Thema 16v autom. -93
Re: Thema 16v autom. -93
Mites nuo ovipahvit lähtis suosiolla? Onko siellä semmoset muoviset klipsit jotka menee aina rikki.. Voisi nimittäin alkaa rasvailemaan lukkomekanismeja sekä koittaa herkistellä sähköikkunoita.
Niin ja edelleen olis hakusessa se jarrutehostin tähän, selkeesti vuotaa nyt toi oma kokoelma viritys ja jarrupoljin on suhteellisen jäykkä
Niin ja edelleen olis hakusessa se jarrutehostin tähän, selkeesti vuotaa nyt toi oma kokoelma viritys ja jarrupoljin on suhteellisen jäykkä
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Thema 16v autom. -93
Jokunen ruuvi siellä on ja sitten ne klipsit. Ja yläreuna taisi olla pykälän takana. Ei siinä mitään ihmeellistä ole - kyllä ne on ihan maalaisjärkeä käyttämällä helposti irronneet...
Klipsit säilyy hyvin ehjänä kun on siihen sopiva työkalu - Biltemastakin sellaisen saa...
Klipsit säilyy hyvin ehjänä kun on siihen sopiva työkalu - Biltemastakin sellaisen saa...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Thema 16v autom. -93
Saisikohan motonetistä, voisi joku kerta käydä kattomassa. Jääköön nyt toistaiseksi sitten kun ei viitsisi alkaa rikkomaan paikkoja niinkuin yleensä..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Thema 16v autom. -93
Tuota työkalua nyt saa suunnilleen mistä tahansa autotarvikeliikkeestä. Varmaan siitä lähimpänä kotikulmia olevastakin. Tällaisesta siis kyse:
http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/ ... w/3723/137
http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/ ... w/3723/137
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Thema 16v autom. -93
Jeps täytyy hakea jossain välissä, thema kun vaan ei ole omassa kotona niin vaan joskus viikonloppuisin ois mahis noita laitella.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Thema 16v autom. -93
Tuli huvikseen mittailtua tuon romu-33 alfan jarrutehostajan mittoja niin muuten täsmäisi mutta polkimelle on taas vääränlainen kiinnitys, siinä kun on sellainen haarukka ja tuossa themassa taas se tappi jossa on reikä tulee tavallaan polkimen sisään. Mutta jos vähän hitsailisi tai vaihtaisi kierteillä tuon pään niin saisi varmaan ihan hyvän, täytyy tutkia asiaa.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Thema 16v autom. -93
Iso kiitos Arpatille koska -88(olikos se?) cromasta löytyi ilmeisesti samanlainen tehostin, parin viikon päästä kun on lomaa niin pääsee kokeilemaan.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Thema 16v autom. -93
-88 juu... Toivotaan että saat sopimaan...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Thema 16v autom. -93
Thema sai uudet valssit eilen Ja Niva valmistautuu jyskälän reissuun.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Thema 16v autom. -93
Huhpuh, pääsi Thema hieman keittämään kun vesipumppu teki lopullisen tenän kesken matkan(vedet pihalle akselin tyvestä). Onneksi näyttää siltä että kansipahvi on säästynyt, tarkkaillaan vielä..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Thema 16v autom. -93
Noi vanteet on kyllä perhanan nätit.. 8) Ei Nivakaan omalla tavallaan huonolta näytä, lienee toimiva peli. Ootko päässy paljon maastossa vetämään? Muistan kun joskus PV:llä töissä ollessa oli niin saatanan tylsää, että ajeltiin ympäri Isosaarta UAZeilla ja ne kyllä meni yllättävän näppärästi metsässä, kunhan sai käyntiin.
Re: Thema 16v autom. -93
Mettäkoneuraa on jonkin verran tullu ajeltua mutta ei mitään isompia. Ihan hyvä työauto mutta maantiellähän tuohon kyllä leipääntyy hyvin äkkiä. Huomasimpa muuten että on sama väritys molempien vanteissa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Thema 16v autom. -93
Dodiin kylläpä muuttu jarrutuntuma kun ekaa kertaa on toimiva tehostin. Samalla rasvailin kaasuvivustoa ja kaasupoljinkaan ei jumita enään niin. Sai taas puolimoottoritilaa purkaa tehostimen vaihdossa mutta tuohan nyt jo sujuu, löytyi suhteellisen epäilyttävä abs-anturin liitinkin(ihan haperoa) Täytys joskus käyä nuo anturit ja piuhat läpi kunnolla josko se siitä lähtis toimimaan.
Nyyt täytys tuota kansipahvihommaa tutkia, öljyt näyttää hyviltä. Nesteet on tosi tummat ja hieman öljysen näköiset mutta olivat jo aikasemminkin aika paskaset, jos olisi tuuri käynyt niin sieltä olisi vaan lähteny paskaa liikkeelle kun se keitti..? Täytyy vielä jossain kohtaa vaihtaa nesteet ja katsoa miten kehittyy.
Mutta ajattelin puristuspaineet mitata, jos siitä nyt mitään osviittaa kansipahvivikaan voi saada? No joka tapauksessa, mikäs olis näppärin keino katkasta bensantulo mittauksen ajaksi(vai tarvitseeko edes, ajattelin vaan että mittari ei ehkä tykkää bensasta?). Joku bensapumpun rele tai sulake nypätä irti, missähän semmosia sijaitsee..?
Nyyt täytys tuota kansipahvihommaa tutkia, öljyt näyttää hyviltä. Nesteet on tosi tummat ja hieman öljysen näköiset mutta olivat jo aikasemminkin aika paskaset, jos olisi tuuri käynyt niin sieltä olisi vaan lähteny paskaa liikkeelle kun se keitti..? Täytyy vielä jossain kohtaa vaihtaa nesteet ja katsoa miten kehittyy.
Mutta ajattelin puristuspaineet mitata, jos siitä nyt mitään osviittaa kansipahvivikaan voi saada? No joka tapauksessa, mikäs olis näppärin keino katkasta bensantulo mittauksen ajaksi(vai tarvitseeko edes, ajattelin vaan että mittari ei ehkä tykkää bensasta?). Joku bensapumpun rele tai sulake nypätä irti, missähän semmosia sijaitsee..?
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Thema 16v autom. -93
No tulipa jo mitattua ne, eipä niistä nyt varmaan voi sanoa juuta eikä jaata. Nätistihän tuo käy, varmaan selviää lisää sitten kun vaihtaa nesteet..
1. 12bar
2. 11bar
3. 12bar
4. 12bar
1. 12bar
2. 11bar
3. 12bar
4. 12bar
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Thema 16v autom. -93
Ei tuo TC kovin helposti pahviaan polta, kyllä siinä tarvitaan jo enemmän yritystä, kuin pieni keittäminen. Kannattaa toki seurailla nesteitä jonkun aikaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.