127:n kunnostusta ja keventämistä
Auto liikkuu ja on ajossa
Siirtokilvillä tosin vasta, pitää huomen yrittää jos sais päästömittausajan ja muutoskatsastuksen..
Kulkee taas niin perkeleesti
Ajossa en huomannut mitään ongelmia, pyöränkulmia pitää säädellä vähän, hieman on levoton ajaa mutta ei hirvittävä, varmaan paranee kun säätää.
Yritin hieman varoa kääntämäs tappiin asti mutta ei se normi-ajossa ainakaan mihinkään raavi renkaita.
Siirtokilvillä tosin vasta, pitää huomen yrittää jos sais päästömittausajan ja muutoskatsastuksen..
Kulkee taas niin perkeleesti
Ajossa en huomannut mitään ongelmia, pyöränkulmia pitää säädellä vähän, hieman on levoton ajaa mutta ei hirvittävä, varmaan paranee kun säätää.
Yritin hieman varoa kääntämäs tappiin asti mutta ei se normi-ajossa ainakaan mihinkään raavi renkaita.
http://www.fiat127.net
- sport-power
- Viestit: 1411
- Liittynyt: 06.05.2004 19:28
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
Laitetaan nyt tämmöinen "esikatselmus" mustavalkoisena autosta Éi näytä niin sotkuiselta, ihan pölyssähän se on ja kurassa kun oli vähän kosteat tiet perjantaina kun ajoin. Jos ens viikol sais puunattua oikein siistiks ni sit paremmat kuvat.
http://www.fiat127.net/kunnostus/30.5/p ... i_kuva.jpg
http://www.fiat127.net/kunnostus/30.5/p ... i_kuva.jpg
http://www.fiat127.net
Leima tuli, nyt virallisesti ajossa. Tänään ohjelmassa tallin siivousta, pahasti ehdin sen sotkeakin tässä 5kk aikana. Ja mitä ehtii ni auton siistimistä ja viimeistelyy.
Ei saanu muuten säätöihin kuin nokkaa pyörittelemällä lopulta, mut sieltä tais löytyy kyl samalla muutamat lisähepatkin. Katsastuksessa itsessää ei ollu mitään ongelmia, lähinnä auton paskaisuus kun sisätilat on täynnä kaiken maailman tilpehööriä.
Muita kehityskohteita on tuo lerpattava konepelti, yli 80 vauhdissa se näyttää siltä kuin aikois mennä rullalle. Ilmavirta pääsee alle ja tekee siitä suorastaan purjemaisen ylöspäin pullistuneen. Jotain pitäis keksiä sille tai sit ei ajella juuri moottoriteillä
Ei saanu muuten säätöihin kuin nokkaa pyörittelemällä lopulta, mut sieltä tais löytyy kyl samalla muutamat lisähepatkin. Katsastuksessa itsessää ei ollu mitään ongelmia, lähinnä auton paskaisuus kun sisätilat on täynnä kaiken maailman tilpehööriä.
Muita kehityskohteita on tuo lerpattava konepelti, yli 80 vauhdissa se näyttää siltä kuin aikois mennä rullalle. Ilmavirta pääsee alle ja tekee siitä suorastaan purjemaisen ylöspäin pullistuneen. Jotain pitäis keksiä sille tai sit ei ajella juuri moottoriteillä
Viimeksi muokannut Mafia, 31.05.2010 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.fiat127.net
Vaikka laminoimalla sirosta alumiiniputkesta jäykkärit, esim. yksi poikittain etureunaan ja siitä kaksi putkea taaksepäin V:n muodossa takanurkkiin.vvieri kirjoitti:Kyllä se pullistelee pääsuoralla sit radallakin joten kannattaa sinne jotain jäykisteitä kyllä viritellä vaikkapa alumiinista.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
- sport-power
- Viestit: 1411
- Liittynyt: 06.05.2004 19:28
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
tai sit kuidusta ensin tekee sellast tuuman vahvaa soiroa ja laminoi sellasta sinne alle... kuten tota alumiiniakin tai sit X. muotosii on jossain kutupelleis näkyny..... vaan eipä sillä hirveesti välii taida olla kuhan jotain jkkää tulee vaan...... tollanen alumiininen esim 16mm jappi putki ois varmaan aika hyvää... saa sähkötarvikeliikkeistä.... raision ohi kun melknee ajat niin esim sähkö instosta...tai vaikka 20mm.... se ei paina ainakaan paljoo.. ja saa kivasti taivuteltuu "pellin" muotoon enne ku kuiduttaa kiinni...
Alko itelläkin jo kuningas ajatus elää että josko jo kesälomalla alkais omaa konetta vaihtamaan nokalle...sit ois aikaa viel syksy ja ens kesä periaattees kokonaan touhuta säätöjen ym kans....ku kävin nyt leimaamassa ja sit seuraava leima ois vasta ens kesän lopulla tehtävä... vähän lipsahti OT puolelle...
Alko itelläkin jo kuningas ajatus elää että josko jo kesälomalla alkais omaa konetta vaihtamaan nokalle...sit ois aikaa viel syksy ja ens kesä periaattees kokonaan touhuta säätöjen ym kans....ku kävin nyt leimaamassa ja sit seuraava leima ois vasta ens kesän lopulla tehtävä... vähän lipsahti OT puolelle...
Joo jotain mä sille kohta teen, pujotin kumiputken pätkät noiden pellin kiinnitystappien päälle niin että pelti puristuu kumin ja sokan väliin, auttoi tähän ongelmaan hieman. Mutta kyllä se edelleen moottoritienopeuksissa alkaa väpättämään. Onneks 70kmh voi viel ajaa aika ongelmitta. Varmaan sekin lopettais ton efektin kun laittais etuosaan jonkin "lipan" joka estäis ilmavirtaa pääsemästä siitä suoraan pellin alle aiheuttamaan purje-efektiä.
Ajotuntumasta.. Takarenkaissa on klappia on löysää pirusti, heiluu ihan todella silminnähtävästi kun ottaa kiinni ja kääntelee auton seisoessa parkissa. Molemmissa sama homma, ja välys tulee tuosta isosta iskarin pultista. Ihan ehjät ja hyvännäköiset puslat ne kyllä oli mitkä noissa tukivarsissa oli kiinni, ei niillä tukivarsilla ollut ajettukaan kuin ehkä 2000km, motonet-laatuiset tukivarret tosin. Ovat kuin jotain vaahtokumia kun noin löysät ovat. Ajossa aiheuttaa ikäviä piirteitä esim jossain S-mutkassa, ei uskalla kovin kovaa ajaa kun takapäästä kääntyy eka löysät pois ( jota on reilusti ) ja sit napakoituu taas oikein äkisti. Eli perä seilaa miten sattuu. Pitää kai alkaa sorvaushommiin niiden puslien suhteen.
Muuten on vieläkin toiminut ok, ei ole tosin vieläkään ehtinyt maalipintaan koskea, olen tarkoituksella antanut olla oikein pölyinen niin ei pääse viimeistelemätöntä maalipintaa näkemään korjausmaalauksien sumurajat yms. kiillottamatta viel.
Ajotuntumasta.. Takarenkaissa on klappia on löysää pirusti, heiluu ihan todella silminnähtävästi kun ottaa kiinni ja kääntelee auton seisoessa parkissa. Molemmissa sama homma, ja välys tulee tuosta isosta iskarin pultista. Ihan ehjät ja hyvännäköiset puslat ne kyllä oli mitkä noissa tukivarsissa oli kiinni, ei niillä tukivarsilla ollut ajettukaan kuin ehkä 2000km, motonet-laatuiset tukivarret tosin. Ovat kuin jotain vaahtokumia kun noin löysät ovat. Ajossa aiheuttaa ikäviä piirteitä esim jossain S-mutkassa, ei uskalla kovin kovaa ajaa kun takapäästä kääntyy eka löysät pois ( jota on reilusti ) ja sit napakoituu taas oikein äkisti. Eli perä seilaa miten sattuu. Pitää kai alkaa sorvaushommiin niiden puslien suhteen.
Muuten on vieläkin toiminut ok, ei ole tosin vieläkään ehtinyt maalipintaan koskea, olen tarkoituksella antanut olla oikein pölyinen niin ei pääse viimeistelemätöntä maalipintaa näkemään korjausmaalauksien sumurajat yms. kiillottamatta viel.
http://www.fiat127.net
Ei niissä tukivarren pulteissa ole kiristysvaraa? Fiorinosta joskus vaan tiukkasin mutterit ja klapit poistui.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Täytyy tutustua, tai jos pultista loppui syystä tai toisesta kierteet just ennenkuin kiristyi kunnolla, en muista miten tarkalla se niiden pulttien kanssa oli. Laittaa vaikka vähän prikkaa väliin ja koittaa uudelleen. Luulis että se on vaan jollain tapaa molemminpuolin jäänyt kantamaan se pultti tai jotain, kun ei ton tapaistakaan ongelmaa oo aiemmin ollut vaikka huonot puslat näytti edellisissä tukivarsissa olleen.
http://www.fiat127.net
Taitaa olla konehuoneessa sen verran ylipainetta ajossa muutenkin et mahtaakohan riittää. Jollei jäykkäriä laita niin laittaisin lisäkiinikkeen siihen etureunaan keskelle.Mafia kirjoitti:Varmaan sekin lopettais ton efektin kun laittais etuosaan jonkin "lipan" joka estäis ilmavirtaa pääsemästä siitä suoraan pellin alle aiheuttamaan purje-efektiä.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Ei kyllä auttanut tuo mutterien kiristäminen, kyllä ne vielä jonkin verrankin kiertyi enemmän kiinni muttei sillä kyllä ollut tuohon mitään vaikutusta.
Olen nyt siivonnut lähinnä tallia ja kuskannu tällä lähes pakettiautomaisella urheiluautollani romua ja roskaa pois tallista, käyttöautoon ei mahdu näin hyvin. Vielä kun tekee sen tasaisen lattian tuohon takapenkkien tilalle niin että kuljetustila on tasainen niin tollahan kuskaakin jo vaikka mitä
Olen nyt siivonnut lähinnä tallia ja kuskannu tällä lähes pakettiautomaisella urheiluautollani romua ja roskaa pois tallista, käyttöautoon ei mahdu näin hyvin. Vielä kun tekee sen tasaisen lattian tuohon takapenkkien tilalle niin että kuljetustila on tasainen niin tollahan kuskaakin jo vaikka mitä
http://www.fiat127.net
Jos siel puslan sisäl on metalliputki, niin ehkä ne oli mun autosta lahonneet ja meni kasaan kiristettäessä...
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
metalliputkihan siellä. Jotenkin näytti kuin se putki just olis ollu liian pitkä niihin kumiosiin nähden, että sitä loppuu kiristysvara ja kumit ei ole kunnolla edes vastinpinnoissa vielä kiinni. Etenkin siellä iskarin ja tukivarren välissä näyttäis olevan väljää kumin ja iskarin tolpan välissä. Ei ainakaan ole tiiviisti puristunut kiinni, onko se lie tarkoituskaan. Pirusti vaan on väljää niissä edelleen.. Auto vaeltelee kuoppaisella asfaltilla niin että tuntuu kuin joku muukin yrittäisi pyörittää rattia kuin kuski itse
http://www.fiat127.net