Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle... + mahdollinen turbotus
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle...
Minulla kävi samanmoinen juttu jokunen vuosi taaksepäin,samaisilla vanteilla,koittelin Bravaan ja mahtui pyörimään hyvin edessä ettei ottanut satulaan kiinni ja rengaskaupasta uudet kumekset vanteille ja kotona alle,niin eikös se liimapainosta ottanutkin satulaan kiinni,mutta morapuukolla sai kalvettua pienen siivun painosta ja hyvin mahtui taas pyörimään.
Jari Salmensuo
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle...
Nyt loppu räntäsateet, ja sain ritmon ulos kuvattavaksi... Suunnitteilla ois lähteä sillä huomenna töihin, kun ysitiekin on jo kesäisessä kunnossa
Jos kaikki menee hyvin ja ritmo pelaa, nii saatanpa ajella sillä työmatkaa kesäkuun alkuun kesälomaan asti...
Näin voinkin todeta, että tuo "projekti" ritmo takaisin tielle on pikkuhiljaa suoritettu
Toki voin päivitellä tänne ritmon tarinaa tulevaisuudessakin... varsinaisia projektikuvia ei tuolla photobucketissa oo ku ne vähän hävis kuvablogin kaatumisen yhteydessä... mut täytyy niitäki joskus kaivella koneelta ja laittaa nyt jälkikäteen nettiin...
Jos kaikki menee hyvin ja ritmo pelaa, nii saatanpa ajella sillä työmatkaa kesäkuun alkuun kesälomaan asti...
Näin voinkin todeta, että tuo "projekti" ritmo takaisin tielle on pikkuhiljaa suoritettu
Toki voin päivitellä tänne ritmon tarinaa tulevaisuudessakin... varsinaisia projektikuvia ei tuolla photobucketissa oo ku ne vähän hävis kuvablogin kaatumisen yhteydessä... mut täytyy niitäki joskus kaivella koneelta ja laittaa nyt jälkikäteen nettiin...
Karo Kuusinen
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle...
Nyt on Ritmolla ajeltu ekat 1000km arkiajoa... Ritmo on hoitanut kesäauton virkaa urheasti
Ritmo pääsi jopa toteuttamaan itseään traktorin ominaisuudessa...
isohko kärry, 8 säkkiä multaa ja kaksi 40kg säkkiä kalkkia tuli perässä melkein huomaamatta...
Hyvä traktori siis, mutta siihenhän tuo on varmaan suunniteltukin
Ritmo pääsi jopa toteuttamaan itseään traktorin ominaisuudessa...
isohko kärry, 8 säkkiä multaa ja kaksi 40kg säkkiä kalkkia tuli perässä melkein huomaamatta...
Hyvä traktori siis, mutta siihenhän tuo on varmaan suunniteltukin
Karo Kuusinen
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle... + mahdollinen turbotu
Päivitetäänpä tännekkin jotain...
Ritmon kesä on sujunut hienosti, ja yllättävän luotettavasti... vain yksi tekninen ongelma on ollut, kun laturi meinasi tippua ysitielle...
"Hurjan" ohituksen aikana kuului ensin mielenkiintoinen kilinä auton alta (alemman kiinnityspultin mutteri tipahti)
Tästä meni vielä pari kilometriä, ennen isompaa kolinaa ja laturin hihnan tuskaista kiljumista
Onneksi kotiin ei ollut montaa kilometriä, niin pienen tarkastuksen jälkeen ajelin kiljunnan säestämänä kotiin...
Myös halkeilleet polttoaine-letkut olen ohimennen uusinut...
Radallakin käytiin: http://www.youtube.com/watch?v=suc94wsEz1U
Ritmo kesti hienosti 500km ja rata-ajot ilman mitään vahinkoja,
ja vaikka hauskaa oli, niin himo lisä-voimaa kohtaan kasvoi radalla entisestään
Ja kun tuonne tallin nurkkaan on tullut ajan saatossa kerättyä hommaan sopiva turbo ja välijäähdytin, niin päätin lopettaa ritmon kesäkauden ja aloittaa voimanlisäys-projektin...
Projekti alkoi tänään päivällä "paperitöillä" kun soittelin maahantuojalle ja kyselin vertailupapereita muutos-katsastusta varten.
Kaveri lupasi yrittää hommata... (jos jollakin sellaisia löytyy, niin olisin kiitollinen)
Huomenna toimitan turbon "hovi-koneistajalle" laippojen valmistusta varten...
Projektin budjetti on erittäin pieni, eikä ole tarkoitus autoa rikkoa vaan maltilla mennään (ainakin aluksi )
Katsotaan mitä tuleman pitää...
Ritmon kesä on sujunut hienosti, ja yllättävän luotettavasti... vain yksi tekninen ongelma on ollut, kun laturi meinasi tippua ysitielle...
"Hurjan" ohituksen aikana kuului ensin mielenkiintoinen kilinä auton alta (alemman kiinnityspultin mutteri tipahti)
Tästä meni vielä pari kilometriä, ennen isompaa kolinaa ja laturin hihnan tuskaista kiljumista
Onneksi kotiin ei ollut montaa kilometriä, niin pienen tarkastuksen jälkeen ajelin kiljunnan säestämänä kotiin...
Myös halkeilleet polttoaine-letkut olen ohimennen uusinut...
Radallakin käytiin: http://www.youtube.com/watch?v=suc94wsEz1U
Ritmo kesti hienosti 500km ja rata-ajot ilman mitään vahinkoja,
ja vaikka hauskaa oli, niin himo lisä-voimaa kohtaan kasvoi radalla entisestään
Ja kun tuonne tallin nurkkaan on tullut ajan saatossa kerättyä hommaan sopiva turbo ja välijäähdytin, niin päätin lopettaa ritmon kesäkauden ja aloittaa voimanlisäys-projektin...
Projekti alkoi tänään päivällä "paperitöillä" kun soittelin maahantuojalle ja kyselin vertailupapereita muutos-katsastusta varten.
Kaveri lupasi yrittää hommata... (jos jollakin sellaisia löytyy, niin olisin kiitollinen)
Huomenna toimitan turbon "hovi-koneistajalle" laippojen valmistusta varten...
Projektin budjetti on erittäin pieni, eikä ole tarkoitus autoa rikkoa vaan maltilla mennään (ainakin aluksi )
Katsotaan mitä tuleman pitää...
Karo Kuusinen
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle... + mahdollinen turbotu
Ritmon turbotus-projekti on alkanut hienosti, turbon laipat on valmiina, Heikalta tuli hieno tiivistesarja.
Ja välijäähytin (3B Passat 1,9 TDI) on löytänyt paikkansa keulalta...
Pakosarjan tekoa varten odottelen vielä kannen puoleista laippaa vesileikkuusta... mutta odotellessa olen väsäillyt muuta oheis viritystä, mm. uudet ilmanottoaukot keulalle (musta verkko ei oikein erotu kuvissa)
Myös ahtoputkia ja "painekoteloa" imusarjalle on jo kehitteillä, mutta niistä lisää kunhan projekti etenee...
Ja välijäähytin (3B Passat 1,9 TDI) on löytänyt paikkansa keulalta...
Pakosarjan tekoa varten odottelen vielä kannen puoleista laippaa vesileikkuusta... mutta odotellessa olen väsäillyt muuta oheis viritystä, mm. uudet ilmanottoaukot keulalle (musta verkko ei oikein erotu kuvissa)
Myös ahtoputkia ja "painekoteloa" imusarjalle on jo kehitteillä, mutta niistä lisää kunhan projekti etenee...
Karo Kuusinen
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle... + mahdollinen turbotu
Miten olet ajatellut polttoainesyötön ahtopaineen mukaan toteuttaa? Erilainen ruiskutuspumppu vai kylmästi vaan lisää syöttöä? Entä puristussuhteen mahdollisen alentamisen?
T. Nimim. 300tkm DRitmolla takana (kovasti on heppoinen kansi ja varmasti männätkin ahtamista silmällä pitäen)
PS! Oliko ne ahdetut tehdastekoiset 1,9 litraisia?
T. Nimim. 300tkm DRitmolla takana (kovasti on heppoinen kansi ja varmasti männätkin ahtamista silmällä pitäen)
PS! Oliko ne ahdetut tehdastekoiset 1,9 litraisia?
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle... + mahdollinen turbotu
tarkotus on pitää ahdot arkisäädöissä melko pieninä ja syöttöpumppua ei ole ainakaan tähän hätään tarkoitus vaihtaa, eli syöttöä vaan lisää... ja tarkotus on asentaa pakokaasun lämpötilamittari, ettei tuu niin herkästi mäntiä sulatettua.
minun tietääkseni tuota 1,7aa on tehty turbon kanssa, ainakin vähän myöhemmissä malleissa esim.puntossa. tiedä sitten onko isoja muutoksia tehty turbomalliin?
ja kun tarkoitus ei ole mitään huipputehoja saada, niin en ole ollut huolissani itse moottorin puolesta... vakio hilppeillä ja puristuksilla mennään, ainakin näin alkuun...
minun tietääkseni tuota 1,7aa on tehty turbon kanssa, ainakin vähän myöhemmissä malleissa esim.puntossa. tiedä sitten onko isoja muutoksia tehty turbomalliin?
ja kun tarkoitus ei ole mitään huipputehoja saada, niin en ole ollut huolissani itse moottorin puolesta... vakio hilppeillä ja puristuksilla mennään, ainakin näin alkuun...
