Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Mulla olis priima 16V vaparin lohko ylimääräisenä, mutta öljyjetit otettu talteen eli ne pitäis siirtää vanhasta lohkosta. Kampurakin löytyisi, jakopään päätymmäisessä runkolaakerikaulassa on jotain jälkeä, mutta ihan käytettävissä. Yhdestä akselista raaskisin luopua että jää vielä joku varalle.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
Jokari
Viestit: 668
Liittynyt: 19.07.2007 22:17
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja Jokari »

tuomar kirjoitti:Kampiakseli

Jos oikein ymmärrän tuo on jo hiottu 025 kokoon ?
Kiertokangen kaulat - 0,25 mm ja runkolaakerikaulat - 0,10 mm.
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Jokari kirjoitti:
tuomar kirjoitti:Kampiakseli

Jos oikein ymmärrän tuo on jo hiottu 025 kokoon ?
Kiertokangen kaulat - 0,25 mm ja runkolaakerikaulat - 0,10 mm.

tuota 0,1 laakeria ei kuulemma heikalta löydy...Tiedä sitten... Kummiskin hintanen on vielä tuokin siihen verrattuna, että kerran jo hiottu..
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Käykö 8v integralen lohko 16v kanteen ??? Itselle tulossa 16v kansi ja löytyy halvalla 8v koko alakerta.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja Luigi »

tuomar kirjoitti:Käykö 8v integralen lohko 16v kanteen ??? Itselle tulossa 16v kansi ja löytyy halvalla 8v koko alakerta.
Käy, kunhan männät vaihtaa 16V:stä. Joissain tapauksissa osa kanteen tulevista öljykanavista on tulpattu/puuttuu verrattuna toisiin, mutta 16V kannen kanssa tämä ei tainnut olla ongelma (juurikin pitsikansissa kun noita kanavia taisi olla vähemmän, jos oikein muistan.) Jos lohkossa on vastaavat öljykanavat auki, kuin mitä kannesta puuttuu, niin ne kannattaa tulpata.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

luigi kirjoitti:
tuomar kirjoitti:Käykö 8v integralen lohko 16v kanteen ??? Itselle tulossa 16v kansi ja löytyy halvalla 8v koko alakerta.
Käy, kunhan männät vaihtaa 16V:stä. Joissain tapauksissa osa kanteen tulevista öljykanavista on tulpattu/puuttuu verrattuna toisiin, mutta 16V kannen kanssa tämä ei tainnut olla ongelma (juurikin pitsikansissa kun noita kanavia taisi olla vähemmän, jos oikein muistan.) Jos lohkossa on vastaavat öljykanavat auki, kuin mitä kannesta puuttuu, niin ne kannattaa tulpata.

Jep kiitti infoista! Tuli ostettua just täys 8v alakerta, jos jollai tarvetta 8v männille ja kangille nii eiku yv:tä. Josko tuosta sais hyvän. Ei ollu ees pahan hintanen alle 300€ja kaikki muut tulee paitsi kansi.

Ebay.de oli myö myynnissä integralen lohko,kansi,imusarja ja venakopan kansi ja jotain muuta sälää 500€ :wink:
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Nyt kerkiää! Vaihtu duuni aamuvuoroks, helposti illan tallilla ja tänää ei kyllä kerenny, kun iskarit vaihtamaan, VITTU mikä homma, jos pitkä 13 hylsy on kateissa!!
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Vähän taas etenee, bensa puoli paikoillaan. Letku vähän ehtii vielä paikkojaan ja bensapumppu vielä laittamatta, Mikä ois helpoin tapa tuon walbron asentamiseen ?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja vvieri »

tuomar kirjoitti:Jep kiitti infoista! Tuli ostettua just täys 8v alakerta, jos jollai tarvetta 8v männille ja kangille nii eiku yv:tä. Josko tuosta sais hyvän. Ei ollu ees pahan hintanen alle 300€ja kaikki muut tulee paitsi kansi.
Tuossa nyt ei ollut sitten niitä öljynsuihkuttimia, eli 8v vaparin alakerta kyseessä? Silloin tarvitset myös vaparin kanget koska öljyruutilla varustettujen koneiden kangissa ja laakereissa ei ole tarvittavia reikiä. En tosin suosittele kasaamaan turbokonetta noin, vaan käyttämään niitä lohkoon asennettavia öljyjettejä.

Jos kyseessä oli 8v turbon alakerta, niin sitten edellämainitun jorinan voi unohtaa.

Tasapainoakseleilla vai ilman?

Aika suolainen tuo Ebayn 300€ hinta alikokoon hiotusta kampurasta, BTW. Mä myisin tuohon hintaan jo priiman. :roll: Mut hyvä jos nyt sait kampurankin samalla, niin ei tarvi mitään oiottua/alikokoista käyttää.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
VAhonen
Viestit: 142
Liittynyt: 18.06.2004 03:27
Paikkakunta: Autonominen Iitti

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja VAhonen »

Olikohan italian ebayssä vähän aikaa sitten tehdasuusi kampura 420€
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

vvieri kirjoitti:
tuomar kirjoitti:Jep kiitti infoista! Tuli ostettua just täys 8v alakerta, jos jollai tarvetta 8v männille ja kangille nii eiku yv:tä. Josko tuosta sais hyvän. Ei ollu ees pahan hintanen alle 300€ja kaikki muut tulee paitsi kansi.
Tuossa nyt ei ollut sitten niitä öljynsuihkuttimia, eli 8v vaparin alakerta kyseessä? Silloin tarvitset myös vaparin kanget koska öljyruutilla varustettujen koneiden kangissa ja laakereissa ei ole tarvittavia reikiä. En tosin suosittele kasaamaan turbokonetta noin, vaan käyttämään niitä lohkoon asennettavia öljyjettejä.

Jos kyseessä oli 8v turbon alakerta, niin sitten edellämainitun jorinan voi unohtaa.

Tasapainoakseleilla vai ilman?

Aika suolainen tuo Ebayn 300€ hinta alikokoon hiotusta kampurasta, BTW. Mä myisin tuohon hintaan jo priiman. :roll: Mut hyvä jos nyt sait kampurankin samalla, niin ei tarvi mitään oiottua/alikokoista käyttää.

Tarkennan vielä, että siis 8v delta integralen lohko, eli on ne suuttimet.
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

VAhonen kirjoitti:Olikohan italian ebayssä vähän aikaa sitten tehdasuusi kampura 420€
Joo, pitäisi kanssa sitten lohko hankkia, jos tuommoisen ostaisi. Tosin tuo on todella halpa jo.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

eaton/holset power kirjoitti:http://cgi.ebay.com/4340-Billet-Lancia- ... 27b68e482c
osta tuommoinen.
Sweet 8) Ei yhtään sit enempää tämmösiä linkkejä... :) Alkaa köyhää v*tuttaa.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja Pele »

Tai tuosta koko setti: http://www.kotwica-engineering.com.ar/i ... delta.html

Toivottavasti Nousiaissa kohta jo pörähtää :wink:
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Vastaa Viestiin