131 Mirafiori mieleiseksi
Lähetetty: 30.10.2010 21:39
Laitetaanpas projekti esille.
Appiukko on kovasti haikaillut vanhan rallilegendan 131 Abarthin perään. No niin kuin monelle meistä aidon hankkiminen on aina vähän heikompaa, päädyimme aloittaa tekemään replicaa... Haastavinta oli löytää heti 2-ovinen aihio. No heti tarkoitti noin kahta vuotta kunnes sitten eteen tuli edes ensimmäinen aihio mikä oli tarjolla. No pakkohan se oli siihen tarttua, koska ei sitä tiedä milloin seuraava ilmestyy myyntiin. Kokonainen osiksi purettu, hiekkapuhallettu jo ja aloitettu projekti tuli foorumilaiselta kevättalvella 2010. Paikkaamista aihiossa on ympäri autoa, osansa helpottaa että auton peltimäärä pienenee melkoisesti kun autoon tulee tuota lasikuitua.
kesäkuussa 2010 saatiin sitten jo aloitettua nostamalla tyhjä kori koripukkiin.
Hiukan myöhemmin haettiin toinen kaksiovinen varatekniikan ja maskin luovuttajaksi Kuva, Fiat 131 Brava 2.0 TC
Kuvia ensimmäisistä hitsaussessioista;
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1686.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1688.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1689.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1690.jpg
Toinen hitsauskerta;
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1755.jpg
Runkoaisa tuli tarkemmin ajateltuna tehtyä ehkä vähän liiankin tukevasta, 60x60x3 -> 30x30x3
mutta ompahan jotain mistä tunkkailla ilman tunnontuskia. Ja aisa on nyt myös koko matkalla.
Lisäksi tuli purettua tuo varaosa-auto, eli kone, laatikko, maski, valot, tehostettu tanko ja pylväs (eri booritus kuin tehostamaton) ja ilmastointivehkeet. Ilmastoinnista ei nyt ole vielä varmuutta tuleeko paikalleen, olisi kyllä mukava lisä, mutta aika lailla ahdistaa tuolla konehuoneessa, ainakin asentajaa.
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1758.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1759.jpg
Lisätään noita suunnitelmia;
-2.0 tc, megasytkällä ja läppärungoilla.
-hiacen perä kitkalukolla
-Korkeus & Jäykkyyssätöinen alusta.
-8x15 vanteet
-melkovarmasti kaksi paikkainen ja kaaret.
Appiukko on kovasti haikaillut vanhan rallilegendan 131 Abarthin perään. No niin kuin monelle meistä aidon hankkiminen on aina vähän heikompaa, päädyimme aloittaa tekemään replicaa... Haastavinta oli löytää heti 2-ovinen aihio. No heti tarkoitti noin kahta vuotta kunnes sitten eteen tuli edes ensimmäinen aihio mikä oli tarjolla. No pakkohan se oli siihen tarttua, koska ei sitä tiedä milloin seuraava ilmestyy myyntiin. Kokonainen osiksi purettu, hiekkapuhallettu jo ja aloitettu projekti tuli foorumilaiselta kevättalvella 2010. Paikkaamista aihiossa on ympäri autoa, osansa helpottaa että auton peltimäärä pienenee melkoisesti kun autoon tulee tuota lasikuitua.
kesäkuussa 2010 saatiin sitten jo aloitettua nostamalla tyhjä kori koripukkiin.
Hiukan myöhemmin haettiin toinen kaksiovinen varatekniikan ja maskin luovuttajaksi Kuva, Fiat 131 Brava 2.0 TC
Kuvia ensimmäisistä hitsaussessioista;
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1686.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1688.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1689.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1690.jpg
Toinen hitsauskerta;
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1755.jpg
Runkoaisa tuli tarkemmin ajateltuna tehtyä ehkä vähän liiankin tukevasta, 60x60x3 -> 30x30x3
mutta ompahan jotain mistä tunkkailla ilman tunnontuskia. Ja aisa on nyt myös koko matkalla.
Lisäksi tuli purettua tuo varaosa-auto, eli kone, laatikko, maski, valot, tehostettu tanko ja pylväs (eri booritus kuin tehostamaton) ja ilmastointivehkeet. Ilmastoinnista ei nyt ole vielä varmuutta tuleeko paikalleen, olisi kyllä mukava lisä, mutta aika lailla ahdistaa tuolla konehuoneessa, ainakin asentajaa.
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1758.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g249/ ... G_1759.jpg
Lisätään noita suunnitelmia;
-2.0 tc, megasytkällä ja läppärungoilla.
-hiacen perä kitkalukolla
-Korkeus & Jäykkyyssätöinen alusta.
-8x15 vanteet
-melkovarmasti kaksi paikkainen ja kaaret.