JaLLu kirjoitti:
Tarkoitat varmaankin Microplex. Digiplex(2?) ei taida tarvita kun vauhtipyörän anturin.
No, myös Microplex. Kampiakselin jakopään puolinen anturi (joissain systeemeissä tosin sijoitettuna vastaavilla ajoitusnastoilla vauhtipyörän sisäänkin) sanelee ajoituksen joten se on se tärkeämpi anturi, sitä ilman ei tulla millään juttuun. Eikä nuo kumpikaan tosin toimi ilman vauhtipyörän pään anturiakaan (sitä joka lukee starttikehän hampaita ja antaa kierroslukutiedon).
Digiplex 2:ssa ei sen puoleen edes ole muuta kuin jakopään puoleinen anturi. Vauhtipyörän anturi on saatu kierrettyä käyttämällä jakopään ajoituspyörän epäsymmetristä hammastusta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Joo, en mä enään muista mikä se Mk1 Tie Unon sytkäjärjästelmä on, kun on kulunut yli 10 vuotta sen istuttamisesta kasin keulalle. Eikä se oikein toiminut sen moottorikombinaation kanssa, niin se tuli vaihdettua hieman perinteisempään järjästelmään...
Ei Tie Unon vp:n kanssa ole pakko käyttää 5-v laatikkoa 4-v laatikolla mentiin monta vuotta, vaikka sopia 5-v laatikoitakin oli hyllyssä... Toki startin kanssa on pientä askartelua, mutta ei mitään ylitse pääsemätöntä.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Joo huomasin viime keväänä myös tuon, että starttia kun vähän modaa niin sen saa juuri ja juuri sopimaan tuonne sen verran eri kohtaan että menee hampaalle. Välystä vaan tarttis saada lisää kun piti kevään starttausyrityksissä aikamoista murinaa kun oli liian lähellä
Jos viikonloppuna nostaisi vakiotekniikan TAAS pois ja tiputtaisi tuunon koneen tilalle. Bensapuolen ja vesikierron voisi yrittää saada kuntoon seuraavana viikonloppuna kun tämä viikonloppu menee suurimmaksi osaksi iskaritornimodailuissa.
ja 1300ti otan viikonloppuna kuvaa sisustasta ja lykkään tänne niin saa parempaa infoa.
Tuli riehuttua 2kk fiatin kimpussa oikein urakalla kun sain tammikuuss tietää että auto hyväksyttiin nuori rakentaja kilpailuun American Car Showhun. Talven aikana vaihoin kaaret ja levitin niitä pari senttiä, helmat vaihdoin myös ja laskin helmalinjaa 1,5cm normaalia alemmas. Auto maalattiin kauttaaltaan sekä kaikki ruostepilkut poistettiin joka ikisestä paikasta. Ilmajousitus tuli etupäässä uusiksi muokatuilla mk2 golf tolpilla sekä iskaritornien reilulla korotuksella ja levityksellä. Tein 15x7,5 koon uudet homemade-vanteet ja ne saivat VW mexico beigen värikseen. Sisusta satiin nippuun ja siitä tuli parempi kuin hyvä hetken vääntämisen jälkeen.
Auto saatiin valmiiksi ACS:ssään ja tässä pari lainattua kuvaa miltä Fiat nykyään näyttää:
On se hienon värinen. Alkuperäiset kromatut pillerikapselut ja levitetyt Fiatin vanteet sopisivat minusta noin hyvin viimeisteltyyn kokonaisuuteen trukinpyöriä paremmin, vaikka itse tehdyt vanteet hauskat varmadti ovatkin. Minulla olisi noita 5,5" peltivanteita vielä läjä jemmassa. Omaan projektiin voisi sellaiset ehkä myös teettää, nykyiset Stilautot ovat ihan liian modernit...
Juu tuli napattua alle 25-vuotiaille auton rakentajille tarkoitettu Nuori Rakentaja 2013-kilpailun voitto fiatilla
Ei tuu missään nimessä pillerikapseleita tai muuta "orkkista" vanteiksi kun nimenomaan tarkoitus on tuoda autovanhusta nykypäivään. Idea ei ole korostaa vanhuutta vaan modernisoida hyvällä maulla. Tekniikan kun vielä saa laitettua, tehtyä perään pienen asuntovaunun ja kaikkea pientä niin alkaa oleen paketti valmis