Fiat Uno 16V turbo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Epäkeskoholkit tuli tänään työstettyä.

Kuva 1

Kuva 2

Kuva 3

Kuva 4

Vingulla täytyy vielä sovittaa läppärungon kanavaa suuttimien kohdalta.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Mallailin imusatsia ja tuli todettua että lyhyeksi tulee jäämään, kuvissa imusarjan mitta 25cm torvesta laippaan, lyhenee varmaan sen 5cm.

Kuva 1

Kuva 2

Kuva 3

Viimeisessä kuvassa hiukan profiilia kuinka korkealle painekoppa tulisi nykyisellä pituudella, auttamattomasti liian ylhäällä.

Kuvat hiukan heikkolaatuisia kun ovat kännykkäkameralla otettuja...
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
tapi0
GFF
Viestit: 889
Liittynyt: 03.09.2010 02:47
Paikkakunta: Vahto

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

Tulee tuo venttilikopan kansikin sen verran korkealle että joutuu tekee patin konepeltiin?
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Spede
Viestit: 396
Liittynyt: 01.05.2007 12:28
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja Spede »

tapi0 kirjoitti:Tulee tuo venttilikopan kansikin sen verran korkealle että joutuu tekee patin konepeltiin?
Ei tartte pattia peltiin. "Tukirangasta" pala pois.
Ex laitteet :
Fiat Uno Turbo -88
Fiat Uno Turbo -90
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Eipä ole juurikaan mitään tapahtunut hetkeen kun muutto vienyt kaiken ajan ja kesälomakin meni rattoisasti tallia remontoidessa.

Muutama räpsy tallista. Patterit, rasiat ja valokatkaisijat pitäs vielä kiinnittää, niin pääsee "sisustamaan" :)

http://kuvablogi.com/nayta/3158611/

http://kuvablogi.com/nayta/3158612/

http://kuvablogi.com/nayta/3158613/

http://kuvablogi.com/nayta/3158614/

Ei mahdu GP enää talliin kun kaikki ryjät kantaa sisään. Takaseinän pikkuovista pääsee varastoihin mitkä pitäisi vielä remontoida ja yhdistää toisiinsa niin saa 18 neliötä lisää työtilaa.
Viimeksi muokannut UnoProjekti, 30.07.2011 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Hyvältä näyttää! Kyllähän harrastetilojen rakentaminen on välillisesti projektinkin edistämistä. Kunnon tiloissa hommat sujuu! :)
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Jatketaan vielä samalla OT-linjalla. Tallin ovien lisäeristyksien rungot paikallaan. Ovet 50mm uretaanilla ja laitan vielä päälle 70mm finnfoamia eli yhteensä 120mm. Luulisi pysyvän lämpö kohtuullisesti kun laittaa vielä kunnolliset tiivisteet ja kumilistat. Talon ulkoseinissäkin on 120mm uretaania.

Vielä eristeet ja levyt päälle.

http://kuvablogi.com/nayta/3171449/

Edit: Uretaanit ja levyt päälle.

http://kuvablogi.com/nayta/3174545/
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
Uunotin
Viestit: 392
Liittynyt: 04.07.2007 15:10
Paikkakunta: Tampere

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja Uunotin »

Kyllä nyt kelpaa uunoo rakentaa kylmilläkin säillä.
Fiat Uno Turbo
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Juu. Tallissa ei ole aiemmin juuri lämpöä pidetty kun ovet vuotanu reilusti. Täytyy vielä kunnon tiivisteet ja kumilistat käydä hakemassa.

Tarkoitus olis pitää se 15-20 astetta koko ajan, kun tuolla suurin osa vapaa-ajasta tullaan viettämään.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Joo, tuollainen on aika jees lämpö talliin. Ei tartte paksua vaatekertaa, eikä oo kosteen nihkeää. Pitäis omankin tallin ovet entrata ennen talvee, ja ja ja.....
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No omaan makuun taas 20ast alkaa olla turhankin lämmin silloin kun siellä tallissa puuhastellaan kunnolla - mutta nää on niitä mieltymysasioita taas, ja riippuu työvaiheestakin tietty.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja vvieri »

+15 oon omassa tallissa pitänyt, sen oon todennut parhaaksi. Mutta makuasia tuokin kai on.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9535
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tärkeintä on, ettei lämpö heittele niin paljon, että alkaa kosteus tiivistymään metallipinnoille. Näin varsinkin, jos ("jos" :mrgreen: ) tallissa tehdään koritöitä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

ompas puhtaan näköinen verstas :) mukava varmaan alkaa rakentelemaan rojektia.
sopiiko joskus joku ehtoo tulla ihmetteleen unskia kun turus pyörin ?
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Fiat Uno 16V turbo

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Korityöt alkaa olla melko hyvällä mallilla, mutta eiköhän noihin seiniin vielä komeat rälläkän suihkut ym. saada aikaan :roll: Hetken ne on nyt puhtaan näköiset, mutta tuskin kauaa.

15 astetta lämpöä riittää kun on takki päällä, mutta semmonen 18-20 on passeli kun on vaan ohut pusero päällä. Kivampi touhuta kun ei ole kolmea vaatekertaa ja ihan michelin-ukko.

Ilman muuta voi tulla katsomaan, tosin menee vielä ennen kuin tuo pilttuu on valmis. Ilmoittelen sitä mukaa kun valmistuu.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Vastaa Viestiin