Fiat 131
Re: Fiat 131
Mitään en tiärä mutta kevlari kait tarvii erilaisen teroituksen saksiin että leikkaa... On kai saatavilla erikoissaksiakin mutta normisaksetkin kait saa teroittamalla kuntoon... Lie ollu joku lontoonkielinen foorumi ehkä jostain englannista missä ukkeli tekee melki kaiken itte - koneistusvehkeitä myöten Jaa löysinkin ton linkin... Sieltä kun jaksat vähän kelata ja näkyy kevlaria niin taitaa olla kuva saksistakin jo lähellä
http://vagdrivers.net/forums/index.php?showtopic=39794
http://vagdrivers.net/forums/index.php?showtopic=39794
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Fiat 131
Parit fiskarssit teroitin teräväksi mutta ongelma käytetyissä saksissa on saranan kuluminen kun fiskarssissa on muoviholkki ja sit tulee klappia. Kaikkein parhaat sakset ovat bilteman uudet kangassakset hyvänä kakkosena 20 vuotta vanhat singerit oikein teroitettuna ammatti vehkeet.
Jostain foorumilta luin että mattopuukolla sais nopeilla vedoilla leikattua mutta epäilen kyllä...
Kevra myy myös noita saksia mutta noi 5euron bilteman sakset on kyllä hyvät tohon hommaan...
Jostain foorumilta luin että mattopuukolla sais nopeilla vedoilla leikattua mutta epäilen kyllä...
Kevra myy myös noita saksia mutta noi 5euron bilteman sakset on kyllä hyvät tohon hommaan...
- Matti-Pekka
- Viestit: 384
- Liittynyt: 24.10.2005 22:49
- Paikkakunta: Janakkala
- Viesti:
Re: Fiat 131
Terve
Pahus kun olisin aiemmin tiennyt että joku tarvii saksia... mulla oli viimeiset Fiskarssin (ne oikeat) teräparit varastossa . Niitä ei kyllä ollut kun n. 600 paria, mutta nyt ne on Kuusakoskella . On mulla kyllä vielä joku kymmen jäljellä, jos haluu tehdä mieleiset sakset ....
Pahus kun olisin aiemmin tiennyt että joku tarvii saksia... mulla oli viimeiset Fiskarssin (ne oikeat) teräparit varastossa . Niitä ei kyllä ollut kun n. 600 paria, mutta nyt ne on Kuusakoskella . On mulla kyllä vielä joku kymmen jäljellä, jos haluu tehdä mieleiset sakset ....
MATTI
Pur-valuja
http://www.elisanet.fi/ville-pekka
Pur-valuja
http://www.elisanet.fi/ville-pekka
Re: Fiat 131
No niin eilen lähti peli käymään ja todella helposti, kaikki motecin kytkennät käytiin läpi varmuuden vuoksi ja testattiin järjestelmä. Vesikin lähti suht koht hyvin kiertämään näillä näkymin paisuntasäiliö täytyy kyllä laittaa ylemmäs kun kaasua reilummin painattaessa sylkäs ~5 litraa nestettä takalaatikkoon(ilman korkkia) lämpäristäkin tuli lämmintä.
Kiristin laakeri työnsi rasvaa vähäsen ulkokehälle ja remmin ulkopintaan.
ainut on että jakoremmi sais kulkea muutaman millin lähempänä konetta olis keskellä pyöriä. täytyy tutkia mikä sen tekee, kun kaikki pyörät on uusia jopa apuakselin(kiitos töllinmäen)
Kiristin laakeri työnsi rasvaa vähäsen ulkokehälle ja remmin ulkopintaan.
ainut on että jakoremmi sais kulkea muutaman millin lähempänä konetta olis keskellä pyöriä. täytyy tutkia mikä sen tekee, kun kaikki pyörät on uusia jopa apuakselin(kiitos töllinmäen)
Re: Fiat 131
Nonii...Triggeri ongelmia honeywellin hall ei oikein tajunnu 5mm pellistä tehtyä pyörää päältä luettuna jätti muutaman liipasun ~4000 jälkeen pois... uusi tekeillä 8mm tavarasta.
