Päivitetääs nyt välillä....Fiattin jarrut ollu työn alla talven aikana ja alkaa olla valmista. Ongelmaksi tuli noi brembon etusatulat koska mulkottivat ulospäin aika paljon ja ottivat kiinni vanteisiin, olis menny tietty hävyttömillä spacereilla mutta niillä ei tulis muuta kuin ongelmia, ainakin katsastuksessa.
Ebaysta (löysin) speedlinen vanteita 4x100 jaolla, nää on audeihin tai volkkareihin tarkotettuja. 2kpl 6.5x15 et 30 etuvanteeksi ja taakse 7x15 et 45. Laitan kuvan myöhemmin. Kun saapuvat pajalta keskireiän suurennuksesta.
Toiveita on siis kesä aje(luista)tuksista)
Jatkan tähän omaan topikkiin 130tc koneen entrauksesta. Kaverilla oli tollanen auto aikoja sitten ja oli purettu lahoviantakia vissiinkin vuostuhannen vaihteessa ja kone oli vielä tallella. joten se oli pakko ostos noin reilu vuosi sitten.
Aloitin kunnon liuotinpesulla ja purkasin koneen että ei jäis vettä/vanhaa öljyä muhimaan mihinkään.
kone oli erittäin hyväkuntoinen,myyjä muisteli että kilsoja olis noi 190Tkm takana, ainut oli 3syl pakonokan ramppi oli kulahtanut huonon säätöpalan takia.
Koska kaasareita ei enää ollut koneessa juotin technoweldillä vakoi imusarjaan prätkän läppärungot siinä toivossa että sais vielä vakioimusarjan pelastettua.
http://kuvablogi.com/nayta/3541202/
Männät oli hyväkuntoiset , naarmuttomat ja sylintereissä vielä tehtaan hooni jälkiä joten, kevyt hoonaus ja Jarkolta uudet männän renkaat
http://kuvablogi.com/nayta/3541201/
Alakerta menee tasapainotukseen ja luonnollisesti uudet laakerit. Pikku parannuksia esim öljyjetit täytyy laittaa samalla kun kone on auki.
Kansi kävi saarisella ja vakio imuvenat ja uudet ohjurit pakovenat on 38mm rosteri venat ja pronssi ohjurit fordin ohc kiiloilla ja lautasilla
http://kuvablogi.com/nayta/3541205/
Tarkoitus olis rakennella "penkki" missä vois koeajaa konetta. kun tälle koneelle ei ole vielä koria mihin sitä laittais.
Jatkan myöhemmin.... kun jotain tapahtuu koneelle