1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Jännä olis mitata tuon nykyiset voimat kun tuntuu menevän sikana paljon paremmin kuin esim 16v punto. Painon kevennykset tietysti vaikuttaa paljon. Vakioita kaasuläppiä on sorvailtu löytämäni tiedon mukaan jopa 42mm asti. Onneks löytyy yks ylimääräinen niin voipi kokeilla limittejä. Ajattelin antaa tutun sorvarin sorvattavaks. Kotikonstein vissiinkin vähän hankalaa saada suoraks?
Näin teoriassa 92 tehoa on ihan jees jos renkailta antais, mutta miten se oikeesti menee. Katotaan miten ecu pelaa noilla muutoksilla.
Nokan hinnaks acar milano lupas 406€ toimitettuna, joten ei ihan halpaa hupia. Pakko se on kuitenkin kokeilla kun unskissa huomaa pienenkin eron niin helposti.
Onko sytkän päivitykseen mitään ideoita? Ei nykyisessäkään vissiin mitään vikaa ole, mutta vahvempi kipinä -> parempi kipinä.
-J-
Näin teoriassa 92 tehoa on ihan jees jos renkailta antais, mutta miten se oikeesti menee. Katotaan miten ecu pelaa noilla muutoksilla.
Nokan hinnaks acar milano lupas 406€ toimitettuna, joten ei ihan halpaa hupia. Pakko se on kuitenkin kokeilla kun unskissa huomaa pienenkin eron niin helposti.
Onko sytkän päivitykseen mitään ideoita? Ei nykyisessäkään vissiin mitään vikaa ole, mutta vahvempi kipinä -> parempi kipinä.
-J-
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Voi se läppäkotelo olla hankala saada hyvin tehtyä käsityökaluin. Etenkin kun noin paljon saatava pois. Jokunen milli voisi vielä jollain virsikirjalla onnistuakkin.
Luulisin, että tuo oma olisi voinut antaa 150 liki tehoa hyvällä imupuolella. Tuo olisi 75 heppaa/litra ja tekisi sen reilut 90 tuossa 1,2:ssa. Luulisin siinä olevan nokan kyvyt. 100 voi olla jo tiukassa, mutta tiedä sitten
Onhan tuossa jo nokalle hintaa, mutta ei toisaalta ihan mahdoton kuitenkaan.
Lähinnä tuolla nokalla vaatisi alas enempi ennakkoa. Silloin yläpää karkaa jo mahdottomiin. Mikä sytkä tuossa on? Esim Unon Digiplexissä olisi pari pinniä joita maadoittamalla saa ennakkoa pois, noita vaikka vaihtovalon kanssa kikkailemalla saisi alas enempi ja yläpäästä ennakkoa pois. Saisi alapäähän vetoja ja polttaoainetaloutta paremmaksi. Yleensä kai kipinätehon rajat tulee vastaan kovilla sylinteripaineilla. Noihin ei oikein vaparissa pääse. Tuskin kuitenkaan sellaisiin kierroksiinkaan pääsee, että latausaika alkaisi käydä vähiin. Tietty jos etsii oikein matalaohmisen puolan, niin sillä saisi enempi tehoa kipinään. Vaikutus varmaan kuitenkin hevosvoiman osia jos sitäkään. Jos se sytyttää, niin silloin se sytyttää
Luulisin, että tuo oma olisi voinut antaa 150 liki tehoa hyvällä imupuolella. Tuo olisi 75 heppaa/litra ja tekisi sen reilut 90 tuossa 1,2:ssa. Luulisin siinä olevan nokan kyvyt. 100 voi olla jo tiukassa, mutta tiedä sitten
Onhan tuossa jo nokalle hintaa, mutta ei toisaalta ihan mahdoton kuitenkaan.
Lähinnä tuolla nokalla vaatisi alas enempi ennakkoa. Silloin yläpää karkaa jo mahdottomiin. Mikä sytkä tuossa on? Esim Unon Digiplexissä olisi pari pinniä joita maadoittamalla saa ennakkoa pois, noita vaikka vaihtovalon kanssa kikkailemalla saisi alas enempi ja yläpäästä ennakkoa pois. Saisi alapäähän vetoja ja polttaoainetaloutta paremmaksi. Yleensä kai kipinätehon rajat tulee vastaan kovilla sylinteripaineilla. Noihin ei oikein vaparissa pääse. Tuskin kuitenkaan sellaisiin kierroksiinkaan pääsee, että latausaika alkaisi käydä vähiin. Tietty jos etsii oikein matalaohmisen puolan, niin sillä saisi enempi tehoa kipinään. Vaikutus varmaan kuitenkin hevosvoiman osia jos sitäkään. Jos se sytyttää, niin silloin se sytyttää
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Käännä sitä vakio nenua vaikka 10 astetta myöhäselle.
92 konia renkaista taitaa jäädä haaveeksi.
kampiakseli teho voi toisella nenulla ollakin liki.
92 konia renkaista taitaa jäädä haaveeksi.
kampiakseli teho voi toisella nenulla ollakin liki.
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Nyt sain 41,5mm kaasuläpän rungon ja itse läpän. Valo paistaa läpi sivuista eikä mene kunnolla kiinni. Miten tää vaikuttaa moottorin toimintaan jos vähän imee ilmaa suljettuna? Tyhjäkäynti korkeempi?
En siis ole asentanut vielä. Katson sen paremmaks ennen kuin pistän kiinne.
J
En siis ole asentanut vielä. Katson sen paremmaks ennen kuin pistän kiinne.
J
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Tyhjäkäynti korkea..
Läppä prässin väliin sopivaa hoikkia käyttäen että reuna turpoaa hieman.
Toimiskohan?
Edit: osaan lukea.. Noh jos sitä läpän reunaa pyöristää?
Läppä prässin väliin sopivaa hoikkia käyttäen että reuna turpoaa hieman.
Toimiskohan?
Edit: osaan lukea.. Noh jos sitä läpän reunaa pyöristää?
Bravo t-jet
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Voi myös olla läppä huonosti asemoitu akseliin. Ruuvit löysälle ja hakee parhaan paikan ---> ruuvit kiinni.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
nyt on fiksattu mutta siviussa oienen pieni rako kuitenkin. No, laitan kii ens viikolla ja tsekkaan toimiiko. Nokka ja nokkapyörä tulivat kans
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Jaahas tyhjäkäynti seilaa 1500 ja 1600 väliä. Vetää kyllä huomattavasti paremmin. Pitänee hoitaa läppä kuntoon ja katsoa paraneeko.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Millainen huohotin systeemi on? Kokeile ottaa pois imusarjan huohotin letku ja tuki reikä. letkun pää sitten jonnekkin..
Bravo t-jet
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Ei auta se. Siinä on about millin rako akselin kohdalla kummallakin puolella. Sellaista mietin että miten venttiilin välysten kanssa noissa. Mitään erikoisempia suosituksia en löytänyt joten voi olettaa että vakioasetukset pitäis olla ok? Huomenna isken kiinni niin näkee sitten. Tanskaan muuton johdosta piti maksaa autoveroa huikeat 350 euroa ja auton arvoksi arvioivat 800. Kannatti repiä sisusta tyhjäks ja viedä arvioitavaks likaisena
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Uudella nokalla tyhjäkäynti normalisoitui about hyväks. Pitää viritellä viel täydelliseks.. Nokalla vetää tasaisesti kaikilla kierroksilla ja kiihtyvyys parani tuntuvasti aina rajoittimelle asti. Ei tunnu enää vedon loppuvan 5 tonnin kohdalla vaan teho senku nousee kierrosten myötä. Sais kylläkin alempaakin vetää räväkämmin. Pitää kattoo venttiilien välykset kuntoon koska nyt ovat snadisti isohkot ja nokan asento. Cool
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Pitikin tuosta kirjoitella, että kokeile ensin uudella nokalla kun jyrkempi ei jaksa yhtä hyvin alipainetta imeä. Onhan jotkut joutuneet läppäänkin reikiä poraamaan kun ei muuten tyhjää jaksa käydä.
Mutat hieno homma, että tuntuu pelaavan. Vaikka eihän tietty tuolla mopolla mahdottomia. Olisi kyllä mielenkiintoista jos pääsisit tuolla penkkivedon tekemään.
Mutat hieno homma, että tuntuu pelaavan. Vaikka eihän tietty tuolla mopolla mahdottomia. Olisi kyllä mielenkiintoista jos pääsisit tuolla penkkivedon tekemään.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Pitää nyt saada säädöt kohalle ja persdynotettua. Tänään olis aikaa säädellä nokan ajoituksia ja vedellä motarivetoja. Broidi lupas kattoa jotain kunnollista ecua myös..
Sitten kun tuntyy hyvälle niin voisi sen dynovedonkin suorittaa. Kiinnostaa itseäkin paljonko se oikeasti antaa..
J
Sitten kun tuntyy hyvälle niin voisi sen dynovedonkin suorittaa. Kiinnostaa itseäkin paljonko se oikeasti antaa..
J
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Onkos kellään ideoita mistä sais halpoja venttiilinsäätöshimmilevyjä? Paikallinen fiat diileri pyytää melkein 20€ kappaleelta ja romikset eivät myy. Jollaki ehkä pussukkaa jossa noita miljoona ja haluaa jakaa?
Terv. J
Terv. J
Re: 1242cc FIRE Mpi 75 tehoinen malli Unskiin
Golf/Jetta II:n 1.6:ssa koneessa ainakin on sopivia. Varmaan muissakin saman sarjan koneissa. Itse hain noita aikoinaan volkkariliikkeestä, kun sai halvemmalla...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.