Sivu 1/1
Yugo Koral 45 -90
Lähetetty: 22.06.2011 23:16
Kirjoittaja Jimi
Tämä ei ole suoranaisesti Italialais-merkki (mutta sukujuuret on vahvat) ja ei tämä oikein taida olla projektikaan, lähinnä on tarkoitus säästää tämä tuleville sukupolville ja museoida kun aika on kypsä (siis nykysäännöillä pitää odottaa 10 vuotta)
Mutta joka tapauksessa joitakin kuvia löytyy
täältä
Olisi tuossa jotakin pikkujuttuja, jotka olisi tarkoitus tehdä tänä kesänä. Esimerkiksi säilytyksessä suojapeitteen kuluttamien nurkkien maalipinnan paikkaus ja pakkohan tuohon on aluvanteet laittaa (ei kannata säikähtää, ei mitään bling-blingiä vaan rehdit 5x13
Cromodora CD 9:t)
Re: Yugo Koral 45 -90
Lähetetty: 23.06.2011 07:19
Kirjoittaja kappa12
Näinkin tuon seinäjoella future-cupissa ja tuli kyllä heti mieleen ettei se voi olla kenenkään muun...
Hienoa että noitakin joku tallentaa, kaikki kummallisuudet ei mun tontillekkaan mahdu...
Löytyikö tälläinen ihan suomenmaasta...?
Re: Yugo Koral 45 -90
Lähetetty: 23.06.2011 08:16
Kirjoittaja Tazio
Tämä(kin) laite on säilömisen arvoinen. Mielenkiintoinen!
-Tazio
Re: Yugo Koral 45 -90
Lähetetty: 23.06.2011 15:47
Kirjoittaja Jimi
kappa12 kirjoitti:... Löytyikö tälläinen ihan suomenmaasta...?
Hyödynsin ammatin suomia etuja, auto kaartoi työnmaan pihaan, ajoin sen nosturille, totesin hyväksi, kysyin mitä se maksaa ja edellinen omistaja lähti soitelemaan kyytiä takasin kotiin
Auto on tullut Suomeen Jugoslaviasta sotaa pakoon vuonna -94 Vaasaan. Suomessa ei ole kertaakaan ajettu talvella ja edellinen katsastuskin oli suoritettu jo -02. Mittarin lukema oli osto hetkellä 16400 mailia, eli käytännössä auto on "uusi". Nyt mittariin on rullattu jo tuhat mailia lisää ja pienet makuuhaavat on korjattu, eli kiihdytyspumpun kalvo ja bensapumppu on vaihdettu.
-Jimi-
Re: Yugo Koral 45 -90
Lähetetty: 23.06.2011 20:31
Kirjoittaja TrooPerkele
Hieno
Re: Yugo Koral 45 -90
Lähetetty: 24.06.2011 20:19
Kirjoittaja Jimi
Nyt se sitten kosti.
Vaihdoin niitä alupyöriä alle ja väänsin etunavasta jengat
Näköjään kapitalismi on saapunut myös Jugoslaviaankin jo 80-luvulla, ei meinaan vaatinut juurikaan voimaa pultin kiristykseen pettääkseen.
Ei kun etsimään varastosta uusia napoja, pitää varmaan vaihtaa varmuuden vuoksi molemmat tai sitten pistetään noihin napoihin lyötävät pinnapultit ja korjataan toiset varastoon museointia odottamaan.
Re: Yugo Koral 45 -90
Lähetetty: 07.08.2011 18:03
Kirjoittaja Jimi
Jos olisin tiennyt kuinka suuri projekti tulee yksien P*******N aluvanteiden laitosta, niin olisin kyllä tyytynyt niihin peltivanteisiin ja 155/70R13 kummeihin
Otin äsken takanavan irti ja samalla sisemmän laakerin kuulat juoksivat iloisena vapauteen
eli takalaakeri oli hajonnut. No, okei pitihän se laakeri hieman kohinaa kun vapaana pyöritti, mutta olis se varmaan useamman kesän vielä toiminut, ainakaan se ääni ei ajossa sisälle asti kuulunut.
No nyt sitten olen yrittänyt netistä löytää tietoa minkähän Fiatin laakeri sinne sopisi, joku nettikauppa ilmoitti Yugoon sopivaksi QH QWB673 ja sille korvaavan numeron QH QWB421, tietääkö joku mihin Fiat-malliin tuo sopisi niin tietäis mitä menee varaosakaupasta kysymään?
Niin ja eikös 127/128/uno/ritmo/panda:n takalaakeri tarkoittaa oikeasti koko takanapaa?
-Jimi-
Re: Yugo Koral 45 -90
Lähetetty: 07.08.2011 19:02
Kirjoittaja vvieri
Joo, noissa pitäis tuleman koko napa mukana. Jos veikata saa, niin tuossa olisi todennäköisesti sama.
Re: Yugo Koral 45 -90
Lähetetty: 07.08.2011 19:15
Kirjoittaja Jimi
Itse itselleni vastaten.
Todennäköisesti QWB673 on sopiva, ainakin jos uskoo Fersan
kääntäjää ja
luetteloa.
Muutenkin ihan kätevä
laakeri-sivusto
No huomenna varmaan karu??? totuus palauttaa maan pinnalle.
-Jimi-