Punto mk1 1.7td -98
Re: Punto mk1 1.7td -98
Eikös se riitä, että pumpun ajoitusmerkki on kohdallaan?
Re: Punto mk1 1.7td -98
Edistystä vihdoinkin. Nyt näyttää tältä:
Turbo sopii tosi hienosti:
Turbiinipuolen laippa vielä tekeillä:
Pakosatsi:
Turbon ja pako- ja imusatsien pinnapultit on rst-jenkatangosta. Meinaan varmuuden vuoksi käyttää lohkosta noihin kahteen pulttiin tulevaa vakio tukirautaa.
Huomenna tarttis koittaa taas saada savut. Siihen ei enää tekemistä kuin uudet öljyt ja jakoremmiä kireemmälle.
Ajokuntoon puuttuu downpipe, imuputkisto + putsari, ahtoputket + ahtimen päähän laippa, sähköt ja alipaineletkut, hukkaportille uusi kiinnitys, ahto- ja pakopainemittarien letkujen veto kabiiniin ja turbon öljyn paluu fiksummin, tällä hetkellä letku tekee liika tiukan mutkan. Plus ties mitä alusta ym. hommia..
Ajoituksien ja venävälysten kanssa joutuu varmaan vielä säätämään.
Jos auton vaikka saa joskus leimattua niin suunnitteilla on 2,5" katiton putkisto, välijäähy keulalle, uusi imusatsi tai vanhan modaus ja pumpun+hukkaportin ruuvaus .
Turbo sopii tosi hienosti:
Turbiinipuolen laippa vielä tekeillä:
Pakosatsi:
Turbon ja pako- ja imusatsien pinnapultit on rst-jenkatangosta. Meinaan varmuuden vuoksi käyttää lohkosta noihin kahteen pulttiin tulevaa vakio tukirautaa.
Huomenna tarttis koittaa taas saada savut. Siihen ei enää tekemistä kuin uudet öljyt ja jakoremmiä kireemmälle.
Ajokuntoon puuttuu downpipe, imuputkisto + putsari, ahtoputket + ahtimen päähän laippa, sähköt ja alipaineletkut, hukkaportille uusi kiinnitys, ahto- ja pakopainemittarien letkujen veto kabiiniin ja turbon öljyn paluu fiksummin, tällä hetkellä letku tekee liika tiukan mutkan. Plus ties mitä alusta ym. hommia..
Ajoituksien ja venävälysten kanssa joutuu varmaan vielä säätämään.
Jos auton vaikka saa joskus leimattua niin suunnitteilla on 2,5" katiton putkisto, välijäähy keulalle, uusi imusatsi tai vanhan modaus ja pumpun+hukkaportin ruuvaus .
Re: Punto mk1 1.7td -98
Apua kaivattaisiin!
2 akkua tyhjätty mutta suuttimille asti ei tule löpöä. Tankkina toimii litran limsapullo johon menee myös paluuletku. Tämä siksi että tavara tankissa on ties kuinka vanhaa. Imi ensin neljänneksen pullosta mutta alkoi sitten valuttaa paluuletkusta kaiken takaisin.
Osaako joku viisas auttaa noiden oireiden perusteella? Tyhjennän ainakin tankin ja koitan sitä kautta. Kauanko ilmaantumisessa pitäisi suunnilleen mennä?
2 akkua tyhjätty mutta suuttimille asti ei tule löpöä. Tankkina toimii litran limsapullo johon menee myös paluuletku. Tämä siksi että tavara tankissa on ties kuinka vanhaa. Imi ensin neljänneksen pullosta mutta alkoi sitten valuttaa paluuletkusta kaiken takaisin.
Osaako joku viisas auttaa noiden oireiden perusteella? Tyhjennän ainakin tankin ja koitan sitä kautta. Kauanko ilmaantumisessa pitäisi suunnilleen mennä?
Re: Punto mk1 1.7td -98
Päästelitkö suuttimen liittimestä ilmat pois? Mää mitää dieseleistä tiedä, mutta voisi kuvitella mekaanisessa systeemissä, että jos putkessa on ilmaa niin paineennousu hukkuu sen puristamiseen eikä painetta riitä avaamaan suutinta.
Eli täytellään suuttimet, ja sitten startatessa tai käsipumppua käyttäen vielä avataan putkiitoksia.
Jos menovesi loppuu niin silloin putkiin ja suuttimiin jäänee naftaa pumpun hörpätessä ilmaa, eikä ne ole ihan tyhjät, kuten näin remontin jälkeen, niin ilmaantuvat paremmin.
Tämä siis ihan ajatuksena, vailla oikeaa tietämystä.
Eli täytellään suuttimet, ja sitten startatessa tai käsipumppua käyttäen vielä avataan putkiitoksia.
Jos menovesi loppuu niin silloin putkiin ja suuttimiin jäänee naftaa pumpun hörpätessä ilmaa, eikä ne ole ihan tyhjät, kuten näin remontin jälkeen, niin ilmaantuvat paremmin.
Tämä siis ihan ajatuksena, vailla oikeaa tietämystä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Punto mk1 1.7td -98
Ei tule tavaraa suutinputkien päästäkään . Nyt on kaikki letkut vakiopaikoillaan ja tankissa uutta löpöä. Eetterillä tärähtää nätisti mutta sammuu heti kun suihkuttamisen lopettaa.
Taitaa olla pumpun purku ja putsaus edessä. Tuleepahan sekin käytyä läpi.
Taitaa olla pumpun purku ja putsaus edessä. Tuleepahan sekin käytyä läpi.
Re: Punto mk1 1.7td -98
Kaasuvivut oltava si eräillä pumpuilla kaakossa (ts. kaasupohjassa ilmata suutinputket) et pumppu varmana pukkaa maksimi iskulla polttoainetta.
- sedicivalvole1
- GFF
- Viestit: 704
- Liittynyt: 10.07.2010 09:35
Re: Punto mk1 1.7td -98
Tuota nuin ajonesto päällä? sammuuko code valo?
Vai onko tässä edes moista...
Vai onko tässä edes moista...
Re: Punto mk1 1.7td -98
Ei sammu code-valo. Voi hyvinkin liittyä siihen! Mitenhän saa pois päältä? Inertiakytkintä olen jo koittanut eikä se ollut ilmeisesti lauennutkaan.
Juuri kaasu pohjassa olen koittanut startata. Veikkaan että jostain ajonestosta tms on kyllä kiinni.
Juuri kaasu pohjassa olen koittanut startata. Veikkaan että jostain ajonestosta tms on kyllä kiinni.
- sedicivalvole1
- GFF
- Viestit: 704
- Liittynyt: 10.07.2010 09:35
Re: Punto mk1 1.7td -98
Tuohan on vielä vaijeri kaasulla eikös?
Anna vaikka suoraa virtaa sammutinsolenoidille ja sitten startaten josko vaikka heräilis...
Anna vaikka suoraa virtaa sammutinsolenoidille ja sitten startaten josko vaikka heräilis...
Re: Punto mk1 1.7td -98
Toisella avaimella code-valo sammuu, tulee savua ja löpö haisee. Ei kuitenkaan elonmerkkejä.
Solenoidi on ilmeisesti tämän kotelon alla?
Nyt tulee suutinputkista kamaa. Ei vaan lähde vieläkään.
Tuli tässä mieleen että uuden kannen löytymisen lisäksi yksikään asia ei ole mennyt suunnitellusti tämän auton kanssa 8) .
Solenoidi on ilmeisesti tämän kotelon alla?
Nyt tulee suutinputkista kamaa. Ei vaan lähde vieläkään.
Tuli tässä mieleen että uuden kannen löytymisen lisäksi yksikään asia ei ole mennyt suunnitellusti tämän auton kanssa 8) .
Re: Punto mk1 1.7td -98
Mihinkä toi valkoinen piuha/liitin menos? vai irti..
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Punto mk1 1.7td -98
Kannen lämpöanturiin. Uuden kannen mukana ei sellaista tullut ja vanha tuhoutui .
Purin ja putsasin suuttimet. Jokaisessa taisi neula olla enempi tai vähempi jumissa. Suutinputkistakin tulee nyt ihan hyvin tavaraa joten toivoa on. Huomenna taas pari akkua tyhjäksi..
Purin ja putsasin suuttimet. Jokaisessa taisi neula olla enempi tai vähempi jumissa. Suutinputkistakin tulee nyt ihan hyvin tavaraa joten toivoa on. Huomenna taas pari akkua tyhjäksi..
Re: Punto mk1 1.7td -98
Nyt alkaa usko ja ymmärrys loppua tosissaan. Polttoainetta tulee suuttimille asti ja suuttimet on puhtaat. Savua tulee mutta ei edes lupaa. Varmaan hehkut kuntoon seuraavaksi. Eetteriä en uskalla paljoa käyttää.
Re: Punto mk1 1.7td -98
Niin se kannen lämpöanturiko niitä hehkuja ohjaa?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Punto mk1 1.7td -98
En itseasiassa tiedä miksei hehkut toimi enkä ole varma vaikka toimisivatkin . Pitää tsekata yleismittarilla. Tuohon puuttuvaan lämpöanturiin ei varmastikaan liity. Hehkuvalo jää välkkymään kun avaimen päästää starttiasennosta. Uskoisin kyllä että starttaisi hehkuttamattakin.
Saisin töissä tarkastettua ja säädettyä suuttimien avauspaineet, se tarvii varmaan kumminkin vielä tehdä.
Joka päivä kun koittaa yhtä juttua niin eiköhän se siitä myöhemmin tai vielä myöhemmin .
Saisin töissä tarkastettua ja säädettyä suuttimien avauspaineet, se tarvii varmaan kumminkin vielä tehdä.
Joka päivä kun koittaa yhtä juttua niin eiköhän se siitä myöhemmin tai vielä myöhemmin .