Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Tulipa tuossa haettua lankinen pois. Vikojahan on ja paljon.
Vikoja/ korjuksen tarpeita:
-Kone nakuttaa, laakerit uusiks ja uudet venttiilit ainakin
-Pakoputkesta yritetty tehdä "tuplaputki" ja hitsattu paskasti nii toinen putki katkennut ja nyrkin kokone reikä putkessa (TEHTY!)
-Takaiskareista mehut loppu (uudet on jo) (TEHTY!)
-Turbon huolto (uusi tuli) (TEHTY!)
-Sisustassa nahan uusimista ja pesemistä
-Keskuslukon korjaus
-Ovi pahvien kiinnitys
-Hifien kiinnitys ja vanhojen korjailu...
-Takakontin eristys ja en tiedä kenen tekemät on auton johdotukset, mutta nekin menevät kaikki melkein takapäästä uusiksi..
-Puslien ja alusta osien uusimista (paljon)
-Pinnassa laittoa, Kellään mitään ideaa miten saa kameleontti väriä paikattua hyvin ?
-Takapuskurissa toisen putken ulostulo haljennut, niin toiselta puolen malli pala ja kuiduttaa samanlaine
-Etupuskurin korjausta ja jonkulaine vahvistus tehtävä
-Kuskin puolen pelin moottorin uusiminen
-Takapenkin sähkösäätöjen johtojen yhdistely
-Taka ja etu lasien tiivisteiden uusimista
-Pikkusen on hitsaamista helmoissa ja kattoluukun kohdalla
-Jarrujen puhdistus ja uudet jarruletkut joka kulmaan (TEHTY!)
Siinäpä jotain. Jotain varmaan unohtu, mutta noissakin riittää tekemistä talveks... Alustan kimppuun pääsen vasta myöhemmin, koska ei paikkaa nostaa vielä ylös. Nyt kone ja sähköjä.
Ja vinkkejä otetaan vastaan ongelmasta jonka nimi on vinkaisu joka kuuluu tietyillä kierroksilla autosta. Ei ole hihna, kuullostaa enemmänkin sähköiseltä piipiltä..
Kuvia laittelen huomenissa autosta ja puuteista..
Nyt jos jollain tarvetta theman/deltan osista niin jotain löytyy.. (tehostettua ohjausta, vaihdelaatikkoa,ymymym..)
Vikoja/ korjuksen tarpeita:
-Kone nakuttaa, laakerit uusiks ja uudet venttiilit ainakin
-Pakoputkesta yritetty tehdä "tuplaputki" ja hitsattu paskasti nii toinen putki katkennut ja nyrkin kokone reikä putkessa (TEHTY!)
-Takaiskareista mehut loppu (uudet on jo) (TEHTY!)
-Turbon huolto (uusi tuli) (TEHTY!)
-Sisustassa nahan uusimista ja pesemistä
-Keskuslukon korjaus
-Ovi pahvien kiinnitys
-Hifien kiinnitys ja vanhojen korjailu...
-Takakontin eristys ja en tiedä kenen tekemät on auton johdotukset, mutta nekin menevät kaikki melkein takapäästä uusiksi..
-Puslien ja alusta osien uusimista (paljon)
-Pinnassa laittoa, Kellään mitään ideaa miten saa kameleontti väriä paikattua hyvin ?
-Takapuskurissa toisen putken ulostulo haljennut, niin toiselta puolen malli pala ja kuiduttaa samanlaine
-Etupuskurin korjausta ja jonkulaine vahvistus tehtävä
-Kuskin puolen pelin moottorin uusiminen
-Takapenkin sähkösäätöjen johtojen yhdistely
-Taka ja etu lasien tiivisteiden uusimista
-Pikkusen on hitsaamista helmoissa ja kattoluukun kohdalla
-Jarrujen puhdistus ja uudet jarruletkut joka kulmaan (TEHTY!)
Siinäpä jotain. Jotain varmaan unohtu, mutta noissakin riittää tekemistä talveks... Alustan kimppuun pääsen vasta myöhemmin, koska ei paikkaa nostaa vielä ylös. Nyt kone ja sähköjä.
Ja vinkkejä otetaan vastaan ongelmasta jonka nimi on vinkaisu joka kuuluu tietyillä kierroksilla autosta. Ei ole hihna, kuullostaa enemmänkin sähköiseltä piipiltä..
