Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Siis kampiakselin öljykanavissa ruostetta? Yksi neuvo heti kärkeen: ÄLÄ HAPOTA! Hapotus hyökkää karkaistuihin metalleihin, eli se olisi sitten akselin menoa. Pienet ruosteet lähtenee rassaamalla (kampurasta kannattaa irrottaa kanavien porauksista tulpat ja tyhjentää kanavat moskasta, jota yleensä onkin varsin runsaasti. uudet tulpat saa vaikka Heikalta), enempiä voinee kokeilla elektrolyysillä putsaamalla. Eiköhän tuossa jollain piippurassilla tms. rassaus kuitenkin riittäne.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
luigi kirjoitti:Siis kampiakselin öljykanavissa ruostetta? Yksi neuvo heti kärkeen: ÄLÄ HAPOTA! Hapotus hyökkää karkaistuihin metalleihin, eli se olisi sitten akselin menoa. Pienet ruosteet lähtenee rassaamalla (kampurasta kannattaa irrottaa kanavien porauksista tulpat ja tyhjentää kanavat moskasta, jota yleensä onkin varsin runsaasti. uudet tulpat saa vaikka Heikalta), enempiä voinee kokeilla elektrolyysillä putsaamalla. Eiköhän tuossa jollain piippurassilla tms. rassaus kuitenkin riittäne.
Öljy kanavissa ei onneksi ruostetta, öljyä täynnä olivat vielä. Mutta vesi kanavat ruostetta täynnä. Semmoisia pikku möykkyjäkin löytyy. Pitänee rassata ja kun laittaa moottorin kasaan vaihtaa samalla, kun öljyt vaihtaa niin jäähdytin nesteet josko kaikkia paska olisi irronnut.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Koneistamolla on ainakin kunnon litkut joilla lohko vesitiloineen tulee puhtaaksi. Tuskin pyytävätkään pesusta paljoa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
vvieri kirjoitti:Koneistamolla on ainakin kunnon litkut joilla lohko vesitiloineen tulee puhtaaksi. Tuskin pyytävätkään pesusta paljoa.
Joo, hoonaukseen ja samalla siis puhistuksen ottaa.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
upup.. Kansi valmistumassa tälle viikolle, ja heikalta tulee loput osat torstaina. Nyt kovia neuvoja kasaamiseen!! Eli alakerta siis 8v turbo grale ja yläkerta 16v grale. Tilasin 16v gralen laakerit (?) Ei kai niissä eroa ole ? Ja mitä muuta tulis nyt kattoa läjäämisessä, kun kuiteskin siis eri koneet on, mäntiä en edes ole vielä kokeillut sylintereihin, mitalla oli samaa kokoa, mutta en tiedä onko 8v ja 16v iskunpituudessa eroa ? Nyt siis kasaaminen lähentyy joten kertokaa kaikki tarpeellinen!!
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
isku on sama, mutta kk:n laakerit erillaiset(ainakin jossain tapauksissa). mutta jos sulla on 16v:n veivit niin ne käy... kohdistus nökö "erikätinen"
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Vertaa lohkojen öljyreijät.Ylimääräiset kannattaa tulpata.Ainakin Croma Turbon lohkossa oli ylimääräisiä vrt.16V kansi: http://kuvablogi.com/nayta/2977259/
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
On 16v veivit, ja lohkossa täsmää reijät ainakin 16v gralen kansi pahviin. Luulisi siis, tai toivoisi, että kannessa myös. Kylläpä kiilti moottori Itsellä ei tässä kiireessä aikaa ihan noin helmeen
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Konetta saatu jo nippuun, tyssäs kiertokangen laakereihin, kun kohdistukset oli vääränkätiset... 16venasen laakerit, eli varmaan siis joskus, alakerrassa vaihtunut veivit 8venaseen. No eikun uudet laakerit tilaukseen ja kokoamaan!
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Nyt tuli katko!! Eikös vain, että männissä olevat venttiileille tarkoitetut sorvaukset tulivat imusarjaan päin ?? Ja päittäis laakerit tuli vain toiselle puolen ?
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Imuventtiilit on (ei-VIS koneissa) ne isommat, eli niille kuopat on tehty. Monissa männissä on myös merkit joiden tulisi osoittaa jakopäähän päin, mutta omallekin kohdalle on osunut ainakin tarvikemäntiä virheellisin merkinnöin.
Päittäislevyjä on tietenkin 2 kappaletta koska kampuran liikettä pitää rajoittaa molempiin suuntiin. Vain lohkossa on niille paikat eli 180 asteen sektori runkolaakeripukin molemmin puolin.
Päittäislevyjä on tietenkin 2 kappaletta koska kampuran liikettä pitää rajoittaa molempiin suuntiin. Vain lohkossa on niille paikat eli 180 asteen sektori runkolaakeripukin molemmin puolin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Itse en tiedä onko nuo alkuperäis männät vai mitkä, mutta ei mitään merkkejä.. Muistelin vaan että juurikin imu puolelle tuli ne sorvaukset ja meinaathan, että se laakerit tuli vauhtipyörän puolelle, itse en ainakaan löytänyt muista pukeista syvennyksiä niille..
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Pitäis tallista tarkistaa, mutta ainakin tämän allaolevan kuvan mukaisesti näyttäis päittäislevyjen paikat olevan (vasemmalla) molemmin puolin vauhtipyörää lähinnä olevaa runkolaakeripukkia.
Yhden runkolaakeripukin molemmin puolin nuo joka tapauksessa kuitenkin vain on, ja paikka on sikäli helppo löytää.
Yhden runkolaakeripukin molemmin puolin nuo joka tapauksessa kuitenkin vain on, ja paikka on sikäli helppo löytää.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Vikassa pukissa ne on juu.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Nyt ollaan autossa sillä mallilla, että moottori kasattu, mutta puretaan uusiks ja suunnitelmat uusiks. Tuli ajeltua vauhdikkaasti ja käräjille pääsee vasta 9.8 ja varmaan tulee vuoden nakki, niin on aikaa rakennella. Eli alastavasti mietitty 84.4 porauksia ja uusia kk.. Muusta ei vielä tietoa. Moottorin ohjaus ainakin ja muuta hilpettä.