Re: 127:n kunnostusta ja keventämistä
Lähetetty: 21.05.2011 01:48
Stradan kansi, itse tasoittelin kanavat venttiilien suurennuksen jälkeen, sitä oli edellinen omistaja jo tosin portannut aika ruovilla kädellä ennen venojen suurennustakin, itse sitten tasoittelin vaan jälkiä ja vähän suurensin kanavaa niin että sopi tuohon imusarjaan. Yritin olla liikaa koskematta muotoon ettei mene pilalle ainakaan. Nyt kun sitä kantta katsoo ja miettii sen virtausta tuon virtauspenkkituloksen jälkeen niin tuolla kanavan kaarteessa on aika iso möykky ohjurin ympärillä, sellainen "kumpu", jota varmaan pitäisi madaltaa rajusti tai poistaa kokonaan niin että kanava yläpuoleltakin jatkuis jouhevammin, se kun taitaa lisäksi tuossa kohden supistaa kanavaa.
Tavaraa tosiaan tulee takasinpäin kaasareilta isoilla kiekoilla ja johtunee pakosarjasta, joka on aika viritelmä. 4-1 mutta niin että kaikki neljä putkea viedään kollektorille vierekkäin. Mutta sinänsä hassua siinä mielessä' se "toimimattomuus" että sillä saavutetaan tuosta bensan väärään suuntaan tupruttamisesta huolimatta lähes maksimi tehot suhteessa siihen mitä kansi vaan antaa myöden.. Eli vaikkei se "toimi" niin se tuskin on rajoittavana tekijänä nyt, ainakaan paria heppaa enempää.
Muuta infoa:
Nokan säätö äärilaidasta toiseen ei vaikuttanu tehoihin oikeastaan yhtään ( 1-2hp ). Ainoa joka vaikuttaa on sytkän säätö aikaisemmalle Sitä tuossa dynokaverin kanssa ihmeteltiinkin kun ei vaikuta nokan ajoitukset millään muotoa tähän koneeseen.. Mutta se tarkoittanee vaan sitä että siellä on tämä joku rajoittava tekijä ( kansi ), joka sitten leikkaa tehon siihen 99hp joka sieltä sitten tulee ulos aika tasaisena 6000rpm -> niin pitkälle kuin jaksaa huudattaa. Ja se ei siitä nouse eikä laske vaikka säätää nokkaa lähes hampaalla suuntaan taikka toiseen. Siihen voi pikkasen vaikuttaa mistä kohtaa se tehoalue alkaa ja kenties sitten loppuisi mutta huipputehoon ei vaikuta kun ilmeisesti kanavan virtaus sen rajaa siihen tiettyyn lakipisteeseen aina.. Näin itse sen kuvittelen ainakin. Pikkuisen se nokka käyntiin ja kierrosherkkyyteen ja yleiseen toimivuuteen "röpöttelyyn" vaikuttaa ja nyt se vaan säädettiin niin että se toimi "herkimmin", parhaat tehot tosin myös tuli tällä ajoituksella.
Penkitys oli tuolla Racingengines pajalla Lokalahdella Uudenkaupungin nurkilla, Saarinen tais olla kaverin nimi.
Sama dyno kuin edellisellä kertaa, eli on silleen vertailukelpoinen.
Muutokset 93hp -> 99hp:
Milli pois kannesta
Kisaseetien hionta venoihin
Tavaraa tosiaan tulee takasinpäin kaasareilta isoilla kiekoilla ja johtunee pakosarjasta, joka on aika viritelmä. 4-1 mutta niin että kaikki neljä putkea viedään kollektorille vierekkäin. Mutta sinänsä hassua siinä mielessä' se "toimimattomuus" että sillä saavutetaan tuosta bensan väärään suuntaan tupruttamisesta huolimatta lähes maksimi tehot suhteessa siihen mitä kansi vaan antaa myöden.. Eli vaikkei se "toimi" niin se tuskin on rajoittavana tekijänä nyt, ainakaan paria heppaa enempää.
Muuta infoa:
Nokan säätö äärilaidasta toiseen ei vaikuttanu tehoihin oikeastaan yhtään ( 1-2hp ). Ainoa joka vaikuttaa on sytkän säätö aikaisemmalle Sitä tuossa dynokaverin kanssa ihmeteltiinkin kun ei vaikuta nokan ajoitukset millään muotoa tähän koneeseen.. Mutta se tarkoittanee vaan sitä että siellä on tämä joku rajoittava tekijä ( kansi ), joka sitten leikkaa tehon siihen 99hp joka sieltä sitten tulee ulos aika tasaisena 6000rpm -> niin pitkälle kuin jaksaa huudattaa. Ja se ei siitä nouse eikä laske vaikka säätää nokkaa lähes hampaalla suuntaan taikka toiseen. Siihen voi pikkasen vaikuttaa mistä kohtaa se tehoalue alkaa ja kenties sitten loppuisi mutta huipputehoon ei vaikuta kun ilmeisesti kanavan virtaus sen rajaa siihen tiettyyn lakipisteeseen aina.. Näin itse sen kuvittelen ainakin. Pikkuisen se nokka käyntiin ja kierrosherkkyyteen ja yleiseen toimivuuteen "röpöttelyyn" vaikuttaa ja nyt se vaan säädettiin niin että se toimi "herkimmin", parhaat tehot tosin myös tuli tällä ajoituksella.
Penkitys oli tuolla Racingengines pajalla Lokalahdella Uudenkaupungin nurkilla, Saarinen tais olla kaverin nimi.
Sama dyno kuin edellisellä kertaa, eli on silleen vertailukelpoinen.
Muutokset 93hp -> 99hp:
Milli pois kannesta
Kisaseetien hionta venoihin