Fiat 127t -82
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 127t -82
Kuinka paljon nuo mondeon jouset laskee 127:n nokkaa vakiokorkeudesta?
Re: Fiat 127t -82
Vaikee sanoa kun niitäkin joutunee lyhentämään, ne on siinä toivossa hankittu, että ne olis jäykemmät, kun toi takapää on saanut pari paksumpaa lehteä niin nyt keula tuntuu liian löysältä. Luulis niiden olevan kuitenkin jäykemmät kun vakio jousien lanka on 8mm ja noissa oli muistaakseni 13mm.
Re: Fiat 127t -82
Ne on liiankin jäykät, itsellä on nyt modeon jouset kanssa kun aiemmin oli 200-sarjalaisen volvon jouset joita pidin vähän ehkä turhankin jäykköinä. Mondeonkin jousten kanssa joutuu iskaria lyhentämään tai tekemään muita kikkoja jos matalaksi haluaa. Ne jouset saa katkaista niin lyhyiksi kuin voi ilman että jäävät yläasennossa heilumaan jousikupeissaan ja silti se jää korkeaksi. Ei järkyttäväks mutta kumminkin. Itsellä kun on 15" ja muutenkin vähän isommat renkaan niin en osaa verrata orkkikseen, mutta matalampi sais olla.. Että tietää vähän varautua sitten.
http://www.fiat127.net
Re: Fiat 127t -82
5mm langanpaksunnos kuulostaa sitä että kampetta käytetään ihan muualla kuin kadulla - ja iskarit ovat kunnon ratatolpat...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Fiat 127t -82
Liian jäykällä itse tarkoitin esim. sutimista joka tuntu ainakin volvon jousia käyttäessä olevan ihan hallitsematonta, kuin jäällä olis ajanu esim märällä asfaltilla. Ja suurimpana syynä pidin juuri näitä suhteessa liian jäykkiä jousia. Mondeon jousien kanssa tuntuu nyt paremmalta, mutta tuo madallushomma on vähän hankala, itsellä kun on säädettävät tolpat niin niitä ei passaa niin alkaa sorvailemaankaan varresta kuin tavallisia.
Tietenkin iskaritorniakin voi korottaa sitten jos haluaa.
Tietenkin iskaritorniakin voi korottaa sitten jos haluaa.
http://www.fiat127.net
Re: Fiat 127t -82
No kyllä liian jäykillä jousilla muitakin huonoja puolia on kuin tuo pidon puute (muutenkin kuin kiihdyttäessä)...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Fiat 127t -82
Joo, täytyy nyt katsella mitä noitten jousien kanssa tekee, kun nyt sais ostettua vaikka ne uudet iskarit niin katsoo mihin tarviiko toi keula jäykistystä. Itse kyllä tykkään enemmän jäykästä alustasta toi takapää tässäkin olis nyt ihan hyvä mut toi kelula voi vaatia vielä ne jousetkin.
Re: Fiat 127t -82
Mistäs sais paremman kytkimen tällaiseen vai oletteko käyttäneet ihan vakiota?
Tänään testaillessa nääs alkoi luistaa kolmosella kun alkaa ahtopaineet nousta
Tänään testaillessa nääs alkoi luistaa kolmosella kun alkaa ahtopaineet nousta
Re: Fiat 127t -82
Mopo-Sportista hankin aikoinaan Saffan 180mm asetelman, ja kasasin LuKin massalevyllä. Kolmosella tuppaa luistamaan sekin, pitäisi varmaan kokeilla shimmailla, josko löytyisi jäykempää kohtaa. Katukäytössä ei sintterilevyt ihan ensimmäisenä houkuttele. Tuo on 1.1ieS-Unon vauhtipyörälle kasattu, vauhtis kävi suoraan 999:iin, ja asetelma siihen.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat 127t -82
Joo ei se sintteri ole vielä listalla, täytynee kokeilla ekana ihan normi uutta kytkintä, kun en edes katsonut sen kuntoa kun nostin tuon paketin paikoilleen.
Re: Fiat 127t -82
Tuli viikonloppuna askarreltua pakoputkisto uuteen uskoon, nyt on taakse asti 2,5 tuumainen putki ja viimeinen vaimennin on 2 tuumainen. Äänetkin on ihan siedettävät, sopivan matalat murinat 8) . Lisäksi tuli kopeloitua jarrutus laitteistot uuteen uskoon uusien levyjen ja palojen+ kenkien kanssa. Nyt pitäis vielä askarrella tehostin ja kytkin ja saada b-paineen säädin niin pääsis penkittämään sais selville kuinka paljon siellä luuraa hepoja
Re: Fiat 127t -82
No niin viikonlopun ohjelmassa olis kytkimen vaihto ja vihdoin saapuneen b-paineensäätimen asennus. Jos sitä pääsis nyt vetämään vähän pitempää vetoa, kun tähän asti on vedot loppunu siihen kun kaasuttimesta on loppunu bensa , niin ja jos ehtii niin alipainetehostinkin täytyis rakennella paikalleen.
Re: Fiat 127t -82
Jahas, sekös olikin tämmönen tapaus tuo Seiska, Raskoneen pihallahan tuota oon monasti kauempaa kahtellu. Sitähän pitäs oikeen vilikasemasa käyä.
Re: Fiat 127t -82
Jaahas se olis sit ensviikon maanantaina penkitys aika, saas nähdä mitä saadaan tulokseksi
Re: Fiat 127t -82
No niin tuli käytyä sitten penkissä ja tuloksena 105 hp ja 144Nm vääntöä 0,6 ahdoilla
puolustuksen sanoina voisin mainita, että tässä ei ruvettu etsimään huippuja koska kytkin ei edelleenkään pidä ja auto täytyisi ajaa sunnuntaina Oulusta Helsinkiin
Ja vielä lopuksi, että muutoskatsastuskin meni läpi eli laillinen peli
puolustuksen sanoina voisin mainita, että tässä ei ruvettu etsimään huippuja koska kytkin ei edelleenkään pidä ja auto täytyisi ajaa sunnuntaina Oulusta Helsinkiin
Ja vielä lopuksi, että muutoskatsastuskin meni läpi eli laillinen peli