itärajan toveri italialaisittain

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
jukkaitkonen
Viestit: 23
Liittynyt: 06.11.2010 16:09

itärajan toveri italialaisittain

Viesti Kirjoittaja jukkaitkonen »

elikkä nyt täytyy kirjoittaa ihan lancistien kiusaksi :) (ei tarvii ottaa tosissaan). alkanut oma projekti ratapäiville/jääradalle tms leikkiin, autona neliskantti lada vm-95 kori riisuttu ja kaaret odottaa hitsaamista sisään kunhan saan hankittua uuden migin vanhan ja räihnäisen tilalle, kori on tarkoitus keventää mahdollimman hyvin, ja alusta muutoksia että saisi ladasta jonkin verran paremmin ajettavan kasvavien tehojen toivossa, moottoriksi on valmistumassa lancian 2.0 8v vino tc, pystyyn asentamisen muutoksilla. kansi on "siistitty" kanavat ja venttiilin ohjurit muotoiltu, sekä oikaistu. venttiilit näyttäisi vaihtuvan mahdollisesti rosterisiin. gralen männät ja veivit alakertaan nyt ainakin alkuun jos ei kestä niin vaihdetaa toisiin. imusarja varmasti muokataan alkuperäisestä thema ie imusarjasta ja pakosarja väännellään oman maun mukaan ahtimelle sovitettuna t3/4 tai GT35. pakoputkeehan tälläiseen hirmuun ei tarvita kuin ahtimelta etulokarista ulos. ruiskun ohjaus on jo hankittuna villeltä (kiitoksia hyvästä palvelusta/neuvoista), siis mega EX. voimansiirtoon tulee tc jälkeen sintteri kytkin kevennetyllä pyörällä ja sileäkylkinen lodju. moottori alkaa olla tosiaan kohta kasaamista vailla, ensin täytyy ottaa projekti kuvia koska mitään fotoja en ole vielä raaskinut ottaa tekniikasta enkä korista. kaiken mailman ideat ja neuvot ovat tervetulleita jos ja kun kokemusta joillakin on.
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1493
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: itärajan toveri italialaisittain

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

hyvä valinta... Kanttilamppuun saa vielä hyvin osia, eikä ne maksa juuri mitään... Ittellä kans tulos jossain vaiheessa lada jäärataautoksi, toki ladan omalla tekniikalla... Jos jää ladan omalle etupäälle niin hanki laakeroitu apusimpukka... Parantaa kuulemma ladan ohjausta huomattavasti...
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
jukkaitkonen
Viestit: 23
Liittynyt: 06.11.2010 16:09

Re: itärajan toveri italialaisittain

Viesti Kirjoittaja jukkaitkonen »

tuskin jää simpukalle, mietin tos jos ottais themasta tehostetun tangon mistä tuo tekniikkakin pöllitty vaan mekeekö liian hitekiksi, ladaan tehostettu ohjaus.. :?
Avatar
Jokari
Viestit: 668
Liittynyt: 19.07.2007 22:17
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: itärajan toveri italialaisittain

Viesti Kirjoittaja Jokari »

kappa12 kirjoitti:hyvä valinta... Kanttilamppuun saa vielä hyvin osia, eikä ne maksa juuri mitään... Ittellä kans tulos jossain vaiheessa lada jäärataautoksi, toki ladan omalla tekniikalla... Jos jää ladan omalle etupäälle niin hanki laakeroitu apusimpukka... Parantaa kuulemma ladan ohjausta huomattavasti...
Kanttilamppu on muutenkin parempi valinta erilaisille virimoottoreille, konehuone on 10 cm pidempi kuin nappisilmässä. Mahtuu välijäähyt, sähköflektit sun muut kivasti ilman älytöntä tilanahtautta.
Eikä noita vähäpäästöisiä ladoja huoli kukaan järkevä harrastaja riesakseen joten niistä on hyvä rakennella kaikkea erikoista.

Laakeroitu simpukka on pop niiden umpijumisten vakiosimpukoiden tilalle, huomattavasti kevyempi kääntää...myös ATF-öljy ohjaussimpukassa jeesaa kummasti talvella.

Etupäätähän saa parannettua melko paljon kun siirtää alatukivarsia sentin verran eteenpäin ja tekee lyhyemmät kääntövarret ja simmailee etupään kulmat hyviksi. Ohjaushan on Ladassa melko nopea vakiona, alle 3 kierrosta.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... hilit=camb*

Tossa vähän stooria melko samankaltaisesta projektista.

Mutta lykkyä projektiin ja laittele toki kuvia kaikesta mahdollisesta. :D
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
jukkaitkonen
Viestit: 23
Liittynyt: 06.11.2010 16:09

Re: itärajan toveri italialaisittain

Viesti Kirjoittaja jukkaitkonen »

nyt on jo vähän rojektia rempattu kaaret on hitsattu sisään ja hammastanko ohjausta suunniteltu/kiinnike tehty mikä pitäs vielä kiinnittää etupalkkiin... kohta puoliin pitäs sitten se mosa kasata että saa alkaa sitä ja lootaa tunkemaan paikalleen. iskareiksi eteen suunnittelin chevy astrob cabriel ulta iskareita kun sellaiset uudet sattuu löytymään ja ovat saman tyylisellä kiinnityksellä mutta vai puolta järeämmät.(jos mahtuvat paikalleen). taakse vielä alusta ihmettelmättä mutta hieman levyjarruja suunnittelin toyota corolla 1.6 16v etulevyistä ja satuloista jos ei sitten vaihda koko akselia levyjarrulliseen.kuvia mahdollisesti huomenna kun taas yllättäen kamera unohtu matkasta kun lähdin rakentamaan.
jukkaitkonen
Viestit: 23
Liittynyt: 06.11.2010 16:09

Re: itärajan toveri italialaisittain

Viesti Kirjoittaja jukkaitkonen »

pari kuvaa osoitteessa http://www.lada.kuvat.fi/kuvat/

jospas se tästä lähtis projekti etenemään ja saatais kesän aikaan koitettua mahtavaa ajonautintoa

ja jos tarvii jotain tunnusta niin lada
Vastaa Viestiin