Karo Kuusinen
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle... + mahdollinen turbotu
Rupesin tossa niettimään, että miten asia on... onko noissa turbon kanssa isoja eroja...
teknisiä tietoja:
iskutilavuus: turbo 1695 ja vapari 1698
sylinterin halkaisija turbo 82,6mm ja vapari 82,6mm
iskun pituus turbo 79,1mm ja vapari 79,2mm
puristus-suhde turbo 19 ja vapari 20
eli noiden perusteella pieniä eroja on, mutta kun tuo turbokone kestää nettijuttujen mukaa 1,6baria ahtoja ilman välitöntä laukeamista, niin jos tuo ritmon kone 0,5 ahdoilla räjähtää, nii teen siitä vaikka saunan ens vuoden sauna-ajoihin
eihän tuo puristuksen lasku paha homma olis ja jos vaikka vakio kansipahvi pettää, nii sitten sitä täytyy jo miettiä. mutta toistaseks taidan vakiona mennä... toki jos jollakin on parempaa tietoa ja ehdotuksia, niin asiaa voi vielä harkita...
teknisiä tietoja:
iskutilavuus: turbo 1695 ja vapari 1698
sylinterin halkaisija turbo 82,6mm ja vapari 82,6mm
iskun pituus turbo 79,1mm ja vapari 79,2mm
puristus-suhde turbo 19 ja vapari 20
eli noiden perusteella pieniä eroja on, mutta kun tuo turbokone kestää nettijuttujen mukaa 1,6baria ahtoja ilman välitöntä laukeamista, niin jos tuo ritmon kone 0,5 ahdoilla räjähtää, nii teen siitä vaikka saunan ens vuoden sauna-ajoihin
eihän tuo puristuksen lasku paha homma olis ja jos vaikka vakio kansipahvi pettää, nii sitten sitä täytyy jo miettiä. mutta toistaseks taidan vakiona mennä... toki jos jollakin on parempaa tietoa ja ehdotuksia, niin asiaa voi vielä harkita...
Karo Kuusinen
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle... + mahdollinen turbotu
Jos kansi on irti, niin ehkä kannattaa valita (muistini mukaan) niistä kolmesta kansitiivisteen paksuusvaihtoedosta se paksuin. Ja ruiskutusajoituksessa pitäytyä lähellä ohjearvoa, vaikka noita taidettiin (ainakin kuluneissa moottoreissa) kääntää reilusti aikaiselle. Varmaankin paremman kylmäkäynnistymisen ja miksei kulkemisenkin toivossa. Ennakon lisäys ei tietääkseni kestävyyteen havaittavasti vaikuttanut.
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle... + mahdollinen turbotu
kansi ei oo tällä erää irti, mutta mikäli tulee jossain vaiheessa irrotettua, nii tarkotus olis tosiaan laittaa paksumpi tiiviste, kun onhan ton puristus-suhde turbottamiseen melko korkea, eikä sitä sen takia viiti kovin paljon ahtaa... tiivisteelläkään ei tosin ihmeitä saada aikaan. En oo tiennytkään, että niitä ois tohon eri paksusia saatavissa.
Yks vaihtoehto ois toki teettää kuparista? mulla ois tuttujaki, jotka semmosen edullisesti leikkais...
Sitä mun pitikin fiksummilta kysyä, että kannattaako pumpun ajotusta muuttaa? tällä hetkellä se on tehtaan ohjearvoon säädetty.
mutta ei siis kannata muuttaa ajoitusta?
Yks vaihtoehto ois toki teettää kuparista? mulla ois tuttujaki, jotka semmosen edullisesti leikkais...
Sitä mun pitikin fiksummilta kysyä, että kannattaako pumpun ajotusta muuttaa? tällä hetkellä se on tehtaan ohjearvoon säädetty.
mutta ei siis kannata muuttaa ajoitusta?
Karo Kuusinen
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle... + mahdollinen turbotu
Kyllä niitä, samoin kuin Ducatojakin, silloin 80-luvulla käännettiin reilusti aikaisemmalle. Lähti käymään yli 20 pakkasestakin kun muuten 15 teki ilman lohkolämmitintä tiukkaa.käyntiääni muuttui kovemmaksi ja varmaan savutus lisääntyi. samalla kun hieman ruiskutusta lisäsi niin kulku parani silloisen mittapuun mukaan havaittavasti.
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle... + mahdollinen turbotu
Ilmankos tuo ei oo kovin kummosesti kylmästä käyntiin lähtenyt
kyllä en näillä kokemuksilla -20 lähtis ilman lämmitystä kokeilemaan
Onneks se on vaan harraste-auto, niin saa majailla aina tallissa
kyllä en näillä kokemuksilla -20 lähtis ilman lämmitystä kokeilemaan
Onneks se on vaan harraste-auto, niin saa majailla aina tallissa
Karo Kuusinen
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle... + mahdollinen turbotu
Pumppu ei varmaan kylmäkäynnistyksissä tarjoa tarpeeksi soppaa josta seuraa huono kylmäkäynnistyvyys ilman lohkaria.
Kuparitiivisteenkin saa pitämään mutta se pitää huolellisesti hehkuttaa ennen asennusta ja erityisen kuparitiivisteliiman käyttö on todella suositeltavaa.
Moottorista oli myös 1.9-litrainen versio, joka pohjautui vino-TC:hen kun taas tuo 1.7 on pystykoneen sukua. Ainakin Regatan korjaamomanuaali tuntee molemmat versiot...
Kuparitiivisteenkin saa pitämään mutta se pitää huolellisesti hehkuttaa ennen asennusta ja erityisen kuparitiivisteliiman käyttö on todella suositeltavaa.
Moottorista oli myös 1.9-litrainen versio, joka pohjautui vino-TC:hen kun taas tuo 1.7 on pystykoneen sukua. Ainakin Regatan korjaamomanuaali tuntee molemmat versiot...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle... + mahdollinen turbotu
Nyt ois ritmon turbotus hyvässä vaiheessa...
Ekat koeajot on jo takana ja 0,5 barin ahdoilla paukkua tuntuis olevan reippaasti lisää.
Muutama takaisku oli kasausvaiheessa, mutta nyt kaikki tuntuisi pelaavan hienosti.
Sitten vain testaillaan miten tuo kestää jos kaikki menee hyvin, tarkotus olis tuoda se ahvenistolle trailerilla viimeisiä säätöjä ja kestotestiä varten... ja jos sen jälkeen on vielä ajokunnossa, niin alotetaan muutoskatsastaminen...
Konehuone ilmansuodatinta vaille valmiina
Ahtopainemittarin asennus... viereen mahtuis vielä toinenkin mittari, tarkoitus oli laittaa pakokaasun lämpötilamittari, mutta asiaa mietittyäni en pitänyt sitä tarpeellisena... aika näyttää tuleeko siihen jotain...
Ekat koeajot on jo takana ja 0,5 barin ahdoilla paukkua tuntuis olevan reippaasti lisää.
Muutama takaisku oli kasausvaiheessa, mutta nyt kaikki tuntuisi pelaavan hienosti.
Sitten vain testaillaan miten tuo kestää jos kaikki menee hyvin, tarkotus olis tuoda se ahvenistolle trailerilla viimeisiä säätöjä ja kestotestiä varten... ja jos sen jälkeen on vielä ajokunnossa, niin alotetaan muutoskatsastaminen...
Konehuone ilmansuodatinta vaille valmiina
Ahtopainemittarin asennus... viereen mahtuis vielä toinenkin mittari, tarkoitus oli laittaa pakokaasun lämpötilamittari, mutta asiaa mietittyäni en pitänyt sitä tarpeellisena... aika näyttää tuleeko siihen jotain...
Karo Kuusinen
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
Re: Ritmo 1,7 D -83 takaisin tielle... + mahdollinen turbotu
Todella asiallista!
Jos meinaat ruveta koittamaan äärirajoja, niin kannattaa asentaa imuputkistoon se läppä jollaista diisselinvirittäjät aika usein suosivat. Sen saa sitten nykäistä kiinni, jos jostain syystä kone lähtee ryntäämään omaa öljyään polttaen esimerkiksi turbovaurion tapahtuessa. Menohalut tyssäävät tuolloin aika tehokkaasti. Joku wanha ryypyn vaijeri nuppeineen vaan kojelautaan.
Jos meinaat ruveta koittamaan äärirajoja, niin kannattaa asentaa imuputkistoon se läppä jollaista diisselinvirittäjät aika usein suosivat. Sen saa sitten nykäistä kiinni, jos jostain syystä kone lähtee ryntäämään omaa öljyään polttaen esimerkiksi turbovaurion tapahtuessa. Menohalut tyssäävät tuolloin aika tehokkaasti. Joku wanha ryypyn vaijeri nuppeineen vaan kojelautaan.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -