850:n kone 126:een
- the fiat and the furious
- Viestit: 20
- Liittynyt: 12.05.2008 21:51
- Paikkakunta: Oulu
850:n kone 126:een
Lyhyesti, mitä pitää kasipätkän koneessa muuttaa, että sen saa käymään 126:een??
miten tapahtuu pyörimissuunnan vaihto?
miten tapahtuu pyörimissuunnan vaihto?
Ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa!
Re: 850:n kone 126:een
Vaihda 127 nokka-akseli sekä öljypumpun käyttöakseli, mäntien kääntö (helpointa kiertokankineen). Vesipumppu myöskin vaihdettava. Oliko tarpeeksi lyhyesti?
Re: 850:n kone 126:een
Varmaan virranjakaja myös vaihdettava..?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 850:n kone 126:een
Tai miten olisi ihan seiskan moottori, ettei tarvitse ruveta mitään kääntöjä tekemään?!
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Re: 850:n kone 126:een
Ei taitane mahtua lain sallimiin rajoihin...joskaan en tiedä, mahtuuko kasipuolikkaankaan. Kusiainenhan se on seuraava mahdollinen luovuttaja, kun löytyy pienempiä koneita.kumppari kirjoitti:Tai miten olisi ihan seiskan moottori, ettei tarvitse ruveta mitään kääntöjä tekemään?!
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 850:n kone 126:een
Ei tarvetta, jakajat pyörivät samaan suuntaan vaikka moottorit eivät pyörikään.Sämpy kirjoitti:Varmaan virranjakaja myös vaihdettava..?
Re: 850:n kone 126:een
kone saa olla 20% painavampi,20% tehokkaampi ja tilavuus 25% suurempi. lisää lakia tuolta http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 onhan niitä satakakslaiskan koneita laitettu laillisesti 126 siin tais pynnän kari laittaa"ensinmäisen"luigi kirjoitti:Ei taitane mahtua lain sallimiin rajoihin...joskaan en tiedä, mahtuuko kasipuolikkaankaan. Kusiainenhan se on seuraava mahdollinen luovuttaja, kun löytyy pienempiä koneita.
Re: 850:n kone 126:een
Nuo Pynnän ja kumppaneiden kutoset on tehty "vanhan lain" aikaan, jolloin saattoi saada hyväksyttyä noinkin "tehokkaita", vaikka muuten muutoksia koskevat säädökset olikin pääosin nykyisiä tiukemmat. Mikä lienee tehokkain vertailumalli 126:lla? 25hv, 704cm³? Ei mahdu kasipuolikkaan kone vielä rajojen sisään sitten mitenkään.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- the fiat and the furious
- Viestit: 20
- Liittynyt: 12.05.2008 21:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 850:n kone 126:een
Käykö 600:n koneesta tuo öljypumpun käyttöakseli? ku on semmosia koneitaki pari, niistä jos toisen uhrais varaosiksi.
Kiitoksia tähän astisista vinkeistä
Kiitoksia tähän astisista vinkeistä
Ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa!
Re: 850:n kone 126:een
Ciao
Referenssiautona voit käyttää Fiat-Giannini malleja:
126 GP: 652 cc 22 kW / 30 PS
126 GPS: 694 cc, 25 kW/34 PS
126 GPA 800: 794 cc, 28 kW/38 PS/5000 rpm
edell. kahdella kaasarilla 30 kW/41 PS/5300 rpm
Jos käytät 850/133 konetta, niin miksi et sitten käytä samoja vaihteistoja, silloin ei tarvitse leikkiä pyörimissuunnan vaihdossa.
Saat minulta omat muutospaperit, jos katsot niitä tarvitsevan. Muutoksia tulee yllättävän paljon.
Itse tein muutoksen 1982-83 ja muutama muukin sai läpi minun papereilla, kunnes 127:n 45 tai 47 hv oli viranomaisille liikaa. Myöhemmin 850 34 hv olisi ollut OK.
t. Kari Pynnä
040-5314352
Fiat 126 Super: 998 cc, n. 70 hv, huippu 148 km/h - nelosella 8000 rpm! Kiihtyvyys 0-400 m 18,3 s loppunopeus 115 km/h (vielä 3:lla!) juuri korjatulla koneelle, myöhemmin oli varmaan nopeampikin.
Referenssiautona voit käyttää Fiat-Giannini malleja:
126 GP: 652 cc 22 kW / 30 PS
126 GPS: 694 cc, 25 kW/34 PS
126 GPA 800: 794 cc, 28 kW/38 PS/5000 rpm
edell. kahdella kaasarilla 30 kW/41 PS/5300 rpm
Jos käytät 850/133 konetta, niin miksi et sitten käytä samoja vaihteistoja, silloin ei tarvitse leikkiä pyörimissuunnan vaihdossa.
Saat minulta omat muutospaperit, jos katsot niitä tarvitsevan. Muutoksia tulee yllättävän paljon.
Itse tein muutoksen 1982-83 ja muutama muukin sai läpi minun papereilla, kunnes 127:n 45 tai 47 hv oli viranomaisille liikaa. Myöhemmin 850 34 hv olisi ollut OK.
t. Kari Pynnä
040-5314352
Fiat 126 Super: 998 cc, n. 70 hv, huippu 148 km/h - nelosella 8000 rpm! Kiihtyvyys 0-400 m 18,3 s loppunopeus 115 km/h (vielä 3:lla!) juuri korjatulla koneelle, myöhemmin oli varmaan nopeampikin.
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi