Spede kirjoitti:On kyllä aivan järkyttävä ajaa tollasella profiililla olevalla kumilla. Mulla oli joku käyttikseen laittanu 185/60/13 kummit niin oli sitten niiiin kamalaa ajaa että huhhuh.. Jos levitykseltä haluaa välttyä niin kannattaa varmaan noihin 7" leveisiin vaan tyytyä. Jollei yhtään autoa madalla niin kai siellä leveämpikin menee mut voi ottaa kyl kaareen kivasti kiinni hyvässä joustossa Hassun näkönen siitä ainakin tulee ^^
Miten järkyttäväa ajaa..? Perusteluja!
Kun sais vaikka säädettävän alustan.. Mutta tuppaa kaikki maksamaan lähes 500e.. Jäykkä, ja säädettävä olisi ihanne, niin voisi tiputtaakkin.. 8)
Renkaiden kaatumiseen saa avun kyllä pyöränkulmista, muttei tästä kai rataautoa olla tekemässä. Uunon pyöränkotelot on siitä hyvät että ne on ahtaat vähän joka suuntaan, 7 tuumaa lienee maksimileveys vakio koteloihin.
Nuo apilat tulee jo vakiokunnossaan melko ulos. On tosin kohta kymmenisen vuotta aikaa kun näin uunossa tuommoiset vanteet. Levitys varaa taitaa paremmin olla sisäänpäin kuin ulos. Varmuutta ei kyllä saa ennen kuin kokeilee vannetta autoon ja mittailee. Noille vanteillehan vois suoraan laittaa vaikka jotkut 175/60-14 kumit päälle, jos nämä on nyt kerta tulossa talvivanteiksi.
HeikkiJ kirjoitti:Renkaiden kaatumiseen saa avun kyllä pyöränkulmista, muttei tästä kai rataautoa olla tekemässä. Uunon pyöränkotelot on siitä hyvät että ne on ahtaat vähän joka suuntaan, 7 tuumaa lienee maksimileveys vakio koteloihin.
Nuo apilat tulee jo vakiokunnossaan melko ulos. On tosin kohta kymmenisen vuotta aikaa kun näin uunossa tuommoiset vanteet. Levitys varaa taitaa paremmin olla sisäänpäin kuin ulos. Varmuutta ei kyllä saa ennen kuin kokeilee vannetta autoon ja mittailee. Noille vanteillehan vois suoraan laittaa vaikka jotkut 175/60-14 kumit päälle, jos nämä on nyt kerta tulossa talvivanteiksi.
Dodiin, kiitos avusta. Mutta vielä se asia ihmetyttää, että enkös mä voi laittaa vaikka taakse 20" leveät, kun eihän niiden pitäisi vielä olla vakioalustan kanssa lähelläkään kaaria? Eikös siinä sen verran varaa ole, ja tuskin edes kurvissa kallistaa niin paljoa.. että kaaret ottaisivat kiinni.
Oohoh se joustaa noinkin paljon? Onko molemmissa kuvissa vakioalusta? Miltäs kuulostais, 7" joka nurkkaan, eteen 165/60 ja taakse 175/60 ? Vieläpä, kun noi vanteet on 14" Niin jää vähempi tilaa. Pitää kylläkin varmaan mankeloida noita kaaria, kaverilla ois mankelikin, mutta kestääkö noi kaaret sitä?
Eikös apilat oli jotain et20 joten tulee vakionakin jo varmasti riittävän ulos Unossa, ja vielä noin isohalkaisijalla pyörällä on ihan varmasti ahdasta. Muutenkaan en ymmärrä että miksi ihmeessä tollaselle rengaskoolle niitä vanteita pitäis levittää..? Ihan kohtuuhyvin tuo 185/60 istuu 5½" vanteelle.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
-HH- kirjoitti:Eikös apilat oli jotain et20 joten tulee vakionakin jo varmasti riittävän ulos Unossa, ja vielä noin isohalkaisijalla pyörällä on ihan varmasti ahdasta. Muutenkaan en ymmärrä että miksi ihmeessä tollaselle rengaskoolle niitä vanteita pitäis levittää..? Ihan kohtuuhyvin tuo 185/60 istuu 5½" vanteelle.
Levitetyt pellivanteet on nyt taas muodissa. Ei kai siihen muuta syytä ole. Ei siinä ainakaan rahojaan säästä, verrattuna alumiinivanteisiin.
tapi0 kirjoitti:215 kumeille riittää kyllä 7" leviäkin vanne. Itse miettinyt josko OZ Racing Ultraleggera:t Crystal Silver värisinä laittaisi 7.0x15" 4x100 jaolla.
Kyllähän se riittää mutta itse en kyllä laittaisi. Ajattelitko kaaria levittää jos noi kumit laitat? Ei meinaan mahdu pyörimään ainakaan millään suurella madalluksella.
Ex laitteet :
Fiat Uno Turbo -88
Fiat Uno Turbo -90