Eli iski inspiraatio kaivaa auto esille säilytyspaikasta, jossa se oli seissyt jostain 90-luvun lopusta. 1 jarrurumpu vaati vähän vasarointia, muut pyöri. Sitten pyyhkäisin jakajan kärjet puhtaiksi, kaadoin 5 litraa bensaa tankkiin ja korkilla suoraan kaasuttimeen. Kolmen korkillisen jälkeen auto jäi käyntiin ja ajoin sen tuohon pihalle putsattavaksi. Putsauksen jälkeen täytin jäähdyttäjästä puolen litran nestevajauksen ja täräytin taas käymään. 20 sekuntia, ryyppy pois ja jäi hyrisemään nättiä tyhjäkäyntiä ja vastasi hyvin kaasuun. Taas tuo espanjalainen lisenssi-weber osoitti erinomaisuutensa!Sämpy kirjoitti:Tässä kävi nyt niin, että tuli tänään ostettua GFF varaosapäiviltä ne palikat mitkä tätä projektia on jarruttaneet eli ökykalliit uudet "vetonivelet" takapäähän. No tästä innostuneena sinkaisin katselemaan autoa ja totesin sen paljon paremmaksi kuin muistinkaan, keulamaalinkin voi vielä saada pelastettua. Eli suunnitelma on hankkia auto ulos säilytystilastaan lähiviikkoina ja putsata & tutkia se tarkemmin, josko olisi helposti leimatavissa niin saatan innostua ottaamaan sen kesäautoksi pariksi vuodeksi ennen mahdollista myyntiä, eikä se museokatsastuskaan ole mitenkään mahdoton ajatus, sehän tässä on ollut tavoitteenakin. Tai muuten en ole museoleimasta niin innostunut mutta taitaa olla ainoa tapa edes jotenkuten varmistaa ettei tästä tule koskaan jokkisautoa.
Eli myyntihalut hiukan lopahti, mutta jos auto kiinnostaa eikä hintapyynti aiheuta närästystä niin voihan sitä vieläkin harkita, projekteja kun riittää muitakin..
tuossa muutama kuva pesun jälkeen:
http://www.flickr.com/photos/70634411@N00/5808521487/
http://www.flickr.com/photos/70634411@N00/5808522671/
http://www.flickr.com/photos/70634411@N00/5809087324/
http://www.flickr.com/photos/70634411@N00/5809088790/
http://www.flickr.com/photos/70634411@N00/5808520273/
http://www.flickr.com/photos/70634411@N00/5809131316/
Tänään tuli irrotettua edestä sisälokarit ja harjattua tukivarret ja navat. Kuten epäilinkin, pyörän takaa ihan alhaalta löytyi parin peukalonpään kokoiset reiät molemmin puolin, lokasuojan alareunat näyttikin siltä että sieltä voi löytyä laitettavaa. Muuten pyöräkotelot oli siistit, jos jostain oli massa lähtenyt, oli maalipinta siinäkin ihan ehjä. Jos saan ilmausnipat auki, saattaa nykyiset (alkuperäiset?) jarruletkut ja putket jäädä paikoilleen. Nivelistä tai olkatapeista en löytänyt väljää eikä iskarit näytä vuotaneen.
Vasen kylkihän on joskus maalattu tökerösti ikkunoista alaspäin. Mutta se on auton historiaa enkä ajatellut siihenkään kajota. Pitää vaan ostaa reilu tuubi Fareclaa ja lainata pomon laadukasta kiillotuskonetta. Vaan ensin laitetaan tekniikka kuntoon