Fiat 128 Familiare
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
Huomenna klo 11 autoa saapuu mobilian pihaan kuvaamaan spinneri magazinen kuvaaja ja talven aikana saa lukea autosta myös lehdessä
Re: Fiat 128 Familiare
Noilla iskarivirityksillä ei sitte kannata yrittääkään katsastaa tota autoo.Pitää olla olla aikamoista faktaa,et kestää noi hitsaukset.
Fiat 131 Abarth replica+Alfa 75 TSx2+HD
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
Juu tiedän kyllä, tai on tälläkin foorumilla sellaisia autoja jotka on tuollaisilla virityksillä katsastettu, mutta ei siitä enempää.
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
Noniin, nyt alkoi peltityöt ja tällästä sain aikaiseksi viikonlopun aikana.
Ensin vanhaa kaarta ja kylkeä pois:
https://lh3.googleusercontent.com/-puox ... C12332.JPG
Sitten sisälokarille vähän leikkailua ja taivutetaan ylöspäin että saadaan lisää tilaa renkaalle pyöriä:
https://lh4.googleusercontent.com/-cdNL ... C12345.JPG
Sitten pieniä kolmiopellinpaloja taivutuksesta syntyneisiin rakoihin ja migillä takaisin kasaan:
https://lh6.googleusercontent.com/-8oMQ ... C12349.JPG
Seuraavaksi pisteillä pokattuun kylkipeltiin uusi kaari kiinni:
https://lh5.googleusercontent.com/-lAk- ... C12356.JPG
Viimeiseksi lamellilaikalla pisteet tasaiseksi ja näin meillä on uusi kaari kasissa:
https://lh3.googleusercontent.com/-9YMV ... C12365.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-xFon ... C12373.JPG
Ensin vanhaa kaarta ja kylkeä pois:
https://lh3.googleusercontent.com/-puox ... C12332.JPG
Sitten sisälokarille vähän leikkailua ja taivutetaan ylöspäin että saadaan lisää tilaa renkaalle pyöriä:
https://lh4.googleusercontent.com/-cdNL ... C12345.JPG
Sitten pieniä kolmiopellinpaloja taivutuksesta syntyneisiin rakoihin ja migillä takaisin kasaan:
https://lh6.googleusercontent.com/-8oMQ ... C12349.JPG
Seuraavaksi pisteillä pokattuun kylkipeltiin uusi kaari kiinni:
https://lh5.googleusercontent.com/-lAk- ... C12356.JPG
Viimeiseksi lamellilaikalla pisteet tasaiseksi ja näin meillä on uusi kaari kasissa:
https://lh3.googleusercontent.com/-9YMV ... C12365.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-xFon ... C12373.JPG
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
Torinolainen räätälifirma alkaa ensiviikolla tekemään uutta sisustaa fiattin, nykyisen alkuperäisen sisustan saumat alkaa jokapaikasta ratkeamaan niin pitää vaihtaa ennenkuin leviää täysin. Katsotaan minkälainen kyhäelmä sieltä saapuu, mutta taitavaa porukkaa ainakin nettisivujen "portfolion" perusteella.
Re: Fiat 128 Familiare
Mites toin sisälokasuojan liitit kaareen?
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
En itse kaareen liittänyt ollenkaan juuri sillä että mahdollisimman paljon saisi pyörälle tilaa pyöriä. Hitsasin sisäkaaren 6cm kaaren reunaa ylemmäs eli kykipeltiin muutamilla parin sentin saumoilla kiinni. Kunnon maali päälle ja koriliimalla vesitiiviiksi ettei kura yms. pääse väärälle puolelle.
Re: Fiat 128 Familiare
Kerro lisää verhoomosta, linkki ja mitä maksaa?
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
Katsotaan nyt minkälainen sisusta saapuu ennenkuin mainostan, aikaisempaa kokemusta ei kyseisestä verhoomosta ole.
Päivitys muuten.
Ensi viikonloppuna pääsee taas tallille ja toivottavasti saan viimein toisenkin puolen helman vaihdettua niin kasi alkaa jo oleen suhteellisen suorapeltinen ja viimeisetkin ruostepaikat on saatu parsittua. Keulan puolesta hiekkapelti menee vielä vaihton ja sitten alkaa armoton työ että auton saa oikeasta kiinni tiehen. Kaikki tukivarret tulee vielä vaihtuu eteen ja taakse.
