Ei menny hukkaan vaikka kokotalvi tätäkin ruuvattu...JLaines kirjoitti:Ei menneet onnentoivotukset hukkaan...
Moottorin tilavuus 1050 ja nettoteho 36,8kw, muutosprosentti 14%. Lisäksi huomautuksitta ajoaikaa 30.6.2015 saakka
Laineksen 127 pikkumusta '81
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Tuolla kelpaa nyt tulla poikkeemaan Laihialla mun tallilla joku ehtoo.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Kutsu hyväksytty, pitä vain ensin vaihtaa jurraava takapyöränlaakeri.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Takapyöränlaakerin lisäksi pari muutakin pikkujuttua viellä ennen vappua.
Kaasuvivusto pitää saada aibnakin pelaamaan jouheammin. Nyt liikkeellä ollessa kaasu painaminen pintakaasulta syvemmälle tuntuu vaativan voimaa paljon laisesti ja aiheuttaa helkutin moisen "ryntäyksen" kun kynnys ylittyy. Vaihdelinjaa pitäs kanssa uskaltaa säätää. Kolmonen meinaa pomppia pois kiihdyttäessä ja nelosta pitää oikeasti vähän hakea. On toi silti parempi huomattavasti kuin ostaessa aikanaan. Eikös jotkut foorumilaiset oo tehny seiskaan moottorin pitkittäis lisätukia? Se vois varmaan auttaa.
Kaasuvivusto pitää saada aibnakin pelaamaan jouheammin. Nyt liikkeellä ollessa kaasu painaminen pintakaasulta syvemmälle tuntuu vaativan voimaa paljon laisesti ja aiheuttaa helkutin moisen "ryntäyksen" kun kynnys ylittyy. Vaihdelinjaa pitäs kanssa uskaltaa säätää. Kolmonen meinaa pomppia pois kiihdyttäessä ja nelosta pitää oikeasti vähän hakea. On toi silti parempi huomattavasti kuin ostaessa aikanaan. Eikös jotkut foorumilaiset oo tehny seiskaan moottorin pitkittäis lisätukia? Se vois varmaan auttaa.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Ja laitetaan viellä pari valokuvaa tämän hetkisestä tilanteesta.
Fiilistely kuvajaanen katsastuspäivältä...
Ja tarttihan muksutkin ajeluttaa tuoreeltaan
Molemmat harrastus kulkuneuvot
Fiilistely kuvajaanen katsastuspäivältä...
Ja tarttihan muksutkin ajeluttaa tuoreeltaan
Molemmat harrastus kulkuneuvot
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Mulla oli reaktiotanko kannesta koriin. Se tosin oli sohokoneen kanssa. Rauhoittaa kummasti.JLaines kirjoitti:Eikös jotkut foorumilaiset oo tehny seiskaan moottorin pitkittäis lisätukia? Se vois varmaan auttaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Jos sulle vain sopii niin zuumaillaan sellaisen mahdollisuuksia kunhan ny päästään joskus Laihialle saakka.vvieri kirjoitti:Mulla oli reaktiotanko kannesta koriin. Se tosin oli sohokoneen kanssa. Rauhoittaa kummasti.JLaines kirjoitti:Eikös jotkut foorumilaiset oo tehny seiskaan moottorin pitkittäis lisätukia? Se vois varmaan auttaa.
Jotain hyötyä virkamatkoistakin. Saan tikkakoskella ollessa haettua takapyöränlaakerit jyskälän motonetistä
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Joo, passaa tuota katsella. Kaivelen 127:aa sitten sen verran esiin kaikenlaisten romujen alta...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Oon nähnyt seiskan jossa oli iskaritornien väliin laitettu poikkituki, josta lähti tukitanko kanteen jakopään puolelle. Jossain toisessa oli vaihdelaatikon alta vedetty reaktiotanko auton pohjaan. Omassa Seiskassa on nuo Matti-Pekan tekemät moottorinkiinnitys uretaanit. Pelkästään niillä paranee huomattavasti. Historicissa kun ei mitään reaktiotankoja sinne saa edes laittaa. En sitten tiedä rasittaako nuo itse kiinnityksiä enemmän aikaa myöten.vvieri kirjoitti:Mulla oli reaktiotanko kannesta koriin. Se tosin oli sohokoneen kanssa. Rauhoittaa kummasti.JLaines kirjoitti:Eikös jotkut foorumilaiset oo tehny seiskaan moottorin pitkittäis lisätukia? Se vois varmaan auttaa.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Tästä mun autosta kn ei oikein museoajoneuvoa enään saa, tällainen poika porukassa tuumailu on aivan suotavaa. Täähän toimis ihan hyvänä protopenkkinä kaiken mualiman alusta, vaihteensiirto jne ideoille mitkä pysyy järkevissä hinnoissa.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
No vaihteensiirron 128:n laatikolle mä toteutin rattiakselin pätkällä. Muistaakseni yksi nivelistä piti hitsata kiinni. Tuli huomattavasti jämäkämpi kuin orggis vivustoilla. 128:n laatikko tosin hieman poikkeaa 127:n laatikosta - siinä on vain yksi vaihteenvalintatanko, joka menee laatikkoon sisään.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Dodiin walpurinajot pelastettu. Vaihdettiin mikon kanssa molemmat takapyöränlaakerit ja kylläpä onkii ny hiljaasta
Vasen lakru oli aivan kypsä kuten epäilinkin, oikea ei viellä ääntänyt mitenkään mutta sama se oli nyt yhdellä kertaa vaihtaa.
Vasen lakru oli aivan kypsä kuten epäilinkin, oikea ei viellä ääntänyt mitenkään mutta sama se oli nyt yhdellä kertaa vaihtaa.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Perskeles täähän kesti vappupäivän ajelut hienosti. Kaupungissa letkassa ajaminen meinas olla hiuksia raastavaa kiitos hiukan takertavan kaasuvivuston. Muuten meni hyvin eikä auto kuluttanut muutakuin bensaa. Kaasarikin rupiaa vissiin elpymään kun vetojakin tuntuisi olevan pikkuhiljaa. Toki tuo saattaisi mietinnän jälkeen pelata paremmin sportin kannella kuin nyt paikoillaan olevalla tehdyllä stradan kannella.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Ajeltu ja ihmetelty jäähdytysnesteen kulukkia. Ilmeisesti Unon jäähdytin on liian ahdas kanavainen ja siitä syystä toinenkin uusi vesipumppu tuuppaa nestettä pihalle juoruaukosta. Vieriltä jäi näppiin 132 fiuden syyläri sovitteluun. Jos sen saa sopimaan nätisti seiskan keulalle, se saa myös jäädä sinne Luulis ainakin jäähdytystehon piisaavan sillä syylärillä vaikka joskus tulis kirpeämpi evo2 moottorikin nykyisen tilalle. Uskomattomasti muutes ajomukavuus parani melun alenemisena kun venttiilit on oikeissa välyksissä. Pahimmilla välkkää oli kuulemma ollut 0,8mm ,mutta eipä tuo menoa haitannut.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Laineksen 127 pikkumusta '81
Tilanne päivitystä...
17.6 ajellessa alkoi valkoista höyryä tulla pakoputken täydeltä ja kun olin päässyt kotio asti oli syylärinn paisari kuiva. Nyt on siis kansi nostettu pois ja kansipahvin metsästys käynnissä. Pitää kesäloman aikana niputtaa seiska uudestaan ja samalla päivittää jäähdytin.
17.6 ajellessa alkoi valkoista höyryä tulla pakoputken täydeltä ja kun olin päässyt kotio asti oli syylärinn paisari kuiva. Nyt on siis kansi nostettu pois ja kansipahvin metsästys käynnissä. Pitää kesäloman aikana niputtaa seiska uudestaan ja samalla päivittää jäähdytin.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?