127 FIRE ksi

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
drpassat
Viestit: 20
Liittynyt: 06.07.2010 21:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: 127 FIRE ksi

Viesti Kirjoittaja drpassat »

Maalaus onnistui, kuten olettaa saattaa, harrastemaisesti. Pari vuotta vanha filleri oli kuivattanut kovettimen ja ruisku ei suostunut tekemään kuin räkää. En sitten vetänyt sitä kuin kylkiin pahimpiin paikkoihin.

Märkähiontaa en halunnut autolle tehdä ja kuivahionnassa 120-karkeuksinen oli hienoin paperi, mikä ei mennyt tukkoon välittömästi vanhaan maaliin tarjotessa.

Värimassan vedettyä (kaikki 2+1 litraa), sain juuri ja juuri sävyn tasaiseksi. Kuivuttua näkyi hiontajäljet ja osa pohjista läpi hienosti eli ei niin mukavasti.

Seuraavana päivänä päätin kuitenkin vetää lakan. Vetäessä ihmettelin ruiskun isoa pisaraa, mutta säätöön ei ollut aikaa, yö lähestyi! Aika reilusti piti samaan paikkaa huiskia, että näytti pinta silottuvan...ja kyljissä sitten homma kostautui.

Lakka tietysti valui monesta paikkaa, mikä tiesi että olis hommia edelleen tiedossa. Positiivista taas oli se, että pohjien peilaukset hävisivät täysin ja karkeaa hiontaa ei erottanut...ainakaan omilla väsyneillä silmillä!

Tietysti muuten amatöörin tekoset näkyi.

Kuva

No sitten tuhannen järven rallin jälkeen manailin mielessäni maalausjälkeä ja väriä, mutta hammasta purren aloitin kasaustyön.

Pohjaan hommasin uutta vaimennusmattoa, kun entinen ei kuivanut kolmessa viikossa ja hajukin pysyi samana kuin rykmentin ukkojen jalkaräteissä marssin jälkeen. Oveen laitoin uutta muovia jätesäkistä, jotta vesi ohjautuisi pohjalle.

Kuva

Joka reikään suhauttelin kotelosuojaa, peltipinnat, lasit ja matot pesin tolu-sprayllä. Etu- ja takaikkunan tiivisteen väliin laitoin tiivistemassaa.

Asensin etulokarit takaisin paikolleen.

Kuva

Sittenpä tuumasin tänään, pari tuntia sitten, että eiköhän tämä projektointi nyt vähäksi aikaa riitä!

Aika kauas alkuperäisestä 'mukavaa katkojankärkien säätöä'-ajatuksesta on tultu:

Kuva Kuva <--- Kuva

Katsotaan nyt sitten syksyn mittaan miten tuon tekniikkapuolen kanssa tekisi. Suurin toive on noiden hyllyssä olevien MPI-hilujen käyttö megalla...miten käy, jää nähtäväksi.

Vinkkejä vastaan otetaan, extrasta vihje jo tulikin, en ole vaan ehtinyt perehtyä miten se toteutetaan. Onko eläviä esimerkkejä?

ps. Ainiin ja löytyykö Ritun omaa tööttiä tai muuta patenttia tuohon rattiin joltain?

ps2. Jasemmosta vielä että en ole joka mutteriä tässä topikissä käynyt läpi, mutta jos jotain kysyttävää tulee mieleen, vastaa mielelläni...jos kykenen. Tadaa!
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: 127 FIRE ksi

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Hmm, mitäs tähän nyt voisi sanoa. Hemmetin hieno projekti 8)
Rottah
Viestit: 15
Liittynyt: 27.03.2013 09:17
Paikkakunta: Oulu

Re: 127 FIRE ksi

Viesti Kirjoittaja Rottah »

Joosp...oli sit pakko rekisteröityä tänne, koska tämä fiute sattuu olemaan tossa pihalla :lol: . Päivityspaketti tulossa moottoriin tässä ehkä ens syksyllä.
Fiat 127 -78
Volvo V70 D5
Pezi
Viestit: 35
Liittynyt: 13.06.2009 22:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 127 FIRE ksi

Viesti Kirjoittaja Pezi »

Missäs päin Oulua tämä auto majailee?
Fiat 127L -81, Citroen ID 20 D-super -70, Citroên C5 X7 confort tourer -08, Solifer Suzuki PV50 -83 :D
Rottah
Viestit: 15
Liittynyt: 27.03.2013 09:17
Paikkakunta: Oulu

Re: 127 FIRE ksi

Viesti Kirjoittaja Rottah »

Pezi kirjoitti:Missäs päin Oulua tämä auto majailee?
Pohojoispuolella :lol:
Fiat 127 -78
Volvo V70 D5
Vastaa Viestiin