131 Mirafiori mieleiseksi
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Iltavuorosta muutama kuva.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Joo siinä on vielä noin sata hommaa jotka pitää tehdä ennen kuin kylki kiinnitetään lopullisesti.
Ei ollut tarkoitus viisastela tai olla tietävänä.
ajattelin vain että ei kannata kaikkea opetella kantapäänkautta.
niinkuin minulla on tapana.
lupan tästälähtien olla puuttumatta toisen tekemisiin.
hyvältähän tuo näyttää.toivottavasti jokupäivä tienpäällä.
ei ku tsemppiä
Ei ollut tarkoitus viisastela tai olla tietävänä.
ajattelin vain että ei kannata kaikkea opetella kantapäänkautta.
niinkuin minulla on tapana.
lupan tästälähtien olla puuttumatta toisen tekemisiin.
hyvältähän tuo näyttää.toivottavasti jokupäivä tienpäällä.
ei ku tsemppiä
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Laittele ihmeessä vinkkejä jatkossakin. Vaikka ei justiinsa tässä projektissa tulisi tarpeeseen, niin joku tätä lukeva voi löytää arvokkaita tiedonjyviä.mikahai kirjoitti:Ei ollut tarkoitus viisastela tai olla tietävänä.
ajattelin vain että ei kannata kaikkea opetella kantapäänkautta.
niinkuin minulla on tapana.
lupan tästälähtien olla puuttumatta toisen tekemisiin.
Olekko muuten punninnut paljon on eroa kuitu- vs. peltiosat?
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
On kyllä kauhee homma noiden ruostepaikkausten kanssa! Hyvä että on inspiraatiota riittänyt. En taida itse jaksaa kumpaakaan A-mallin koppaani enää ainakaan hyväksi rakentaa, on vielä paljon pahempia kuin tämä.
Ja jos vinkkejä kerran saa jakaa suututtamatta ketään, niin hiukan lisää virtaa tuohon hitsaukseen, ja vakaata kättä ja vauhtia jos meinaa puhki palaa, tai sitten pätkissä. Saa vähän matalampaa ja yhtenäistä saumaa. Paikoitellen oli noin onnistunutkin. Ja aina ei kannata yhdestä pellistä vääntää monen kantin palasta vaan tekee osissa niin saa muodot paremmin. Ja paineilmalla kun jäähdyttää parin sekunnin välein niin pysyykin ne muodot jos on kriittinen paikka.
tuossa noin esimerkkinä, tämmöinen nurkka ei yhdestä palasta ainakaan multa luonnistu. 2 peltiä ja nurkassa 5mm teräslanka:
http://www.flickr.com/photos/70634411@N ... 8/sizes/m/
Ja tämä noin yleisesti, tiedän ettei tästä tule mitään museoautoa ja hommaa on ihan peevelisti.
Ja jos vinkkejä kerran saa jakaa suututtamatta ketään, niin hiukan lisää virtaa tuohon hitsaukseen, ja vakaata kättä ja vauhtia jos meinaa puhki palaa, tai sitten pätkissä. Saa vähän matalampaa ja yhtenäistä saumaa. Paikoitellen oli noin onnistunutkin. Ja aina ei kannata yhdestä pellistä vääntää monen kantin palasta vaan tekee osissa niin saa muodot paremmin. Ja paineilmalla kun jäähdyttää parin sekunnin välein niin pysyykin ne muodot jos on kriittinen paikka.