Kuvia laittelen huomenissa autosta ja puuteista..
Nyt jos jollain tarvetta theman/deltan osista niin jotain löytyy.. (tehostettua ohjausta, vaihdelaatikkoa,ymymym..)
Viimeksi muokannut tuomar, 26.04.2011 19:53. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Tuossa vielä jotain entisen omistajan ottamia kuvia. Kuvista poiketen. Akku poissa, ahtoputket poissa, etupuskuri poissa, kansi poissa. Jonkun verran siis edistyy, mutta hitaasti. Taitaa olla, että vien jollekkin jampalle koneen, että kerkeän laittaa muut paikat sitten itse kuntoon. Menee ikuisuus kaikessa, mutta eikös nämä ole ikuisuus projekteja...
- Liitteet
-
- lancia-thema-3286528_l_8af92e1cc51e8cfe.jpg (88.92 KiB) Katsottu 7470 kertaa
-
- lancia-thema-3286528_l_df8fe48e146dd84a.jpg (89.07 KiB) Katsottu 7470 kertaa
-
- lancia-thema-3286528_l_8b68f662a784bbbf.jpg (73.76 KiB) Katsottu 7470 kertaa
-
- GFF
- Viestit: 1245
- Liittynyt: 09.08.2005 10:27
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Monikerros värien paikkamaalaus ei kyllä oikein onnistu, paitsi jos saa johonkin kanttiin rajattua, mutta yrittäisin kyllä ovi, lokasuoja tms. kerrallaan.
Tämäkin varauksella..
Tämäkin varauksella..
GFF 1738
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Nonnii, venakoppa aukastu ja todettu nokat aikas huono kuntoisiksi. Toisesta akselista on 8 nipan reuna aika syöty ja ruostetta pikkasen ja reunat aika pyöreet..
- Liitteet
-
- IMG_1111.JPG (108.81 KiB) Katsottu 7404 kertaa
-
- IMG_1106.JPG (101.89 KiB) Katsottu 7404 kertaa
-
- IMG_1094.JPG (113.38 KiB) Katsottu 7404 kertaa
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Pikkusen ruoste kuvia ja joku omistaja hienosti paikannut helman ja korin välin sikafleksillä... Iskareiden vaihtokin olis eessä. Jos jollai ois themaan jousia nii ois tarvetta, vakiota jäykemmät mieluite.
- Liitteet
-
- IMG_1117.JPG (91.73 KiB) Katsottu 7404 kertaa
-
- IMG_1116.JPG (97.63 KiB) Katsottu 7404 kertaa
-
- IMG_1115.JPG (75.29 KiB) Katsottu 7404 kertaa
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Niin, taitaa mennä koko maali uusiks. Helvetin kallista vaan koko kopan vetäminen.TrooPerkele kirjoitti:Monikerros värien paikkamaalaus ei kyllä oikein onnistu, paitsi jos saa johonkin kanttiin rajattua, mutta yrittäisin kyllä ovi, lokasuoja tms. kerrallaan.
Tämäkin varauksella..
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Uskoa vaan projektiin!
Tsekkaahan nämä paikat:
-takapalkki
-moottorikehto
-tuulilasin ala"raudat" eli kotelot johon on ruiskittu uretaania eristämään ääniä
-tunkin nostopaikka tarenkaan edessä
-etusiipi ja kotelot eturenkaa takaa
Oikestaan themassa ei muita pehmeitä paikkoja ole jos ei suurempia kolarikorjauksia ole tehty...
Minulta löytyy ovet, palkit,pikkunippelit, moottorinosat kaikki,eli melkein kaikkea mitä tarvitaan theman fiksaukseen
Autosi on todella erikoinen eli se kannattaa tehdä "soivaksi peliksi" todella!
Tsekkaahan nämä paikat:
-takapalkki
-moottorikehto
-tuulilasin ala"raudat" eli kotelot johon on ruiskittu uretaania eristämään ääniä
-tunkin nostopaikka tarenkaan edessä
-etusiipi ja kotelot eturenkaa takaa
Oikestaan themassa ei muita pehmeitä paikkoja ole jos ei suurempia kolarikorjauksia ole tehty...
Minulta löytyy ovet, palkit,pikkunippelit, moottorinosat kaikki,eli melkein kaikkea mitä tarvitaan theman fiksaukseen
Autosi on todella erikoinen eli se kannattaa tehdä "soivaksi peliksi" todella!
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Itsekin tuota katselin joskus käyttikseksi, mutta väritys ja sisustuksen hifi-asennukset (lähinnä niiden jättämät reiät) tökki. Multa löytyy I- ja II-kopan sähkökuvat (ja koko korjausmanuaalit) sähköisessä muodossa, jos on tarvetta. Aika isoja tiedostoja (satoja megatavuja yhteensä, jos oikein muistan), joten pitää sitten katsoa, miten siirtelee.
Koska tuo on ykköskoppainen kopaltaan, niin mätävikaa voi olla hieman enemmän, kuin uudemmissa sinkityissä. Murtolukumiehen listaan tarkistettavista paikoista lisäisin vielä takakaaret, takaiskaritornit pyöräkotelon puolelta, pohjapellin poikittaissauma takapenkin alta, takapyöräkotelot yleensäkin ja helmakotelot ja pohjapelti niiden vierestä. Ovet lahoaa vain, jos on annettu ruostua kivenhakkaumista tarpeeksi monta vuotta.
Koska tuo on ykköskoppainen kopaltaan, niin mätävikaa voi olla hieman enemmän, kuin uudemmissa sinkityissä. Murtolukumiehen listaan tarkistettavista paikoista lisäisin vielä takakaaret, takaiskaritornit pyöräkotelon puolelta, pohjapellin poikittaissauma takapenkin alta, takapyöräkotelot yleensäkin ja helmakotelot ja pohjapelti niiden vierestä. Ovet lahoaa vain, jos on annettu ruostua kivenhakkaumista tarpeeksi monta vuotta.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
joo, miun kokemukset on kaikki kakkoskoppaisista!luigi kirjoitti: Koska tuo on ykköskoppainen kopaltaan, niin mätävikaa voi olla hieman enemmän, kuin uudemmissa sinkityissä.
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Mätää ei ole paljoa, helmoista löysin ja eipä oikein muualta. Pohja on tehty uusiks 2008, MUTTA kiitos tekijän ei ole massannut ja maallannut paskasti niin ruoste päässyt vähän läpi jo.. Mutta onneksi vasta pientä pinta kukkaa niin saa varmaan ihan laikalla ja maaleilla ja massalla kuntoon. Pitää tarkastella noita paikkoja. Taka kontin sain jo purettua ja pohja näyttää siitä helvetin hyvältä. Ainut mitä löytyi niin lisää hirveitä sähkö johtoja En ymmärrä miksi ihmiset joilla ei pysy johdot ja kolvi kädessä edes näitä tekevät.. Oikari noissakin johdoissa tosi helpossa. Ei mitenkään suojattu ole johtoja ja osassa jo sisusta näkyy. Voi olla että menee satoja metrejä johtoa uusiks. Tosin löytys tallista kyllä yhden 1 koppasesta rakennetun kilpurin vanhat sähköt 8)luigi kirjoitti:Itsekin tuota katselin joskus käyttikseksi, mutta väritys ja sisustuksen hifi-asennukset (lähinnä niiden jättämät reiät) tökki. Multa löytyy I- ja II-kopan sähkökuvat (ja koko korjausmanuaalit) sähköisessä muodossa, jos on tarvetta. Aika isoja tiedostoja (satoja megatavuja yhteensä, jos oikein muistan), joten pitää sitten katsoa, miten siirtelee.
Koska tuo on ykköskoppainen kopaltaan, niin mätävikaa voi olla hieman enemmän, kuin uudemmissa sinkityissä. Murtolukumiehen listaan tarkistettavista paikoista lisäisin vielä takakaaret, takaiskaritornit pyöräkotelon puolelta, pohjapellin poikittaissauma takapenkin alta, takapyöräkotelot yleensäkin ja helmakotelot ja pohjapelti niiden vierestä. Ovet lahoaa vain, jos on annettu ruostua kivenhakkaumista tarpeeksi monta vuotta.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Juu uskoa tarvitaan ja paljon.. Tuli taas tuota putkea leikkailtua ja ihan vituttaa katsoa miten on raiskattu.. 2,5 tuuman putke päälle on vaa vedetty ohutta peltiä reikien päälle... yksi plussa löyty vaimentimista jotka oli sentää simonsin ja hyvä kuntosia vielä. Putkisto taitaa mennä muuten uusiks ja koko matkalle varmaa 2,5 turbolta asti. Koko ajan tulee vaan lisää laittoa. Veikkaanpa, että noistakin paikoista jotain löytyy. Takapalkki on vasta vaihdettu ja näytti hyvältä. Kehtoa en kerennyt tarkistaa, koska auto maassa ja vähän kehno tarkistella ylhäältä.x1/9 T16 kirjoitti:Uskoa vaan projektiin!
Tsekkaahan nämä paikat:
-takapalkki
-moottorikehto
-tuulilasin ala"raudat" eli kotelot johon on ruiskittu uretaania eristämään ääniä
-tunkin nostopaikka tarenkaan edessä
-etusiipi ja kotelot eturenkaa takaa
Oikestaan themassa ei muita pehmeitä paikkoja ole jos ei suurempia kolarikorjauksia ole tehty...
Minulta löytyy ovet, palkit,pikkunippelit, moottorinosat kaikki,eli melkein kaikkea mitä tarvitaan theman fiksaukseen
Autosi on todella erikoinen eli se kannattaa tehdä "soivaksi peliksi" todella!
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Niin ja onko teillä kokemusta tuosta lancian tulppa putken ruosteesta ? Kun nuo hatut on kuiteskin melko tiiviit nii mistähän välistä kerää nestettä ?
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f ... 7&start=15
Tuossa linkis ois yks tärkee kysymys nokista, nokat varmaan vaihtoon menee. Eli siis eikös niiden suunnilleen pitäs olla vastakkaisten venttiilin painaien vastakkais suuntaisesti ??
o- -o ? Niinkuin melkein noin, tuossa on suunnilleen toinen mallilla sivulle ja toinen ylhäällä, eli kun eron pitäisi olla n 180 astetta niin se on vain 90..
Tulipa selitettyä selkeesti taas
Ja jos jollai ois deltan nokkia nii voi tarjoilla. JA myös jos ois sytytys aste karttaa vai mikskä ne sitä sanoo ? Se kummiskin millä katsotaan mihin sytytys asentoon nokka laitetaan asentaessa ja vielä millä momenteilla ootte kiristelleet..
Tuossa linkis ois yks tärkee kysymys nokista, nokat varmaan vaihtoon menee. Eli siis eikös niiden suunnilleen pitäs olla vastakkaisten venttiilin painaien vastakkais suuntaisesti ??
o- -o ? Niinkuin melkein noin, tuossa on suunnilleen toinen mallilla sivulle ja toinen ylhäällä, eli kun eron pitäisi olla n 180 astetta niin se on vain 90..
Tulipa selitettyä selkeesti taas
Ja jos jollai ois deltan nokkia nii voi tarjoilla. JA myös jos ois sytytys aste karttaa vai mikskä ne sitä sanoo ? Se kummiskin millä katsotaan mihin sytytys asentoon nokka laitetaan asentaessa ja vielä millä momenteilla ootte kiristelleet..
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Ei, vaan pikemminkin / \, eli hihnapyörien taustapuolen merkkien pitää natsata venttiilikannen poterossa (jossa on aukko jakopään puolelle) näkyviin merkkeihin. Kampiakselin hihnapyörän merkki (joka on kivasti sen moniurahihnapyörän alla piilossa) sitten osoittaa suoraan ylöspäin, ja öljypumpussa pitäisi olla kohdistusmerkki. 90° heitto tietäisi jo kanttarellimetsää kanteen, ja kone ei varmasti pelaisi ollenkaan. Tuossa koneessa ei liikoja ole tilaa heitellä ajoituksia pieleen. Tasapainoakseleiden ajoitus on sitten toinen homma, mutta yleensähän niiden remmi jätetään pois, että saadaan tuumainen remmi mahtumaan nokille...tuomar kirjoitti:o- -o ? Niinkuin melkein noin, tuossa on suunnilleen toinen mallilla sivulle ja toinen ylhäällä, eli kun eron pitäisi olla n 180 astetta niin se on vain 90..
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Omia kommentteja tuli heitettyä tuonne kun en tätä ensin huomannut: http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f ... 7&start=15
Voisin jatkossa ohjata keskustelun tänne ja lukita tuon vanhan säikeen niin pysyy homma nipussa...
Voisin jatkossa ohjata keskustelun tänne ja lukita tuon vanhan säikeen niin pysyy homma nipussa...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -