Fiat 127 -74
Fiat 127 -74
Teenpäs uuden topicin tästä, menee muuten sekasin tuon edellisen kanssa.
Eli tuommoinen poikasten vanha peltoauto tarttui trailerille tuolta Himankakylän seutuvilta, ja nyt sitten hiukan enempi autoa tutkailtu.
Auto on poistettu rekisteristä vuonna 90, jolloin se siirtyi poikasten peltoautoksi, ja kiersi siinä hommassa kolmellakin kylällä. Autoon on joku joskus tehnyt pientä fiksausta, nimittäin useimmat jarruputket sekä -letkut näytti varsin tuoreilta. Viimeisimmässä paikassa oli autosta myös pari pientä reikää hitsattu, nimittäin vasemmalta takaa iskaritornin juuresta sekä molemmista takanurkista. Joku sitä on myös maalaamaan ehtinyt, auto on ilmeisesti ylimaalattu kahdesti jollain kilikalilla, ja auringon polttamana maali lohkeilee nyt kivasti pois.
Kone lähti varsin vaivatta käyntiin kun vain kiinnitin ensin ryyppyvaijerin ja lisäsin puuttuvan tulpan. Kone kävi jopa paremmin, kuin tuo tuoreempi yksilö!
Auto on tällä hetkellä pukeilla tuossa kerrostaloni parkkipaikalla, tänään kävin pohjan läpi, rapsuttelin halkeilleet massat pois ja levitin ensin kotelosuojan ja päälle alustamassan. Pohjasta löytyi yksi reikä, nimittäin kuskin penkin toinen kisko on ruostunut irti. Muuten pohja on todella hyvässä kunnossa.
Kaiken maailman pisteosia on nyt tullu kiilloteltua ja puunailtua, esim. ratti, takavalot(kromiset) ja kromipeili. Vielä jos takaiskarit saan nopeasti, niin eiköhän tuo auto vielä kilpien välissä tällä viikolla nähdä. 8)
Eli tuommoinen poikasten vanha peltoauto tarttui trailerille tuolta Himankakylän seutuvilta, ja nyt sitten hiukan enempi autoa tutkailtu.
Auto on poistettu rekisteristä vuonna 90, jolloin se siirtyi poikasten peltoautoksi, ja kiersi siinä hommassa kolmellakin kylällä. Autoon on joku joskus tehnyt pientä fiksausta, nimittäin useimmat jarruputket sekä -letkut näytti varsin tuoreilta. Viimeisimmässä paikassa oli autosta myös pari pientä reikää hitsattu, nimittäin vasemmalta takaa iskaritornin juuresta sekä molemmista takanurkista. Joku sitä on myös maalaamaan ehtinyt, auto on ilmeisesti ylimaalattu kahdesti jollain kilikalilla, ja auringon polttamana maali lohkeilee nyt kivasti pois.
Kone lähti varsin vaivatta käyntiin kun vain kiinnitin ensin ryyppyvaijerin ja lisäsin puuttuvan tulpan. Kone kävi jopa paremmin, kuin tuo tuoreempi yksilö!
Auto on tällä hetkellä pukeilla tuossa kerrostaloni parkkipaikalla, tänään kävin pohjan läpi, rapsuttelin halkeilleet massat pois ja levitin ensin kotelosuojan ja päälle alustamassan. Pohjasta löytyi yksi reikä, nimittäin kuskin penkin toinen kisko on ruostunut irti. Muuten pohja on todella hyvässä kunnossa.
Kaiken maailman pisteosia on nyt tullu kiilloteltua ja puunailtua, esim. ratti, takavalot(kromiset) ja kromipeili. Vielä jos takaiskarit saan nopeasti, niin eiköhän tuo auto vielä kilpien välissä tällä viikolla nähdä. 8)
Viimeksi muokannut Mazza, 22.10.2010 16:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Sitäpä tässä ollaan porukalla ihmetelty. Jonkin verran on jälkiä pohjakosketuksista, takaiskarit on puskenu öljyt pihalle ja etupuskuri on hinattu hiukan kieroon, mutta varsin realistista olisi saada tämä kilpiin muutaman päivän urakalla. Pikkunäpräämistä on paljon, esimerkiksi takavalojen sähköjä piti hiukan fiksata, etuvalojen kiinnikkeet uusia, lasinpesuri muuttaa sähkötoimiseksi jne, mutta laskujeni mukaan enää jäljellä jarrulevyjen, palojen ja kenkien sekä takaiskarien uusinta. Niin, ja tietysti katsastukseen pitää toisesta siirtää takapönttö tähän, sen jälkeen tilalle tuleekin läpivirtaava.
