F-850

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Luigi
Viestit: 9535
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

kimsa kirjoitti:Kiitos, fiuden yleislevyt tulee taakse ja eteen. Pitää vielä löytää satulat joissa on käsijarrulinkut ja mahtuis 13" vanteisiin.
Ainakin Lancia Prisman takajarrut mahtuu.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja kimsa »

Kiitti vinkistä. Osaatko yhtään tarkentaa vm. jne. Vai onx toi kanssa näitä harvinaisuuksia joita on vaikea löytää. Ja onko niissä ne linkut kässärivaijerille? Helppoa on löytää satulat jos tekis hydraulisen kässärin mutta ei taida mennä leimasta läpi.Mulle on ehdotettu myös joitain citikan jarrusettejä mut ei viittis sekoittaa pastaa ja patonkia :D
Avatar
Luigi
Viestit: 9535
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Prisman (ja myös Deltan, tosin Suomessa levyjarrulliset Deltat on yleensä nelivetoisia, joskin tietääkseni varhaisemmissa nelivetomalleissakin on samat takajarrut Prisman kanssa) takajarruissa on levyihin vaikuttava käsijarru. Harvinaisuudesta en osaa mennä sanomaan, kun itsellä on noita jonkun verran varastossa (en ole tähän hätään myymässä, kun on kartoittamatta, minkä verran niistä on toimivia ja ainakin yhdet tarvitsen itse), mutta taitavat nykyisin olla jo helpommin löydettäviä, kuin Polonezin tai 124/125-Fiatien jarrut.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
kumppari
Viestit: 1761
Liittynyt: 01.12.2004 00:34
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja kumppari »

Olen myös nähnyt BX-sitikoista koitoisin olevia ratkaisuja, näissä on eteen vaikuttava käsijarru.
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja kimsa »

No nyt ois Golfin takasatulat hyppysissä, niissä on ainakin linkut kässärivaijerille. Vois olla aika helppo työ sovitella paikoilleen. Onko kellään kokemuksia? Mieleen tuli sitte noi jarrupaineet, minkälainen paineensäädin pitäis olla? Ja sopiiko oma pääsylinteri jos levyt joka nurkassa? Vinkkejä/kokemuksia 4xlevyistä :shock:
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Pääsylinteri sopii levyjarruille, eikä tarvitse mitään paineensäätimiä.
Kun entiseen omaani 850:aan pistin ensin levyt eteen, väheni tarvittava poljinvoima huomattavasti! Sitä en sitten enää pysty sanomaan, muuttuiko miksikään kun laitoin taaksekkin levyt, bx satuloin.

Satulat nyt jokainen valitsee omien mieltymysten/hankintakulujuen mukaan, mulla on edelleen yksi gti golf, ja siihen olen niitä satuloita joutunut huoltamaan ja sellaisia en kyllä fiiattiin pistäisi :D Itse olen tosiaan laittanut 850:aan bx:n etusatulat taakse, sitten yhteen eskorttiin pistin volvo 460 satulat taakse, ja tossa Neckarissa on Fiat 124 satulat. Nyt en ole vielä päättänyt mitä neckariin meinaa päivittää, mutta ehkä volvo, avensis, bx... tai BILTEMA?
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja kimsa »

ok, mites noi bx:n satulat? eikös niissä olllu kanssa jarrulinkut vaikka ovatkin etusatulat. Oliko hirmuinen homma asentaa ne ja minkälaiset kiinnikkeet teit? Ei varmaan kuvia ole ko. projektista. Olis hienoa jos sais lisävinkkejä niin ei tarvis mennä tän jarruprojektin kanssa P.......e edellä puuhun :D kerran näitä on ilmeisesti tehty jos jonkinlaiseen projektiin.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

http://s58.photobucket.com/albums/g249/ ... it/alusta/

Tuolla on muutama kuva, tosin tuo nyt on vähän enemmän rakenneltu muutenkin tuon takaripustuksen osalta...
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja kimsa »

No niinhän siinä kävi että eihän sinne takakoteloon mahdu mitään fixua satulaa jossa linkut paikallaan ilman että joutuu kori hommiin. Ja enpä ajatellut alkaa repimään virheetöntä koppaa noiden satuloiden takia. Eli nyt takajarrut kasattu uusilla osilla vakiomalliseksi ja eteen levyt. Laturin sain hankittua ja se on työn alla ja sitten sähköjä tekemään. Kuvia laitan kun saan niitä aikaiseksi.

Takaluukun saranoita olisin vailla ja saa laittaa viestiä jos jolllain sellaisia nurkissa lojuu :D
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja kimsa »

Homma etenee, laturi siis kunnostettu, laakerit vaihdettu,hiilet ja jne. Tekniikka alkaa olla aika lailla kasassa ja seuraavaksi jarruputkien taivuttelua ja sähköhommia. Sähköhommien jälkeen tarkoitus ottaa savut koneesta (toivottavasti pysyy sisällä) :shock: Ja on sitte ommeltu muutama satametriä verhoiluja, aika miehistä hommaa 8) . Uusia kuvia lisätty blogiin. Laitan lisää kuvia alustasta kun saan auton nosturille.

PS. Nyt ois vanha toimiva tasavirtalaturi kaupan

-kimsa-

http://kuvablogi.com/nayta/2457053/
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Re: F-850

Viesti Kirjoittaja kimsa »

Hupsista :D

Aika vierähtää ja ei oo kerinnyt päivitellä projektia. No savut pysy sisällä ja niin pysy nesteetkin eli viritys on jollain asteella onnistunut.
Verhoilut tehty, matoista kattoon. Pieniä osia kateissa tai niin p....na ettei voi käyttää. Mieleen tullut että olis prjojektin alussa pitänyt ostaa varaosa auto niin ei tarvis osien takia projektia viivytellä. Saa laittaa viestiä jos jotain osaa 850:een löytyy :!:

Vinkkejä kaivataan miten saada pyöränkulmat kondikseen, tällä hetkellä on campereita ja castereita niin paljon joka suuntaan että ihan hävettää. Ja mitä/mistä simmilevyjä tuohon säätöhommaan?

-kimsa-
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Re: F-850

Viesti Kirjoittaja kimsa »

Hei vaan, niin siinä meni kolmisen vuotta,että oli aikaa kirjoitella tänne.
Tässä välissä tuli saatettua fiude rekisteriin ja ekat kesälenkit vedetty!
Pientä ongelmaa jäähdytysvesien kierrossa :oops: en saa ilmattua järjestelmää ja lämppäristä
Ei tule lämmintä ja kone käy kuumana. Kertokaas viisaammat miten 850 vesikierto ilmataan oikeaoppisesti?
On loppukesän ajot tästä kiinni ja olis kiva olla bongattavana liikenteessä.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: F-850

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Yleisesti ottaen ilma kertyy kaikkiin sellaisiin paikkoihin ja letkunmutkiin jotka on koholla, ilmahan pyrkii vedessä ylöspäin. Korkeimmalla järjestelmässä pitäisi olla jäähdyttimen (tai uudemmissa paisuntasäiliön) painekorkki ja sinne kaiken ilman pitäisi päästä saapumaan.
Koholla olevia kohtia aukomalla ja varustamalla ne ilmausruuveilla tai -letkuilla homman saa toimimaan.

Oliko sulla tuossa 127:n moottori tai muu vierasmoottori?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Re: F-850

Viesti Kirjoittaja kimsa »

Kiitos vastauksesta. Koneena 127 mutta 850: n tarvittavilla sisuskaluilla. Tuntuu vaan että en saa ilmattua järjestelmää vaikka lämppärin kennossa on ilmausruuvi. Aloin jo miettimään olisko vesipumppu ehtoo puolella?
termarin jo vaihoin ja tein siihen vielä 2mm reiän jotta mahd ilmakuplat lähtis liikkeelle. Lämppärin kennon vein myös tarkistettavaksi..
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Re: F-850

Viesti Kirjoittaja kimsa »

Pakko laittaa kuva kun just tultu leimasta 11.4.2013 ja kerrasta läpi. Ei nuori katsastusmies edes tiennyt mikä
laite kyseessä :D Samalla lyötiin leimat levyjarruille. Huomaa keli ja kesäkumit alla kun ei talvella muutenkaan ajella.
Liitteet
Fiude leimattuna.JPG
Fiude leimattuna.JPG (129.59 KiB) Katsottu 6513 kertaa
Vastaa Viestiin