Thema 16v autom. -93
Thema 16v autom. -93
Näinhän täällä käy, juuri kun on pääsemässä eroon yhdestä fiatista(128sc) niin täytyy ottaa yksi lancia talteen
Thema on vielä hakematta, josko tänään tai huomenna. Kyseessä siis automaattilaatikolla oleva yksilö, vuosi sitten jäänyt katsastamatta rikkinäisen jarrutehostimen takia kun on kuulemma niin vaikea löytää uutta osaa. On sopivasti ensiviikko syyslomaa niin voi tehdä hieman kuntokartoitusta ja mikäli jostain löytäisi toimivan tehostimen eikä muuta isoa laitettavaa löydy niin leimalle veisin mieluusti. Muuten taitaa mennä purkuun ellei sitten jotakuta kiinnosta kokonainen auto(?).
Mikähän siinä on että aina puolen vuoden välein täytyy joku italo hommata nurkkiin pyörimään.. Ei näistä pääse ikinä eroon
Thema on vielä hakematta, josko tänään tai huomenna. Kyseessä siis automaattilaatikolla oleva yksilö, vuosi sitten jäänyt katsastamatta rikkinäisen jarrutehostimen takia kun on kuulemma niin vaikea löytää uutta osaa. On sopivasti ensiviikko syyslomaa niin voi tehdä hieman kuntokartoitusta ja mikäli jostain löytäisi toimivan tehostimen eikä muuta isoa laitettavaa löydy niin leimalle veisin mieluusti. Muuten taitaa mennä purkuun ellei sitten jotakuta kiinnosta kokonainen auto(?).
Mikähän siinä on että aina puolen vuoden välein täytyy joku italo hommata nurkkiin pyörimään.. Ei näistä pääse ikinä eroon
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Dodiin, Thema pihassa. Vuosimalli näyttää olevan -93, tarkemmin ei vielä kerennyt ihmettelemään. Korkattiin tässä italialainen kuohuviinipullo tämän kunniaksi
Kansiremontti kuulemma tehty muutama vuosi sitten. Täytyisi nyt löytää tuohon sopiva jarrutehostin kun alkuperäinen on ruostunut puhki. Näissä on ilmeisesti jotain eroja kun myyjä kertoi että joku Theman tehostin ei sopinut. Sitten vois miettiä että katsastaakko vai laittaako talteen. Ei tota nyt ihan viittisi purkuunkaan laittaa..
Kansiremontti kuulemma tehty muutama vuosi sitten. Täytyisi nyt löytää tuohon sopiva jarrutehostin kun alkuperäinen on ruostunut puhki. Näissä on ilmeisesti jotain eroja kun myyjä kertoi että joku Theman tehostin ei sopinut. Sitten vois miettiä että katsastaakko vai laittaako talteen. Ei tota nyt ihan viittisi purkuunkaan laittaa..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Tuon tehostimen (numerolla 9943706) pitäisi olla muuttunut 2/1991 ja sen jälkeen valmistetuissa Themoissa (ilm. valmistusnumerosta 270567 alkaen) ja Cromissa (300691 alkaen.) "Reduced pedal travel", eli muutoksella saatu lyhennettyä polkimen liikerataa. Eiköhän systeemin saisi toimimaan silläkin, että ottaa kaikki rojut (poljinasetelma, tehostin ja pääsylinteri) samasta autosta. Toivottavasti projekti tulee olemaan jotain rakentavampaa, kuin paalausta.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Duota-noin, ainakin 89-mallisessa I-korisessa on jo sama tehostin kun uudemmissakin siitä päätellen että sellainen sopii kolmoskoppasen poljinasetelmaan. Ja vanhan 86-mallisen Cromun tehostin ei tuohon kasiysiin sovi.
Poljinasetelman vaihtamisesta voi tehdä haasteellisen sellaisen löytämisen automaatista - ja ei tuon vaihtaminen mikään herkkuhomma ole joten kyllä mä etteisin ennemmin sen oikeanlaisen tehostimen.
Poljinasetelman vaihtamisesta voi tehdä haasteellisen sellaisen löytämisen automaatista - ja ei tuon vaihtaminen mikään herkkuhomma ole joten kyllä mä etteisin ennemmin sen oikeanlaisen tehostimen.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Juu ja täälläkin saattaa olla -86 automaatti croman tehostin... Romuun ei ole ainakaan mennyt...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Tarjontaa tuntuu olevan, hieno juttu. Täytyy ensin varmistaa että olisko kaverin croman raadossa sopiva tehostin.
Tässä mallailin Ronal A1:siä theman alle ja toimii. Sitten purin jakopäänkopan irti, ah näitä etuvetosten konehuoneita. Piti pakokaasujen takaisinkierrätys systeemiä purkaa ja laturin hihna irrottaa tieltä. Kansi- ja jakopäänremppa on tehty kolmisen vuotta sitten, hihna on silmämääräisesti ok kunnossa joten uskalsi kokeilla käynnistämistä.
Sehän lähti kuin palmun alta. 8) Mutta alko kuulumaan korkeata vikinää jakopäästä kun anto vähän kierroksia ja sitten tulikin jo kiire sammuttaa kone. Käynnistelin vielä pari kertaa ja lopulta taisi ääni kadota lähes kokonaan. Se on vuoden seissyt käynnistämättömänä, oliskohan kiristäjä pitänyt tuon äänen..? Laturinhihnan luistamiselta se ei kuulostanut. No jakohihna menee vaihtoon kuitenkin, ajattelin että ei tarvitsisi kiristäjää vaihtaa mutta ehkä parempi sekin vaihtaa samalla. Niin ja pitäisiköhän se tasapainoakselin hihna heittää menemään..
Tässä mallailin Ronal A1:siä theman alle ja toimii. Sitten purin jakopäänkopan irti, ah näitä etuvetosten konehuoneita. Piti pakokaasujen takaisinkierrätys systeemiä purkaa ja laturin hihna irrottaa tieltä. Kansi- ja jakopäänremppa on tehty kolmisen vuotta sitten, hihna on silmämääräisesti ok kunnossa joten uskalsi kokeilla käynnistämistä.
Sehän lähti kuin palmun alta. 8) Mutta alko kuulumaan korkeata vikinää jakopäästä kun anto vähän kierroksia ja sitten tulikin jo kiire sammuttaa kone. Käynnistelin vielä pari kertaa ja lopulta taisi ääni kadota lähes kokonaan. Se on vuoden seissyt käynnistämättömänä, oliskohan kiristäjä pitänyt tuon äänen..? Laturinhihnan luistamiselta se ei kuulostanut. No jakohihna menee vaihtoon kuitenkin, ajattelin että ei tarvitsisi kiristäjää vaihtaa mutta ehkä parempi sekin vaihtaa samalla. Niin ja pitäisiköhän se tasapainoakselin hihna heittää menemään..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
hihna
Hieno rekkari autossasi. Minulta löytyy BGC-276.
Mutta asiaan. Voihan tuon tasapainohihnan heittää menemään. Itse olen pitänyt paikallaan. Kerran se tosin aiheutti ongelmia kun etummaisen akselin hihnapyörän pultti aukesi.
Melko korkeaa vinkunaa pitää myös liian kireällä oleva jakohihna. Lisäksi siellä on pari muutakin laakeria kiristimen lisäksi. Niistä löytyy tietoa forumilta.
Mutta asiaan. Voihan tuon tasapainohihnan heittää menemään. Itse olen pitänyt paikallaan. Kerran se tosin aiheutti ongelmia kun etummaisen akselin hihnapyörän pultti aukesi.
Melko korkeaa vinkunaa pitää myös liian kireällä oleva jakohihna. Lisäksi siellä on pari muutakin laakeria kiristimen lisäksi. Niistä löytyy tietoa forumilta.
Tätä hieman epäilinkin, kuitenkin yli vuoden seissyt ulkona käynnistämättömänä. Mutta eiköhän tuo selviä kun seuraavan kerran kurkkaa pellin alle ja hutkii aikansa.vvieri kirjoitti:Mutta muu vikinä voi olla merkki vaikkapa kiinnileikanneesta kiristinrullasta...
Taitaa olla tuo kaverin croma vanhempaa painosta, jotain 27xxxx oli runkonumero. Niin v-mäisessä paikassa ettei viitsi edes purkaa ellei ole varmasti sopiva osa. Otan yv:llä yhteyttä, Meltdowniin nyt ensimmäisenä.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Käynnistelin nyt taas tuota ja ääni katosi aika nopeasti. Todella kova ääni mutta ei oikeastaan seurannut kierroksia, alko vain kuulumaan heti kun tyhjäkäynniltä nosti ylöspäin. Mutta ei tosiaan kuulu nyt enään, ehkä huomenna taas? Viikonloppuna voisi irrottaa molemmat hihnat ja tarkistella kiristimet ja sitten laittaa tilausta heikalle. Kaipaa tuo moottorin jakopään tukipuslakin uusimista.
Tässä vielä kuva jakopäästä: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2311446.jpg
Ja muutama muu kuva: http://kuvablogi.com/blog/6128/15/
Ainiin, joku punainen check valo palaa mittaristossa. Mitähän se meinaa? Hmm jaa vastaampa itse, ehkäpä se vaikuttaa että jarrupääsylinteri ja säiliö on irti..
Tässä vielä kuva jakopäästä: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2311446.jpg
Ja muutama muu kuva: http://kuvablogi.com/blog/6128/15/
Ainiin, joku punainen check valo palaa mittaristossa. Mitähän se meinaa? Hmm jaa vastaampa itse, ehkäpä se vaikuttaa että jarrupääsylinteri ja säiliö on irti..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Se check-valo käskee kurkkaaman valvontalaitteeseen, joka todennäköisesti näyttää jarrujen varoitusvaloa.
Tiedä sitten, onko etuvetoaskeissa ollut samaa vikaa, kuin takavedoissa - ja jos Themassa on ZF4HP-laatikko - mutta ei välttämättä kannata sitten tehdä niin, että kaasuttelee kovasti vapaa-asennossa. Noissa on tyyppivikana paineiden karkaaminen kytkinpakalta, mikä tietää em. tapauksessa nopeaa kitkapintojen palamista, mistä taas seuraa, että ainoastaan pakki toimii.
Tiedä sitten, onko etuvetoaskeissa ollut samaa vikaa, kuin takavedoissa - ja jos Themassa on ZF4HP-laatikko - mutta ei välttämättä kannata sitten tehdä niin, että kaasuttelee kovasti vapaa-asennossa. Noissa on tyyppivikana paineiden karkaaminen kytkinpakalta, mikä tietää em. tapauksessa nopeaa kitkapintojen palamista, mistä taas seuraa, että ainoastaan pakki toimii.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.