Arvatkaas himottaako päästä ajamaan. 8)
(leimaamisen jälkeen auto putoaa toistakymmentä senttiä ja alle lipsahtaa alut ja katolle toivottavasti jostain retro-mallinen taakkateline, totesin maalipinnan tekevän tästä sopivan rotta-retron. )
Arvatkaas himottaako päästä ajamaan. 8)
(leimaamisen jälkeen auto putoaa toistakymmentä senttiä ja alle lipsahtaa alut ja katolle toivottavasti jostain retro-mallinen taakkateline, totesin maalipinnan tekevän tästä sopivan rotta-retron. )
samaa ihmettelin.. itellä oli kolme seiskaa peltokäytössä, pari oli äkkiä paalissa kolmas hyväpeltinen ykköskorinen päätyi rakenteluun ja on nyt ajossa jo neljättä kesää 8)luigi kirjoitti:Aika harvinaista, että 19 vuotta sitten peltoautoksi päätynyt laitos on ylipäätänsä edes olemassa, saati sitten sellaisessa kunnossa, että sen voi kohtuuvaivalla saada kilpien väliin.
hyvältä kuulostaa, rotta/patina lookki näyttää hyvälle harmaiden corollien ja sinisten ooppeleiden seassaMazza kirjoitti:Arvatkaas himottaako päästä ajamaan. 8)
(leimaamisen jälkeen auto putoaa toistakymmentä senttiä ja alle lipsahtaa alut ja katolle toivottavasti jostain retro-mallinen taakkateline, totesin maalipinnan tekevän tästä sopivan rotta-retron. )
onnea leimalle, onneksi seiskaan vielä saa hyvin jarru yms osia, niin ei niiden metsästämiseen mene aikaa.
miten uusit ne etuvalojen kiinnikkeet? minulta on ne muoviset kuulakupit haurastuneet, joten nyt "korjattu" rautalangalla..
Autot:
-Volvo Amazon
-Volvo Amazon
Jep, hilseilevä, mattapintainen maali, katolla sammalta, silti kromi kiiltää, siistit, ajanmukaiset, levittävät alut alla, matala... Ah127 MK1 kirjoitti:hyvältä kuulostaa, rotta/patina lookki näyttää hyvälle harmaiden corollien ja sinisten ooppeleiden seassaMazza kirjoitti:totesin maalipinnan tekevän tästä sopivan rotta-retron. )
Kaivelin kasan vanhoja umpioita varastosta ja napsin niistä kiinnikkeitä irti kunnes yksi säilyi ehjänä Tosin kuppi on vähän löysä, mutta pysyypähän ainakin umpiossa kiinni. Leiman jälkeen parempaa patenttia jos tuntuu irtoilevan.127 MK1 kirjoitti: miten uusit ne etuvalojen kiinnikkeet? minulta on ne muoviset kuulakupit haurastuneet, joten nyt "korjattu" rautalangalla..
Tänään on käyty kiertämässä paikalliset varaosaliikkeet tyhjäksi, ja enää puuttuu ne takaiskarit, vaan mitäpä niitäkään vaihtamaan kun tukivarren ulompi pultti ei tule ulos, ei sitten millään...
Irtiruostuneen penkin kiskon parsin tuossa äskön kiinni puikolla, hyvin suli ruosteinen pelti 2mm puikolla.
