Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Pelellä ko. kitti ? Tyyris ? Mitkäs kapinat noustessa ?
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja Pele »

Ei nyt sentään mulla..mutta mielenkiinnolla ootellaan minkälainen MPK:n voimapesästä tulee. :shock:
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Jaah, olis se pitäny arvata :) Noilla hiluilla voikin akselin päästä työntää kunnon lukemia, toivottavasti aparaatin ratastukset ei nöyristele...
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja Pele »

Juu vahvoja,haluttuja,harvinaisia(ja siksi myös kalliita) laatikoitahan ne on.Tietääkseni Felix Pailerin hillclimb Lanciassakin on Abarthin toosa,ja ruutiahan siinä on 645hv/828Nm. :shock:
Eiköhän siitä MPK:n Lanciastakin ihan mukavat lukemat irtoa..
(Sori,meni vähän ohi alkuperäisen aiheen :oops:)
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

eaton/holset power kirjoitti:http://cgi.ebay.com/4340-Billet-Lancia- ... 27b68e482c
osta tuommoinen.
Tuotakin tuli mietittyä, ainuuna vastaan tuli se, että pitää myös maksaa kansi ja venttiilit ja työt siihen :D
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Pele kirjoitti:Juu vahvoja,haluttuja,harvinaisia(ja siksi myös kalliita) laatikoitahan ne on.Tietääkseni Felix Pailerin hillclimb Lanciassakin on Abarthin toosa,ja ruutiahan siinä on 645hv/828Nm. :shock:
Eiköhän siitä MPK:n Lanciastakin ihan mukavat lukemat irtoa..
(Sori,meni vähän ohi alkuperäisen aiheen :oops:)

Itse, kun joskus saisin osaamisen ja rahoituksen kohdalleen, niin nuo teholukemat olisivat hankinta listalla. Tähän koneeseen tietoa vain tarvitsee melkoisesti, Onneksi monta konkaria täällä neuvomassa ja muutama lähettänyt apuun ohjekirjasia levykkeillä! Nytten alkaa kannattaa haalia lancian osia, Voi olla jonkun ajan päästä tiukassa!!
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Kokeneemmat, kertokaas tarvitseeko ecu muutoksia, kun tehot nousevat ? Pystyykö muutokset tekemään ihan perus penkitys paikassa ?
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja väisänen »

^ Niin nuissahan on ilmamäärämittari. Jos se mittarin läppä kilahtaa tappiin niin eipä siinä paljoa softan muuttaminen auta.

Jousta piukemmalle ja isommat suuttimet ja toivotaan että pelaa. :D
Itse olen toyotan L-jetillä päässy kyllä melkosen pitkälle vaikka epäilijöitä kyllä riitti ja riittää vieläkin... :lol:
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

väisänen kirjoitti:^ Niin nuissahan on ilmamäärämittari. Jos se mittarin läppä kilahtaa tappiin niin eipä siinä paljoa softan muuttaminen auta.

Jousta piukemmalle ja isommat suuttimet ja toivotaan että pelaa. :D
Itse olen toyotan L-jetillä päässy kyllä melkosen pitkälle vaikka epäilijöitä kyllä riitti ja riittää vieläkin... :lol:

Nii on, Mutta siis mitään ei tarvii mitenkää softankaa tarvii pelailla ? Tässä siis sillä tarkoituksella mietin, kun saan koneen kasaan ja koittaa käynnistys hetki, kannattaako viedä suoraan softan modaukseen vaiko käynnistää ja katsoa seoksia.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ma en ole lancian themoihin perehtynyt joten olen nyt ihan väärä kaveri sössöttömään. Anteeksi :oops:

Oliko näissä site sytkä microplexillä. Vai oliko themoissa hylätty analoginen L-jetti ? :roll:

Käymään sen kuitenkin saa jos kirraa jousta sopivasti.

Tosin itselle 8 valven L-jetin kanssa jäi soppa aivan liian rikkaalle joutokäynnillä :lol:
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja mikah »

tuomar kirjoitti:, kannattaako viedä suoraan softan modaukseen vaiko käynnistää ja katsoa seoksia.
Jos siinä on vanha L tai LE jetronikki, niin ei siinä paljon softia muutella.... Kolvi käteen ja vaihtelemaan vastuksia boksiin.
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

mikah kirjoitti:
tuomar kirjoitti:, kannattaako viedä suoraan softan modaukseen vaiko käynnistää ja katsoa seoksia.
Jos siinä on vanha L tai LE jetronikki, niin ei siinä paljon softia muutella.... Kolvi käteen ja vaihtelemaan vastuksia boksiin.

Joo eli siis tarkistan vaan ja kyselen kuka tekee näitä :D Itse en lähde kolvin kanssa piirejä räpeltää, tule muutakuin entinen ecu..
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Takapuskurin sain tehtyä, siis ei oo täydellisesti hiottu ja kilinkolillla maalattu, mutta ei kehtaa tehä näin kiire aikataulussa todella priimaa, kun kuitenkin ens talvena uuden värin saa koko auto. Huomenna puskurin laitto, putken loppuun teko ja jotain sipistelyä ja Kansikin saapui! se koneestamolle kiikuttaa kanssa.
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Doh jotai tehty, sisustassa kyynärnoja laiteltu, kaikki sähköt selvitelty melkein pikkusipistelyä vaille "valmis" ja oottamaan moottorin valmistumista.
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Noniin ja edistyy! Moottori saapui ke! purettu osiin ja ensi silmäis säikäytti! Meinasin muutaman sanan päästää kun otin ekan runkolaakerin irti! Oli pahat syöpymät, mutta kaula kunnossa! Varmaan pidempi aika niin olisi kaulat lähteneet mukana, mutta todella hyvässä kunnossa joka kaula, kanavoissa ruostetta kellään ehdotuksia miten saa irti ? Tuli mukana 8v gralen asetelma, oli yritetty ottaa irti mutta 2 pulttia juuttuneet kiinni :D Niissäpä oli eilen sitten tohon kanssa taistelemista. Kansi hommissa meneekin odetettua pidempään, kun vaihto kannesta oli n10 kierteet paskaksi väännelty :( Mutta pikku hiljaa!
Vastaa Viestiin