Fiat Uno 16V turbo
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Epäkeskoholkit tuli tänään työstettyä.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Vingulla täytyy vielä sovittaa läppärungon kanavaa suuttimien kohdalta.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Vingulla täytyy vielä sovittaa läppärungon kanavaa suuttimien kohdalta.
Fiat Uno Turbo i.e -88
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Mallailin imusatsia ja tuli todettua että lyhyeksi tulee jäämään, kuvissa imusarjan mitta 25cm torvesta laippaan, lyhenee varmaan sen 5cm.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Viimeisessä kuvassa hiukan profiilia kuinka korkealle painekoppa tulisi nykyisellä pituudella, auttamattomasti liian ylhäällä.
Kuvat hiukan heikkolaatuisia kun ovat kännykkäkameralla otettuja...
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Viimeisessä kuvassa hiukan profiilia kuinka korkealle painekoppa tulisi nykyisellä pituudella, auttamattomasti liian ylhäällä.
Kuvat hiukan heikkolaatuisia kun ovat kännykkäkameralla otettuja...
Fiat Uno Turbo i.e -88
Re: Fiat Uno 16V turbo
Tulee tuo venttilikopan kansikin sen verran korkealle että joutuu tekee patin konepeltiin?
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Fiat Uno 16V turbo
Ei tartte pattia peltiin. "Tukirangasta" pala pois.tapi0 kirjoitti:Tulee tuo venttilikopan kansikin sen verran korkealle että joutuu tekee patin konepeltiin?
Ex laitteet :
Fiat Uno Turbo -88
Fiat Uno Turbo -90
Fiat Uno Turbo -88
Fiat Uno Turbo -90
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Eipä ole juurikaan mitään tapahtunut hetkeen kun muutto vienyt kaiken ajan ja kesälomakin meni rattoisasti tallia remontoidessa.
Muutama räpsy tallista. Patterit, rasiat ja valokatkaisijat pitäs vielä kiinnittää, niin pääsee "sisustamaan"
http://kuvablogi.com/nayta/3158611/
http://kuvablogi.com/nayta/3158612/
http://kuvablogi.com/nayta/3158613/
http://kuvablogi.com/nayta/3158614/
Ei mahdu GP enää talliin kun kaikki ryjät kantaa sisään. Takaseinän pikkuovista pääsee varastoihin mitkä pitäisi vielä remontoida ja yhdistää toisiinsa niin saa 18 neliötä lisää työtilaa.
Muutama räpsy tallista. Patterit, rasiat ja valokatkaisijat pitäs vielä kiinnittää, niin pääsee "sisustamaan"
http://kuvablogi.com/nayta/3158611/
http://kuvablogi.com/nayta/3158612/
http://kuvablogi.com/nayta/3158613/
http://kuvablogi.com/nayta/3158614/
Ei mahdu GP enää talliin kun kaikki ryjät kantaa sisään. Takaseinän pikkuovista pääsee varastoihin mitkä pitäisi vielä remontoida ja yhdistää toisiinsa niin saa 18 neliötä lisää työtilaa.
Viimeksi muokannut UnoProjekti, 30.07.2011 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Re: Fiat Uno 16V turbo
Hyvältä näyttää! Kyllähän harrastetilojen rakentaminen on välillisesti projektinkin edistämistä. Kunnon tiloissa hommat sujuu!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Jatketaan vielä samalla OT-linjalla. Tallin ovien lisäeristyksien rungot paikallaan. Ovet 50mm uretaanilla ja laitan vielä päälle 70mm finnfoamia eli yhteensä 120mm. Luulisi pysyvän lämpö kohtuullisesti kun laittaa vielä kunnolliset tiivisteet ja kumilistat. Talon ulkoseinissäkin on 120mm uretaania.
Vielä eristeet ja levyt päälle.
http://kuvablogi.com/nayta/3171449/
Edit: Uretaanit ja levyt päälle.
http://kuvablogi.com/nayta/3174545/
Vielä eristeet ja levyt päälle.
http://kuvablogi.com/nayta/3171449/
Edit: Uretaanit ja levyt päälle.
http://kuvablogi.com/nayta/3174545/
Fiat Uno Turbo i.e -88
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Juu. Tallissa ei ole aiemmin juuri lämpöä pidetty kun ovet vuotanu reilusti. Täytyy vielä kunnon tiivisteet ja kumilistat käydä hakemassa.
Tarkoitus olis pitää se 15-20 astetta koko ajan, kun tuolla suurin osa vapaa-ajasta tullaan viettämään.
Tarkoitus olis pitää se 15-20 astetta koko ajan, kun tuolla suurin osa vapaa-ajasta tullaan viettämään.
Fiat Uno Turbo i.e -88
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Fiat Uno 16V turbo
Joo, tuollainen on aika jees lämpö talliin. Ei tartte paksua vaatekertaa, eikä oo kosteen nihkeää. Pitäis omankin tallin ovet entrata ennen talvee, ja ja ja.....
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Fiat Uno 16V turbo
No omaan makuun taas 20ast alkaa olla turhankin lämmin silloin kun siellä tallissa puuhastellaan kunnolla - mutta nää on niitä mieltymysasioita taas, ja riippuu työvaiheestakin tietty.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Fiat Uno 16V turbo
+15 oon omassa tallissa pitänyt, sen oon todennut parhaaksi. Mutta makuasia tuokin kai on.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Fiat Uno 16V turbo
Tärkeintä on, ettei lämpö heittele niin paljon, että alkaa kosteus tiivistymään metallipinnoille. Näin varsinkin, jos ("jos" ) tallissa tehdään koritöitä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
Re: Fiat Uno 16V turbo
ompas puhtaan näköinen verstas mukava varmaan alkaa rakentelemaan rojektia.
sopiiko joskus joku ehtoo tulla ihmetteleen unskia kun turus pyörin ?
sopiiko joskus joku ehtoo tulla ihmetteleen unskia kun turus pyörin ?
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Fiat Uno 16V turbo
Korityöt alkaa olla melko hyvällä mallilla, mutta eiköhän noihin seiniin vielä komeat rälläkän suihkut ym. saada aikaan Hetken ne on nyt puhtaan näköiset, mutta tuskin kauaa.
15 astetta lämpöä riittää kun on takki päällä, mutta semmonen 18-20 on passeli kun on vaan ohut pusero päällä. Kivampi touhuta kun ei ole kolmea vaatekertaa ja ihan michelin-ukko.
Ilman muuta voi tulla katsomaan, tosin menee vielä ennen kuin tuo pilttuu on valmis. Ilmoittelen sitä mukaa kun valmistuu.
15 astetta lämpöä riittää kun on takki päällä, mutta semmonen 18-20 on passeli kun on vaan ohut pusero päällä. Kivampi touhuta kun ei ole kolmea vaatekertaa ja ihan michelin-ukko.
Ilman muuta voi tulla katsomaan, tosin menee vielä ennen kuin tuo pilttuu on valmis. Ilmoittelen sitä mukaa kun valmistuu.
Fiat Uno Turbo i.e -88