F-850

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

F-850

Viesti Kirjoittaja kimsa »

Joo olis ikuisuus projekti joka on ns. muutaman vuoden kestävällä loppusuoralla. Kyseessä Espanjan Fiat (lue Seat) joka ollut mulla jo 20 vuotta. N. 6 vuotta kurvailtiin sillä kesäisin ja loput ajan se on odottanut omistajan aktivoitumista. Viimeiset kolme vuotta Projekti on hyppinyt eteenpäin omituisten innostusten vauhdittamana. Tarkoitus saattaa kärry tien päälle ehkä jo ensi kesänä kuten niin monta kertaa aikaisemminkin.

Laitan kuvia näkyviin kunhan vain opettelen ensin miten se tapahtuu :lol:

Erillaisia osia tarvitaan ja niitä olenkin täältä kysellytkin huonolla menestyksellä. Ajattelin hieman raottaa projektia jos vaikka joku heltyisi nurkistaan osia kaivelemaan. :D

http://kuvablogi.com/nayta/2334683/
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

millastas tekniikkaa tollaseen on tarkotus sentaa....vakiota? ihan niistin näköstä peliä siit näkyy ainakin syntyvän... ja millasias osapuutteita/ tarpeita sulla tohon sit ois??
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja kimsa »

Kiitos complimenteista, toi eka kuva ei ihan kerro tänhetkistä tilaa, ollaan menty aika paljon eteenpäin ja osa tekniikkaa on jo kiinni. Kone 903, viilattu nokka yms. eli tässä kohtia aikalailla vakio. Mietin alussa jotain radikaalia mutta vaihdelaatikko osoittautui liian isoksi projektiksi eikä toi vakio kytkinakseli paljoakaan kestä. 4xlevyt on tulossa ja lähemmäs tonttia pitäis päästä. Osista sen verran että kaikkea pikkunippeliä ja vähän isompaa jota matkan varrella hävinnyt/hajonnut. Voin laittaa listaa tulemaan jos sopii?
Avatar
Luigi
Viestit: 9534
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Onko tuon ekan kuvan renkaat oikeasti alla, vai onko tuo hyvälaatuinen photoshoppi? :shock: Jos ovat, niin minkä laitteen navat/akselistot tuossa on?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Vaikea sanoa kuvasta kun kovasti näyttää siltä, että siinä ihan oikeasti on nuo renkaat alla, mutta muuta alla ei taida ollakaan, esim mainitsemiasi napoja/akselistoja :D
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Aika korkeaksi tuo jäisi noilla pyörillä ;-)

Siistin näköinen koppa, ei ole kasipätkiäkään enää liikaa jäljellä...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Mazza
Viestit: 307
Liittynyt: 22.01.2009 00:07
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mazza »

Ei ole kuvissa ripustukset paikoillaan. :wink:
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja kimsa »

Noh, eipä taitaisi fiude hirveesti nytkähdellä noilla kiekoilla :D Alla on nyt ihan omat 13" tykkivanteet. Ohessa kuva työnalla olevista takaripustuksista kun niitä hieman ihmeteltiin. Laitan heti lisää kuvia kun opettelen miten toi kuvablogi toimii niin että sieltä vois selata kaikkia projektin kuvia. http://kuvablogi.com/nayta/2386984/
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja kimsa »

Ippe kirjoitti:Aika korkeaksi tuo jäisi noilla pyörillä ;-)

Siistin näköinen koppa, ei ole kasipätkiäkään enää liikaa jäljellä...

Jep, taisinkin mainita että lähemmäs tonttia pitäis päästä :lol: Pitää varmaan käydä Vallilan takomolla kun auto liikkeellä. Kopasta sen verran että hiekkapuhalluksen jälkeen löyty peräti kolme paikka johon joutu paikkaa hitsaamaan. Eli ei joutunut paljon mätähommia tekemään. Mikäli auton historia pitää paikkansa niin sillä ei ole koskaan ajettu talvella :?:
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja kimsa »

Nyt pitäisi sähköjä alkaa suunnittelee/uusimaan ja mielessä tasavirtalaturin viskaaminen jorpakkoon. Onko kellään hyviä ideoita vaihtovirtalaturin asentamiseksi/ mistä laitteesta sen voisi rakennella? Jonkun pienen japskin laturi vai? Apua :shock: Ei haittais jos vaikka joku homman tehnyt kertois kokemuksia.
kumppari
Viestit: 1761
Liittynyt: 01.12.2004 00:34
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja kumppari »

Helpoin tapa on laittaa sinne 133:n 33 ah Femsa, mutta itse rakensin 127:n vastaavasta omaani laturin, koska siinä on sisäinen jännitteensäädin, Femsassa taasen on se ulkoinen säädin siellä syylärin vieressä.
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja kimsa »

No näyttää olevan kiven alla kaikki vaihtovirta laturit :cry: Minkäs ikäisestä 127:sta voisi ton laturin räätälöidä. Kuuleman mukaan seiskan laturi olis hyvä aihio. Kommentteja :shock:
kumppari
Viestit: 1761
Liittynyt: 01.12.2004 00:34
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja kumppari »

No Marellin 45 ah. versio on varmaan tehokkain. Sitä on vaihtelevasti MK2-malleissa ja varmemmin löytyy Stelloista?
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
tunein
Viestit: 30
Liittynyt: 28.06.2008 20:41
Paikkakunta: tyrnävä

moro

Viesti Kirjoittaja tunein »

todella siisti peli tulossa. minkä levyt laitat taka?
fiat 133
kimsa
Viestit: 164
Liittynyt: 27.02.2008 21:06

Viesti Kirjoittaja kimsa »

Kiitos, fiuden yleislevyt tulee taakse ja eteen. Pitää vielä löytää satulat joissa on käsijarrulinkut ja mahtuis 13" vanteisiin.
Vastaa Viestiin