1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
januskixx
Viestit: 225
Liittynyt: 10.11.2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja januskixx »

Muun asentamisen ohella on tarkoitus päivittää auton kulahtanut väri vähän fiksumpaan kuosiin samalla korjaten pienet ruosteläikät joita on ruvennut näkymään kuin sieniä sateella. Hommaan ajattelin käyttää 3m 1080 sarjan dragon fire red teippiä. Periaatteena nykyinen maali puhtaaks, ruosteen korjaus, tasoitus ja teippi päälle. Luulis kestävän hyvännäköisen taas jonkun aikaa. Onko joku tehnyt teippausta? Vinkkejä ja muita ajatuksia voi jakaa :ugeek:

J
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Teippaukset kannattaa suorittaa puhtaassa sisätilassa jottei roskia pääsee teipin alle.

Ruoste täbliä ei Kannat jättää teipin alle ;)

Eikö maalaus olisi yhtä hintava operaatio?
Bravo t-jet
januskixx
Viestit: 225
Liittynyt: 10.11.2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja januskixx »

Ei ole maalarikavereita jotka vois tehdä niin miten mä haluan. Tuossa talvella teippailen iltapuuhasteluna ite. Ei luulis paljoa maksavan nuo teipit tuohon..
januskixx
Viestit: 225
Liittynyt: 10.11.2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja januskixx »

Rakentelin myös katinkorvausputkea bilteman palapelistä.. Kyllä tulee karun näköinen kun unskin vakiota putkea yrittää sovittaa 2" turbon takaosaan :D

Suurennettu kaasuläppä vähän reistailee kanssa kun ei meinaa mennä ihan täysin kiinni aina. Ärsyttävä juttu kun kaupungilla yrittää ajaa pikkuhiljaa muun liikenteen mukana.. Tuntuu olevan huomattavasti löysempi jousi sulkemassa kuin siinä mikä oli vakiona. Vaihdan jouset päittäin niin luulis toimivan.

Nokalla on kyllä hyvä ajaa. Toimii loistavasti kaikilla kierroksilla ja tyhjäkäynikin on suht tasainen. Vähän brap brap brap mutta ei meinaa stögätä koko aikaa ja vääntöä on tarpeeksi liikkeelle lähtemiseen jopa ilman kaasua. Saisivat laittaa vastaavilla spekseillä heti tehtaalta :)
januskixx
Viestit: 225
Liittynyt: 10.11.2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja januskixx »

Mikäs voi olla kun ei lämpimänä tahdo lähteä käyntiin? Oli kyseinen vika about vuos sitten kans, mut sitten hävis. Oma veikkaus että jotain ajonestolaitteeseen liittyvää koska ei anna kipinää. PA pumppu saa virtaa muuta kautta, koska alkupeiräiset piuhat ei kestäny, joten siihen se ei vaikuta. Kylmänä toimii kivasti..
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Sytytys boksi rikki.. Lämpösenä alkaa pätkii ja lopulta ei anna kipinää..
Bravo t-jet
januskixx
Viestit: 225
Liittynyt: 10.11.2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja januskixx »

Mutta kuitenkin kun auto on käynnissä niin toimii täydellisesti. Jos tuon boksin vaihtaiskin, niin pelaako nykyisten ajonestovermeiden kanssa? (mulla lähtee siitä antenni ja avain jotka teipattu boksin kylkeen konehuoneessa).

Avaanpa sen joku päivä ja tutkin..

Kiitos!
januskixx
Viestit: 225
Liittynyt: 10.11.2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja januskixx »

Tyhmä kysymys, mutta onks kellään mitään kikka kakkosta tiedossa venttiilien shimmien vaihtamiseen ilman nokan nostamista? Jotain ehdotusta työkalusta joka helpottais hommaa?

Vanhassa koneessa oli ihan helppo homma kun ruuvarilla vähän painoi. Nykyisessä on helvetisti paljon jäykemmät jouset niin ei pystykään puristamaan niin helposti..

J
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ruuvarilla minä olen noita Firen nostajia painellut. Paineilmalla ajoin palan sitten irti, mutta magneettinostin saattaisi toimia paremmin, eikä tarvitsisi aina välillä keräillä niitä paloja auton alta.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
januskixx
Viestit: 225
Liittynyt: 10.11.2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja januskixx »

Mites nuo 1,4 isolohkofiret ovat yhteensopivia 1,2 kanssa? Vaihdelaatikkoa ja kantta lähinnä ihmettelen.. Jos rakentais uuden alakerran ja laittais nykyisen tilalle :shock:
FI4T
Viestit: 251
Liittynyt: 30.11.2014 00:54

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja FI4T »

täältä löytyy jotain, kuin aikoinaan moista rakentelin :) http://ftcf.org/smf/index.php?topic=13626.0" onclick="window.open(this.href);return false;
januskixx
Viestit: 225
Liittynyt: 10.11.2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja januskixx »

Näyttäis menevän kaikilla nykyisillä kamoilla ihan heittämällä. Jospa tuota sitten alkais väsäilemään jossain vaiheessa..

Netin syövereistä löytyi myös ladan säädettävä ECU jota pystyy säätämään ajon aikana. Johtosarjoineen kaikkineen hintaa tulisi 300€ luokkaa ja luulisi saavan unskin kulkupuolen vimpan päälle moisella..
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Miksei sitä hattuakin samalla? Jokin katsastusjuttu? Muutenhan tuo 16V kannattaisi ehdottomasti.

Missäs tuollainen ecu on?
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
januskixx
Viestit: 225
Liittynyt: 10.11.2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja januskixx »

8v siinä mielessä hyvä että näyttää vakiolta. Nyt kun on kireempi nokka ja kansityöt tehty hyväks niin ei raaskis enää jättää käyttämättä. Etenkin nokka oli helvetin kallis..

Ecua saa venäjältä, kunhan keksin kuka niitä myy ja millaisen tarviin. Ladajätkät rajan takana käyttää niitä uudemmissa ladoissa koska menee alkuperäisen tilalle heittämällä ja sitten vaan säätämään.

esim tuosta: http://equipment.autodealer.ru/item/1111" onclick="window.open(this.href);return false; joskin venäjäksi, mutta sekin taipuu suth hyvin :P

Mitään tehotavoitetta mulla ei ole, mutta enempi on parempi. Menee nytkin ihan hyvin uunoks. Kova juttu olis kirrosrajoitin 7000rpm koska menis satkuun kakkosella ja parantais kiihtyvyyttä jos sais pykäliä sisään parhaalla tehoalueella.

Isolohkoa vois kevennellä ja tasapainotella vähän enemmän kuin nykyistä samalla. Pitää kattoa että löytyykö moista sopivaan hintaan.
januskixx
Viestit: 225
Liittynyt: 10.11.2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin

Viesti Kirjoittaja januskixx »

Nyt tuli pakottava tarve madaltaa autoa ja liikoja ajattelematta sahailin jousista vähän pois. Jousina -45mm pudottavat eibachin punaiset, joista edestä lähti 2 keirrosta ja takaa kierros. Etupää madaltui juuri sopivasti, niin että jouset eivät heilu nostaessa, mutta ovat juuri ja juuri kiinni. Takapää meni sitten huonommin. Kierros oli liikaa ja perä meni pohjauskumien varaan ja samalla reilusti alemmas kuin etupää. Löysin sitten jotkut noname punaiset -60mm jouset jotka ovat jäykemmät kuin nuo eibachin tekeleet ja perä nousi sentin (niin että about 5mm pohjauskumeille). Näillä pystyy ajaa ja joustaakin ihan tarpeeksi (pohjauskumit aika paksuja ja löysähköjä) eli ihan jees, mutta nostaessa jouset heiluvat. Muuten hyvä mutta perä edelleenkin matalammalla kuin etupää. Ero ei ole kuin sentin, mutta pistää silmään rajusti.

Kaipaankin nyt vinkkiä miten asia olisi fiksuinta korjata? Vaihtoehtoina on laittaa joku levy takajousen yläpäähän tai lyhentää etujousia vielä yhden kierroksen. Katsastusmies ei varmaankaan tykkää, joten joku patentti pitää kehittää niin ettei heiluis..

Olen nähnyt huomattavasti matalampiakin unoja, joten varmasti vinkkejä löytyy :)

-Jan-
Vastaa Viestiin