Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Huuhhuu, kävin taas kattomassa noita asteutuksia ja muita niitten venojen säätöä varten ja oon ihan pihalla...Taidan vaan laittaa koneen nippuun ja viedä jollekkin joka on noita ennenki laittanut, menispähän varmasti kerralla. Uskalla ite rueta nokkien kaa temppuamaan, jos kerran yhden hampaan heittokin olisi vaarallista. Tietysti jos jollain on innostusta maksusta Joensuuhun tulla säätämään, sitten kun kone nipussa niin Tervetuloa
EDIT: Mitä rasvoja ootte muutes käyttänyt nokissa ja laakereissa ja noissa ? Itse käytin motskareissa ihan vaseliinia nokkien joka kohtaan paitsi ramppeihin. ja laakereihin käytin lukko öljyä. Uskaltaako laakereihin laittaa ees mitään paksua kamaa ? Jos joku kehtais vaan vinkata et mitä minne
EDIT: Mitä rasvoja ootte muutes käyttänyt nokissa ja laakereissa ja noissa ? Itse käytin motskareissa ihan vaseliinia nokkien joka kohtaan paitsi ramppeihin. ja laakereihin käytin lukko öljyä. Uskaltaako laakereihin laittaa ees mitään paksua kamaa ? Jos joku kehtais vaan vinkata et mitä minne
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Itse olen käyttänyt moottorien kasauksessa asennusrasvana paksun mineraaliöljyn ja STP:n 50/50 seosta. Kunnon liisteriä joka suojaa esim. laakereita sen aikaa kunnes öljypumppu nostaa öljynpaineet.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Juupa, kävi nokat ounevalla jollain pojalla katottavana ja no tarkemmin katseltuna kun 16v on yhteensä 16ramppia nokka akselissa. Niitä löytyikin sitten 15... ja Yksi ihan syöty siis voitte miettiä, että nokkia on tarkasteltu ja ilman tosi tarkkaa tarkastelua ei puuttuvaa ole huomattu, että aika pahasti on syönyt ja ihan tasaiseksi.. Onko kellään kokemuksia, kun autolla ajettu kummiskin reilu 300tkm ja varmaan alkuperäiset nokat, voi siis päätellä että rampit melko kuluneet niin saako kalua jos ostaa toisen uuden ja toisen käyttää koneistamolla.. Ei varmaan..Mutta vissiin vaparin nokat sais laitettuu tähän kanssa, tai sitten voin ostaa uudet italiasta, kun ei varmaan ole mahdollista uutta ramppia tuohon tehdä, tai siis edes järkevää pitemmälle ajatellen.. Vittu, että tuli taas kallista.. Just laskin kuitteja niin 1600€ jo nyt palanut nii sitten vielä menis pelkästään nokkiin 600€.. Noh Lanciat on
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Sopii sinne vaparinkin nokka.
Osto ilmoa vaan luulis tärppäävän.
Ma itte myin eattonin miehelle 60 € nokkaparin . Et hinnat varmaan lähtee jostakin sieltä.
Turbon nokkia saanee käytettynä pikkasen edullisemmin. Vaikka monet harrastajat onkin v****ia kiskureita ni ei se priima nenu saa yli satasta maksaa käytettynä.
Osto ilmoa vaan luulis tärppäävän.
Ma itte myin eattonin miehelle 60 € nokkaparin . Et hinnat varmaan lähtee jostakin sieltä.
Turbon nokkia saanee käytettynä pikkasen edullisemmin. Vaikka monet harrastajat onkin v****ia kiskureita ni ei se priima nenu saa yli satasta maksaa käytettynä.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Joo, on parissa paikassa jo ja kaikki nettivaraosan ja nettiauton kohteet kyselty. Ei vielä oo tärpännyt, mutta pitää toivoo. Tarkemmin kattelin tänää noita nokkia nii nuo on ihan käyttökelvottomat... En tajuu miten on siis 16rampista n puolessa ihan eri terävyys rampeissa... toiset ihan teräviä ja toiset tosi loivia... Voivoi... kunhan avaimen saan kanteen niin näkee venojen kunnon... Ja oon ajatellu, että jos nyt ei ala näkyä myyjiä niin tilaan uudet 300€ kpl. Kuiteskin näilläkin nokilla menty reilu 22v ja 350tkm niin on se sen arvoinen ostos..väisänen kirjoitti:Sopii sinne vaparinkin nokka.
Osto ilmoa vaan luulis tärppäävän.
Ma itte myin eattonin miehelle 60 € nokkaparin . Et hinnat varmaan lähtee jostakin sieltä.
Turbon nokkia saanee käytettynä pikkasen edullisemmin. Vaikka monet harrastajat onkin v****ia kiskureita ni ei se priima nenu saa yli satasta maksaa käytettynä.
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
juu siitä ne lähtee ja alaspäinväisänen kirjoitti: Ma itte myin eattonin miehelle 60 € nokkaparin . Et hinnat varmaan lähtee jostakin sieltä.
ostin joskus ebay.ie;stä nokat 4 eurolla. postikulut oli jotain 50€,nokkien laatu kaikkea muuta kuin hyvää.
yks jokkis mies joskus esitteli tekelettänsä kun oli kärsäkulunut niin päätti sitten tehdä kerta laakista siitä mirkelissä kireen nokan. oli melkonen näky
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
eaton/holset power kirjoitti:juu siitä ne lähtee ja alaspäinväisänen kirjoitti: Ma itte myin eattonin miehelle 60 € nokkaparin . Et hinnat varmaan lähtee jostakin sieltä.
ostin joskus ebay.ie;stä nokat 4 eurolla. postikulut oli jotain 50€,nokkien laatu kaikkea muuta kuin hyvää.
yks jokkis mies joskus esitteli tekelettänsä kun oli kärsäkulunut niin päätti sitten tehdä kerta laakista siitä mirkelissä kireen nokan. oli melkonen näky
Joo, sepä ostamisessa vähän mietityttää kun suomesta saa vähän ajettuja nokkia, mutta sitten niihin käytetty jotain rikkihappoa öljynä... Ja unohettu ne venttiilin säätämiset josta sitten joka nokka kulunut eritahtiin ja siitä vaikea rueta sitten hiomaan... Toisaalta, tekis vaan mieli ostaa uudet.. loppuspahan tää vatvominen..
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Oletko kysynyt kuluneen nokan täyttöä ja hiontaa ? Satasen paikkeella tais olla yhen nenun korjaus ja hinta halpenee suhteessa jos muitakin pitää korjata. Jos nokasta on yks nenu sileenä niin kannattanee korjata. Mistä saat 300e uuden kärsän ?
Huonoilla öljyillä lienee näillä ajeltu kun on lähes kaikista joku nenu siliänä. Itellä on 5 akselia joista 1 on uusi ja 4 käytettyä joista olen 2kpl tarkastanut ja näistä molemmista 1 nenu sileä. Pitänee tarkastaa myös kaksi muuta ja epäilen vahvasti että sielläkin löytyy sileetä.
Huonoilla öljyillä lienee näillä ajeltu kun on lähes kaikista joku nenu siliänä. Itellä on 5 akselia joista 1 on uusi ja 4 käytettyä joista olen 2kpl tarkastanut ja näistä molemmista 1 nenu sileä. Pitänee tarkastaa myös kaksi muuta ja epäilen vahvasti että sielläkin löytyy sileetä.
Fiat Uno Turbo i.e -88
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
väisäsen nokat olivat kyllä priima laatua. odottelevat vieläkin tuossa hyllyllä jahka pääsisivät joskus öljykylpyyn.
on kans muistaakseni 4kpl nokkia mistä kärsät tarvitsisivat hieman jatkoa.
pitäis tässä joskus? lähetellä hap racingille pari modattavaksi.
onkos kukaan koittanut hitsailla kärsiin lisää tavaraa muuten kuin migillä?
puikkoja kun sais kaikenmoisia erikoisia järkihintaan , niin eikö tuo kärsä kannattais täyttää ennemminkin jollain millä saisi kovemman pinnan aikaiseksi ?
esim, tässäkin jo valinnanvaraa http://www.certanium.fi/certanium/valin ... nntaul.htm
on kans muistaakseni 4kpl nokkia mistä kärsät tarvitsisivat hieman jatkoa.
pitäis tässä joskus? lähetellä hap racingille pari modattavaksi.
onkos kukaan koittanut hitsailla kärsiin lisää tavaraa muuten kuin migillä?
puikkoja kun sais kaikenmoisia erikoisia järkihintaan , niin eikö tuo kärsä kannattais täyttää ennemminkin jollain millä saisi kovemman pinnan aikaiseksi ?
esim, tässäkin jo valinnanvaraa http://www.certanium.fi/certanium/valin ... nntaul.htm
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
UnoProjekti kirjoitti:Oletko kysynyt kuluneen nokan täyttöä ja hiontaa ? Satasen paikkeella tais olla yhen nenun korjaus ja hinta halpenee suhteessa jos muitakin pitää korjata. Jos nokasta on yks nenu sileenä niin kannattanee korjata. Mistä saat 300e uuden kärsän ?
Huonoilla öljyillä lienee näillä ajeltu kun on lähes kaikista joku nenu siliänä. Itellä on 5 akselia joista 1 on uusi ja 4 käytettyä joista olen 2kpl tarkastanut ja näistä molemmista 1 nenu sileä. Pitänee tarkastaa myös kaksi muuta ja epäilen vahvasti että sielläkin löytyy sileetä.
Heikalta 300€kipale. Ja on nii monta nenua tuosta erimuotosta että ei järkeä... Ja yksi siis ihan täysin sileä. Pitäs olla firmalla joka tämän tekis profiili alkuperäisestä koska puolet nokista teräviä ja puolet tylppiä ja 1 nokka kokonaan poissa..
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
eaton/holset power kirjoitti:väisäsen nokat olivat kyllä priima laatua. odottelevat vieläkin tuossa hyllyllä jahka pääsisivät joskus öljykylpyyn.
on kans muistaakseni 4kpl nokkia mistä kärsät tarvitsisivat hieman jatkoa.
pitäis tässä joskus? lähetellä hap racingille pari modattavaksi.
onkos kukaan koittanut hitsailla kärsiin lisää tavaraa muuten kuin migillä?
puikkoja kun sais kaikenmoisia erikoisia järkihintaan , niin eikö tuo kärsä kannattais täyttää ennemminkin jollain millä saisi kovemman pinnan aikaiseksi ?
esim, tässäkin jo valinnanvaraa http://www.certanium.fi/certanium/valin ... nntaul.htm
Niin, kun vaan tietäisi vähän muotoa mitä hakea ja siis n10 ramppia yhteensä 16 korjattava.. Joten helsingissä oli ainakin hinta 50€ramppi... Sama ostaa 600€ uudet jotka kestävät kuitenkin pitkään..
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Kylläpä voi vituttaa, kun auto seisoo pihassa vaan näitten vitun metalli putkien takia... Noh jos sitä joskus sais kolehdin kerättyä ja ostettua nuo uudet nokat ja säätöpyörät.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Sotkeeko miten pahasti tuota ilmamittaria jos vaihtaa tuon bypassin dumppiin ? Kattelin nii löytyy noita boschin paskoja halvalla mut kunnolliset sitte 150€... Ja mites sotkeeko jos vaihtaa vapaavirtaus suotimen ? on nimittäin vitun moinen mylly tuo alkuperäinen putsari tuolla kone tilassa..
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Laita tommysbilletin bypassi.
ilmansuodattimen vaihto ei sotke tota mihinkään. eikä vaikuta tehoihinkaan.
Voi se toimiakkin dumpilla ei siinnä mitään. Itse käyttäisin bypassia ni sillon toimii oikein.
Omassa tc urpossa jossa oli toyotan ilmamäärämittarillinen truutta ni dumppi hajotti sytkätulpat ku hölväs bensaa koneeseen pirusti. En olis tota muuten koklannut mutta ku sain sen ilmatteeksi
Tosin kun nostaa kaasun ja ilmamäärä on sellaset +300 hepolle riittävät menee sitä bensaakin vähän erilailla suuttimista läpi mitä 150 heppasessa...
ilmansuodattimen vaihto ei sotke tota mihinkään. eikä vaikuta tehoihinkaan.
Voi se toimiakkin dumpilla ei siinnä mitään. Itse käyttäisin bypassia ni sillon toimii oikein.
Omassa tc urpossa jossa oli toyotan ilmamäärämittarillinen truutta ni dumppi hajotti sytkätulpat ku hölväs bensaa koneeseen pirusti. En olis tota muuten koklannut mutta ku sain sen ilmatteeksi
Tosin kun nostaa kaasun ja ilmamäärä on sellaset +300 hepolle riittävät menee sitä bensaakin vähän erilailla suuttimista läpi mitä 150 heppasessa...
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Joo laitoinki sinne jo hinta kyselyä.. Suodatin menee kyllä vaihtoon, vituttaa ihan yrittää ees tehdä jotain koneen kuskin puolelle kun toi putsari vie kaiken tilan..väisänen kirjoitti:Laita tommysbilletin bypassi.
ilmansuodattimen vaihto ei sotke tota mihinkään. eikä vaikuta tehoihinkaan.
Voi se toimiakkin dumpilla ei siinnä mitään. Itse käyttäisin bypassia ni sillon toimii oikein.
Omassa tc urpossa jossa oli toyotan ilmamäärämittarillinen truutta ni dumppi hajotti sytkätulpat ku hölväs bensaa koneeseen pirusti. En olis tota muuten koklannut mutta ku sain sen ilmatteeksi
Tosin kun nostaa kaasun ja ilmamäärä on sellaset +300 hepolle riittävät menee sitä bensaakin vähän erilailla suuttimista läpi mitä 150 heppasessa...
Mikähän on heikan jarkolla nykyään... Tilasin joku kk sitten osia ja maksoin kanssa niin ei vieläkään kuulu...Pitää varmaan soittaa ja kysyä, että ei kai sillä dementia ala tulla.