850:n kone 126:een

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

850:n kone 126:een

ViestiKirjoittaja the fiat and the furious » 12.06.2011 21:36

Lyhyesti, mitä pitää kasipätkän koneessa muuttaa, että sen saa käymään 126:een??
miten tapahtuu pyörimissuunnan vaihto?
Ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa!
Avatar
the fiat and the furious
 
Viestit: 20
Liittynyt: 12.05.2008 21:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 850:n kone 126:een

ViestiKirjoittaja 100D » 13.06.2011 08:03

Vaihda 127 nokka-akseli sekä öljypumpun käyttöakseli, mäntien kääntö (helpointa kiertokankineen). Vesipumppu myöskin vaihdettava. Oliko tarpeeksi lyhyesti? :)
100D
 
Viestit: 368
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Re: 850:n kone 126:een

ViestiKirjoittaja Sämpy » 13.06.2011 08:24

Varmaan virranjakaja myös vaihdettava..?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
 
Viestit: 6285
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

Re: 850:n kone 126:een

ViestiKirjoittaja kumppari » 13.06.2011 15:25

Tai miten olisi ihan seiskan moottori, ettei tarvitse ruveta mitään kääntöjä tekemään?!
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
kumppari
 
Viestit: 1725
Liittynyt: 01.12.2004 01:34
Paikkakunta: Rauma

Re: 850:n kone 126:een

ViestiKirjoittaja Luigi » 13.06.2011 17:22

kumppari kirjoitti:Tai miten olisi ihan seiskan moottori, ettei tarvitse ruveta mitään kääntöjä tekemään?!

Ei taitane mahtua lain sallimiin rajoihin...joskaan en tiedä, mahtuuko kasipuolikkaankaan. Kusiainenhan se on seuraava mahdollinen luovuttaja, kun löytyy pienempiä koneita.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7896
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: 850:n kone 126:een

ViestiKirjoittaja 100D » 13.06.2011 18:14

Sämpy kirjoitti:Varmaan virranjakaja myös vaihdettava..?


Ei tarvetta, jakajat pyörivät samaan suuntaan vaikka moottorit eivät pyörikään.
100D
 
Viestit: 368
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Re: 850:n kone 126:een

ViestiKirjoittaja rehnman » 13.06.2011 18:39

luigi kirjoitti:Ei taitane mahtua lain sallimiin rajoihin...joskaan en tiedä, mahtuuko kasipuolikkaankaan. Kusiainenhan se on seuraava mahdollinen luovuttaja, kun löytyy pienempiä koneita.

kone saa olla 20% painavampi,20% tehokkaampi ja tilavuus 25% suurempi. lisää lakia tuolta http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 onhan niitä satakakslaiskan koneita laitettu laillisesti 126 siin tais pynnän kari laittaa"ensinmäisen"
rehnman
 
Viestit: 149
Liittynyt: 11.09.2009 21:46

Re: 850:n kone 126:een

ViestiKirjoittaja Luigi » 13.06.2011 20:29

Nuo Pynnän ja kumppaneiden kutoset on tehty "vanhan lain" aikaan, jolloin saattoi saada hyväksyttyä noinkin "tehokkaita", vaikka muuten muutoksia koskevat säädökset olikin pääosin nykyisiä tiukemmat. Mikä lienee tehokkain vertailumalli 126:lla? 25hv, 704cm³? Ei mahdu kasipuolikkaan kone vielä rajojen sisään sitten mitenkään.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7896
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: 850:n kone 126:een

ViestiKirjoittaja the fiat and the furious » 13.06.2011 21:15

Käykö 600:n koneesta tuo öljypumpun käyttöakseli? ku on semmosia koneitaki pari, niistä jos toisen uhrais varaosiksi.
Kiitoksia tähän astisista vinkeistä :bow:
Ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa!
Avatar
the fiat and the furious
 
Viestit: 20
Liittynyt: 12.05.2008 21:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 850:n kone 126:een

ViestiKirjoittaja karpy » 17.06.2011 20:05

Ciao

Referenssiautona voit käyttää Fiat-Giannini malleja:
126 GP: 652 cc 22 kW / 30 PS
126 GPS: 694 cc, 25 kW/34 PS
126 GPA 800: 794 cc, 28 kW/38 PS/5000 rpm
edell. kahdella kaasarilla 30 kW/41 PS/5300 rpm

Jos käytät 850/133 konetta, niin miksi et sitten käytä samoja vaihteistoja, silloin ei tarvitse leikkiä pyörimissuunnan vaihdossa.
Saat minulta omat muutospaperit, jos katsot niitä tarvitsevan. Muutoksia tulee yllättävän paljon.
Itse tein muutoksen 1982-83 ja muutama muukin sai läpi minun papereilla, kunnes 127:n 45 tai 47 hv oli viranomaisille liikaa. Myöhemmin 850 34 hv olisi ollut OK.

t. Kari Pynnä
040-5314352

Fiat 126 Super: 998 cc, n. 70 hv, huippu 148 km/h - nelosella 8000 rpm! Kiihtyvyys 0-400 m 18,3 s loppunopeus 115 km/h (vielä 3:lla!) juuri korjatulla koneelle, myöhemmin oli varmaan nopeampikin.
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Avatar
karpy
GFF
 
Viestit: 378
Liittynyt: 20.01.2003 11:34
Paikkakunta: Rovaniemi


Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä