Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Tasapainoakselit antavat nätimmän käynnin, mutta ero ei ole mitenkään hurja. Gralen tapaisessa autossa niitä ei ehkä niin kaipaa, kuin esim. Themassa. Mikäli akselit on olleet väärin ajoitetut, niinkuin ne puoskarien jäljiltä yleensä on, eroa ei välttämättä edes huomaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Tasapainoakselin remmi on kanssa vähän sellainen "makuasia" Käytännön "hyötyä" sen poistamisesta siviilikoneessa ei välttämättä edes huomaa.Jakopään huoltoa se halventaa ja helpottaakin aika paljon,sekä tietysti on taas yksi osa vähemmän jonka pettäminen aiheuttaa yleensä pahaa jälkeä.
Mulla on omassa sivarissa ollut alusta alkaen ko. remmi paikassaan.Kilpurissa taas oli pois,ja akselit kavennettu ohuiksi puikoiksi,kun en alkanut lohkoa tulppaamaan.
Remmit pitäisi sivariin taas uusia,ei kilometrien mutta iän puolesta,ja todennäköisesti tasapainoremmin laitan taas.Hommaahan siinä on enemmän.Tietty jos kone on irrallaan niin on helppo.
Joo,pidähän nyt huoli että remontti varmasti onnistuu.Oikeat osat,asennus ja ennenkaikkea huolellisuus!
Mun pakosarja,jota ei vieläkään tullut 750e.
8V:n "STD" pakosarjat muistaakseni alk. 500e.
Mulla on omassa sivarissa ollut alusta alkaen ko. remmi paikassaan.Kilpurissa taas oli pois,ja akselit kavennettu ohuiksi puikoiksi,kun en alkanut lohkoa tulppaamaan.
Remmit pitäisi sivariin taas uusia,ei kilometrien mutta iän puolesta,ja todennäköisesti tasapainoremmin laitan taas.Hommaahan siinä on enemmän.Tietty jos kone on irrallaan niin on helppo.
Joo,pidähän nyt huoli että remontti varmasti onnistuu.Oikeat osat,asennus ja ennenkaikkea huolellisuus!
Mun pakosarja,jota ei vieläkään tullut 750e.
8V:n "STD" pakosarjat muistaakseni alk. 500e.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Remiin poisjättäminen voi aiheuttaa joskus pientä värinää jos (vai kun ) se pyörii mukana "hallitsemattomasti" - eli laakeri joka pyörii jakoremmin selkäpuolella on tasapainoakseliin laakeroitu ja jos akseli pyörii helposti voi pyörittää samalla myös akselia.
Ajoin Cromalla sellaiset 100tkm ilman tuota remmiä ja muuta eroa remmiin paikallaollon en huomannut kuin joskus tuon yllämainitun "vapinan". Olen kuullut myös että jollain tuo vapina on ollut vieläkin selvempää mutta tuo riippuu aika pikälle siitä miten tiukka tuo mainittu laakeri on.
Ajoin Cromalla sellaiset 100tkm ilman tuota remmiä ja muuta eroa remmiin paikallaollon en huomannut kuin joskus tuon yllämainitun "vapinan". Olen kuullut myös että jollain tuo vapina on ollut vieläkin selvempää mutta tuo riippuu aika pikälle siitä miten tiukka tuo mainittu laakeri on.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Taas nytkähtää projekti etiäppäin.
Nyt on alakertaakin purettu ja ei sieltä onneksi löytynyt mitään kamalaa...paitsi se veden aiheuttama laakerivaurio....mutta ei paha.
Kansi lähtee oiottavaksi ja kampi "kiilloitukseen". Nyt mietitään jo josko auton saisi liikenteeseen kun Mikkelissä on "Oldtimer Run".
( http://www.oldtimerrun.info/images/OTR_flyer_iso.jpg ) Peltejäkin voisi alkaa miettiä oiottavaksi/hitsattavaksi/puunattavaksi/maalattavaksi
Pöydällä lista osista joita tarviisi tilata. Nyt vain kyselemään Luotettavilta tahoilta osia ja hintoja. Ajattelin kysellä koko nippelipaketille sopivaa hintaa Heikalta ja Azzurrolta.
Lupaavalta näyttää. Sain vielä taloudellista tukea auton laittoon HYVIN yllättävältä taholta..joka haluaa jättää tukensa salaiseksi. Olen jo suunnitellut että nimeän Graleni uudelleen kuhan se valmistuu
Nyt on alakertaakin purettu ja ei sieltä onneksi löytynyt mitään kamalaa...paitsi se veden aiheuttama laakerivaurio....mutta ei paha.
Kansi lähtee oiottavaksi ja kampi "kiilloitukseen". Nyt mietitään jo josko auton saisi liikenteeseen kun Mikkelissä on "Oldtimer Run".
( http://www.oldtimerrun.info/images/OTR_flyer_iso.jpg ) Peltejäkin voisi alkaa miettiä oiottavaksi/hitsattavaksi/puunattavaksi/maalattavaksi
Pöydällä lista osista joita tarviisi tilata. Nyt vain kyselemään Luotettavilta tahoilta osia ja hintoja. Ajattelin kysellä koko nippelipaketille sopivaa hintaa Heikalta ja Azzurrolta.
Lupaavalta näyttää. Sain vielä taloudellista tukea auton laittoon HYVIN yllättävältä taholta..joka haluaa jättää tukensa salaiseksi. Olen jo suunnitellut että nimeän Graleni uudelleen kuhan se valmistuu
Lancia Delta HF Integrale 8v -88
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Minkälaisesta vauriosta on kyse? Jos vaatii koneistusta,niin sitä ei taida suositella sen enempää minä kuin kukaan muukaan...Jazu kirjoitti:Taas nytkähtää projekti etiäppäin.
Nyt on alakertaakin purettu ja ei sieltä onneksi löytynyt mitään kamalaa...paitsi se veden aiheuttama laakerivaurio....mutta ei paha.
Mainitusta osatoimittajista suosittelisin henk.koht. Heikkaa..
Nykyinen Azzurro ei taida olla kovin perillä Integralesta...
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Laakereiden liukupinnoilla ja kammen vastaavilla pieniä "pisaroita" ruostetta. Kun meni ne öljyt ja vedet sekasin en saanut aikaiseksi pelastaa sitä mit pelastettavissa oli, eli jätin laskematta öljyt koneesta ja en lisännyt uutta tilalle. Kone siis seisoi "kermaliköörit" sisässään noin 1½ vuotta
Lancia Delta HF Integrale 8v -88
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Jos siitä kiillottamalla selviää niin ei pitäisi vielä tuon nitrauksen pahasti kärsiä, mutta se onkin ainoa mitä tuolle voi tehdä.
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
8) Osat olisi koneistettu ja kiillotettu. Nyt kun saisi tarvittavat tiivisteet,pultit,hihnat ja muut rojut vielä niin saisi hommaa eteenpäin.
Lancia Delta HF Integrale 8v -88
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Aika hyvin pienet ruostevauriot lähtee kauloilta läppäämällä. Eli öljyä ja hienoa hiomapaperia, luokkaa '1000' tai vastaavaa... tuolla tulee hyvä mattapinta, karheammasta tulee vain naarmuja.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
8) YEEEHAAA !!! 8)
Osia laitettu tilaukseen. Rahan menoa ei voi taaskaan estää, mutta tällä kertaa minua ei kusta silmään
Osia laitettu tilaukseen. Rahan menoa ei voi taaskaan estää, mutta tällä kertaa minua ei kusta silmään
Lancia Delta HF Integrale 8v -88
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Olin jo hetken luopua toivosta ja kirota ääneen että TAAS olen löytänyt yhden mätäpaiseen joka yrittää tuhota projektini....mutta onneksi asiat rullaa taas 8)
Kävin VIHDOIN hakemassa LÄHES kaikki tilaamani osat. Yhtä osaa vielä odotellaan ja toivottavasti sitä ei tarvitse odottaa yhtä kauan kuin noita "hyllystä löytyneitä " osia.
Minusta varastohyllyjä kannattaisi siistiä useammin jos osia pitää etsiä 4 viikkoa.
Nyt vielä kun saan hyvän ja luotettavan peltisepän tästä läheltä niin alkaa näyttämään siltä että Projektini saadaan ajoon vielä tänä kesänä 8)
Kävin VIHDOIN hakemassa LÄHES kaikki tilaamani osat. Yhtä osaa vielä odotellaan ja toivottavasti sitä ei tarvitse odottaa yhtä kauan kuin noita "hyllystä löytyneitä " osia.
Minusta varastohyllyjä kannattaisi siistiä useammin jos osia pitää etsiä 4 viikkoa.
Nyt vielä kun saan hyvän ja luotettavan peltisepän tästä läheltä niin alkaa näyttämään siltä että Projektini saadaan ajoon vielä tänä kesänä 8)
Lancia Delta HF Integrale 8v -88
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Mitä mieltä olette autopeltisepästä joka:
1. Ei tunnista autoja (pajan ohi ajoi vanha Corvette ja peltiseppä haukkui sen kamaroksi)
2. Kehua retostaa itseään koko ajan
3. Sanoo ettei halua tehdä autopeltitöitä
4. Ei tiedä Grale Lancioista mitään
5. ON PÄISSÄÄN TÖISSÄ
Minua tuo ei ainakaan vakuuttanu. Keskustelin herran kanssa n.10 minuuttia samalla kun hän arvioi peltitöiden määrän Grale projektissani.
Minä EN vie/anna autoani hänen korjattavaksi, oli sitten kuinka taitava tahansa puheidensa mukaan.
1. Ei tunnista autoja (pajan ohi ajoi vanha Corvette ja peltiseppä haukkui sen kamaroksi)
2. Kehua retostaa itseään koko ajan
3. Sanoo ettei halua tehdä autopeltitöitä
4. Ei tiedä Grale Lancioista mitään
5. ON PÄISSÄÄN TÖISSÄ
Minua tuo ei ainakaan vakuuttanu. Keskustelin herran kanssa n.10 minuuttia samalla kun hän arvioi peltitöiden määrän Grale projektissani.
Minä EN vie/anna autoani hänen korjattavaksi, oli sitten kuinka taitava tahansa puheidensa mukaan.
Lancia Delta HF Integrale 8v -88
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Voihan aina kysyä referenssejä että mitä autoja on tehnyt ja mennä niitä kattomaan... Mutta kuulostaa kyllä vähän sellaiselta kaverilta jolle en itsekään kampetta veisi.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Älä vie sitä sinne. Saat takaisin nippanappa kiinni pysyvillä ratsupaikoilla kötöstetyn auton todennäköisesti melkoisen "oli kyllä niin paljon hommaa että kyllä tästä joutuu xxxx euroa ottamaan"-tyylisen vuodatuksen kera. Kotimatkalla huomaat, ettei osa sähköistä toimi (johdot rälläköity/poltettu poikki/oikariin), auto on sisältä paskaantunut ja parin vuoden päästä koppa alkaa olemaan todella valmis, kun ne pensselimassan alle piilotetut kötöstelyt lahoaa pois ja samalla lahovika on pensselimassan innoittamana levinnyt reippaasti.
Kukapa sitä selvin päin jaksaisi päivästä toiseen olla töissä, joissa ei haluaisi olla.
Kukapa sitä selvin päin jaksaisi päivästä toiseen olla töissä, joissa ei haluaisi olla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Jazu´s Lancia Delta HF Integrale 8v 1988 Project
Taas nytkähtää projekti hiukka eteenpäin
Pääsin istumaan ja ohjaamaan Gralea...kylläkin kun sitä vedettiin trailerille ilman moottoria.
"Kuoret" vietiin soutupitäjään peltitöihin. Saa nähdä mitä löytyy.
AI NIIN
Löytyykö keltään valmiita peltiosia? Etuovien alareunat olis tarpeen uusia? Tai sitten kokonaan etuovet?
Pääsin istumaan ja ohjaamaan Gralea...kylläkin kun sitä vedettiin trailerille ilman moottoria.
"Kuoret" vietiin soutupitäjään peltitöihin. Saa nähdä mitä löytyy.
AI NIIN
Löytyykö keltään valmiita peltiosia? Etuovien alareunat olis tarpeen uusia? Tai sitten kokonaan etuovet?
Lancia Delta HF Integrale 8v -88