Myös siis lohkon puolelta, eikä pelkkää kannen palotilaa. Tuon mallinen kannentiiviste puristuu kasaan n.0,2mm.

Tuossa käy vähän nytten niin että sulla on isot (ja isot, tietää sitten paljonko kun olet mitannut palotilat) puristukset ja iso paljerako. Ei ole hyvä yhdistelmä.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuon takiahan yleisesti on hyvä ottaa lohkosta ennemmin kuin kannesta, mutta se vaatii tietysti alakerran irrottamisen ja purkamisen...

Pulttien tilanne on helppo tarkistaa ruuvaamalla ne sormin lohkoon niin syvälle kuin menevät kannen ollessa irti ja vertaamalla sitten niiden dimensiota kannen vastaavaan. Tuo kannattaa joka tapauksessa tehdä vaikka pultteja aikoisikin lyhentää, niin ei tarvi arvailla, miksi tiiviste antautui. Muutenkin vanhaa tiivistettä analysoimalla ja puristuneisuutta mittaamalla voi viisastua asiasta. Samalla kannattaa myös hyvin tarkkaan katsoa, onko kansi lontolla jostain kohtaa ja ovatko pinnat suoria yhä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Jokari
Viestit: 668
Liittynyt: 19.07.2007 22:17
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tossa Firessähän on tajuttoman lyhyt imunokka (sulkeutuu jo 35 JAKK) ja tuo yhdistettynä 9.6 purkkareihin antaa kyllä jo sellaiset dynaamiset purkat että en ihmettele miksi väljällä paljeraolla ja tuolla perinteisellä palotilalla ja ei-niin-hyvin-vetäjällä pakopuolella kilistää varmasti äärimmäisen helposti.
Ei varmasti kestä paljoa yli 30 astetta ennakkoa edes ysikasilla, minkälaisia ennakkoja tuo vakiosytkä antaa, kuka tietää?
Rupeaa nimittäin männänrengasvälejäkin v*tuttamaan hyvin herkästi, jos pahvi ei antaudu ensin.
'
Eli kyllä tässä nyt jotain tarttis tehdä.
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Tuli vaan mieleen, että nykyisessä kokoonpanossa vakiopurkat, 4x4-nokka, 30-astetta ennakkoa, 1,5bar @ 6500rpm.
Gason seassa 50% re85:sta.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja väisänen »

^Jepu.
Pelkkä v-poveri ei tod. riitä.

Mä en tiä syytä mut kilistävä vapari fire ei riko männänrenkaspöytää kovin helpolla.
Tai niin, nakutuksenkin voimakkuus on täytösriippuvainen...
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Mutta sen nakutuksen kuulee kyllä hyvin huonokuuloisempikin.
Eikös tässä firessä ollut se hiukan kireämoi nenu?
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT uno projekti

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Wesulius kirjoitti:Mutta sen nakutuksen kuulee kyllä hyvin huonokuuloisempikin.
Eikös tässä firessä ollut se hiukan kireämoi nenu?
Kyllä, 866 nokka.

Vakio nokalla alkoi nakuttaa jo pienellä ennakolla.
Ennakko tällä hetkellä 5° ja 10° merkkien välissä alipaineletku tukittuna, v-poweria tankissa.
Tuohon pitää tietty lisätä alipainesäätimen ja keskipakosäätimen tuomat lisä ennakot..
Bravo t-jet
Vastaa Viestiin