Fiat Uno 16V turbo
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Nyt en ihan ymmärtänyt, voitko hiukan valaista mitä tarkoitat ?
Fiat Uno Turbo i.e -88
Re: Fiat Uno 16V turbo
No höh. 3x20-30 alumiinilatasta alkuperäisen kaltainen ritilä verkon tilalle, kolme lattaa vaakaan virtauksen suuntaisena ja pari pystytukea, kiinni puskuriin vaikka sikamassalla. Torjuu ainakin oravaa isommat.. Verkon langat kun ei liene pisaranmallisia ja niitä on tosi paljon niin semmosessa on kauhee virtausvastus. Ja säilyy se originaalityyli
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat Uno 16V turbo
Eikös hunajakennomainen verkko olisi hyvä?
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Eli ajatuksena oli siis tehdä etusäleikön mallinen ritilä, mut tais kuitenkin mun tuuninkitaidot rajoittua tähän versioon. Eiköhän tuokin aja asiansa.
Tuon verkon malli on vähän kuin venytetty hunajakenno.
Kuva
Tuon verkon malli on vähän kuin venytetty hunajakenno.
Kuva
Fiat Uno Turbo i.e -88
Re: Fiat Uno 16V turbo
Saatko nakattua linkkiä vaikka noiden kuvien hakemistoon/kansioon, kun suurin osa suorista linkeistä ei mulla ainakaan tunnu toimivan?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Joo olen huomannut myös että tuo kuvablogi toimii jotenkin oudosti kun muuttaa itsestään kuvien osoitetta lisäämisen jälkeen.
Tässä tuo kansio
Klik
Tässä tuo kansio
Klik
Fiat Uno Turbo i.e -88
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Theman tekniikan raahasin sisälle ja pistin lihoiksi olikohan toissaviikolla. Vaan eipä ollut niin helppo toimenpide kuin oletin. Ostin Biltsusta nokkakärryt ja ajattelin kärrätä halliin sisälle. Ei ihan kivuttomasti liikkunutkaan Rautakangella avitin että saa tunkin kärryn raudan alle että sai kipattua sen verran että saa liikkeelle, siitä sitten hivuttamalla hirveellä taistelulla sisätiloihin lähes sydänkohtauksen saattelemana. Mitäköhän lienee paketilla painoa, 250kg ? Nokkakärryjen hitsaukset ainakin repesi ja putkea meni lyttyyn.
Moottori osoittautui ehyeksi, kansi, kampura ja nokat täysin virheettömät.
Imusarja, pakosarja, veivit ja männät liikenee myytäväksi jos jollekin löytyy käyttöä.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva3
Moottori osoittautui ehyeksi, kansi, kampura ja nokat täysin virheettömät.
Imusarja, pakosarja, veivit ja männät liikenee myytäväksi jos jollekin löytyy käyttöä.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva3
Fiat Uno Turbo i.e -88
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Imusarjan rakentelu lähtenyt hiukan hitaasti käyntiin, mutta tänään hiukan sorvailua. Tein läppärungoille holkit että saa painekopan kiinni.
47mm sisähalkaisija(kuten läppiksissä) ja O-rengasuralla että on tiivis, tosin sen verran mittatarkka tuli ettei holkit menny paikalle hiukankaan lämpösenä. Saapa nähdä miten onnistuu hitsaaminen ja sopivuus sen jälkeen, mutta nyt ovat ainakin tiiviit. Torvet suureni myös 46mm -> 47mm.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Kuva 5
Kuva 6
Seuraavaksi pitäis työstää letkukiinnikeholkit jotka on epäkeskeiset. Samoin painekopan kiinnitys läppiksiin ja letkukiinnikkeiden lisäksi jonkinlaiset tuet.
Suuttimina käytän noita Kawasakin orkkis 320cc suuttimia ja laitan toiselle railille varmaan 630cc ruutat powerialueelle.
47mm sisähalkaisija(kuten läppiksissä) ja O-rengasuralla että on tiivis, tosin sen verran mittatarkka tuli ettei holkit menny paikalle hiukankaan lämpösenä. Saapa nähdä miten onnistuu hitsaaminen ja sopivuus sen jälkeen, mutta nyt ovat ainakin tiiviit. Torvet suureni myös 46mm -> 47mm.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Kuva 5
Kuva 6
Seuraavaksi pitäis työstää letkukiinnikeholkit jotka on epäkeskeiset. Samoin painekopan kiinnitys läppiksiin ja letkukiinnikkeiden lisäksi jonkinlaiset tuet.
Suuttimina käytän noita Kawasakin orkkis 320cc suuttimia ja laitan toiselle railille varmaan 630cc ruutat powerialueelle.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Re: Fiat Uno 16V turbo
Hyvältä näyttää, kiitokset linkistä. 8)
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
Re: Fiat Uno 16V turbo
terve.
ahdasta taitaa tulla jahka kaiken saa mätettyä tuonne saman pellin alle
minkäs moista moottorinohjausta muuten olet kaavaillut tuohon ?
ahdasta taitaa tulla jahka kaiken saa mätettyä tuonne saman pellin alle
minkäs moista moottorinohjausta muuten olet kaavaillut tuohon ?
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Juu ei ole hirveästi ylimääräistä tilaa, mutta yllättävän hyvin on tähän mennessä kaikki sopinut paikalle. Tosin olen joutunut tinkimään monesta asiasta kuten imu/pakosarjan pituudesta ja mallista ym. Konepellin kanssa onkin ongelmia kun venttiilikopan kansi hipoo kiinni ja jouduin leikkaamaan palan jäykkäristä pois että menee kiinni, sama homma edessä imusarjan kanssa kun tulee painekoppa niin ylös. En haluisi muutella orkkis konepellin muotoa.
Tatech 32 Pro:ta olen kaavaillut, mutta en ole ehtinyt asiaan sen paremmin paneutumaan. Täytyy miettiä muitakin vaihtoehtoja. Tatech:ssa ainakin ihan asialliset ominaisuudet.
Eilen ostin Valeon ajovaloumpiot joululahjaksi 8) Tietääkö joku mistä 1.6 i.e Prisman uusi laturi edukkaasti ? 166€ vaikutti arvokkaalta ? Tai jos joltain löytyy ryhdikkäässä kunnossa oleva käytetty, anyone ?
Tatech 32 Pro:ta olen kaavaillut, mutta en ole ehtinyt asiaan sen paremmin paneutumaan. Täytyy miettiä muitakin vaihtoehtoja. Tatech:ssa ainakin ihan asialliset ominaisuudet.
Eilen ostin Valeon ajovaloumpiot joululahjaksi 8) Tietääkö joku mistä 1.6 i.e Prisman uusi laturi edukkaasti ? 166€ vaikutti arvokkaalta ? Tai jos joltain löytyy ryhdikkäässä kunnossa oleva käytetty, anyone ?
Fiat Uno Turbo i.e -88
Re: Fiat Uno 16V turbo
Voin selvitellä laturia omalta osatoimittajalta.
Melkein tartteisin osanumeron laturin kylestä...
Mulla kun ei ole prisman laturissa enää numeroita tallella.
Melkein tartteisin osanumeron laturin kylestä...
Mulla kun ei ole prisman laturissa enää numeroita tallella.
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Kattele samalla samaisen Prisman vesipumpun hinta. Valurautainen.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Re: Fiat Uno 16V turbo
Löysitkö noihin denson siittimiin liittimet, kun itellä olis tarvis kans 4 kpl jostain tilata...Huhuja ollu et jossain tojotassa olis samanlaiset...
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Mulla tuli ND-johtosarja läppiksien mukana.
Katso http://www.finjector.com/
Tuolta saa käsittääkseni Jetronic, Uscar ja ND-liittimiä verkkokaupasta. Tai kannattaa kysellä jos ei ole näkyvillä, ko.kaveri kyllä vakuutteli että mitä tahansa löytyy.
Kai jostain tojotsusta vois löytyä mut en osaa sanoo mistä.
Katso http://www.finjector.com/
Tuolta saa käsittääkseni Jetronic, Uscar ja ND-liittimiä verkkokaupasta. Tai kannattaa kysellä jos ei ole näkyvillä, ko.kaveri kyllä vakuutteli että mitä tahansa löytyy.
Kai jostain tojotsusta vois löytyä mut en osaa sanoo mistä.
Fiat Uno Turbo i.e -88