Fiat 128 Familiare
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
Huomenna pääsee sovittaan vannesarjaa alle ja luultavasti säätään camberia edestä sekä takaa..
Hitto kun olisi rahaa tai tietoa että saisiko vaikka 1 koppasen golfin tolpista tehtyä kasiin coilit kun alkaa pikkuhiljaa ottaan pannuun kun auto on aina liian korkea Viikonloppuna ajattelin ottaa vielä sen vajaan 5cm jousista pois mitä voi ottaa ja katsoa laskisiko tarpeeksi.. Voi olla että nuo alumiiniset sisälokasuojat lähtee pois tai saa vähän uutta muotoa kun alkaa pian raapiin kiinni.. Taaksekin tarvitsisi kyllä löytää sopivat coilit, koska tuo lehtijousi joustaa kuormalla aivan liikaa...
Jos vain edessä on porukkaa niin on hyvässä asennossa, mutta jos taakse tuli 1 tai 2 kyytiläistä niin perse menee niin alhaalla että takapönttö raapii asfalttia jo asfaltti pihateillä...
Hitto kun olisi rahaa tai tietoa että saisiko vaikka 1 koppasen golfin tolpista tehtyä kasiin coilit kun alkaa pikkuhiljaa ottaan pannuun kun auto on aina liian korkea Viikonloppuna ajattelin ottaa vielä sen vajaan 5cm jousista pois mitä voi ottaa ja katsoa laskisiko tarpeeksi.. Voi olla että nuo alumiiniset sisälokasuojat lähtee pois tai saa vähän uutta muotoa kun alkaa pian raapiin kiinni.. Taaksekin tarvitsisi kyllä löytää sopivat coilit, koska tuo lehtijousi joustaa kuormalla aivan liikaa...
Jos vain edessä on porukkaa niin on hyvässä asennossa, mutta jos taakse tuli 1 tai 2 kyytiläistä niin perse menee niin alhaalla että takapönttö raapii asfalttia jo asfaltti pihateillä...
Re: Fiat 128 Familiare
Muistaakseni ykkösen tolpista kyllä muokkaamalla saa sopivat. Taino, ihan lähestulkoon mistä vaan saa, jos oikein jaksaa.
Oletko funtsinut ostavasi "coilisukkia", eli pitkä sylinteri, jossa kierteet. Laitetaan alkuperäisen iskarin päälle ja yleensä hitsataan kiinni. Tsädäm siinä onkin sitten coilit mihinkä vaan peliin. Rallyrace keravalla muistaakseni myy näitä tee-se-itse coilisatseja, vaikkakin hinta on hieman suolainen. Ehkäpä eBaysta löytyisi halvemmalla?
Oletko funtsinut ostavasi "coilisukkia", eli pitkä sylinteri, jossa kierteet. Laitetaan alkuperäisen iskarin päälle ja yleensä hitsataan kiinni. Tsädäm siinä onkin sitten coilit mihinkä vaan peliin. Rallyrace keravalla muistaakseni myy näitä tee-se-itse coilisatseja, vaikkakin hinta on hieman suolainen. Ehkäpä eBaysta löytyisi halvemmalla?
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
Mitenkäs tuollaiset coilit hitsataan tolppiin jotka ei ole purettavat? taitaa nesteet kiehua ulos jos alkaa vaan mikkilankaa noihin polttaan
No nyt on vannesarja alla, autoa ei voinut niiden kans enää ajosiltanosturille ajaan kun ottaa pakoputki kiinni paineilmatukkeihin Muuten sopii hyvin, mutta takana raapii kunnon kaarreajossa tai jos on edes 1 taka penkillä.. Ottaa takareunaan kaarta kiinni, taitaa aurata noi takarenkaat vieläkin..
Rengasliike tossa ikaalisten kylällä sanoi että nelipyöräsuuntaus maksaa fiudeen arviolta 200e?!?!?!?! Aika rapea hinta jo ainakin omasta mielestä kun edes camberia ei voi säätää..
Kuvia yritän huomenna tuupata vannesarjasta auton alla, kyll boita pakko on sisäänpäin levittää takaa pari tuumaa ja edestä tuuman verran..
No nyt on vannesarja alla, autoa ei voinut niiden kans enää ajosiltanosturille ajaan kun ottaa pakoputki kiinni paineilmatukkeihin Muuten sopii hyvin, mutta takana raapii kunnon kaarreajossa tai jos on edes 1 taka penkillä.. Ottaa takareunaan kaarta kiinni, taitaa aurata noi takarenkaat vieläkin..
Rengasliike tossa ikaalisten kylällä sanoi että nelipyöräsuuntaus maksaa fiudeen arviolta 200e?!?!?!?! Aika rapea hinta jo ainakin omasta mielestä kun edes camberia ei voi säätää..
Kuvia yritän huomenna tuupata vannesarjasta auton alla, kyll boita pakko on sisäänpäin levittää takaa pari tuumaa ja edestä tuuman verran..
Re: Fiat 128 Familiare
Toisenlaisessa versiossa tästä sukasta niitä käytettiin myös o-renkailla. Kierresukka "makasi" iskarissa jonkun nk. päällä, en nyt muista kuinka. Netistä löytynee kyllä lisää juttua ja pitäisi olla ihan toteutettavissa!
E: http://www.hondacivicforum.com/forum/su ... ion-63294/
Tuosta nyt saat ideaa ainakin mahdollisesta toteutuksesta!
E: http://www.hondacivicforum.com/forum/su ... ion-63294/
Tuosta nyt saat ideaa ainakin mahdollisesta toteutuksesta!
Re: Fiat 128 Familiare
Pyöränaukko kapenee takareunasta (kuten korikin) joten ei välttämättä auraa... Tuo on sellainen asia joka pitäisi osata ottaa kanssa huomioon jos vanteiden ET:n haluaa kovin pieneksi viedä.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
Pitääpäs siis levittää vannetta tuuman sisäänpäin niin kumi venyy ja taas on tilaa Ottaa vain tuohon kaaren sisäpokkaukseen joten annan sille luultavasti vähän vasaraa ja rälläkkää niin luulis sopivan.
Ja vanteita tehdessä ET lukua ei laskettu vaan tehtiin silmämääräisesti ilman mitään mittauksia. En edes tiedä noiden ET lukua..
Noi coilisukkahommat on kyllä mielenkiintoisia, varsinkin sillä että halvimpia saa jo 40e paikkeilla maailmalta. Noissa ilmisesti vaan on ainoa ongelma se, että noissa mukana tulevat jouset ovat foormien mukaan aivan saa**nan jäykkiä...? jos alkaa vielä jousiakin vaihtaan niin hinta sitten kipuaa jo mk1 golifn tolppien hintoihin...
Ja vanteita tehdessä ET lukua ei laskettu vaan tehtiin silmämääräisesti ilman mitään mittauksia. En edes tiedä noiden ET lukua..
Noi coilisukkahommat on kyllä mielenkiintoisia, varsinkin sillä että halvimpia saa jo 40e paikkeilla maailmalta. Noissa ilmisesti vaan on ainoa ongelma se, että noissa mukana tulevat jouset ovat foormien mukaan aivan saa**nan jäykkiä...? jos alkaa vielä jousiakin vaihtaan niin hinta sitten kipuaa jo mk1 golifn tolppien hintoihin...
Re: Fiat 128 Familiare
Ehkä tarjouksen antaja oli humalassa tai ei muuten vain halunnut asiakkaita. 50 euroa on tyypillisempi hintaluokka.Hallunisation kirjoitti:Rengasliike tossa ikaalisten kylällä sanoi että nelipyöräsuuntaus maksaa fiudeen arviolta 200e?!?!?!?!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
55e on normaali etuaurauskulmien säätö ja koska fiudesta taka auraus säädetään niillä prikoilla niin sanoivat sen nostavan hinnan 200e luokkaan koska on niin vaativaa ja aikaa vievää puuhaa.
Naapurikunnassa arvioivat 170e+ myöskin kyseisen tehtävän...
Joten kertokaapa, mikä pulju tampere-parkano akselilla tekee etu ja taka aurauksen säädön tuollaiseen ~50e hintaan?
Naapurikunnassa arvioivat 170e+ myöskin kyseisen tehtävän...
Joten kertokaapa, mikä pulju tampere-parkano akselilla tekee etu ja taka aurauksen säädön tuollaiseen ~50e hintaan?
Re: Fiat 128 Familiare
Pelkät aurauskulmathan on helppo itse säätää, jos ei tartte Cambereita ja Castereita mitata. Jonnekkin tänne foorumiin laitoin ohjeita muutama viikko sitten..??? Edit: tuollahan ne sivulla 21.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
En oikein luota itseeni ja haluaisin renkaat suoraan koriin nähden, koska jos vaan mittaan aurauksen edestä ja takaa vaikka jollais laudalla tai laser mittarilla niin silloinhan auton takarenkaat voi näyttää molemmat väärään suuntaan ja auto menee kylkimyyryä..?
Pitäis pystyä vertaan tuota etu ja takapäätä koriin ja toisiinsa nähden.. ja olisihan se mukava tietää että onko camberit molemmin puolin samat..
Säädin kasiin edessä camberit suht suoraan ja nyt kävi niin että loppui raidetangoista säätövara ja vieläkin akselivälin matkalla auraa noin 5cm per puoli
Varmaan pakko laittaa pyörät hieman positiivisen camberin puolelle että piisaa raidetangon säätövara...
Yritän saada noita kulmia nyt itse edes sellaisiin arvoihin ettei renkaat kulu loppuun kaupassa käydessä...
Taakse tuli madalluksen ja vanteiden myötä jo reilusti negatiivista camberia ja pitää katsoa että tarvitseeko sitä alkaa korjaamaan myös..
Pitäis pystyä vertaan tuota etu ja takapäätä koriin ja toisiinsa nähden.. ja olisihan se mukava tietää että onko camberit molemmin puolin samat..
Säädin kasiin edessä camberit suht suoraan ja nyt kävi niin että loppui raidetangoista säätövara ja vieläkin akselivälin matkalla auraa noin 5cm per puoli
Varmaan pakko laittaa pyörät hieman positiivisen camberin puolelle että piisaa raidetangon säätövara...
Yritän saada noita kulmia nyt itse edes sellaisiin arvoihin ettei renkaat kulu loppuun kaupassa käydessä...
Taakse tuli madalluksen ja vanteiden myötä jo reilusti negatiivista camberia ja pitää katsoa että tarvitseeko sitä alkaa korjaamaan myös..
Re: Fiat 128 Familiare
Taisin kertoa siitä tavasta, että tiirataan renkaan ulkolinjaa pitkin toista akselistoa kohden ja lasketaan auraus. Tuolla lailla saa juurikin auraukset "synkroniin" molemmin puolin, esimerkiksi taka-akselilla.
Koitan tehdä mallipiirroksen. EDIT: perskule unohdin läppärin kotiin, jossa on AutoCad. No huomenna sitten.
Koitan tehdä mallipiirroksen. EDIT: perskule unohdin läppärin kotiin, jossa on AutoCad. No huomenna sitten.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
Joo pistä kuvaa niin tajuaa
Kukas tietää, onko mk1 ja mk2 kasin tuulilasi samankokoinen? Omasta mielestä ainakin on.. ja että sopiiko 2 ovisen sedanin etulasit 2 oviseen farmariin??
Kukas tietää, onko mk1 ja mk2 kasin tuulilasi samankokoinen? Omasta mielestä ainakin on.. ja että sopiiko 2 ovisen sedanin etulasit 2 oviseen farmariin??
Re: Fiat 128 Familiare
Ainakin I-korisessa oven karmi on sama sekä farkussa että 2-ovisessa berlinassa mitä korikirjasta äkkiä vilkaisin. Näin voisi olettaa että ovi ja lasikin - ja sellainen mielikuvakin mulla on. Samoin tuulilasit mielestäni on samat. Mitäköhän Keltsi meinasi aikasemmin liimalasillisen ja tiivistelasillisen eroista? Muistelen vaan että jokusmuinoin kun lasin kasiin osti ei asiaa sen itse lasin osalta ainakaan mitenkään kyselty että kumpi on
Muistanko väärin että II-korisessa ei ole avattavia tupakki-ikkunoita?
Muistanko väärin että II-korisessa ei ole avattavia tupakki-ikkunoita?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Fiat 128 Familiare
Juu, ei ainakaan mulla aukea! Harmi homma, ovat kyllä aikakaudellensa kuuluvat varusteet..
Re: Fiat 128 Familiare
Niin mut II-kasi onkin niin uusi!
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -