Fiat 128 Familiare

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Hallunisation
Viestit: 685
Liittynyt: 28.09.2009 17:19
Paikkakunta: Ikaalinen

Fiat 128 Familiare

Viesti Kirjoittaja Hallunisation »

Elikkä kai sitä itsekin pitää omaa projektia vähän esitellä ja näyttää muille. :D Auto on siis Fiat 128 Familiare -72. Ajettu sellaset 70tkm ja auto on viimeiset 28 vuotta seissyt vanhassa navetassa täysin koskematta. Kone on totaalisen jumissa ja ruostetta piisaa oikeastaan ihan joka paikassa. Pistän kuvia huomenna ja kerron lisää.
Avatar
Hallunisation
Viestit: 685
Liittynyt: 28.09.2009 17:19
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Hallunisation »

Tässä kuvia autosta kun sen sain itselleni hankittua. Eli 28 vuoden pölyt päällä :D


Kuva
Kuva
Kuva
Mazza
Viestit: 307
Liittynyt: 22.01.2009 00:07
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mazza »

!!! :shock: Näitä lisää. Suomen ladot notkuu harvinaisuuksia, pelastetaan ne vielä kun voi. 8)
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ai että onkin muuten hieno!
GabrielQ
Viestit: 367
Liittynyt: 05.08.2003 23:49

Viesti Kirjoittaja GabrielQ »

Mulla on joskus ollut tuollainen ykköskoppanen farkku, ja oli mulla sit myöhemmin kyllä uudempikorinenkin. Mä laitoin siihen vanhempaan Ritmon 1.5 litrasen koneen. Farkun omilla välityksillä se pomppas liikennevaloista aikakivasti. Olikos se niin, että siinä on niinkuin takaovi verhoilut kaikkine avattavine ikkunoineen, mutta itse ovea ei ole... Sellainen aika kiva yksityiskohta.
Avatar
Hallunisation
Viestit: 685
Liittynyt: 28.09.2009 17:19
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Hallunisation »

Auto pestyinä vanhoista pölyistään. Oli muuten jumalauta piukassa toi pöly :D

Kuva
Kuva

Ikäisekseen hyväkuntoinen, mutta ruostekohtia on kyllä löytynyt ja aika paljon.. Lisään kokoajan lisää kuvia tämän kesän ajalta kun kerkeän.
Avatar
Hallunisation
Viestit: 685
Liittynyt: 28.09.2009 17:19
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Hallunisation »

Ja alkukesästä projekti varsinaisesti alkoi ja kun aloin tutkimaan niin ruostetta löytyi alkuun tällaisista paikoista.

Auto oli 80-luvulla hylätty katsastuksessa takakaarien ruostumisen takia eikä aivan suotta. :D

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Hallunisation
Viestit: 685
Liittynyt: 28.09.2009 17:19
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Hallunisation »

Joo sisusta on juuri sellainen. Eli kaikki muuten on kuin ovessa, mutta itse ovea ei kuitenkaan ole. :D Monta kertaa olen takapenkillä jotain häärätessäni etsinyt kuumeisesti ovenkahvaa ja taas tajunnut että ei sitä ovea siinä ole :D
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Jos ei nappaa etuloksujen korjaushitsaus, uusiakin olisi tarjolla :wink:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Hallunisation
Viestit: 685
Liittynyt: 28.09.2009 17:19
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Hallunisation »

Ostin jo kesällä Pekka Leikkaalta uudet etuloksut ja ne on jo paikoillaankin, kun nää projektin kuvat ja tiedot on kesän ajalta, kun en ole vielä enemmän kerennyt naputteleen. :) Paljon pitäisit niille muuten hintaa jos miettisin ostavani varalle uudet kun on toisen 128:n osto ensi kesänä ollut mielessä.
Avatar
Hallunisation
Viestit: 685
Liittynyt: 28.09.2009 17:19
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Hallunisation »

Kone huoneeseen tein ensimmäisenä korjauspalat molemmille puolille:

Kuva
Kuva

Seuraavaksi kävin noitten etulokasuojien kimppuun:

Kuva

Ihme kyllä tuolla sisällä taas ei ollut yhtään ruostetta:

Kuva

Tuossa taas kuvaa kun autoa on vähän purettu ja etulokasuojat vaihdettuna:

Kuva
Avatar
Hallunisation
Viestit: 685
Liittynyt: 28.09.2009 17:19
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Hallunisation »

Sattuisiko kukaan tietämään mistä saisin tuohon maskiin tuon fiat-merkin ja helmoihin ne pitkät listat? Kun tekisi mieli tehdä autosta mahdollisimman original. :wink:

JA tärkein kaikista. Mistä löydän sivupeilit jotka tuossa autossa olivat alunperin kiinni etulokasuojissa??
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Hallunisation kirjoitti:Sattuisiko kukaan tietämään mistä saisin tuohon maskiin tuon fiat-merkin ja helmoihin ne pitkät listat? Kun tekisi mieli tehdä autosta mahdollisimman original. :wink:

JA tärkein kaikista. Mistä löydän sivupeilit jotka tuossa autossa olivat alunperin kiinni etulokasuojissa??
Mulla ois 2kpl tuollaisia uusia maskeja.. kromisia.
toisesta puuttuu se fiat merkki siitä kehyksen sisältä mutta aihio on hankittu.

mulla on myös jonkun kuntoiset helmalistat ja kiinnikkeet.
GFF 1738
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Eiks farkussa ollut kanssa se keulamerkki jossa oli ne viikset kuten 4-luukkuisessa Berlinassakin, 2-luukkuinen on taas ilman viiksiä. Millaiset peilit tuossa lokareissa on olleet...? Aika usein vanhemmissa kaseissa on ollut sama kuin Nipankin museoprojektissa, mutta vaan kuskin ovessa. Tuota samaa peliliä on myös muissa tuon ajan Fiateissa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Samaa peiliä käytetään taakse jäävän tien tarkkailuun ainakin malleissa (seat)600 ja 850.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Vastaa Viestiin