Päivän onnistunein löyto on kyllä ehdottomasti pissapojan käyttökytkin, kun muutin tuon pumppusysteemin sähkötoimiseksi. Löysin nimittäin motonetistä semmosen katkaisijan, jonka päällä on musta kumitatti, näyttää kokonaisuudessaan alumiinisine kehineen alkuperäiseltä pumppupainikkeelta, mutta pienemmältä.
Sopivalla sovituksella sain passaamaan tuon kytkimen alkuperäisen pumpun painikkeen tilalle, ja kokonaisuutta ei kyllä merkkiin perehtymätön alkuperäisestä erota. 8)
Irtiruostuneen penkin kiskon parsin tuossa äskön kiinni puikolla, hyvin suli ruosteinen pelti 2mm puikolla.
Päivän onnistunein löyto on kyllä ehdottomasti pissapojan käyttökytkin, kun muutin tuon pumppusysteemin sähkötoimiseksi. Löysin nimittäin motonetistä semmosen katkaisijan, jonka päällä on musta kumitatti, näyttää kokonaisuudessaan alumiinisine kehineen alkuperäiseltä pumppupainikkeelta, mutta pienemmältä.
Sopivalla sovituksella sain passaamaan tuon kytkimen alkuperäisen pumpun painikkeen tilalle, ja kokonaisuutta ei kyllä merkkiin perehtymätön alkuperäisestä erota. 8)
ai perkule, rotta-retro.. nyt sen joku kerkes jo joku tekemään..
itellä ollu mielessä toteuttaa tosta omast mk2:sta. koska on kuppanen ja paikattu ja ruma.. ois siihen mk1 puskimet, kattotellingit yms kivaa..
ketjurattivisiot.. yms yms..
mut katotaa minkälai tästä tulee.. oman saatan vaikka myydäkin..
rÄT127 8)
itellä ollu mielessä toteuttaa tosta omast mk2:sta. koska on kuppanen ja paikattu ja ruma.. ois siihen mk1 puskimet, kattotellingit yms kivaa..
ketjurattivisiot.. yms yms..
mut katotaa minkälai tästä tulee.. oman saatan vaikka myydäkin..
rÄT127 8)
Doddi, päivä pulkassa.
Etujarrut vaihdeltu, pesurin moottorille tehty sähköt sekä kaikkea muuta pientä näpräilyä.
Mitenkä väki on noita takatukivarsien ulompia pultteja irrotellu? Tuntuvat olevan aika tiukassa, ja kiva olisi kyllä päästä ne iskarit irroittamaan. Onko mk1 mahdollisesti purettavat takaiskarit? Ja minkä merkin patruunat sinne sopii jos ovat purettavat, Golf mk2?
Niin, ja tuli myös huomattua, että edessä oikealla pyöränlaakeri melkoisen väljä, koetin jo kiristää mutta ei kovin kummoisesti parantunut.
Edit:
Kuinkas vaivattomasti näissä tuuppaa irtoamaan tuo etupyörän laakeri?
Etujarrut vaihdeltu, pesurin moottorille tehty sähköt sekä kaikkea muuta pientä näpräilyä.
Mitenkä väki on noita takatukivarsien ulompia pultteja irrotellu? Tuntuvat olevan aika tiukassa, ja kiva olisi kyllä päästä ne iskarit irroittamaan. Onko mk1 mahdollisesti purettavat takaiskarit? Ja minkä merkin patruunat sinne sopii jos ovat purettavat, Golf mk2?
Niin, ja tuli myös huomattua, että edessä oikealla pyöränlaakeri melkoisen väljä, koetin jo kiristää mutta ei kovin kummoisesti parantunut.
Edit:
Kuinkas vaivattomasti näissä tuuppaa irtoamaan tuo etupyörän laakeri?
taitaa olla pillillä punaiseksi konsti ainoa tapa niihin pultteihin, ne tosiaan osaa olla tiukassa, (joskus jäi ottamatta ilman pillitystä vaikka tukivarsi oli ruuvipenkisä ja lekalla mätki) jos menee pillihommiksi saa varautua uusimaan puslatkin, tukivarsiahan saa motonetistäkin edullisesti.
laakerit ei oo kiristetävissä, kotioloissa laakerikoolit irtoo ihan taltalla ja vasaralla, muistaakseni kooli on lukittu isolla kierrerenkaalla ja menee paikoilleen samalla konstilla, prässi ois kiva..
laakerit ei oo kiristetävissä, kotioloissa laakerikoolit irtoo ihan taltalla ja vasaralla, muistaakseni kooli on lukittu isolla kierrerenkaalla ja menee paikoilleen samalla konstilla, prässi ois kiva..
Autot:
-Volvo Amazon
-Volvo Amazon
ite taistelin noitta tukivarsien ulompien pulttien kanssa pari päivää ja lopulta alkoi räläkkä laulaa uusia TÄYSIN samanlaisia pultteja oli liki mahdoton löytää, mutta tuuma kokoisista pulteista pulttikaupasta löyty juuri oikean kokoset(oisko ollu puol tuumaa) ja sopivan mittaiset. kovuus oli se perus 8,9 tai jotain, mutta pulttikaupan äijä sanoi, että kyllä fiatista ennen noita pultteja joku muu menee rikki! tuossa pientä jelppiä ongelmaan!
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/633003/0
Motonetin varasto tilanne näyttää et 8 taka iskaria ois turussa varastossa.Turku on niitten posti myynti varasto.
Motonetin varasto tilanne näyttää et 8 taka iskaria ois turussa varastossa.Turku on niitten posti myynti varasto.
Fiat Stilo 95 mw -06
Fiat Ritmo 70 -83
Fiat 126 -74
Fiat Ritmo 70 -83
Fiat 126 -74
Seppä:
Jep, vanhoja viestejä selaillessani sain vain käsityksen, että Motonetin iskareita ei sinne taakse kannata laittaa. En millään viitsisi maksaa 70e iskareista, jotka joutaa katsastuksen jälkeen romukoppaan.
Ja hiukan päivitystä:
Projekti seisoo. Pomo soitteli eilen, ja tuumas että oon lomaillu riittävästi. 13 tuntia meni taas töissä, joten aikaa auton laitolle jää hiukan vaisusti. Sain kuitenkin tehtyä uuden vaimentimen taakse pätkimällä jonkun toisen auton romukopasta löytynyttä keskivaimenninta, jonka mutkat vastasi lähes täysin Seiskan takavaimentimen mutkia. Putki kiinni, sähköliimalla kannake vanhasta vaimentimesta ja mopo käyntiin. Niin, ja voittehan arvata... Äänet ei hiljentyny pätkääkään alkuperäiseen isoreikäiseen takavaimentimeen verrattuna, mutta sähäkän räyhäkät saundit muuttui amismaiseksi pörinäksi . Pitänee alkaa vilkuilemaan jostain kammiovaimenninta, ilmeisesti 1,75" läpivirtauspönttö ei ole paras 903cc mopon koneeseen
Jep, vanhoja viestejä selaillessani sain vain käsityksen, että Motonetin iskareita ei sinne taakse kannata laittaa. En millään viitsisi maksaa 70e iskareista, jotka joutaa katsastuksen jälkeen romukoppaan.
Ja hiukan päivitystä:
Projekti seisoo. Pomo soitteli eilen, ja tuumas että oon lomaillu riittävästi. 13 tuntia meni taas töissä, joten aikaa auton laitolle jää hiukan vaisusti. Sain kuitenkin tehtyä uuden vaimentimen taakse pätkimällä jonkun toisen auton romukopasta löytynyttä keskivaimenninta, jonka mutkat vastasi lähes täysin Seiskan takavaimentimen mutkia. Putki kiinni, sähköliimalla kannake vanhasta vaimentimesta ja mopo käyntiin. Niin, ja voittehan arvata... Äänet ei hiljentyny pätkääkään alkuperäiseen isoreikäiseen takavaimentimeen verrattuna, mutta sähäkän räyhäkät saundit muuttui amismaiseksi pörinäksi . Pitänee alkaa vilkuilemaan jostain kammiovaimenninta, ilmeisesti 1,75" läpivirtauspönttö ei ole paras 903cc mopon koneeseen