Toi jakopään remmi kummastuttaa kun kampiakselin pyörällä ja apulaite pyörällä kulkee niinkun pitääkin mutta kiristin laakerin kohtaa työntyy ulos päin. uskaltaiskohan kiristinlaakerin alle 1mm shimmiprikan laittaa..
Toi jakopään remmi kummastuttaa kun kampiakselin pyörällä ja apulaite pyörällä kulkee niinkun pitääkin mutta kiristin laakerin kohtaa työntyy ulos päin. uskaltaiskohan kiristinlaakerin alle 1mm shimmiprikan laittaa..
Re: Fiat 131
Miksei uskaltais? Kunhan se ei oo vaan liian pehmeetä.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Fiat 131
Kiristinlaakerin alle pari millistä prikkaa niin alkoi remmikin olla kokonaan kiristinlaakerin päällä ja uus trikkeri asennettu. Kartaani tasapainotettu ja laitettu uudet ristinivelet... Pientä koukkimista löytyy vielä paljon takajarrut aiheuttaa vielä vähän puuhaa.
Re: Fiat 131
Nyt olis penkitys aika varattuna toukokuun lopulle...Ja kysymys kuuluu mihis malliin tota nyt vois verrata, 2000 supermirkku on nyt ainakin mutta onkos Racing, mahdollisesti samaa mallisarjaa kun mirafiori 4door. jos verrataan superiin niin 135 hv tuntuu aikas pieneltä teholta 2l ahdetussa , mutta mahdollista sekin.
Re: Fiat 131
Kyllä racing on samaa mallisarjaa mutta eihän tuo pari hevosvoimaa paljon tilannetta muuta.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Fiat 131
Tänään vihdoinkin penkitys mutta ei kovin lupaavalta alku näyttänyt
Ensin oli bensan saannin kanssa ongelmaa toi bossin 044 pumppu sitten ei ime itse näköjään ollenkaan. tankki ihan täyteen niin alkoi saada bensaa kunnolla. tarvii rakennella siirtopumppu ja välisäiliö.
Sen jälkeen alkoi MAPpi sekoilla omia. oma munaus kun asennus vaiheessa laitoin johdot väärin ja on vissiin rikkonu anturin..uus on jo tulossa..
Lämmöt pysyi kyllä ihme kyllä aika normaalina vaikka syyläri takakontissa. kansi oli kyllä auki mut likimain 30 asteen ulkolämpö tuo haastetta turboauton säätöön
kuvia tulee myöhemmin ja videoo
Ensin oli bensan saannin kanssa ongelmaa toi bossin 044 pumppu sitten ei ime itse näköjään ollenkaan. tankki ihan täyteen niin alkoi saada bensaa kunnolla. tarvii rakennella siirtopumppu ja välisäiliö.
Sen jälkeen alkoi MAPpi sekoilla omia. oma munaus kun asennus vaiheessa laitoin johdot väärin ja on vissiin rikkonu anturin..uus on jo tulossa..
Lämmöt pysyi kyllä ihme kyllä aika normaalina vaikka syyläri takakontissa. kansi oli kyllä auki mut likimain 30 asteen ulkolämpö tuo haastetta turboauton säätöön
kuvia tulee myöhemmin ja videoo
Re: Fiat 131
Ompas taas aikaa kulunu....Mutta kuvia tai videoo ei nyt penkityksestä tullu kun kamera jäi kotiin ongelmia riitti jonkin verran mut moottori pysyi ehjänä. laturin remmi pomppas pois päältä ja meni pilalle ei muuta kun uutta hakemaan, tosiaan Bensaa ei pumppu saanut muutakuin tankki aivan täynnä, asia korjattu Carterin siirtopumpulla ja uudella suodattimella.