tuossa noin esimerkkinä, tämmöinen nurkka ei yhdestä palasta ainakaan multa luonnistu. 2 peltiä ja nurkassa 5mm teräslanka:
http://www.flickr.com/photos/70634411@N ... 8/sizes/m/
Ja tämä noin yleisesti, tiedän ettei tästä tule mitään museoautoa ja hommaa on ihan peevelisti.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Ja sellainen hyvin oleellinen vinkki, että hitsisaumat puhtaiksi ennen maalausta. Jos niitä ei rälläköi tai vetäise karvapyörällä puhtaaksi, niin niissä ei maali kauaa pysy. Eli kaikki paikat mitkä ovat sinistyneet hiottava puhtaiksi, ja mielellään uusi peltikin kannattaa hioa, kun siinäkään ei maali välttämättä pysy. Hyvä esimerkki on esimerkiksi Stilo. Siinä kun on pohjassa vedetty maali suoraan pistehitsien päälle sen kummemmin käsittelemättä hitsejä. Melkein kaikissa on maalit lähteneet hitsien kohdalta ja luonnollisesti ruoste alkanut muhia.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Toki projektia saa kommentoida, melkolailla hyvä foorumihan tämä on esitellä omia projekteja ei ole kolmea sivua kysymyksiä mitkä vanteet tulee ja peukku ylös hymiöitä. Pitääpä punnita edes käsipelissä tuo kylkien ero, varmasti tästä painavempi tulee kuin alkuperäisestä, koska pelti on moninpaikoin paksumpaa ja kaikkea extraa tulee kuten varmasti myös toistakymmentä metriä "vesijohtoputkea" kabiiniin.
tässä on nuo vahvistukset kokonaisuudessaan
takajousen ja iskarin välinen tila;
eilen ajattelin että uusi pelti siihen vaan kulmaan mutta tänään rupesi kaivelemaan kun katseli hitsauksia, joten auki vaan ja ihan perinteistä mirafioria sieltä löytyi. monta peltiä päällekkäin ja kaikki ruosteessa
tässä on nuo vahvistukset kokonaisuudessaan
takajousen ja iskarin välinen tila;
eilen ajattelin että uusi pelti siihen vaan kulmaan mutta tänään rupesi kaivelemaan kun katseli hitsauksia, joten auki vaan ja ihan perinteistä mirafioria sieltä löytyi. monta peltiä päällekkäin ja kaikki ruosteessa
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Takapyöräkotelo, tuli tehtyä melkein kahteen kertaan, ensimmäisessä ei ollut tuota 6mm tankoa reunassa jolla sai muodot ja tiiviyden aivan uudelle tasolle...
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Laitat varmaankin jotain korikittiä/massaa noihin lasikuitu-peltisaumoihin, että tulee tiiviiksi?
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Joo, ajattelin että sellainen putken lämpöeriste armaflex tms. tohon reunaan, mutta voi olla että liimataan korikitillä. kunhan nyt vähän mallailee.
Pelti ja lasikuitu kyljissä ei isoa painoeroa ole, eli ei kyllä oikein kevene vaikka ei koria vahvistaisi kyljen alta.
Helman etupää tuli tehtyä noin. Hyvä kun on korissa niin paljon vielä tekemistä joten voi siirtyä ihan mihin kohtaan vaan ja jatkaa siitä...
takakoteloon lisää saumaa;
parkki/vilkku
Pelti ja lasikuitu kyljissä ei isoa painoeroa ole, eli ei kyllä oikein kevene vaikka ei koria vahvistaisi kyljen alta.
Helman etupää tuli tehtyä noin. Hyvä kun on korissa niin paljon vielä tekemistä joten voi siirtyä ihan mihin kohtaan vaan ja jatkaa siitä...
takakoteloon lisää saumaa;
parkki/vilkku
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
mätänee taatusti armaflexillä tms..TfP-Motors kirjoitti:Joo, ajattelin että sellainen putken lämpöeriste armaflex tms. tohon reunaan, mutta voi olla että liimataan korikitillä. kunhan nyt vähän mallailee.
Pelti ja lasikuitu kyljissä ei isoa painoeroa ole, eli ei kyllä oikein kevene vaikka ei koria vahvistaisi kyljen alta.
Fiat 124 BC (Prokkis)
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Tästähän voit toki kertoa lisää?moonwolf kirjoitti: mätänee taatusti armaflexillä tms..
Itse en keksinyt mikä tässä mätänee? maalattu pelti vai kostetutta aika heikosti imevä muovi?
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
pelti, oli maalattu tai ei, malliesimerkkinä voi laittaa mazda 6 j 3 mallit joissa tuota ideaa on käytetty, mätänee nopeasti koska armaflex imee kosteuden ja suolat. taitaa joustava korikitti olla ainoa tuohon sopiva tavara 8)
Fiat 124 BC (Prokkis)
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Jep. Pelti saa olla vaikka sinkittyä ja maalattua, niin se ei kestä, jos se pysyy kosteana koko ajan. Jos ei usko, niin asia selviää penkomalla Punto I:ten pohjia, niissä sinkitty pohjapelti on pinnoitettu jollain massalla, joka hautoo kosteuden oikein huolella allaan tunnetuin seurauksin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Ensiksi tsemppiä projektille kyllä se siitä valmistuu ja ihan kelvolliselta jäljeltä se näyttää kun miettii kuinka hapan tuo aihio oli !
Kuten aiemmin mainittua että ennen maalausta kannattaa (pitää) hioa nuo sinertymät yms pois maalin kestävyyden takaamiseksi mutta kuinka moni poistaa siitä rautakaupan "puhtaasta" pellistä sen varastointi rasvan ennen hitsausta ???? Minkään tuotteen käytölle ei ole tehty liian täydellisiä käyttö ohjeita eli hyvä tuote oli se sitten maali pelti liima tms voidaan asentaa/käyttää niin monin eritavoin...oikein, väärin tai oikeinväärin ! jollain tapaa tuo uusi tehty takapyöräkotelo olisi hyvä "sitoa" tuohon kuitu kylkeen kiinni muuten se ajastaan hankaa sen putki eristeen rikki ja sitten maalin puhki ja siitä se ruostuminen alkaa ! jos oikein ajattelin kuinka sitä eristettä oli ajatus käyttää
Näin taanoin yhden levike mirafiorin joka oli "hitsattu" mutta ei sen jälkeen maalattu tai mitenkään muutenkaan suojattu eikä ne pellin kohdistukset tai materiaalin vahvuuden valintakaan ollut sattunut edes mitenkään järkevästi skaalalle.....
Kuten aiemmin mainittua että ennen maalausta kannattaa (pitää) hioa nuo sinertymät yms pois maalin kestävyyden takaamiseksi mutta kuinka moni poistaa siitä rautakaupan "puhtaasta" pellistä sen varastointi rasvan ennen hitsausta ???? Minkään tuotteen käytölle ei ole tehty liian täydellisiä käyttö ohjeita eli hyvä tuote oli se sitten maali pelti liima tms voidaan asentaa/käyttää niin monin eritavoin...oikein, väärin tai oikeinväärin ! jollain tapaa tuo uusi tehty takapyöräkotelo olisi hyvä "sitoa" tuohon kuitu kylkeen kiinni muuten se ajastaan hankaa sen putki eristeen rikki ja sitten maalin puhki ja siitä se ruostuminen alkaa ! jos oikein ajattelin kuinka sitä eristettä oli ajatus käyttää
Näin taanoin yhden levike mirafiorin joka oli "hitsattu" mutta ei sen jälkeen maalattu tai mitenkään muutenkaan suojattu eikä ne pellin kohdistukset tai materiaalin vahvuuden valintakaan ollut sattunut edes mitenkään järkevästi skaalalle.....
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Itte siirtyny tohon kevyt sinkittyyn peltiin niin ei ole ruosteisia jo valmiiksi. Jos taas käyttää rasvattua normipelliä niin se kait tarttis melki lämmittää kosaanilla sen verran että rasvat palaa pois, ei kait lähde tinnerilläkään kaikki huokosista paitti tietty hitsin vierestä. Kevyt hapotus voisi auttaa myös maalin pysymiseen kummasti ts ~2% fosforihappoliuos suihkepullolla/pensselillä, pyyhintä rätillä ja kosaanilla/kuumailmapuhaltimella kuivaksi ennenkuin kerkiää vetämään ruosteeseen. Hiekkapuhallus toki toinen vaihtoehto ennen maalausta. Hionta on aina huonompi pohjustus kuin em menetelmät...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto