Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Hmm, jännänlainen tuo mittari... Mittaako tuo niinkuin virtaavutta vai ? Ennen en ole tavannut kuin "Kuumalanka" mittarin.. Tuossa näyttäis olevan läppä joka avautuu tulevan ilmavirran mukana.. ja siinä sitten kiinni boschin välineet päällä.. Ja mikähän on tuo letku mikä lähtee tuosta suodattimen putkesta koneeseen päin ? yks lähtee bypassille ja toinen sinne koneeseen päin..
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Joopa, ja hinta kysely tommisbilletissä. Taas kun oisin halunnut saada tuon imupuolen valmiiks nii viivästyy.. Mutta tais viivästyä kaikki ja karata ihan mopo käsistä jo heti kun venakoppa avattiin..
"Moi.
Olemme koko porukka Sema-autonäyttelyssä Las Vegasissa.
Paikalla taas 15.11.2010
www.tommisbillet.com"
"Moi.
Olemme koko porukka Sema-autonäyttelyssä Las Vegasissa.
Paikalla taas 15.11.2010
www.tommisbillet.com"
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Noniin, nyt viisaampana miehenä on tehty päätös, että motista rakennetaan nyt sitten tehokkaampi. Elikkä ainakin turbon vaihtoa tulee,peltipakosarja,nokat ja mäntien kunto katsellaan ja vaihdetaan tarvittaessa. laakerit alapäästä uusiks ja tehotavoite n400hp (?) Yksi foorumilainen mulle jo suosittelikin mitsun evo9 turboa. Itse olen kyllä evojen turboja miettinyt, mutta oon ite miettiny masterpowerin 810019 ahdinta tai sitten T3 pakopesä ja T4 imupesä. Itsellä ei hirveesti oo noista kokemuksia. Ainut turbo auto millä oon ees ajanut on tämä ja T5R. Ahdin ehdotuksia otetaan vastaan siis.
Eli tehtävää:
-Peltipakosarja, ehkä downpipe uusiks
-Uus turbo
-bypassi uus
-Cooleria pitää miettiä, jos jotenki sais isomman
-Nokat vähän alemmalla kierros alueella vetävät mieleuiten
-Laakerit uuteen
Ja voi siis ehdotella mitä kaikkee muuta, käsittääkseni suuttimet ja muut hilppeet riittää tässä kuiteski n350-400hp asti.
Eli tehtävää:
-Peltipakosarja, ehkä downpipe uusiks
-Uus turbo
-bypassi uus
-Cooleria pitää miettiä, jos jotenki sais isomman
-Nokat vähän alemmalla kierros alueella vetävät mieleuiten
-Laakerit uuteen
Ja voi siis ehdotella mitä kaikkee muuta, käsittääkseni suuttimet ja muut hilppeet riittää tässä kuiteski n350-400hp asti.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
bensapuolella vaihtoon menee suuttimet ja pumppu ( sekä tarvit tietty kunnon ohjelman koneeseen )
vaki suuttimilla minä penkitin 325hv. ( äärirajoilla ) sitten vaihdettu 525cc tilalle ( vakiot 384cc )
käytöstä riippuu tietty paljon, jotta mitä mikäkin kestää..
vaki kytkimellä on ajeltu monessa autossa 400 - 430nm väännöillä ( coupe 16vt - 20vt )
ilman ongelmia, mutta taasen saahan sen vakioväännöilläkin menemään.
muita juttuja kirjottelinkin jo yv:nä
vaki suuttimilla minä penkitin 325hv. ( äärirajoilla ) sitten vaihdettu 525cc tilalle ( vakiot 384cc )
käytöstä riippuu tietty paljon, jotta mitä mikäkin kestää..
vaki kytkimellä on ajeltu monessa autossa 400 - 430nm väännöillä ( coupe 16vt - 20vt )
ilman ongelmia, mutta taasen saahan sen vakioväännöilläkin menemään.
muita juttuja kirjottelinkin jo yv:nä
400nm 3000-6000rpm 16vt
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Tässäpä taitaa olla sitten eri truutta mitä coupessa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Paljonhan pitäs olla pumpussa tuotot, että riittäs sinne 400polleen ? ja varmaa 3bar säätimel ?jtm kirjoitti:bensapuolella vaihtoon menee suuttimet ja pumppu ( sekä tarvit tietty kunnon ohjelman koneeseen )
vaki suuttimilla minä penkitin 325hv. ( äärirajoilla ) sitten vaihdettu 525cc tilalle ( vakiot 384cc )
käytöstä riippuu tietty paljon, jotta mitä mikäkin kestää..
vaki kytkimellä on ajeltu monessa autossa 400 - 430nm väännöillä ( coupe 16vt - 20vt )
ilman ongelmia, mutta taasen saahan sen vakioväännöilläkin menemään.
muita juttuja kirjottelinkin jo yv:nä
Ja mitä ohjelmaa ootte käyttäny ? Ite oon megaa kokeillu kuplan ruiskussa, mutta oli niitte johtojen veto ihan vitun turhauttavaa... Mites hestec tai joku muu laatu ?
Viimeksi muokannut tuomar, 07.11.2010 17:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Nii on vissii, mutta kyllä tollakin ruutal pelailee..väisänen kirjoitti:Tässäpä taitaa olla sitten eri truutta mitä coupessa.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
walbroa tankkiin,
mulla on perus weber marelli edelleen käytössä. siis ecu .
bensanpaineensäädin kellolla varustettuna. noita saa suht halvalla .
mulla on perus weber marelli edelleen käytössä. siis ecu .
bensanpaineensäädin kellolla varustettuna. noita saa suht halvalla .
400nm 3000-6000rpm 16vt
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Juu, kattelin nii pelkkä hestecin sytkä ohjaus maksas jo 1700€... Ja tuosta ei vissii ees löydy ruisku ohjainta ??.. Mites oot tuon tankkiin laittan tuon pumpun ?? Neuvo alottelijaa
EDIT: ohho mitsu evo9 1600€ uutena Jtm paljon oot oikein upottanu autoos rahaa ?
EDIT: ohho mitsu evo9 1600€ uutena Jtm paljon oot oikein upottanu autoos rahaa ?
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
400nm 3000-6000rpm 16vt
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Kampiakselin laakerit..... ...KELE!! kyl oli taas iloa... Onkohan nois liuskoissa 3 reikää ja semmonen ura menee sen liuskan koko pituudelta ?? JA Miksi laakeri numero 3 on leveämpi, kuin muut ??? Ja saako tuosta pois kampuran ilman koneen nostoo.... ? Ja öljy pohjan sai irti ilaman koneen nostoa! Meinas olla vaan taistelemista
- Liitteet
-
- IMG_0293.JPG (223.97 KiB) Katsottu 3672 kertaa
-
- IMG_0298.JPG (108.27 KiB) Katsottu 3672 kertaa
-
- IMG_0292.JPG (140.59 KiB) Katsottu 3672 kertaa
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Keskimmäinen runkolaakeri on juu leveämpi. Turha tuossa on miettiä että mitä koneen kanssa tekee - pois paikalta ja osiksi... Voi vaan kuvitella missä kunnossa veivinlaakerit ja akseli... Laittaa kunnolla sen nyt kuntoon ja unohtaa vaikka ne virittämiset nyt jos budjetti liikaa pompsahtaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
-HH- kirjoitti:Keskimmäinen runkolaakeri on juu leveämpi. Turha tuossa on miettiä että mitä koneen kanssa tekee - pois paikalta ja osiksi... Voi vaan kuvitella missä kunnossa veivinlaakerit ja akseli... Laittaa kunnolla sen nyt kuntoon ja unohtaa vaikka ne virittämiset nyt jos budjetti liikaa pompsahtaa.
Niin, totta kyllä... Pitää vaan moottori pukki rakennella. Noh tekemistä talvi illoiks! Huomenna saan auton kunnon talliin, ei löydy kyllä hallinosturia, mutta kattoon sais vinssin kiinni.. Ehkä se on huomenna käytävä ostaa tussi ja teippiä ja alkaa merkkailla osia ja purkamaan :/ Noh tämmöstä "perus pientä nakutus ongelmaa"
Edit: Joo, nyt vähän miettineenä rupesin miettimään niin tehdääs nyt sitten tästä pelistä oikeesti soiva... Pitää nyt ottaa katto pois pudjetista kun entine pudjetti oli siis niitten muutaman laakerin verran..Ja nyt jo mennyt ropiat 1600... Eli nyt sitten otetaan ehotuksia männistä, kangista ja kaikesta perus tekniikasta. Ihan vaan sen takia en vakio kamoja nyt laita, kun siis teho tavoitteet oli ensin n400hv, mutta kun homma nyt luisii niin luisukoon kunnolla Ja mistähän mahtaa saada lukon tohon keulaan ? ja Kytkimen kunto paljastuu kuhan irti saadaan. Sitten sen mukaan uutta jos on ihan vakio kalut..Ja hei mistähän sais hyvään hintaa männänrenkaan puristimet ??
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Öljyt vaihdettu joka kymmenes vuosi... Kannattaa öljypumppukin tarkistaa, on voinut mennä purua läpi aika huolella. Ja kyllä tuo kattila kannattaa jo rempata kunnolla, etenkin jos meinaa vielä tehoja nostella. Paitsi tietysti jos tykkää etsiä kampiakseleita ja katsella reikiä lohkon kyljessä yms.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Kannattaa laskea että kuinka järkevää konepukin rakentaminen on kun ei ne valmiitkaan niin kauheita maksa. Ja koneen saa tiputettua alas vaikka rakentamalla pukki johon taljan/vinssin saa kiinni, ei se kummempia tartte. Tai käyttää apuna vaikka jotain nostokonetta (vaikka etukuormallinen traktori jos on lähistöllä). Tai kun purkaa sitä riittävästi niin kyllä sen tiputtaa vaikka hallitunkilla. Varovainen pitää olla ja järkeä kannattaa käyttää.
Lukosta en tiiä - torsen löytyy ainakin tuosta. Toi meinaan sopii sinne suoraan - tosin vahvuudesta ei ainakaan mulla ole vielä kokemusta.
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=944
Toinen vaihtoehto on sitten III-korisessa turbo ja V6 Themassa käytetty visco joka löytyy turbo Coupésta ja turbo Dedrastakin. Tosin nuo ei ainakaan vakio tasauspyörästöön pulttaannu vaan helpointa on ottaa silloin laatikkokin sellaisesta.
Kannattaa myös katsella tuolta FAQ:sta noita vanhoja viritysjuttuja
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=8322
Kai siihen kannattaa joku budjetti luoda. Ja miettiä tosiaan kokonaisuus että mitä haluaa ja tekee ne hankinnat vasta sen mukaan. Esim. jo tuolla 400 konin tehotavoitteelle nuo vakionenut taitaa olla ihan liian miedot - ja jos siitä vielä pompsahtaa niin kannattaa sinne tosiaan katsella jotain kunnon virinokkia.
Lukosta en tiiä - torsen löytyy ainakin tuosta. Toi meinaan sopii sinne suoraan - tosin vahvuudesta ei ainakaan mulla ole vielä kokemusta.
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=944
Toinen vaihtoehto on sitten III-korisessa turbo ja V6 Themassa käytetty visco joka löytyy turbo Coupésta ja turbo Dedrastakin. Tosin nuo ei ainakaan vakio tasauspyörästöön pulttaannu vaan helpointa on ottaa silloin laatikkokin sellaisesta.
Kannattaa myös katsella tuolta FAQ:sta noita vanhoja viritysjuttuja
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=8322
Kai siihen kannattaa joku budjetti luoda. Ja miettiä tosiaan kokonaisuus että mitä haluaa ja tekee ne hankinnat vasta sen mukaan. Esim. jo tuolla 400 konin tehotavoitteelle nuo vakionenut taitaa olla ihan liian miedot - ja jos siitä vielä pompsahtaa niin kannattaa sinne tosiaan katsella jotain kunnon virinokkia.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -