F 127 903cc->1580cc Turbo
Pistetty suuttimet "tilaukseen". Katsotaan mitä tulee...Eipä ainakaan olleet kalliit 10e/kpl
Eli nyt metsästetään imusarjaa. Pistetty ilmoitus osto puolellekkin.
Kotisivut laitettu www- palkkiin, kuvablogin sijasta
Eli nyt metsästetään imusarjaa. Pistetty ilmoitus osto puolellekkin.
Kotisivut laitettu www- palkkiin, kuvablogin sijasta
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=76-5042
Tuo lienee kätevä kun meinaa kantta ruveta purkamaan? Kansi on irti ja ajattelin purkaa sen osiin. Vinkkejä voi laittaa liittyen purkuun tai kannen paranteluun.
Vois vaikka vähän harjoitella tuota porttausta. Vaikka aluksi hiomalla kaikki valu rösöt pois. Kai sekin tehoihin vaikuttaa.
Niin ja vielä tuosta kannesta että Kanattaako niitä venttiilien varsia lähteä ohentamaan. Mitä muuta niille kannattaa tehdä.
Tuo lienee kätevä kun meinaa kantta ruveta purkamaan? Kansi on irti ja ajattelin purkaa sen osiin. Vinkkejä voi laittaa liittyen purkuun tai kannen paranteluun.
Vois vaikka vähän harjoitella tuota porttausta. Vaikka aluksi hiomalla kaikki valu rösöt pois. Kai sekin tehoihin vaikuttaa.
Niin ja vielä tuosta kannesta että Kanattaako niitä venttiilien varsia lähteä ohentamaan. Mitä muuta niille kannattaa tehdä.
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Jos SOHC:n kannesta haluat venttiilit pois, niin tuolla onnistuu, mutta käteväksi tuota kapistusta ei voi luonnehtia, tuo nimittäin vääntyy sohon venttiilijousien kanssa. Sopiva paininholkki ja pylväspora voisi toimia paremmin, ellei hanki kunnollista venttiilijousipuristinta.joel127 kirjoitti:http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=76-5042
Tuo lienee kätevä kun meinaa kantta ruveta purkamaan? Kansi on irti ja ajattelin purkaa sen osiin. Vinkkejä voi laittaa liittyen purkuun tai kannen paranteluun.
Vois vaikka vähän harjoitella tuota porttausta. Vaikka aluksi hiomalla kaikki valu rösöt pois. Kai sekin tehoihin vaikuttaa.
Niin ja vielä tuosta kannesta että Kanattaako niitä venttiilien varsia lähteä ohentamaan. Mitä muuta niille kannattaa tehdä.
Itsekin puristimen voi tehdä:
Tuossa kuva jonkun tekeleestä, Sohoa varten tekisin vähän tukevamman mallin, mutta tuolla periaatteella olevaa on paljon helpompi käyttää kuin vinkaa.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=604
Tuon luulis kestävän
Mutta kun oikeen ajattelee, niin vien kannen kouluun ja puran sen siellä. Siellä on kunnon vempeet. Vois vaikka vähän koneistaa sitä...
Ideoita...
Tuon luulis kestävän
Mutta kun oikeen ajattelee, niin vien kannen kouluun ja puran sen siellä. Siellä on kunnon vempeet. Vois vaikka vähän koneistaa sitä...
Ideoita...
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
No nyt on jälleen saatu jotain aikaan. Ruvettu irroittamaan konetta seiskasta.
Pitää vielä saada vaihteen siirtovivut ja vetarit irti, niin voi koneen Tiputtaa/nostaa pois keulalta.
Neuvoja vetarin "helppoon" irroitukseen huolisin. Saako ne yläkautta irti?
Kohta koppa pyörii jo grillissä
Pitää vielä saada vaihteen siirtovivut ja vetarit irti, niin voi koneen Tiputtaa/nostaa pois keulalta.
Neuvoja vetarin "helppoon" irroitukseen huolisin. Saako ne yläkautta irti?
Kohta koppa pyörii jo grillissä
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Toinen vetari irti. Nyt pitäis saada vielä toinen.
Aluksi rupesin miettimään että ompas tämä fiat harrastus helppoa, kun kaikki lähtee auki aivan kuin olisi löysällä vaan.
Mutta kun pääs toiselle puolelle, niin saa sitten rehkiä toisenkin edestä .
Vissiiin toinen puoli rempattu lähiaikoina, vaikka osat olivatkin vaihtokuntoisia...
Aluksi rupesin miettimään että ompas tämä fiat harrastus helppoa, kun kaikki lähtee auki aivan kuin olisi löysällä vaan.
Mutta kun pääs toiselle puolelle, niin saa sitten rehkiä toisenkin edestä .
Vissiiin toinen puoli rempattu lähiaikoina, vaikka osat olivatkin vaihtokuntoisia...
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Huoh...
Nousihan se kone sieltä seiskan uumenista. Aika helppo irroittaa yksinkin kun on oikeat välineet.
Ja kaikki tekniikan osia ostamaan 8)
Nousihan se kone sieltä seiskan uumenista. Aika helppo irroittaa yksinkin kun on oikeat välineet.
Ja kaikki tekniikan osia ostamaan 8)
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Nyt ois kori sillä mallilla että enään ikkunat, taka-akseli ja bensatankki pois, niin voi ripustaa grilliin.
Vääntyyköhän kori "liikaa" jos se on kyljellään(renkaita ym alla), ajatellen vahvikehitsauksia? Moottoritilaan ne pystyy tekemään ilman mitään jippoja.
Ja Ovet kannattaa vissiin pitää paikallaan grillissä ollessaan. Eikö ne vähennä sitä korin vääntymistä?
Koneen osalta ei ole saatu mitään valmiiksi. Ostettu osia kylläkin kk-laakerit ja 1.6 alakerta. Vielä pitäis hommata muutamia osia, niin vois kasata edes sen alakerran kasaan.
EDIT: Topicin nimi vaihdettu...
Vääntyyköhän kori "liikaa" jos se on kyljellään(renkaita ym alla), ajatellen vahvikehitsauksia? Moottoritilaan ne pystyy tekemään ilman mitään jippoja.
Ja Ovet kannattaa vissiin pitää paikallaan grillissä ollessaan. Eikö ne vähennä sitä korin vääntymistä?
Koneen osalta ei ole saatu mitään valmiiksi. Ostettu osia kylläkin kk-laakerit ja 1.6 alakerta. Vielä pitäis hommata muutamia osia, niin vois kasata edes sen alakerran kasaan.
EDIT: Topicin nimi vaihdettu...
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Pitää vaihtaa auton paikkaa, mutta tulevassa paikassa on iso kivi tiellä joka pitää halkaista. Ajatuksena oli ihan uklkosäilytys(yöksi pressu päälle), mutta nyt sitä ollaan sitten rakentamassa tallia autolle.
No tuleepahan vähän isompi kuin entinen. Nykyinen "talli" on 3x4x2(LxPxK)metriä, uudesta tulee noin 4.5x6x2.5. Luulis tuonne fiiatinkin mahtuvan(jopa ducato).
Eikä tuu mikään puu hökkeli, vaan ihan 120x50x2mm U-palkista
No tuleepahan vähän isompi kuin entinen. Nykyinen "talli" on 3x4x2(LxPxK)metriä, uudesta tulee noin 4.5x6x2.5. Luulis tuonne fiiatinkin mahtuvan(jopa ducato).
Eikä tuu mikään puu hökkeli, vaan ihan 120x50x2mm U-palkista
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Innostuin tossa lukemaan megasquirtista.
Onko täällä kuinka moni kyseisen laitteen koonnut? helppo ,vaikea?
Tuleekohan haukattua liian iso pala, jos lähtisi squirttiä tähän kokoonpanoon laittamaan? Mitä pitäisi muuttaa että sen saisi toimimaan?
Tämä on kuitenkin ensimmäinen projekti auto ja samalla ensimmäinen turbotus projekti. Joten mitään aiempaa kokemusta ei ole...
Onko täällä kuinka moni kyseisen laitteen koonnut? helppo ,vaikea?
Tuleekohan haukattua liian iso pala, jos lähtisi squirttiä tähän kokoonpanoon laittamaan? Mitä pitäisi muuttaa että sen saisi toimimaan?
Tämä on kuitenkin ensimmäinen projekti auto ja samalla ensimmäinen turbotus projekti. Joten mitään aiempaa kokemusta ei ole...
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Yleensä sellaiset projektit jäävät ikuisiksi (päätyvät Stenalle), jotka ovat tekijänsä ensimmäisiä, ja joissa on tavoitteena paljon muutoksia. Parempi voisi olla pistää ensimmäiseksi tavoitteeksi auton saaminen kilpien väliin jonkinlaisella tekniikalla (jopa vakiolla), ja siitä sitten lähteä rakentelemaan sen mukaan, mitä kokemusten perusteella parhaaksi katsoo.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Jep, vaikka houkuttaa tehdä kaikki kerralla niin tosiaan kovinkin fiksua olisi kasata kampe ensin ihan vaikka vakiotekniikalla mutta tossa tosiaan se liian suuri teho on se ongelma... Tai sitten pitää olla vaan pitkä pinna eikä heti heittää kampetta kaatikselle kun hommat tökkii.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -