On noin mustat, joku omistajista pihdannu öljyissä ja yllätys tällä koneella se sitten kostautunut. En tiedä mistä lienee tuo säädin, mutta tässä ei ole kyllä korkeussäätökään paikallaan.. Tässä ei taida olla muuta themaa, kuin kori Tekniikkakin siis TC hf imppu...luigi kirjoitti:Onko nuo öljyt tosiaan noin mustat, kuin miltä näyttää? Nuohan on kuin dieselistä. Ei ihme, jos nokat sorvautuu... Takapalkista en autoa nostelisi, tai tuolla tavalla tukisi, ellei halua säädellä pyöränkulmia uusiksi. Tuollaista jarrupaineensäädintä en ole Themassa nähnytkään. Onko tuossa takapään korkeussäätö paikallaan?
Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Saakohan tästä koneesta otettua kampiakselin irti ilman hirveitä pyörittelyjä ? Siis ilman edes koneen irroittamista autosta.. Ei ole mahdollisuutta saada konetta irroitettua ja laakerit ois tarkoitus vaihtaa alakertaan.. Kammen laakerin saa ainaski vaihettuu mut mites veivit ? vaikee ois ylä kautta varmaan irroittaa ne..
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Siis kampiakselia et kyllä saa irti ilman koneen ja laatikon irroittamista toisistaan.
Runko että kiertokangen laakerit saa vaihettua ku availee vaan pukit ja pukkaa uutta laakeria tilalle.
Kattelee vaan et kumminpäin se laakerin nasta on.
Mut mikä se tämmöinen tekniikka
"TC hf imppu" oikein on ?
Runko että kiertokangen laakerit saa vaihettua ku availee vaan pukit ja pukkaa uutta laakeria tilalle.
Kattelee vaan et kumminpäin se laakerin nasta on.
Mut mikä se tämmöinen tekniikka
"TC hf imppu" oikein on ?
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Eikös nahan hoitoon parasta ole marseillen saippua tms? Muistaakseni jossain tän vuoden Mobilistissa oli kuvia projektista jossa noita jakkaroita pahemman näköisistä tuli kuin uudet kun ne pestiin k.o. mömmöllä.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Tuossa on mallia ikävän näköiseen kuntoon päästetyn 8.32:n penkkien puhdistuksesta:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=22616
Tosin noita kulumia/halkeamia ei kyllä korjata kuin värjäämällä. Siihenkin taisi olla olemassa keinonsa.
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=22616
Tosin noita kulumia/halkeamia ei kyllä korjata kuin värjäämällä. Siihenkin taisi olla olemassa keinonsa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Siis ihan turbo-Theman tekniikkahan tossa autossa on kiinni - ei mitään sen kummallisempaa. Vaikka Gralen tekniikka perustuu samaan kattilaan ei se siitä tee siltikään sellaista - silloinhan voisi käytännössä jokaista Themaa/Cromaa kaupata sellaisella... Hieno kampehan tollanen LX-varusteinen turbo-Thema on sitä ei voi kieltää
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
väisänen kirjoitti:
Mut mikä se tämmöinen tekniikka
"TC hf imppu" oikein on ?
2.0 16v TC integrale hf
Näin sano koneistamon mies, ei mitään hajua siis näitten integralen lyhenteistä..Mutta kuulemma sama tekniikka kuin omassa pelissä joka oli joskus ollut. Ainut ero oli moottorin ohjauksessa jotain vissiinkin.
Ja jotai se höpis kanssa hydralisista venan nostimista ja tuommosista, mutta en tiedä miksi kyllä...
Viimeksi muokannut tuomar, 31.10.2010 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Ero tulee vissiin moottorin ohjauksessa ja turbossa, mutta joo hieno ja harvassa on, onneks!-HH- kirjoitti:Siis ihan turbo-Theman tekniikkahan tossa autossa on kiinni - ei mitään sen kummallisempaa. Vaikka Gralen tekniikka perustuu samaan kattilaan ei se siitä tee siltikään sellaista - silloinhan voisi käytännössä jokaista Themaa/Cromaa kaupata sellaisella... Hieno kampehan tollanen LX-varusteinen turbo-Thema on sitä ei voi kieltää
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Pitääpä tuota saiputta koittaa, hyvältä näytti ainaki tossa tulokset. Kuluneemmathan nuo on, kun mulla!luigi kirjoitti:Tuossa on mallia ikävän näköiseen kuntoon päästetyn 8.32:n penkkien puhdistuksesta:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=22616
Tosin noita kulumia/halkeamia ei kyllä korjata kuin värjäämällä. Siihenkin taisi olla olemassa keinonsa.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Pitääpä tuota saiputta koittaa, hyvältä näytti ainaki tossa tulokset. Kuluneemmathan nuo on, kun mulla!luigi kirjoitti:Tuossa on mallia ikävän näköiseen kuntoon päästetyn 8.32:n penkkien puhdistuksesta:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=22616
Tosin noita kulumia/halkeamia ei kyllä korjata kuin värjäämällä. Siihenkin taisi olla olemassa keinonsa.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Onkohan kukaan kokeillu miten saapi kangen ja männän alakautta pukattuu pois SIIS, että jättää kampiakselin paikalleen. Mahtuuko mitenkää ? kai siellä joku pikku väli jää mistä sais mäntään naputeltuu ylös päin, takaisinhan se ois normaalia jo..väisänen kirjoitti:Siis kampiakselia et kyllä saa irti ilman koneen ja laatikon irroittamista toisistaan.
Runko että kiertokangen laakerit saa vaihettua ku availee vaan pukit ja pukkaa uutta laakeria tilalle.
Kattelee vaan et kumminpäin se laakerin nasta on.
Mut mikä se tämmöinen tekniikka
"TC hf imppu" oikein on ?
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Mielestäni männät mahdu alakautta pois vaikei kampurakaan olisi paikalla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Siis ylä puolelta eli venttiileiden puolelta pois, mutta mahtuuko naputtamaan alapuolelta pois ne ? Jääkö semmosta väliä sinne, että saisi jonkun kepin mihin sitten lyödä.-HH- kirjoitti:Mielestäni männät mahdu alakautta pois vaikei kampurakaan olisi paikalla.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
"Integrale" tarkoittaisi nelivetoa, mitä Themassasi tuskin on. Tiettävästi yksi proto on tehtaan toimesta neliveto-Themaa tehty, ja joku saksalainen hurja risteytti Alfa 164 Q4:n Theman kanssa, mutta siinä ne taitaa ollakin.
Kiertokangenlaakerit saa vaihdettua alakautta (olen itsekin näin tehnyt Themaan), vaikein homma on öljypohjan pujottaminen pois, ja sekin onnistuu, kun raottaa pohjaa sen verran, että saa öljypumpun imujalan irti. Muistaakseni konetta piti nostaa hieman. Männät voi sitten työntää yläkautta pois. Tosin jos männänrenkaat vaihtaa, olisi hyvä hoonata sylinterit uusien renkaiden asettumisen auttamiseksi, mikä taas vaatisi kunnollisen pesun toimenpiteen jälkeen. Vinkkinä sitten jakopään tiivisteiden vaihtoon: Tasapainoakseleissa on holkit, joiden sisällä on kivikovaksi kovettunut o-rengas, jotka kannattaa uusia samalla. Samasta syystä ei tasapainoakseleiden hihnapyöriä voi jättää pois, sillä holkit karkaa silloin. Akseleiden tiivistekansia ei kannata kiristää paikalleen ennenkuin em. holkit on paikallaan, tai muuten keskitys saattaa mennä pieleen. Akseleiden ohjain ja kiristinlaakerit on normaalia teollisuuskamaa, eli ei tarvitse maksaa satojen prosenttien katetta merkkiliikkeeseen. Kannattaa kuitenkin ottaa samoilla spekseillä, kuin alkuperäiset (C3-välys jne.)
Kiertokangenlaakerit saa vaihdettua alakautta (olen itsekin näin tehnyt Themaan), vaikein homma on öljypohjan pujottaminen pois, ja sekin onnistuu, kun raottaa pohjaa sen verran, että saa öljypumpun imujalan irti. Muistaakseni konetta piti nostaa hieman. Männät voi sitten työntää yläkautta pois. Tosin jos männänrenkaat vaihtaa, olisi hyvä hoonata sylinterit uusien renkaiden asettumisen auttamiseksi, mikä taas vaatisi kunnollisen pesun toimenpiteen jälkeen. Vinkkinä sitten jakopään tiivisteiden vaihtoon: Tasapainoakseleissa on holkit, joiden sisällä on kivikovaksi kovettunut o-rengas, jotka kannattaa uusia samalla. Samasta syystä ei tasapainoakseleiden hihnapyöriä voi jättää pois, sillä holkit karkaa silloin. Akseleiden tiivistekansia ei kannata kiristää paikalleen ennenkuin em. holkit on paikallaan, tai muuten keskitys saattaa mennä pieleen. Akseleiden ohjain ja kiristinlaakerit on normaalia teollisuuskamaa, eli ei tarvitse maksaa satojen prosenttien katetta merkkiliikkeeseen. Kannattaa kuitenkin ottaa samoilla spekseillä, kuin alkuperäiset (C3-välys jne.)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
4veto loota mulla on tuossa mukana, tosin sisus kaluja siitä puuttuu jonkun verran ja hapettunut. Joo pitää yrittää nyt ensin löytää sopiva avain tuohon kanteen ja sitten rueta kattelemaan sitä öljy pohjaa, kun saan alkukäyrän edestä. Kiitos vaan vinkeistä, taidat olla muutaman tämmösen rassannut ?luigi kirjoitti:"Integrale" tarkoittaisi nelivetoa, mitä Themassasi tuskin on. Tiettävästi yksi proto on tehtaan toimesta neliveto-Themaa tehty, ja joku saksalainen hurja risteytti Alfa 164 Q4:n Theman kanssa, mutta siinä ne taitaa ollakin.
Kiertokangenlaakerit saa vaihdettua alakautta (olen itsekin näin tehnyt Themaan), vaikein homma on öljypohjan pujottaminen pois, ja sekin onnistuu, kun raottaa pohjaa sen verran, että saa öljypumpun imujalan irti. Muistaakseni konetta piti nostaa hieman. Männät voi sitten työntää yläkautta pois. Tosin jos männänrenkaat vaihtaa, olisi hyvä hoonata sylinterit uusien renkaiden asettumisen auttamiseksi, mikä taas vaatisi kunnollisen pesun toimenpiteen jälkeen. Vinkkinä sitten jakopään tiivisteiden vaihtoon: Tasapainoakseleissa on holkit, joiden sisällä on kivikovaksi kovettunut o-rengas, jotka kannattaa uusia samalla. Samasta syystä ei tasapainoakseleiden hihnapyöriä voi jättää pois, sillä holkit karkaa silloin. Akseleiden tiivistekansia ei kannata kiristää paikalleen ennenkuin em. holkit on paikallaan, tai muuten keskitys saattaa mennä pieleen. Akseleiden ohjain ja kiristinlaakerit on normaalia teollisuuskamaa, eli ei tarvitse maksaa satojen prosenttien katetta merkkiliikkeeseen. Kannattaa kuitenkin ottaa samoilla spekseillä, kuin alkuperäiset (C3-välys jne.)