Laineksen 127 pikkumusta '81

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1493
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

JLaines kirjoitti:Ei menneet onnentoivotukset hukkaan...
Moottorin tilavuus 1050 ja nettoteho 36,8kw, muutosprosentti 14%. Lisäksi huomautuksitta ajoaikaa 30.6.2015 saakka 8-)
Ei menny hukkaan vaikka kokotalvi tätäkin ruuvattu... :mrgreen:
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuolla kelpaa nyt tulla poikkeemaan Laihialla mun tallilla joku ehtoo. 8-)
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Kutsu hyväksytty, pitä vain ensin vaihtaa jurraava takapyöränlaakeri.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Takapyöränlaakerin lisäksi pari muutakin pikkujuttua viellä ennen vappua.
Kaasuvivusto pitää saada aibnakin pelaamaan jouheammin. Nyt liikkeellä ollessa kaasu painaminen pintakaasulta syvemmälle tuntuu vaativan voimaa paljon laisesti ja aiheuttaa helkutin moisen "ryntäyksen" kun kynnys ylittyy. Vaihdelinjaa pitäs kanssa uskaltaa säätää. Kolmonen meinaa pomppia pois kiihdyttäessä ja nelosta pitää oikeasti vähän hakea. On toi silti parempi huomattavasti kuin ostaessa aikanaan. Eikös jotkut foorumilaiset oo tehny seiskaan moottorin pitkittäis lisätukia? Se vois varmaan auttaa.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Ja laitetaan viellä pari valokuvaa tämän hetkisestä tilanteesta.

Kuva

Kuva

Fiilistely kuvajaanen katsastuspäivältä...

Kuva

Ja tarttihan muksutkin ajeluttaa tuoreeltaan :lol:

Kuva

Molemmat harrastus kulkuneuvot

Kuva
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja vvieri »

JLaines kirjoitti:Eikös jotkut foorumilaiset oo tehny seiskaan moottorin pitkittäis lisätukia? Se vois varmaan auttaa.
Mulla oli reaktiotanko kannesta koriin. Se tosin oli sohokoneen kanssa. Rauhoittaa kummasti.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja JLaines »

vvieri kirjoitti:
JLaines kirjoitti:Eikös jotkut foorumilaiset oo tehny seiskaan moottorin pitkittäis lisätukia? Se vois varmaan auttaa.
Mulla oli reaktiotanko kannesta koriin. Se tosin oli sohokoneen kanssa. Rauhoittaa kummasti.
Jos sulle vain sopii niin zuumaillaan sellaisen mahdollisuuksia kunhan ny päästään joskus Laihialle saakka.
Jotain hyötyä virkamatkoistakin. Saan tikkakoskella ollessa haettua takapyöränlaakerit jyskälän motonetistä :D
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Joo, passaa tuota katsella. Kaivelen 127:aa sitten sen verran esiin kaikenlaisten romujen alta... :oops:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja Eejii »

vvieri kirjoitti:
JLaines kirjoitti:Eikös jotkut foorumilaiset oo tehny seiskaan moottorin pitkittäis lisätukia? Se vois varmaan auttaa.
Mulla oli reaktiotanko kannesta koriin. Se tosin oli sohokoneen kanssa. Rauhoittaa kummasti.
Oon nähnyt seiskan jossa oli iskaritornien väliin laitettu poikkituki, josta lähti tukitanko kanteen jakopään puolelle. Jossain toisessa oli vaihdelaatikon alta vedetty reaktiotanko auton pohjaan. Omassa Seiskassa on nuo Matti-Pekan tekemät moottorinkiinnitys uretaanit. Pelkästään niillä paranee huomattavasti. Historicissa kun ei mitään reaktiotankoja sinne saa edes laittaa. En sitten tiedä rasittaako nuo itse kiinnityksiä enemmän aikaa myöten.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Tästä mun autosta kn ei oikein museoajoneuvoa enään saa, tällainen poika porukassa tuumailu on aivan suotavaa. Täähän toimis ihan hyvänä protopenkkinä kaiken mualiman alusta, vaihteensiirto jne ideoille mitkä pysyy järkevissä hinnoissa.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja vvieri »

No vaihteensiirron 128:n laatikolle mä toteutin rattiakselin pätkällä. Muistaakseni yksi nivelistä piti hitsata kiinni. Tuli huomattavasti jämäkämpi kuin orggis vivustoilla. 128:n laatikko tosin hieman poikkeaa 127:n laatikosta - siinä on vain yksi vaihteenvalintatanko, joka menee laatikkoon sisään.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Dodiin walpurinajot pelastettu. Vaihdettiin mikon kanssa molemmat takapyöränlaakerit ja kylläpä onkii ny hiljaasta 8-)
Vasen lakru oli aivan kypsä kuten epäilinkin, oikea ei viellä ääntänyt mitenkään mutta sama se oli nyt yhdellä kertaa vaihtaa.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Perskeles täähän kesti vappupäivän ajelut hienosti. Kaupungissa letkassa ajaminen meinas olla hiuksia raastavaa kiitos hiukan takertavan kaasuvivuston. Muuten meni hyvin eikä auto kuluttanut muutakuin bensaa. Kaasarikin rupiaa vissiin elpymään kun vetojakin tuntuisi olevan pikkuhiljaa. Toki tuo saattaisi mietinnän jälkeen pelata paremmin sportin kannella kuin nyt paikoillaan olevalla tehdyllä stradan kannella.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Ajeltu ja ihmetelty jäähdytysnesteen kulukkia. Ilmeisesti Unon jäähdytin on liian ahdas kanavainen ja siitä syystä toinenkin uusi vesipumppu tuuppaa nestettä pihalle juoruaukosta. Vieriltä jäi näppiin 132 fiuden syyläri sovitteluun. Jos sen saa sopimaan nätisti seiskan keulalle, se saa myös jäädä sinne :lol: Luulis ainakin jäähdytystehon piisaavan sillä syylärillä vaikka joskus tulis kirpeämpi evo2 moottorikin nykyisen tilalle. Uskomattomasti muutes ajomukavuus parani melun alenemisena kun venttiilit on oikeissa välyksissä. Pahimmilla välkkää oli kuulemma ollut 0,8mm :oops: ,mutta eipä tuo menoa haitannut.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Laineksen 127 pikkumusta '81

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Tilanne päivitystä...

17.6 ajellessa alkoi valkoista höyryä tulla pakoputken täydeltä ja kun olin päässyt kotio asti oli syylärinn paisari kuiva. Nyt on siis kansi nostettu pois ja kansipahvin metsästys käynnissä. Pitää kesäloman aikana niputtaa seiska uudestaan ja samalla päivittää jäähdytin.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Vastaa Viestiin