Jarrut aiheuttanut todella ongelmia mutta luulen että niistä päästään näillähttp://kuvablogi.com/nayta/3241310/
355 fefen takasatulat eteen ja taakse wilwoodin satulat käsijarru linkuilla taakse. eteen 285mm levyt ja taakse 247mm??? turbo croman levyt, Pääsylinteri täytyy päivittää isommaksi.
ferrarin satulat vaati jo vähän rajumman adapterin, jotain ton suuntaista, tässä karkea pahvimalli. mitäs katsuri mahtaa noista olla mieltä?http://kuvablogi.com/nayta/3241307/
Siksi suunnitelma siirtää satulat etupuolelle akselia koska osuu raidetangon niveleen. isommat halk. olevat levyt vois auttaa mutta meinasin noi romut sulloa 15" vanteen sisään
Niin se penkitys tulos 295.9hv/5850rpm ja 361,1Nm/5650rpm ulkolämpötila oli tuolloin +26*c nokkien ajoituksiin ei koskettu.
tästä hyvä jatkaa
Jarrut aiheuttanut todella ongelmia mutta luulen että niistä päästään näillähttp://kuvablogi.com/nayta/3241310/
355 fefen takasatulat eteen ja taakse wilwoodin satulat käsijarru linkuilla taakse. eteen 285mm levyt ja taakse 247mm??? turbo croman levyt, Pääsylinteri täytyy päivittää isommaksi.
ferrarin satulat vaati jo vähän rajumman adapterin, jotain ton suuntaista, tässä karkea pahvimalli. mitäs katsuri mahtaa noista olla mieltä?http://kuvablogi.com/nayta/3241307/
Siksi suunnitelma siirtää satulat etupuolelle akselia koska osuu raidetangon niveleen. isommat halk. olevat levyt vois auttaa mutta meinasin noi romut sulloa 15" vanteen sisään
Niin se penkitys tulos 295.9hv/5850rpm ja 361,1Nm/5650rpm ulkolämpötila oli tuolloin +26*c nokkien ajoituksiin ei koskettu.
tästä hyvä jatkaa
Re: Fiat 131
Nätti peli. Hienoa että joillakin hommat etenee
Paljonko annoitte painetta ?
Millanen se nykyinen hyrrä oli ?
Ja tärkein. Kenellä kävit penkkaamassa ?
Paljonko annoitte painetta ?
Millanen se nykyinen hyrrä oli ?
Ja tärkein. Kenellä kävit penkkaamassa ?
Re: Fiat 131
väisänen kirjoitti:Nätti peli. Hienoa että joillakin hommat etenee
Paljonko annoitte painetta ?
Millanen se nykyinen hyrrä oli ?
Ja tärkein. Kenellä kävit penkkaamassa ?
Joo tärkein jäi 1.3 bar turbo on sekotus switzeriä ja holsettia turbiini ja keskiosa swisseri s2a(muistaakseni) ja kompura hx35 toi on vissiin jo 15 vuotta vanha mutta sopii tohon kivikautisen TC kaveriks...
Saarisen penkissä lokiksella.....
Eipä tässä mitään talli ilta maratooneja olla tehty. 8v 5v 0v lapset pitää isän illat kiireisinä...
Re: Fiat 131
En mä usko että tuollaisilla jarruadaptereilla ongelmia tulee, kunhan materiaali on tarpeeksi paksua. Hyvähän se olis, jos satulan puoleltakin saisi vielä jonnekin kiinni.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Fiat 131
Mulla on taas numerot 28 4 0 jokka pitää kiireisenäviatmies kirjoitti: 8v 5v 0v lapset pitää isän illat kiireisinä...
Jaa mutta ohjelmoitava truuttahan tässä oli.
Kehtaako täs enempiä kysellä...
Entäs suuttimet.
Minkä kokoiset ja paljonko auki täyden kohdilla.
Samaten syttykartta kiinnostaa ja oikeastaan puristuksetkin ja mitä gasoliinia tankissa
Perkules ku sulla o vähempi painetta mitä mun vikassa ja silti enempi tehojakin...