1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Muun asentamisen ohella on tarkoitus päivittää auton kulahtanut väri vähän fiksumpaan kuosiin samalla korjaten pienet ruosteläikät joita on ruvennut näkymään kuin sieniä sateella. Hommaan ajattelin käyttää 3m 1080 sarjan dragon fire red teippiä. Periaatteena nykyinen maali puhtaaks, ruosteen korjaus, tasoitus ja teippi päälle. Luulis kestävän hyvännäköisen taas jonkun aikaa. Onko joku tehnyt teippausta? Vinkkejä ja muita ajatuksia voi jakaa
J
J
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Teippaukset kannattaa suorittaa puhtaassa sisätilassa jottei roskia pääsee teipin alle.
Ruoste täbliä ei Kannat jättää teipin alle
Eikö maalaus olisi yhtä hintava operaatio?
Ruoste täbliä ei Kannat jättää teipin alle
Eikö maalaus olisi yhtä hintava operaatio?
Bravo t-jet
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Ei ole maalarikavereita jotka vois tehdä niin miten mä haluan. Tuossa talvella teippailen iltapuuhasteluna ite. Ei luulis paljoa maksavan nuo teipit tuohon..
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Rakentelin myös katinkorvausputkea bilteman palapelistä.. Kyllä tulee karun näköinen kun unskin vakiota putkea yrittää sovittaa 2" turbon takaosaan
Suurennettu kaasuläppä vähän reistailee kanssa kun ei meinaa mennä ihan täysin kiinni aina. Ärsyttävä juttu kun kaupungilla yrittää ajaa pikkuhiljaa muun liikenteen mukana.. Tuntuu olevan huomattavasti löysempi jousi sulkemassa kuin siinä mikä oli vakiona. Vaihdan jouset päittäin niin luulis toimivan.
Nokalla on kyllä hyvä ajaa. Toimii loistavasti kaikilla kierroksilla ja tyhjäkäynikin on suht tasainen. Vähän brap brap brap mutta ei meinaa stögätä koko aikaa ja vääntöä on tarpeeksi liikkeelle lähtemiseen jopa ilman kaasua. Saisivat laittaa vastaavilla spekseillä heti tehtaalta
Suurennettu kaasuläppä vähän reistailee kanssa kun ei meinaa mennä ihan täysin kiinni aina. Ärsyttävä juttu kun kaupungilla yrittää ajaa pikkuhiljaa muun liikenteen mukana.. Tuntuu olevan huomattavasti löysempi jousi sulkemassa kuin siinä mikä oli vakiona. Vaihdan jouset päittäin niin luulis toimivan.
Nokalla on kyllä hyvä ajaa. Toimii loistavasti kaikilla kierroksilla ja tyhjäkäynikin on suht tasainen. Vähän brap brap brap mutta ei meinaa stögätä koko aikaa ja vääntöä on tarpeeksi liikkeelle lähtemiseen jopa ilman kaasua. Saisivat laittaa vastaavilla spekseillä heti tehtaalta
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Mikäs voi olla kun ei lämpimänä tahdo lähteä käyntiin? Oli kyseinen vika about vuos sitten kans, mut sitten hävis. Oma veikkaus että jotain ajonestolaitteeseen liittyvää koska ei anna kipinää. PA pumppu saa virtaa muuta kautta, koska alkupeiräiset piuhat ei kestäny, joten siihen se ei vaikuta. Kylmänä toimii kivasti..
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Sytytys boksi rikki.. Lämpösenä alkaa pätkii ja lopulta ei anna kipinää..
Bravo t-jet
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Mutta kuitenkin kun auto on käynnissä niin toimii täydellisesti. Jos tuon boksin vaihtaiskin, niin pelaako nykyisten ajonestovermeiden kanssa? (mulla lähtee siitä antenni ja avain jotka teipattu boksin kylkeen konehuoneessa).
Avaanpa sen joku päivä ja tutkin..
Kiitos!
Avaanpa sen joku päivä ja tutkin..
Kiitos!
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Tyhmä kysymys, mutta onks kellään mitään kikka kakkosta tiedossa venttiilien shimmien vaihtamiseen ilman nokan nostamista? Jotain ehdotusta työkalusta joka helpottais hommaa?
Vanhassa koneessa oli ihan helppo homma kun ruuvarilla vähän painoi. Nykyisessä on helvetisti paljon jäykemmät jouset niin ei pystykään puristamaan niin helposti..
J
Vanhassa koneessa oli ihan helppo homma kun ruuvarilla vähän painoi. Nykyisessä on helvetisti paljon jäykemmät jouset niin ei pystykään puristamaan niin helposti..
J
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Ruuvarilla minä olen noita Firen nostajia painellut. Paineilmalla ajoin palan sitten irti, mutta magneettinostin saattaisi toimia paremmin, eikä tarvitsisi aina välillä keräillä niitä paloja auton alta.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Mites nuo 1,4 isolohkofiret ovat yhteensopivia 1,2 kanssa? Vaihdelaatikkoa ja kantta lähinnä ihmettelen.. Jos rakentais uuden alakerran ja laittais nykyisen tilalle
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
täältä löytyy jotain, kuin aikoinaan moista rakentelin http://ftcf.org/smf/index.php?topic=13626.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Näyttäis menevän kaikilla nykyisillä kamoilla ihan heittämällä. Jospa tuota sitten alkais väsäilemään jossain vaiheessa..
Netin syövereistä löytyi myös ladan säädettävä ECU jota pystyy säätämään ajon aikana. Johtosarjoineen kaikkineen hintaa tulisi 300€ luokkaa ja luulisi saavan unskin kulkupuolen vimpan päälle moisella..
Netin syövereistä löytyi myös ladan säädettävä ECU jota pystyy säätämään ajon aikana. Johtosarjoineen kaikkineen hintaa tulisi 300€ luokkaa ja luulisi saavan unskin kulkupuolen vimpan päälle moisella..
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Miksei sitä hattuakin samalla? Jokin katsastusjuttu? Muutenhan tuo 16V kannattaisi ehdottomasti.
Missäs tuollainen ecu on?
Missäs tuollainen ecu on?
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
8v siinä mielessä hyvä että näyttää vakiolta. Nyt kun on kireempi nokka ja kansityöt tehty hyväks niin ei raaskis enää jättää käyttämättä. Etenkin nokka oli helvetin kallis..
Ecua saa venäjältä, kunhan keksin kuka niitä myy ja millaisen tarviin. Ladajätkät rajan takana käyttää niitä uudemmissa ladoissa koska menee alkuperäisen tilalle heittämällä ja sitten vaan säätämään.
esim tuosta: http://equipment.autodealer.ru/item/1111" onclick="window.open(this.href);return false; joskin venäjäksi, mutta sekin taipuu suth hyvin
Mitään tehotavoitetta mulla ei ole, mutta enempi on parempi. Menee nytkin ihan hyvin uunoks. Kova juttu olis kirrosrajoitin 7000rpm koska menis satkuun kakkosella ja parantais kiihtyvyyttä jos sais pykäliä sisään parhaalla tehoalueella.
Isolohkoa vois kevennellä ja tasapainotella vähän enemmän kuin nykyistä samalla. Pitää kattoa että löytyykö moista sopivaan hintaan.
Ecua saa venäjältä, kunhan keksin kuka niitä myy ja millaisen tarviin. Ladajätkät rajan takana käyttää niitä uudemmissa ladoissa koska menee alkuperäisen tilalle heittämällä ja sitten vaan säätämään.
esim tuosta: http://equipment.autodealer.ru/item/1111" onclick="window.open(this.href);return false; joskin venäjäksi, mutta sekin taipuu suth hyvin
Mitään tehotavoitetta mulla ei ole, mutta enempi on parempi. Menee nytkin ihan hyvin uunoks. Kova juttu olis kirrosrajoitin 7000rpm koska menis satkuun kakkosella ja parantais kiihtyvyyttä jos sais pykäliä sisään parhaalla tehoalueella.
Isolohkoa vois kevennellä ja tasapainotella vähän enemmän kuin nykyistä samalla. Pitää kattoa että löytyykö moista sopivaan hintaan.
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Nyt tuli pakottava tarve madaltaa autoa ja liikoja ajattelematta sahailin jousista vähän pois. Jousina -45mm pudottavat eibachin punaiset, joista edestä lähti 2 keirrosta ja takaa kierros. Etupää madaltui juuri sopivasti, niin että jouset eivät heilu nostaessa, mutta ovat juuri ja juuri kiinni. Takapää meni sitten huonommin. Kierros oli liikaa ja perä meni pohjauskumien varaan ja samalla reilusti alemmas kuin etupää. Löysin sitten jotkut noname punaiset -60mm jouset jotka ovat jäykemmät kuin nuo eibachin tekeleet ja perä nousi sentin (niin että about 5mm pohjauskumeille). Näillä pystyy ajaa ja joustaakin ihan tarpeeksi (pohjauskumit aika paksuja ja löysähköjä) eli ihan jees, mutta nostaessa jouset heiluvat. Muuten hyvä mutta perä edelleenkin matalammalla kuin etupää. Ero ei ole kuin sentin, mutta pistää silmään rajusti.
Kaipaankin nyt vinkkiä miten asia olisi fiksuinta korjata? Vaihtoehtoina on laittaa joku levy takajousen yläpäähän tai lyhentää etujousia vielä yhden kierroksen. Katsastusmies ei varmaankaan tykkää, joten joku patentti pitää kehittää niin ettei heiluis..
Olen nähnyt huomattavasti matalampiakin unoja, joten varmasti vinkkejä löytyy
-Jan-
Kaipaankin nyt vinkkiä miten asia olisi fiksuinta korjata? Vaihtoehtoina on laittaa joku levy takajousen yläpäähän tai lyhentää etujousia vielä yhden kierroksen. Katsastusmies ei varmaankaan tykkää, joten joku patentti pitää kehittää niin ettei heiluis..
Olen nähnyt huomattavasti matalampiakin unoja, joten varmasti vinkkejä löytyy
-Jan-