Ainakin Lancia Prisman takajarrut mahtuu.kimsa kirjoitti:Kiitos, fiuden yleislevyt tulee taakse ja eteen. Pitää vielä löytää satulat joissa on käsijarrulinkut ja mahtuis 13" vanteisiin.
F-850
Kiitti vinkistä. Osaatko yhtään tarkentaa vm. jne. Vai onx toi kanssa näitä harvinaisuuksia joita on vaikea löytää. Ja onko niissä ne linkut kässärivaijerille? Helppoa on löytää satulat jos tekis hydraulisen kässärin mutta ei taida mennä leimasta läpi.Mulle on ehdotettu myös joitain citikan jarrusettejä mut ei viittis sekoittaa pastaa ja patonkia
Prisman (ja myös Deltan, tosin Suomessa levyjarrulliset Deltat on yleensä nelivetoisia, joskin tietääkseni varhaisemmissa nelivetomalleissakin on samat takajarrut Prisman kanssa) takajarruissa on levyihin vaikuttava käsijarru. Harvinaisuudesta en osaa mennä sanomaan, kun itsellä on noita jonkun verran varastossa (en ole tähän hätään myymässä, kun on kartoittamatta, minkä verran niistä on toimivia ja ainakin yhdet tarvitsen itse), mutta taitavat nykyisin olla jo helpommin löydettäviä, kuin Polonezin tai 124/125-Fiatien jarrut.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
No nyt ois Golfin takasatulat hyppysissä, niissä on ainakin linkut kässärivaijerille. Vois olla aika helppo työ sovitella paikoilleen. Onko kellään kokemuksia? Mieleen tuli sitte noi jarrupaineet, minkälainen paineensäädin pitäis olla? Ja sopiiko oma pääsylinteri jos levyt joka nurkassa? Vinkkejä/kokemuksia 4xlevyistä
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Pääsylinteri sopii levyjarruille, eikä tarvitse mitään paineensäätimiä.
Kun entiseen omaani 850:aan pistin ensin levyt eteen, väheni tarvittava poljinvoima huomattavasti! Sitä en sitten enää pysty sanomaan, muuttuiko miksikään kun laitoin taaksekkin levyt, bx satuloin.
Satulat nyt jokainen valitsee omien mieltymysten/hankintakulujuen mukaan, mulla on edelleen yksi gti golf, ja siihen olen niitä satuloita joutunut huoltamaan ja sellaisia en kyllä fiiattiin pistäisi Itse olen tosiaan laittanut 850:aan bx:n etusatulat taakse, sitten yhteen eskorttiin pistin volvo 460 satulat taakse, ja tossa Neckarissa on Fiat 124 satulat. Nyt en ole vielä päättänyt mitä neckariin meinaa päivittää, mutta ehkä volvo, avensis, bx... tai BILTEMA?
Kun entiseen omaani 850:aan pistin ensin levyt eteen, väheni tarvittava poljinvoima huomattavasti! Sitä en sitten enää pysty sanomaan, muuttuiko miksikään kun laitoin taaksekkin levyt, bx satuloin.
Satulat nyt jokainen valitsee omien mieltymysten/hankintakulujuen mukaan, mulla on edelleen yksi gti golf, ja siihen olen niitä satuloita joutunut huoltamaan ja sellaisia en kyllä fiiattiin pistäisi Itse olen tosiaan laittanut 850:aan bx:n etusatulat taakse, sitten yhteen eskorttiin pistin volvo 460 satulat taakse, ja tossa Neckarissa on Fiat 124 satulat. Nyt en ole vielä päättänyt mitä neckariin meinaa päivittää, mutta ehkä volvo, avensis, bx... tai BILTEMA?
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
ok, mites noi bx:n satulat? eikös niissä olllu kanssa jarrulinkut vaikka ovatkin etusatulat. Oliko hirmuinen homma asentaa ne ja minkälaiset kiinnikkeet teit? Ei varmaan kuvia ole ko. projektista. Olis hienoa jos sais lisävinkkejä niin ei tarvis mennä tän jarruprojektin kanssa P.......e edellä puuhun kerran näitä on ilmeisesti tehty jos jonkinlaiseen projektiin.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
http://s58.photobucket.com/albums/g249/ ... it/alusta/
Tuolla on muutama kuva, tosin tuo nyt on vähän enemmän rakenneltu muutenkin tuon takaripustuksen osalta...
Tuolla on muutama kuva, tosin tuo nyt on vähän enemmän rakenneltu muutenkin tuon takaripustuksen osalta...
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
No niinhän siinä kävi että eihän sinne takakoteloon mahdu mitään fixua satulaa jossa linkut paikallaan ilman että joutuu kori hommiin. Ja enpä ajatellut alkaa repimään virheetöntä koppaa noiden satuloiden takia. Eli nyt takajarrut kasattu uusilla osilla vakiomalliseksi ja eteen levyt. Laturin sain hankittua ja se on työn alla ja sitten sähköjä tekemään. Kuvia laitan kun saan niitä aikaiseksi.
Takaluukun saranoita olisin vailla ja saa laittaa viestiä jos jolllain sellaisia nurkissa lojuu
Takaluukun saranoita olisin vailla ja saa laittaa viestiä jos jolllain sellaisia nurkissa lojuu
Homma etenee, laturi siis kunnostettu, laakerit vaihdettu,hiilet ja jne. Tekniikka alkaa olla aika lailla kasassa ja seuraavaksi jarruputkien taivuttelua ja sähköhommia. Sähköhommien jälkeen tarkoitus ottaa savut koneesta (toivottavasti pysyy sisällä) Ja on sitte ommeltu muutama satametriä verhoiluja, aika miehistä hommaa 8) . Uusia kuvia lisätty blogiin. Laitan lisää kuvia alustasta kun saan auton nosturille.
PS. Nyt ois vanha toimiva tasavirtalaturi kaupan
-kimsa-
http://kuvablogi.com/nayta/2457053/
PS. Nyt ois vanha toimiva tasavirtalaturi kaupan
-kimsa-
http://kuvablogi.com/nayta/2457053/
Re: F-850
Hupsista
Aika vierähtää ja ei oo kerinnyt päivitellä projektia. No savut pysy sisällä ja niin pysy nesteetkin eli viritys on jollain asteella onnistunut.
Verhoilut tehty, matoista kattoon. Pieniä osia kateissa tai niin p....na ettei voi käyttää. Mieleen tullut että olis prjojektin alussa pitänyt ostaa varaosa auto niin ei tarvis osien takia projektia viivytellä. Saa laittaa viestiä jos jotain osaa 850:een löytyy
Vinkkejä kaivataan miten saada pyöränkulmat kondikseen, tällä hetkellä on campereita ja castereita niin paljon joka suuntaan että ihan hävettää. Ja mitä/mistä simmilevyjä tuohon säätöhommaan?
-kimsa-
Aika vierähtää ja ei oo kerinnyt päivitellä projektia. No savut pysy sisällä ja niin pysy nesteetkin eli viritys on jollain asteella onnistunut.
Verhoilut tehty, matoista kattoon. Pieniä osia kateissa tai niin p....na ettei voi käyttää. Mieleen tullut että olis prjojektin alussa pitänyt ostaa varaosa auto niin ei tarvis osien takia projektia viivytellä. Saa laittaa viestiä jos jotain osaa 850:een löytyy
Vinkkejä kaivataan miten saada pyöränkulmat kondikseen, tällä hetkellä on campereita ja castereita niin paljon joka suuntaan että ihan hävettää. Ja mitä/mistä simmilevyjä tuohon säätöhommaan?
-kimsa-
Re: F-850
Hei vaan, niin siinä meni kolmisen vuotta,että oli aikaa kirjoitella tänne.
Tässä välissä tuli saatettua fiude rekisteriin ja ekat kesälenkit vedetty!
Pientä ongelmaa jäähdytysvesien kierrossa en saa ilmattua järjestelmää ja lämppäristä
Ei tule lämmintä ja kone käy kuumana. Kertokaas viisaammat miten 850 vesikierto ilmataan oikeaoppisesti?
On loppukesän ajot tästä kiinni ja olis kiva olla bongattavana liikenteessä.
Tässä välissä tuli saatettua fiude rekisteriin ja ekat kesälenkit vedetty!
Pientä ongelmaa jäähdytysvesien kierrossa en saa ilmattua järjestelmää ja lämppäristä
Ei tule lämmintä ja kone käy kuumana. Kertokaas viisaammat miten 850 vesikierto ilmataan oikeaoppisesti?
On loppukesän ajot tästä kiinni ja olis kiva olla bongattavana liikenteessä.
Re: F-850
Yleisesti ottaen ilma kertyy kaikkiin sellaisiin paikkoihin ja letkunmutkiin jotka on koholla, ilmahan pyrkii vedessä ylöspäin. Korkeimmalla järjestelmässä pitäisi olla jäähdyttimen (tai uudemmissa paisuntasäiliön) painekorkki ja sinne kaiken ilman pitäisi päästä saapumaan.
Koholla olevia kohtia aukomalla ja varustamalla ne ilmausruuveilla tai -letkuilla homman saa toimimaan.
Oliko sulla tuossa 127:n moottori tai muu vierasmoottori?
Koholla olevia kohtia aukomalla ja varustamalla ne ilmausruuveilla tai -letkuilla homman saa toimimaan.
Oliko sulla tuossa 127:n moottori tai muu vierasmoottori?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: F-850
Kiitos vastauksesta. Koneena 127 mutta 850: n tarvittavilla sisuskaluilla. Tuntuu vaan että en saa ilmattua järjestelmää vaikka lämppärin kennossa on ilmausruuvi. Aloin jo miettimään olisko vesipumppu ehtoo puolella?
termarin jo vaihoin ja tein siihen vielä 2mm reiän jotta mahd ilmakuplat lähtis liikkeelle. Lämppärin kennon vein myös tarkistettavaksi..
termarin jo vaihoin ja tein siihen vielä 2mm reiän jotta mahd ilmakuplat lähtis liikkeelle. Lämppärin kennon vein myös tarkistettavaksi..
Re: F-850
Pakko laittaa kuva kun just tultu leimasta 11.4.2013 ja kerrasta läpi. Ei nuori katsastusmies edes tiennyt mikä
laite kyseessä Samalla lyötiin leimat levyjarruille. Huomaa keli ja kesäkumit alla kun ei talvella muutenkaan ajella.
laite kyseessä Samalla lyötiin leimat levyjarruille. Huomaa keli ja kesäkumit alla kun ei talvella muutenkaan ajella.
- Liitteet
-
- Fiude leimattuna.JPG (129.59 KiB) Katsottu 6515 kertaa