Lämmintä tallia alkais taas kaipaileen kun näillä +5 keleillä ei viitsi alkaa pakkelia leipoa kylkiin, mutta voi olla että työtä piisaa auton kanssa muutenkin kevääseen saakka ilman pohjien aloittamistakin
5-vaihteinen loota pitää vielä metsästää talven aikana että viimein saisi kierrokset putoamaan kun matka-ajoa tulee kesällä paljon sekä olisi tarkoitus lähteä kesällä kiertämään ruotsin autotapahtumia kasilla
Päivitys muuten.
Ensi viikonloppuna pääsee taas tallille ja toivottavasti saan viimein toisenkin puolen helman vaihdettua niin kasi alkaa jo oleen suhteellisen suorapeltinen ja viimeisetkin ruostepaikat on saatu parsittua. Keulan puolesta hiekkapelti menee vielä vaihton ja sitten alkaa armoton työ että auton saa oikeasta kiinni tiehen. Kaikki tukivarret tulee vielä vaihtuu eteen ja taakse.
Lämmintä tallia alkais taas kaipaileen kun näillä +5 keleillä ei viitsi alkaa pakkelia leipoa kylkiin, mutta voi olla että työtä piisaa auton kanssa muutenkin kevääseen saakka ilman pohjien aloittamistakin
5-vaihteinen loota pitää vielä metsästää talven aikana että viimein saisi kierrokset putoamaan kun matka-ajoa tulee kesällä paljon sekä olisi tarkoitus lähteä kesällä kiertämään ruotsin autotapahtumia kasilla
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
Piitkästä aikaa päivitystä.
Eli molemman puolen kaaret ja helmat vaihdettu suht koht pienillä pellin vetelyillä. Etulokarit tuli vahvistehitsattua kunnolla kiinni sekä toisen puolen iskaritorni tuli jo modattua reilusti suuremmaksi. Nyt 15" vanne kolataa ilmajouset tyhjettyä nätisti kaareen kiinni.
Tuli haettua viikonloppuna toinen 1,3TIE kone varastoon ja noista kahdesta pitäisi leipoa kasaan viimein yksi toimiva. Nyt on järjestelmällisesti tarkastettu useaan kertaan kaikki johtosarjan osat ja merkittyä kunnolla.
Eli taas tyhmä kysymys noista ohjausbokseista. Mitä eroa olikaan uudemman ja vanhemman tuunon pokseilla? Kun mikropleksi ja jetronic boksit on nyt molemmat erilaisia..?
JA mihin tuo nyt virallisesti kaipaa tuota vauhtipyörän tietoa? generoiko se sen vain kierrosluku tiedoksi mittarille vai käyttääkö ruoskutus/kipinäpuolikin sitä oikeasti johonkin? Eli jos on erikokoinen vauhtipyörä ja nopeustieto on sekasin niin onko koko auton käynti sekasin?
Eli molemman puolen kaaret ja helmat vaihdettu suht koht pienillä pellin vetelyillä. Etulokarit tuli vahvistehitsattua kunnolla kiinni sekä toisen puolen iskaritorni tuli jo modattua reilusti suuremmaksi. Nyt 15" vanne kolataa ilmajouset tyhjettyä nätisti kaareen kiinni.
Tuli haettua viikonloppuna toinen 1,3TIE kone varastoon ja noista kahdesta pitäisi leipoa kasaan viimein yksi toimiva. Nyt on järjestelmällisesti tarkastettu useaan kertaan kaikki johtosarjan osat ja merkittyä kunnolla.
Eli taas tyhmä kysymys noista ohjausbokseista. Mitä eroa olikaan uudemman ja vanhemman tuunon pokseilla? Kun mikropleksi ja jetronic boksit on nyt molemmat erilaisia..?
JA mihin tuo nyt virallisesti kaipaa tuota vauhtipyörän tietoa? generoiko se sen vain kierrosluku tiedoksi mittarille vai käyttääkö ruoskutus/kipinäpuolikin sitä oikeasti johonkin? Eli jos on erikokoinen vauhtipyörä ja nopeustieto on sekasin niin onko koko auton käynti sekasin?
Re: Fiat 128 Familiare
TIE Unon bokseissa on ainakin sen verran eroa, että uudemmissa on Lambda-anturointi, joka vanhemmista puuttuu.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: Fiat 128 Familiare
Tie Unon ruisku sekä sytkä ovat naimisissa keskenään siten, että sytkä on määräävä ja ruisku toimii sen mukaan. Ruisku ei tarvitse kuin sytytyspulssi tiedon, eli on kiinni sytkäpiirissä vain yhdellä johdolla. Sytkäjärjästelmän ei siis tarvitse olla Digiplexi, kaikki käy, kunhan on toteutettu yhdellä puolalla.Hallunisation kirjoitti:JA mihin tuo nyt virallisesti kaipaa tuota vauhtipyörän tietoa? generoiko se sen vain kierrosluku tiedoksi mittarille vai käyttääkö ruoskutus/kipinäpuolikin sitä oikeasti johonkin? Eli jos on erikokoinen vauhtipyörä ja nopeustieto on sekasin niin onko koko auton käynti sekasin?
Digiplexi tarvitsee sekä jakopään puoleisen anturin, että vauhtipyörän anturin toimiakseen. Myös vauhtipyörän starttikehän (hammastuksen lukumäärä) pitää olla sama kuin Tie Unossa, vaikka jotkut kivenkovaan väittävät, ettei sillä ole mitään merkitystä Jos hammaskehän hammastuksen lukumäärä on väärin -> sytytysajankohta on väärin = ruiskutus ajankohta on väärin = kierrosluku tieto on väärin.
Kierroslukumittarin signaali menee aivan perinteisesti puolalta.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Fiat 128 Familiare
Tarkoitat varmaankin Microplex. Digiplex(2?) ei taida tarvita kun vauhtipyörän anturin.Keltsi kirjoitti:Hallunisation kirjoitti:JA mihin tuo nyt virallisesti kaipaa tuota vauhtipyörän tietoa? generoiko se sen vain kierrosluku tiedoksi mittarille vai käyttääkö ruoskutus/kipinäpuolikin sitä oikeasti johonkin? Eli jos on erikokoinen vauhtipyörä ja nopeustieto on sekasin niin onko koko auton käynti sekasin?
Digiplexi tarvitsee sekä jakopään puoleisen anturin, että vauhtipyörän anturin toimiakseen.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Fiat 128 Familiare
Okei, eli pakko hankkia se 5-lovinen loota että saa paketin toimimaan kun sopivaa starttia ei tie-uunon isompi vauhtipyörä + 4-lovinen loota yhdistelmällä saa.. 5-lovisen lootan kanssa vain tuolla reilulla madalluksella ei taida loota mahtua olemaan ilman kallistuksenvakaajan reilua modailua?
Uus kone on vielä syksyllä ollut käynnissä ja ajettu sekä myyjä kovasti väitti koneen olevan juuri kunnostettu (näyttää ulospäin kyllä siltä kun ei vuoda öljyä, lohko on juuri maalattu ja kansi ei ole hapettunut ulkopuolelta lainkaan) joten tuota konetta en avaa lainkaan. Kiinni siis imusarja, pakosarja, ahdin, suuttimet, jakopää, öljynlauhdutin, tulpanjohdot, anturit yms. kaikki.
Eli loota hankkia -> tiputtaa paketti nokalle -> bensalinjat, johtosarja, ahtoputket ja vesiletkut ja koekäynnistys.
Toivottavasti nyt ei mikään iske päin kasvoja ja hörähtää iloisesti käyntiin. vieläkin vahva vitutus viime keväisestä parin kuukauden rumbasta koneen käyntiin saamikseksi ilman mitään tulosta tai syytä.
Googletuksen perusteella nuo mukana tulleet boksit ovat 85-89 ilman kattia olleesta mallista eli on ilmeisesti myös ilman lambda-anturia.
Uus kone on vielä syksyllä ollut käynnissä ja ajettu sekä myyjä kovasti väitti koneen olevan juuri kunnostettu (näyttää ulospäin kyllä siltä kun ei vuoda öljyä, lohko on juuri maalattu ja kansi ei ole hapettunut ulkopuolelta lainkaan) joten tuota konetta en avaa lainkaan. Kiinni siis imusarja, pakosarja, ahdin, suuttimet, jakopää, öljynlauhdutin, tulpanjohdot, anturit yms. kaikki.
Eli loota hankkia -> tiputtaa paketti nokalle -> bensalinjat, johtosarja, ahtoputket ja vesiletkut ja koekäynnistys.
Toivottavasti nyt ei mikään iske päin kasvoja ja hörähtää iloisesti käyntiin. vieläkin vahva vitutus viime keväisestä parin kuukauden rumbasta koneen käyntiin saamikseksi ilman mitään tulosta tai syytä.
Googletuksen perusteella nuo mukana tulleet boksit ovat 85-89 ilman kattia olleesta mallista eli on ilmeisesti myös ilman lambda-anturia.
Re: Fiat 128 Familiare
Kerro nyt tuosta verhoomosta, saako sieltä Fiatin omia kankaita? Pitäisi laittaa oman kasin penkit kevääksi kuntoon vielä...