131 Mirafiori mieleiseksi
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
http://hevosvoimaa.kuvat.fi/kuvat/3.POH ... G_5645.JPG
Mukavaa oli koko rahan edestä (ei maksanut mitään).
E.
incar 2. kierros https://www.youtube.com/watch?v=LFnktaH2ETo
kuvia http://www.rallikuvat.net/2015/keuruu/index.php
Mukavaa oli koko rahan edestä (ei maksanut mitään).
E.
incar 2. kierros https://www.youtube.com/watch?v=LFnktaH2ETo
kuvia http://www.rallikuvat.net/2015/keuruu/index.php
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Vuosikatsastus meni moitteetta. Päästöjä joutui kyllä vähän keplottelemaan, kun tyhjäkäynnillä oli happea aluksi n. 9%. Muut arvot on kyllä sallittujen sisällä, mutta kun tämmöinen luonnonystävän peli ei valtiolle kelpaa
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
onneks olkoon
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Onnittelut täältäkin, oliko sinullakin sellanen katsastus et inssi päästeli ensin täyttä kiinteistön ympäri ennekuin ajo jarrutesterille sai spideri vähän hanaa:)
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Meinasin Keuruulla tulla kattomaan tuota lähempää, mutta kun kavereilla oli niin kiire pois. Hienolta näytti kyllä siellä rännissä
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
'Pari muiden ottamaa kuvaa;
http://mkyostila.kuvat.fi/kuvat/Moottor ... G_4927.JPG
http://verxing.kuvat.fi/kuvat/motorspor ... G+0427.jpg
http://mkyostila.kuvat.fi/kuvat/Moottor ... G_4927.JPG
http://verxing.kuvat.fi/kuvat/motorspor ... G+0427.jpg
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Autolla on ajettu nyt noin 14tkm, pientä teknistä läpikäyntiä.
-Öljyvuodot välikansista pois
-"winged sump" öljypohja jotta Ahveniston oikealle kääntyvät mutkatkin voitaisiin ajaa täydellä öljynpaineella.
-Alakerrasta pikkuisen liikkuvia ja pyöriviä massoja pois ja osat tasapainoon.
-Männät käännetään oikeinpäin
-lohkon tasosta 0.7mm pois
-Kannelle tarkastus, läppäys, välykset, ajoitukset...
-Uusi pakosarja ja sille sekä imupuolelle mitoitus 6500r/min parhaaseen tehoon
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Noniin, nyt alkoi kesäloma.
Männät tasapainotin kevyimmän mukaan, 5 grammaa painavimmasta piti poistaa, nyt kaikki 601g
Veiveissä olikin isompia heittoja
nro-alasilmä-veivi
1 221 567
2 225 567
3 220 563
4 222 566
nyt kaikki on 191 524.
lisäksi kaikki ylä tai ala silmästä punnittaessa painossa 1g sisällä.
Sitten öljypohjan kimppuun... Täytyy tehdä lisää tilaa myös tuonne "hammastangolle, oli näköjään vähän hangannut kiinni.
Männät tasapainotin kevyimmän mukaan, 5 grammaa painavimmasta piti poistaa, nyt kaikki 601g
Veiveissä olikin isompia heittoja
nro-alasilmä-veivi
1 221 567
2 225 567
3 220 563
4 222 566
nyt kaikki on 191 524.
lisäksi kaikki ylä tai ala silmästä punnittaessa painossa 1g sisällä.
Sitten öljypohjan kimppuun... Täytyy tehdä lisää tilaa myös tuonne "hammastangolle, oli näköjään vähän hangannut kiinni.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Painaako tc:n mäntä tosiaan noin järkyttävän paljon?Itse viimeksi rakentanut bmw m42 moottoria.
Siinä vakio mäntä 84mm painoi 450g ja uudet 84.5mm 230g
Siinä vakio mäntä 84mm painoi 450g ja uudet 84.5mm 230g
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Vanha moottoridesign, korkea mäntä... Turbomallin männät vasta painavat onkin. ~600g painot tosin on ilmoitettu tapin kanssa.
Tuolla oli jotain mittaustuloksia ja vertailua mm. Kuplan Mahleihin: http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=14962" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei taida ihan vakiomäntä olla tuo 200g painoluokkaan menevä?
Tuolla oli jotain mittaustuloksia ja vertailua mm. Kuplan Mahleihin: http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=14962" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei taida ihan vakiomäntä olla tuo 200g painoluokkaan menevä?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Juu ei se vakio ole , wisecon virimäntä busaan, pienillä modeilla meni helposti bmw 318is koneeseen.vvieri kirjoitti:Vanha moottoridesign, korkea mäntä... Turbomallin männät vasta painavat onkin. ~600g painot tosin on ilmoitettu tapin kanssa.
Tuolla oli jotain mittaustuloksia ja vertailua mm. Kuplan Mahleihin: http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=14962" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei taida ihan vakiomäntä olla tuo 200g painoluokkaan menevä?
Siirtyy muuten kivasti tuo painaviin mäntiin hukkuva voima , kampiakselin kautta voimansiirtoon kun on kevyet männät.
Joku insinööri sen varman osaa laskeakin miten paljon siihen tavitaan tehoa kun 1kg menee 133 kertaa edestakaisin sekunnissa 81mm matkan.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
No hei me ollaan vielä 70-luvulla kuitenkin Tulevaan 16v koneeseen tulee n.420g painava mäntä.
Nyt lähti männätkin menemään oikeinpäin.
Nyt lähti männätkin menemään oikeinpäin.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Taustalla näkyy myös uusi pakosarja.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Hyvännäköistä saumaa pohjassa ja sitä on aika paljon. Oliko tuo jotenkin pöydässä kiinni vai miten sait pidettyä suorana?
Ameriikassa ovat kehittäneet bensatankkiin simppelin pussisienen, joka kiinnitetään pumpun ympärille ja imee bensaa kuin, no, sieni. Käytännössä se piti pumpulla bensaa litrakaupalla vaikka tankin kippaa kyljelleen ja täyttyi todella äkkiä. Mietin että mahtaisiko tuollaisen joku kehittää myös öljylle, jolloin voisi pistää pikapin ympärille eikä välttämättä tarvittaisi loiskelevyjä.
Ameriikassa ovat kehittäneet bensatankkiin simppelin pussisienen, joka kiinnitetään pumpun ympärille ja imee bensaa kuin, no, sieni. Käytännössä se piti pumpulla bensaa litrakaupalla vaikka tankin kippaa kyljelleen ja täyttyi todella äkkiä. Mietin että mahtaisiko tuollaisen joku kehittää myös öljylle, jolloin voisi pistää pikapin ympärille eikä välttämättä tarvittaisi loiskelevyjä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Ei ollut missään kiinni, vähän vääntyi tuolta takapäästä (joka oli kyllä turhaa työtä, olisi vain vähän kumauttanut ruttuun, päässyt paljon helpommalla.) Välillä onnistuu välillä ei, semmosta se on valehitsareilla
E: Jarrunestesäiliöt 132 fiatista, vähän lisää tilaa uudelle imusarjalle.
E: Jarrunestesäiliöt 132 fiatista, vähän lisää tilaa uudelle imusarjalle.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.