F 127 903cc->1580cc Turbo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
joel127
Viestit: 504
Liittynyt: 15.06.2009 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joel127 »

Tässä vaiheessa en kyllä kehtaa lopettaa projektia ja heittää sitä menemään. Mutta siinä olette oikeassa että tulee likaa kerralla.

Vakio tekniikkaa en laita takaisin, ihan vaan sen takia kun tuota rahaa on mennyt koneen osien ostoon ihan tarpeeksi. Niin kyllä se sinne menee vaikka väkisin. Onhan se hyvä vielä tässä vaiheessa puhua...
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ei kun ainakin mä meinasin et laittais sen Tuunon tekniikan vakiona...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Näemmä aika usein käy niin ettei se sellaisenaan siirretty tekniikka syystä tai toisesta lähdekään kukkumaan. Sellaisiin joihinkin oon megaruiskiksen sitten käynyt asentelemassa...

Itse oon kasannut omaa, italiankamppeiden antureille modattua versiota Megaruutasta.

Mutta yleisesti ottaen kannatettava ajatus tuo, että mahdollisimman vähän muutoksia kerralla.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
joel127
Viestit: 504
Liittynyt: 15.06.2009 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joel127 »

-HH- kirjoitti:Ei kun ainakin mä meinasin et laittais sen Tuunon tekniikan vakiona...
Niin. Minä tajusin että 903:sen :lol:
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Avatar
joel127
Viestit: 504
Liittynyt: 15.06.2009 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joel127 »

vvieri kirjoitti:Näemmä aika usein käy niin ettei se sellaisenaan siirretty tekniikka syystä tai toisesta lähdekään kukkumaan. Sellaisiin joihinkin oon megaruiskiksen sitten käynyt asentelemassa...

Itse oon kasannut omaa, italiankamppeiden antureille modattua versiota Megaruutasta.

Mutta yleisesti ottaen kannatettava ajatus tuo, että mahdollisimman vähän muutoksia kerralla.
No sen näkee sitten joskus, että lähteekö kukkumaan(toivottavasti).
Eli modattu versio MS:stä sopisi "suoraan" vaikka turbo unoon?

Jos saisin t.i.en omilla bokseilla setin toimimaan normaalisti, niin voiko tuon MS:n laittaa sen jälkeen purkamatta koko keulaa(lue. moottoria)?
Kun eikös tuo squirtti tarvitse omat johdotuksensa...
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Niin, noihin on tehty siten että on kasattu yleensä Megalle johtosarja auton omilla antureilla. Ainoat muutokset antureihin ovat, että L-jetillisessä (kuten Uno ja Croma Tbot) kaasuläppäkytkin vaihtuu potikaksi (tuohon saa tehtyä helposti adapterin ainakin sille yleiselle Boschin anturille '0 280 122 001' ja käy suoraan akseliin) ja ilmamäärämittari jää pois. Marelli IAW:lla varustettuihin kamppeisiin ei tarvi vaihtaa mitään antureita.

Omien boksien liittimien ja megan välille voisi tehdä adapterinkin, mutta isompi homma ja epäluotettavampi lopputulos. Varsinkin kun alkuperäiset 2 boksia sijaitsevat etäällä toisistaan. Johtosarjan tekemisessä ei nyt niin iso homma kuitenkaan ole.

Tbo Unon koneeseen ei vielä mulla ole valmiita pohjasäätöjä mutta tässä keväämmällä sellaisetkin saadaan.

Mutta koita nyt ensiksi jos saat pelaamaan moottorin omilla kamppeilla, sehän kaikkein yksinkertaisinta tietysti on. Kannattaa vaan purkuvaiheessa merkata kaikki liittimet ja johdot todella huolellisesti, ne 2-napaiset liittimet kun on kaikki samanlaisia ja väärin kytkemällä voi rikkoa paikkoja.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
joel127
Viestit: 504
Liittynyt: 15.06.2009 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joel127 »

no minä en ole niitä johtosarjoja purkanut, eikä entinen omistaja merkannut. Mutta eiköhän ne paikoilleen mene.

Minulla on nyt tuo tempran alakerta ja siinä ei ole niitä öljyjettejä männille, nehän saa kyllä tuunosta. Mutta annan homman koneistamolle, mitä te olette maksaneet hommasta? Osaisi vähän varautua.
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

1.6 sohokoneissa yleensä öljyjetit on... ainakin niissä yksilöissä, joita mä oon purkanut.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
joel127
Viestit: 504
Liittynyt: 15.06.2009 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joel127 »

Ahaa :D

Luulin että vain turbollisissa olis. Pitänee tutkia tämä tarkemmin.

Isompaa turboa etsiskellyt, mutta kun ei oikein tiedä mikä olisi sopiva tuohon setuppiin. Pitäis saada ainakin 200hv tehoihin riittävä puhallin, niin eipähän huuda hoosiannaa koko ajan...
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Avatar
joel127
Viestit: 504
Liittynyt: 15.06.2009 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joel127 »

Mitenkä iso tuo Garretin T04 on. Nyt lähtis ehjä halvalla. Sopisko 1.6 koneen kylkeen. Otettu 2,5td fiudesta

Jos 250hp irtois tai olis "reserviä"...
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Kandee vähän kysellä muitakin mittoja ahtimesta.
Nuita nyt on monen kokoisia.
En itse laittas jos ei sitten joku TO3 ja 4 risteytys ja satasella saa.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Veikkaan ettei kyseessä ole nyt se pienissä kuorma-autoissa käytetty TO4:nen vaan joku pienempi... Muuten ihmettelisin että mitä se 2,5-litraisen koneen kaverina on tehnyt ellei jälkikäteen asenneltu.

Olisko mitään mittoja antaa, tai täydellistä tyyppikoodia?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
joel127
Viestit: 504
Liittynyt: 15.06.2009 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joel127 »

Niin minäkin epäilin tuota, ja kysyin myyjältä sitä. niin siipikoko oli muistaakseni 35, siis imupuolen. Oli vähän liian pieni.

Taitaa tuolla oikealla T04 päästä 400-500 hevoseen riippuen siivistä :roll:

Ei muuta kuin uutta etsimään
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Silleen TODELLA karkeesti.
40 mm. kompuran.
50 mm turbiini.
Riittää sinne 250 hp. hikoillen

Garretin sivuilta saa ihan ok. suuntia kans.

Tuollasella 2,5 diesel fiuden vakiolla kkk:n hyrrällä 1,3 sohosta penkannu 188 hp. 1,3 bar. vakiolla turbounskin putkella viäl.
Tosin tulos muuttui kun poistettiin pakoputki :)
Avatar
joel127
Viestit: 504
Liittynyt: 15.06.2009 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joel127 »

Noniin Eli tuommoista etsimään.
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Vastaa Viestiin